مهاجرت تحصیلی اوکراین

رشته زمین شناسی در اوکراین

رشته زمین شناسی در اوکراین

رشته زمین شناسی در اوکراین یکی از بهترین گزینه ها برای دانشجویان بین المللی است که مایل به تحصیل زمین شناسی در اروپا در اوکراین هستند. زیرا اوکراین دارای بهترین دانشگاه های ملی برای برنامه درجه زمین شناسی است. زمین شناسی در اوکراین در بسیاری از دانشگاه های ملی تدریس می شود و بسیاری از دانشجویان خارجی هر ساله برای پیوستن به برنامه زمین شناسی در دانشگاه های ملی اوکراین می آیند. همه این دانشگاه های اوکراین که برنامه زمین شناسی ارائه می دهند در همه مناطق مهم اوکراین واقع شده اند. هزینه تحصیل در اوکراین برای زمین شناسی در این دانشگاه های ملی برای برنامه زمین شناسی در مقایسه با سایر دانشگاه های اروپا بسیار کمتر است. هزینه های زندگی نیز برای دانشجویان خارجی در اوکراین مقرون به صرفه است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص شرایط مهاجرت به اوکراین پاسخگوی سوالات شماست.

اوکراین ارزان ترین کشور اروپایی برای زندگی و در جهان چهارمین کشور ارزان قیمت برای زندگی است. زمین شناسی در اوکراین در این دانشگاه های ملی توسط کادر آموزشی بسیار حرفه ای و با شیوه های عملی تدریس می شود و دانشجویان بین المللی به دلیل محیط عالی دانشگاهی خود را دور از خانه نمی دانند. همچنین برای سال های 2024-2023 درخواست دانشجویان خارجی که مایل به تحصیل زمین شناسی در اوکراین در یکی از بهترین دانشگاه های ملی هستند، پذیرفته می شود. این کشور شرایط بین المللی ویژه ای برای دانشجویان اجرا کرده است که طی سال های اخیر موجب شده است تا دانشجویان بیش از پیش به تحصیل در این کشور بپردازند. یکی از مزیت های تحصیل در این کشور نیز اجازه کار به دانشجویان به صورت پاره وقت در اوکراین می باشد.

تحصیل رشته زمین شناسی در اوکراین

رشته زمین شناسی در اوکراین برای همه مقاطع تحصیلی تدریس می شود. لیسانس زمین شناسی به مدت 4 سال در دانشگاه های دولتی اوکراین تدریس می شود در حالی که کارشناسی ارشد در زمین شناسی شامل 2 سال است. دانشجویان خارجی که در اولین سال تحصیل در دانشکده مقدماتی زبان روسی به زبان انگلیسی خوب نیستند و پس از اتمام برنامه آمادگی 10 ماهه خود به برنامه زمین شناسی می پیوندند. روند پذیرش در اوکراین برای دانشجویان خارجی چندان دشوار نیست، بنابراین آنها ممکن است دستورالعمل های بسیار ساده ای را برای روند پذیرش خود در دانشگاه های اوکراین برای برنامه زمین شناسی خود دنبال کنند. مطابق روش پذیرش در دانشگاه های اوکراین، متقاضیان خارجی گواهی دبیرستان خود را با کپی گذرنامه بین المللی در ایمیل تیم پذیرش اسکن می کنند.

روند تحصیل رشته زمین شناسی در اوکراین

برای کارشناسی ارشد زمین شناسی در یکی از دانشگاه های ملی اوکراین، متقاضیان خارجی نیز باید مدرک کارشناسی خود را اسکن کنند. پس از دریافت این اسناد پذیرش، یکی از اعضای تیم پذیرش برای هر درخواست دانشجویی خارجی تعیین می شود که صلاحیت پذیرش را در عرض 1-2 روز از زمان ارزیابی می کند. پس از اتمام مراحل واجد شرایط بودن، اعضای تیم پذیرش یک ایمیل به متقاضی ارسال می کنند و او را برای صلاحیت/عدم صلاحیت پذیرش خود مطلع می کنند. متقاضیان واجد شرایط خارجی باید هزینه پذیرش خود را ارسال کنند در حالی که از متقاضیان واجد شرایط خواسته می شود تا اسناد دانشگاهی حمایتی بیشتری را اسکن کنند. فارغ از این که متقاضی خارجی می خواهد تحصیل کند و در چه مقطعی، دعوتنامه های رسمی تحصیل توسط وزارت آموزش و پرورش اوکراین صادر می شود.

پس از دریافت رسید پذیرش با اسکن ، دفتر پذیرش مدارک پذیرش را برای پردازش دعوتنامه تحصیلی رسمی به وزارت آموزش و پرورش اوکراین ارسال می کند و این فرایند صدور حداکثر 2 هفته طول می کشد. پس از صدور، دعوتنامه تحصیلی رسمی به آدرس متقاضی بین المللی ارسال می شود، زیرا او باید نسخه اصلی دعوتنامه تحصیلی را برای پردازش ویزای خود نیاز داشته باشد. دپارتمان زمین شناسی برنامه لیسانس (دوره آموزش-4 سال برای آموزش تمام وقت، 5 سال برای آموزش نیمه وقت)، برنامه های تخصصی و کارشناسی ارشد (دوره آموزش-1 سال و 6 ماه برای تمام وقت و آموزش پاره وقت) در زمین شناسی را ارئه می دهد.

برای ورود به دانشکده زمین شناسی داشتن گواهینامه های مرکز اوکراین برای ارزیابی کیفیت آموزشی در موارد زیر ضروری است:

  • زبان و ادبیات اوکراینی یا زبان خارجی (انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی)
  • تاریخ اوکراین
  • جغرافیا

گرایش های رشته زمین شناسی در اوکراین

گرایش های رشته زمین شناسی در اوکراین

فارغ التحصیلان رشته زمین شناسی تقریباً در موسسات تحقیقاتی و شرکت های زمین شناسی تقریباً در همه کشورهای CIS و همچنین در کشورهای خارجی کار می کنند. برای متخصص شدن در زمین شناسی، دانشجویان علوم انسانی اجباری و رشته های اجتماعی اقتصادی، از جمله مطالعات فرهنگی تاریخ اوکراین، زبان اوکراینی، زبان خارجی و غیره را مطالعه می کنند. چرخه رشته های عمومی علمی عمومی شامل: ریاضیات پیشرفته، شیمی، فیزیک، علوم کامپیوتر است. در این کشور گرایش های مختلفی در این حوزه وجود دارد. رشته های تخصصی و گرایش ها عبارتند از: زمین شناسی عمومی و میدانی، زمین شناسی تاریخی و دیرینه شناسی، زمین شناسی ساختاری، زمین شناسی نفت و گاز، زمین شناسی ژئوفیزیک، زمین شناسی منطقه ای اوکراین، چینه شناسی عموم، اکتشاف و اکتشاف مواد معدنی می باشد.

در نمودار زیر شاهد میزان تحصیل و اشتغال در رشته زمین شناسی در اوکراین می باشید:

تحصیل و اشتغال در رشته زمین شناسی در اوکراین

فرصت های شغلی رشته زمین شناسی در اوکراین

برنامه آموزشی زمین شناسی نفت و گاز توسط گروه عملیاتی موسسه آموزشی و تحقیقاتی نفت و گاز دانشگاه ملی پلی تکنیک یوری کندرتیوک پولتاوا تدوین شد. اعضای گروه متخصصان واجد شرایط و همچنین کارشناسان برجسته از سازمان های مختلف تولید و نفت و اکتشافات زمین شناسی و موسساتی هستند که در زمینه هماهنگ تخصص دارند و مشاوره و همکاری ارائه می دهند. برنامه آموزشی بر آموزش متخصصانی که قادر به انجام برآورد نظری و آزمایش، استفاده از فناوری اطلاعات، مدیریت پروژه ها، سازماندهی کار بخش های پروژه و تولید، توسعه و طراحی متمرکز است. این برنامه با توجه به گرایش های مدرن در جنبه های علمی و صنعتی این حوزه و همچنین تعهدات و مسئولیت های زمین شناس نفت و گاز در موسسات، سازمان ها یا موسسات تحقیقاتی علمی برای افزایش سازگاری فارغ التحصیلان ما در بازار کار و ارتقاء حرفه ای آنها انجام می شود.

  • تکنسین زمین شناسی
  • تکنسین ژئوفیزیک
  • تکنسین هیدروژئولوژی
  • تکنسین دستیار آزمایشگاه (تحقیقات شیمی و فیزیک)
  • طیف سنج
  • محقق شاگرد
  • سایر متخصصان در زمینه آموزش
  • معاون رئیس
  • سایر متخصصان فنی در حوزه مدیریت
  • سایر بازرسان دولتی

دانشگاه رشته زمین شناسی در اوکراین

ویتس تنها دانشگاهی در کشور است که دارای مدرک زمین شناسی و ژئوفیزیک درHonors ، کارشناسی ارشد است. و دکتری سطح و همچنین گزینه های ژئوفیزیک برای دانشجویانی که مدرک زمین شناسی می گیرند. مدرک ژئوفیزیک از Wits در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است، و دانشجویان Geophysics Wits به تحصیل در بسیاری از دانشگاه های مختلف پرداخته اند. فارغ التحصیلان ژئوفیزیک Wits در سراسر جهان برای شرکت های مختلف کار می کنند. این دوره شامل واحدهایی در پردازش تصویر، پردازش سیگنال، تئوری معکوس، برنامه نویسی کامپیوتر (Matlab) ، زمینه های بالقوه، مقاومت و روش های الکترومغناطیسی، ژئوفیزیک جهانی و زلزله شناسی و بازتاب است. علاوه بر این، دانش آموزان باید در مدرسه صحرایی (در مجتمع شرقی bushveld در ماه ژوئن، همراه با بازدیدکنندگان از ایالات متحده برگزار شد) شرکت کنند و باید یک پروژه افتخار را تکمیل کنند.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های برتر کشور اوکراین و رتبه های آن ها در کشور و در جهان می باشید:

نام دانشگاهرتبه در کشوررتبه در جهان
Ukrainian State Chemical Technology University, Dnipropetrovsk1373
Kyiv National University of Construction and Architecture2383
Lviv Polytechnic National University3400
Vasyl Stefanyk Precarpathian National University4406

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه شرایط مهاجرت به کشور اوکراین و نحوه اخذ ویزا پاسخگو و راهنمای شماست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *