مهاجرت تحصیلی اسپانیا

رشته زمین شناسی در اسپانیا

رشته زمین شناسی در اسپانیا

تحصیل رشته زمین شناسی در اسپانیا یک فرصت تحصیلی خوب برای تحصیل رشته زمین شناسی در اروپا محسوب می شود که نصیب هر دانشجوی بین المللی نمی شود. برای تحصیل در اسپانیا می توانید به تحصیل رشته زمین شناسی فکرکنید زیرا این رشته از رشته های جذاب و بسیار کاربردی محسوب می شود که می توانید در دیگر کشورها به تحصیل رشته زمین شناسی در مقطع ارشد و دکترا بپردازید. در اسپانیا شرایط بسیار خوبی برای تحصیل وجود دارد که می توانید از آن ها بهره مند شوید. تحصیل در اروپا مهم ترین مزیت آن است و شما می توانید در کنار تحصیل به زبان انگلیسی به زبان اسپانیایی نیز مسلط شوید. زبان اسپانیایی یکی از زبان های رایج در جهان است که در بسیاری از کشورها جز زبان های رسمی محسوب می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص شرایط مهاجرت به اسپانیا پاسخگوی سوالات شما می باشد.

جایگاه رشته زمین شناسی در اسپانیا

زمین شناسی مطالعه زمین جامد و سنگ های تشکیل دهنده آن و فرآیندهای تغییر آنها است. ما در سیاره ای زندگی می کنیم که ثابت نیست. تحت تأثیر نیروهای داخلی و خارجی است که به طور مستقیم یا غیر مستقیم بر زندگی روزمره ما تأثیر می گذارد. درک نحوه عملکرد سیاره ما برای اجتناب از بلایای طبیعی، تجزیه و تحلیل خطرات طبیعی، بهره برداری و نظارت بر منابع طبیعی ما و پیش بینی تغییرات در سراسر جهان ضروری است. مدرک این کشور در زمین شناسی به شما این امکان را می دهد که با همه این جنبه ها و موارد دیگر آشنا شوید. زمین شناسی به مدت بیش از 50 سال، به عنوان یکی از پر متقاضی ترین مدارک در زمینه خود در اسپانیا ظاهر شده است. فارغ التحصیلان به طور فعال در پروژه های تحقیقاتی دانشگاهی که توسط نهادهای دولتی و خصوصی تأمین مالی می شوند مشارکت می کنند.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های برتر کشور اسپانیا برای تحصیل رشته زمین شناسی هستید:

نام دانشگاهشهررتبه در میان دانشگاه های ارائه دهنده رشته زمین شناسیرتبه در جهانامتیاز موضوعیامتیاز جهانی
دانشگاه بارسلونابارسلونا155905170
دانشگاه والنسیاوالنسیا1582265161
دانشگاه کامپولنتس مادریدمادرید1633365056
دانشگاه خودمختار بارسلونابارسلونا2121544665
دانشگاه گراناداگرانادا2412954258

تحصیل رشته زمین شناسی در اسپانیا

کارشناسی ارشد زمین شناسی و ژئوفیزیک مخزن در خصوص تحصیل در اسپانیا یک درجه بین دانشگاهی است که توسط دانشگاه بارسلونا و دانشگاه خودمختار بارسلونا هماهنگ شده است. در نظر گرفته شده است که دانش آموزان در زمینه های اصلی تحقیق و توسعه که در حال حاضر در زمینه اکتشاف و خصوصیات زمین شناسی و ژئوفیزیکی مخازن زمین شناسی دنبال می شود، آموزش ببیند. دانش آموزان با مدرن ترین تکنیک ها و ابزارهایی که در حال حاضر توسط اعضای تیم های تحقیقاتی به عنوان استادان آموزشی در برنامه استفاده می شود، آشنا می شوند. این تکنیک ها و ابزارها شامل توصیف سه بعدی مخازن و مدل سازی قیاسی و عددی فرآیندهای زمین شناسی است. گسترش سریع این تکنیک ها آنها را برای توصیف موثر سیستم های ساختاری و مخازن رسوبی اساسی می کند.

مزایای تحصیل رشته زمین شناسی در اسپانیا

هدف اصلی تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد زمین شناسی این است که دانش آموزان درک کاملی از تکنیک های زمین شناسی و ژئوفیزیک به منظور استفاده از آنها در مطالعه و توصیف موثر سیستم های سازه ای بدست آورند همچنین ماموریت این است که دانش آموزان با مدرن ترین تکنیک ها و ابزارهایی که در حال حاضر توسط تیم های تحقیقاتی پیشرو و شرکت های اصلی مشغول اکتشاف منابع طبیعی توسعه یافته و مورد استفاده قرار می گیرد، آشنا شوند. با شرکت در رشته این آموزش را در یک چارچوب مفهومی محکم از دانش زمین شناسی و ژئوفیزیک، اعم از عمومی و تخصصی، بدست آورید و دانش آموزان را قادر می سازد تا استانداردهای کلی را برای استفاده از این تکنیک ها در هر شرایط ایجاد کنند.

در نمودار زیر شاهد میزان تحصیل در رشته زمین شناسی در مقاطع تحصیلی در کشور اسپانیا هستید:

میزان تحصیل در رشته زمین شناسی در مقاطع تحصیلی در کشور اسپانیا

دروس رشته زمین شناسی در اسپانیا

به عنوان دانشجوی مقطع تحصیلی شما در زمینه های متعدد اجباری مانند زمین شناسی، ریاضیات، فیزیک، شیمی، زیست شناسی، کریستالوگرافی، کانی شناسی، آمار، نقشه برداری، رسوب شناسی، ژئومورفولوژی، چینه شناسی، دیرینه شناسی و سنگ شناسی آموزش های دقیق را فرا خواهید گرفت. شما همچنین می توانید تعدادی از موضوعات انتخابی مانند دیرینه شناسی تخصصی، سنجش از دور، اکتشاف، آتشفشان شناسی، پتروژنز و علوم خاک را انتخاب کنید. کسانی که از مقطع تحصیلی کارشناسی فارغ التحصیل می شوند دارای صلاحیت بالایی برای یافتن کار در زمینه های مختلف مانند مشاغل و شرکت های خصوصی، به عنوان فریلنسر، در مدیریت دولتی، در تدریس و تحقیق هستند. در چند دهه گذشته، کار زمین شناسان به طور خاص بر ساخت و ساز متمرکز شده است یعنی مهندسی ژئوتکنیک، شاخه مهمی از مهندسی عمران. متخصصان نقشه برداری، ژئومورفولوژی، دیرینه شناسی، ارزیابی خطرات زیست محیطی، حفاظت و مرمت نیز تقاضای زیادی داشته اند.

گرایش رشته زمین شناسی در اسپانیا

مهندسی زمین شناسی رشته ای است که عوامل زمین شناسی و ژئوتکنیکی دخیل در مکان یابی، طراحی، ساخت و نگهداری آثار مهندسی را مورد مطالعه قرار می دهد. زمین شناسان مهندسی درک کاملی از تعامل بین مهندسی و محیط زمین شناسی دارند. مهندسی زمین شناسی یک رشته فناوری شناخته شده در سطح جهانی است که دارای سنت طولانی در بسیاری از کشورهای توسعه یافته اروپایی است. هدف از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی زمین شناسی ارائه آموزش های علمی، فنی و روش شناسی برای متخصصان این حوزه مانند مشاوره، تجزیه و تحلیل، طراحی، محاسبه، پروژه، برنامه ریزی، مدیریت و مدیریت، ساخت، نگهداری، حفاظت و بهره برداری از آثار است. امکانات و اقدامات انجام شده در زمینه مهندسی زمین شناسی و بخش های مرتبط، مانند مهندسی ژئوتکنیک، مهندسی محیط زیست و منابع طبیعی و برنامه ریزی زمین و خطرات طبیعی از مزایای تحصیل در این رشته در اسپانیا است.

تحصیل رشته زمین شناسی در اسپانیا در مقطع دکتری

تحصیل رشته زمین شناسی در اسپانیا در مقطع دکتری

هدف برنامه دکتری زمین شناسی دانشگاه Autonoma de Barcelona تربیت محققان و سایر متخصصان در زمینه های مختلف زمین شناسی و دیرینه شناسی است که مجهز به کار در مشاغل یا موسسات هستند. به عنوان آخرین و بالاترین مرحله آموزش آکادمیک، بسته به ویژگی های هر پست، در انواع مشاغل، مانند موارد زیر، به کارهای اکتشاف، تحقیق، تولید، مدیریت، تحقیق و توسعه و غیره منتهی می شود. پایان نامه های دکتری دانشجویان در یکی از هفت خط تحقیق پیشنهادی قرار می گیرد و توسط یکی از معلمان آنها نظارت می شود. با این حال، می توان موضوعات پایان نامه ای را پیشنهاد کرد که کاملاً متعلق به خطوط تعیین شده نیست، اما اصالت و موضوعی بودن آنها را برای پذیرش مناسب می کند. به همین ترتیب، نظارت یا سرپرستی یک پایان نامه دکتری خاص می تواند به دیگر مدرسین یا متخصصان واگذار شود.

این برنامه دکتری گزینه های اصلی شغلی زیر را ارائه می دهد:

  • اکتشاف و بهره برداری از معادن، منابع انرژی و آب
  • کاربرد ژئوتکنیک در مهندسی عمران
  • پیشگیری از خطرات زمین شناسی و محیط زیست
  • نقشه برداری زمین شناسی
  • مشاوره زمین شناسی و محیط زیست
  • دیرینه شناسی کاربردی
  • حفاظت از میراث فرهنگی
  • مدیریت و حفاظت در موزه ها
  • تحقیق در زمینه های مختلف زمین شناسی
  • تدریس زمین شناسی در سطوح مختلف از جمله سطح دانشگاه

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت به کشور اسپانیا پاسخگوی سوالات شماست.

سوالات متداول در خصوص زمین شناسی در اسپانیا

در این بخش از مطلب به سوالات متداول در خصوص زمین شناسی در اسپانیا پاسخ داده ایم:

  • دانشگاه های مناسب جهت تحصیل در زمین شناسی در اسپانیا کدامند؟ دانشگاه بارسلونا-دانشگاه والنسیا-دانشگاه کامپولنتس مادرید-دانشگاه خودمختار بارسلونا-دانشگاه گرانادا
  • فرصت های شغلی در رشته زمین شناسی در اسپانیا چیست؟ کسانی که از مقطع تحصیلی کارشناسی فارغ التحصیل می شوند دارای صلاحیت بالایی برای یافتن کار در زمینه های مختلف مانند مشاغل و شرکت های خصوصی، به عنوان فریلنسر، در مدیریت دولتی، در تدریس و تحقیق هستند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *