مهاجرت تحصیلی ارمنستان

رشته زمین شناسی در ارمنستان

رشته زمین شناسی در ارمنستان

تحصیل در رشته زمین شناسی در ارمنستان می تواند موجبات تحصیل راحت و تخصصی را برای دانشجویان ایرانی فراهم کند. همانطور که می دانید کشور ارمنستان کشوری است که در امور فرهنگی و آموزشی در آسیا در رتبه های بالایی قرار دارد. این کشور با ایران هم مرز است و بدین جهت نیز دانشجویان ایرانی مسافت کمتری را طی می کنند و البته که می توانند در تعطیلات و مواقع اورژانسی سریع تر و راحت مسیر میان این 2 کشور را طی کنند. هزینه های مقرون به صرفه زندگی که تحصیل و بیمه و درمان نیز از مهم ترین دغدغه های دانشجویان بین المللی است که در ارمنستان نیز وجود دارد. برای تحصیل در ارمنستان در رشته زمین شناسی باید ویزای تحصیلی این کشور را اخذ کنید.

 بدین منظور نیز ارائه گواهی پذیرش از یکی از دانشگاه ها معتبر این کشور الزامی است. البته که ارائه نمرات تحصیلی مرتبط با رشته زمین شناسی که شامل زیست و جغرافی و مواردی از این قبیل می شود را باید با نمره بالا و مورد قبول ارائه دهید. جهت تحصیل به زبان انگلیسی که شرایط آن در کشور ارمنستان وجود دارد باید مدارک مورد نظر این کشور مانند تافل و آیلتس را با نمرات مورد نظر ارائه دهید تا بتوانید در رشته زمین شناسی به زبان انگلیسی تحصیل کنید. در نظر داشته باشید که تحصیل به زبان انگلیسی موجب می شود تا شما بتوانید فرصت های خوبی برای ادامه تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان داشته باشید. در ارمنستان فرصت های شغلی پاره وقت برای دانشجویان نیز وجود دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه شرایط مهاجرت به ارمنستان پاسخگوی سوالات شماست.

تحصیل رشته زمین شناسی در ارمنستان

دانشکده زمین شناسی با تصمیم کمیته مردمی روشنگری ارمنستان در سپتامبر 1934 تأسیس شد. در بعدها، با دانشکده جغرافیا متحد شدند و در سال 2008 به دانشکده جغرافیا و زمین شناسی تبدیل شد. از 1980 تا 2008 مارات گریگوریان رئیس دانشکده زمین شناسی بود. همراه با فرایند تدریس و کار در دانشکده جغرافیا و زمین شناسی دانشجویان در این رشته در زمینه های نقشه برداری و زمین شناسی، هیدرولوژی، استفاده از طبیعت و حفاظت از طبیع و مشکلات آب و ساختار پوسته عمیق و تشکیل میدان های معدنی و روش های جستجو و بررسی آنها می آموزند. هیدروژئولوژی و زمین شیمی و همچنین مطالعه پدیده های زمین لغزش و زمینه های ژئوفیزیکی نیز از دیگر دوره ها در این رشته در ارمنستان می باشد.

در نمودار زیر شاهد تحصیل در دانشگاه های دولتی در ارمنستان و تحصیل در دانشگاه های خصوصی هستید:

تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی ارمنستان

دانشگاه های برتر در کشور ارمنستان

طی سال های اخیر، این دانشکده همکاری خود را با دانشگاه های برجسته تعدادی از کشورهای جهان به طور قابل توجهی گسترش داده است، به ویژه، دانشکده با دانشگاه هومبولت برلین یک توافق نامه بین دانشگاهی دارد، که بر اساس آن 5 دانشجو با دو نفر سران هر سال به منظور تبادل در خط تخصصی جغرافیای فیزیکی به آلمان سفر می کنند. این دانشکده همچنین دارای روابط بین المللی با دانشکده جغرافیای دانشگاه سن پترزبورگ روسیه است. لذا این دانشکده می تواند یک سکوی پرتاب عالی برای تحصیل در اروپا برای شما باشد. در این دانشکده گروه نقشه برداری و زمین شناسی با سازمان GIZ آلمان همکاری می کند، جایی که سالانه 5 دانشجو کارآموزی صنعتی می گذرانند. لازم به ذکر است که دانشجویان در اینجا حقوق دریافت می کنند.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های برتر کشور ارمنستان برای تحصیل می باشید:

نام دانشگاهسال تاسیسزبان تحصیل
دانشگاه دولتی ایروان1920ارمنی
دانشکده پزشکی دانشگاه دولتی ایروان1922ارمنی روسی انگلیسی
دانشگاه دولتی مهندسی ارمنستان1933ارمنی روسی انگلیسی
دانشگاه دولتی زبان شناسی ایروان1935ارمنی روسی انگلیسی
دانشگاه اقتصاد ایروان1930ارمنی روسی انگلیسی
دانشگاه دولتی ارمنی-روسی1997روسی

مزایای تحصیل رشته زمین شناسی در ارمنستان

تعدادی از اساتید این دانشکده در کشور ارمنستان نیز برای ایراد سخنرانی به دانشگاه های آلمان دعوت می شوند، آنها همچنین در برنامه های آموزشی و گروه های تحقیقاتی مختلف بین المللی مشارکت دارند. شرکت در کنفرانس های مختلف بین المللی نیز قابل توجه است و از جذابیت های تحصیل این رشته در این کشور محسوب می شود. به طور خاص، رئیس دانشکده M. Grigoryan در کارهای مطالعه و مدیریت پدیده زمین لغزش در ژاپن در سال 2016 شرکت کرد و گزارشاتی ارائه کرد. در سپتامبر 2019 ، دانشکده یک کنفرانس بین المللی با عنوان “مسائل جغرافیا و زمین شناسی” برگزار کرد که به صدمین سالگرد YSU اختصاص داشت. دانشمندان کشورهای مختلف در آن شرکت کردند و گزارشاتی ارائه کردند.

یکی از مزیت های تحصیل در رشته زمین شناسی این است که شما یک منبع تحقیق آزاد در طبیعت دارید. البته که آزمایشگاه های متعددی نیز در این کشور وجود دارد که شامل آزمایشگاه های تحقیقاتی علمی در زمین شناسی کاربردی در چندین جهت، به ویژه در مورد زمین لغزش های آن، و آتشفشان و معادن و پوشش گیاهی و همچنین کشاورزی و آب و هوا پروژه و کارهای علمی را انجام می دهند. پروژه های مرکز توسعه پایدار با پشتیبانی مستقیم دفتر سازمان امنیت و همکاری اروپا در ایروان اجرا شد و اکنون توسط YSU تأمین مالی می شود. این مرکز در مورد منابع آب و معادن RA تحقیقاتی انجام می دهد، میزهای بحثی برگزار می شود و نتایج به ساختارهای مربوطه و همچنین به دولت ارائه می شود.

فرصت های شغلی رشته زمین شناسی در ارمنستان

فرصت های شغلی رشته زمین شناسی در ارمنستان

مدرک کارشناسی در زمین شناسی آموزش جامع مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک زمین شناس خوب، با سخنرانی های با کیفیت، محل های اجباری کار و پروژه های کار میدانی را ارائه می دهد. سخنرانی ها در دانشکده علوم همراه با سایر درجات علوم و مدرک مشترک علوم محیطی زمین شناسی ارائه می شود که باعث ملاقات و تعامل با دانشجویان سایر مقاطع کارشناسی می شود. دانش آموزان می توانند در انتخاب واحدهای اختیاری خود، حل مشکلات احتمالی یا برنامه ریزی مشاغل حرفه ای آینده خود با افراد با تجربه مشورت کنند. هر دانش آموز برای هر گونه کمک آموزشی که ممکن است نیاز داشته باشند، یک معلم به او اختصاص داده است. دانش آموزان همچنین در سفرهای زمین شناسی انجام شده در مناطق مختلف ارمنستان شرکت می کنند.

فارغ التحصیلان و دارندگان مدرک زمین شناسی دارنده آن را برای کار در شرکت های ساختمانی، معدن، نفت و محیط زیست واجد شرایط می کند. زمینه های اصلی اشتغال فارغ التحصیلان عبارتند از:

  • نقشه برداری زمین شناسی سرزمین ها
  • ارزیابی خطرات زمین شناسی
  • کنترل کیفیت مصالح ساختمانی طبیعی
  • مطالعات زمین شناسی برای پروژه های عمرانی (ژئوتکنیک) و کنترل صدا
  • تحقیق و جستجوی منابع طبیعی (مواد معدنی و سنگ های صنعت، سوخت های فسیلی، آب)
  • مدیریت و ارزیابی اثرات زیست محیطی

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص نحوه مهاجرت و مدارک لازم برای اخذ ویزا به کشور ارمنستان مشاور و راهنمای شماست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *