مهاجرت تحصیلی کانادا

رشته ریاضی در کانادا

رشته های ریاضی در کانادا

رشته ریاضی در کانادا که کشوری قدرتمند و پیشرفته است در اکثر دانشگاه های معتبر جهانی و بین المللی در دسترس دانشجویان می باشد. شما به عنوان کسی که علاقمند به ریاضی هستید در لیست خود قطعا کشور کانادا را قرار داده اید. زیرا مهاجر پذیری و نرخ بالای فارغ التحصیلان از دانشگاه های این کشور موجب جذب دانشجویان به این کشور پهناور می شود. رشته ریاضی در کشور کانادا در مقاطع مختلف تحصیلی اعم از کارشناسی و ارشد و دکترا در دسترس دانشجویان بین المللی است. در این کشور زبان انگلیسی رایج است و می توانید به زبان انگلیسی و یا فرانسوی تحصیل کنید. با توجه به دانشگاه های بسیار خوبی که در این کشور وجود دارد انتخاب برای شما سخت خواهد شد.

شما باید براساس هدف و رشته مورد نظر خود دانشگاه های مرود نظر را اولویت بندی و سپس براساس شهریه و هزینه زندگی در آن شهر و امکانات و مزایا و معایب تصمیم نهایی خود را بگیرید. در این پروسه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تجارب ویژه تخصصی خود به کمک و راهنمایی شما خواهد شتافت تا بتوانید پذیرش تحصیلی خود را از دانشگاه های کانادا اخذ کنید. رشته ریاضی نیز از رشته هایی است که در هر کشوری بازار کار خوب و فرصت های شغلی خوبی دارد. در این کشور امکانات خوبی برای دانشجویان فراهم است و یکی از اهداف دانشجویان اخذ اقامت تحصیلی در کانادا است. این کشور می تواند محل خوبی برای زندگی شما باشد به شرط آنکه بتوانید خود را اثبات کنید و شهروند این کشور شوید.

فرصت های شغلی رشته ریاضی در کانادا

فارغ التحصیلان لیسانس یا کارشناسی ارشد در ریاضیات کاربردی این فرصت را دارند که در بسیاری از زمینه ها و محیط های کاری از جمله آموزش و تحقیقات دانشگاهی، خدمات فن آوری یا صنعت داروسازی شغل خود را توسعه دهند. آنها همچنین می توانند در مهندسی، برنامه نویسی، امور مالی، بازرگانی کار کنند، یا می توانند خدمات را برای سازمان های غیر انتفاعی، شرکت ها یا موسسات دولتی ارائه دهند. پس از گذراندن دوره تحصیلات تکمیلی در رشته ریاضیات از کانادا، دانشجویان می توانند برای شغل ریاضی دانان، آمار شناسان، تحلیل گران تحقیقات و غیره به دانشگاه های مختلف مراجعه کنند. همچنین شما به عنوان یک ریاضیدان یا آماری، فرصت های جهانی برای کار در زمینه هایی مانند امور مالی کمی، ریاضیات صنعتی، محاسبات و توسعه نرم افزار، علوم داده و تجزیه و تحلیل، آموزش مدارس ابتدایی و متوسطه، آمار و تحقیقات دانشگاهی تحصیلات تکمیلی را خواهید داشت.

میزان دانشجویانی که در این کشور با تحصیلات ریاضی توانسته اند کارهای مناسبی بار شته تحصیلی خود پیدا کنند را در نمودار زیر مشاهده می کنید:

میزان دانشجویان محصل در رشته ریاضی در کانادا

دانشگاه های رشته ریاضی در کانادا

کارشناسی ارشد ریاضیات فقط محاسبات نیست بلکه شامل تدوین نظریه ها الگوها و کشف های جدید نیز می باشد. در کانادا کارشناسی ارشد یک برنامه 2 ساله تمام وقت است که بر جنبه های مختلف نظری و همچنین تحلیلی ریاضیات پیشرفته متمرکز است. متقاضیان احتمالی که دارای مدرک کارشناسی ریاضیات یا یک رشته تحصیلی مرتبط هستند می توانند در دانشگاهه ای کانادا درجه بالاتر را در همان رشته انتخاب کنند. بیش از 15 دانشگاه کارشناسی ارشد ریاضیات را در کانادا ارائه می دهند. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ریاضیات با توجه به نوع مدرک انتخابی مانند MA / MS / MSc متفاوت است. هزینه های اضافی نیز وجود دارد که هنگام تحصیل در خارج از کشور تجربه می کنید. این ممکن است برای دانشجویی با بودجه بسیار طاقت فرسا به نظر برسد. در این صورت می توانید بورسیه های تحصیلی مختلف کانادا را انتخاب کنید.

جدول زیر برخی از دانشگاه های برجسته کانادا را ارائه می دهد که کارشناسی ارشد ریاضیات را به همراه رتبه بندی کانادا با برنامه ریاضی ارائه می دهند:

نام دانشگاهرتبه بندی موضوعی دانشگاه های کانادا
دانشگاه تورنتوشماره 29
دانشگاه بریتیش کلمبیاشماره 51
دانشگاه کنکوردیا462
دانشگاه مک مسترشماره 140
دانشگاه مانیتوبا601-650

برنامه درسی دوره کارشناسی ارشد در ریاضیات در کانادا

متقاضیانی که مایل به انتخاب کارشناسی ارشد در ریاضیات هستند باید دروس اجباری معینی را مطالعه کنند. بعضی از دانشگاه ها پروژه یا مقاله تحقیقاتی را به جای ارائه پایان نامه می پذیرند، انتخاب موضوع تحقیق کاملاً به علایق متقاضی بستگی دارد. بخش زیر خلاصه ای از دوره ابتدایی و زمینه های تحقیق ارائه شده را ارائه می دهد. دانشکده های مختلف ارشد ریاضیات در دانشگاه های کانادا انواع مختلفی از زمینه های تحقیق را ارائه می دهند. این رشته ها بسته به انتخاب دانشجویانی که مایل به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ریاضیات در کانادا هستند، ممکن است انتخاب شوند یا نشوند. علاوه بر دانش ریاضی و استدلال تحلیلی، دانش آموزان به دانش تدوین مسئله و تکنیک های حل مسئله، مهارت های خوب مدیریت کار، ظرفیت بالایی برای ایده پردازی و انتقال نتایج و استدلال ها نیاز دارند.

 برخی از زمینه های تحقیق عبارتند از:

  • تحلیل واقعی یا پیچیده
  • نظریه اپراتور
  • جبر نوین
  • تجزیه و تحلیل عملکرد
  • احتمال
  • تجزیه و تحلیل خطی و غیر خطی
  • هندسه
  • فیزیک ریاضی

رشته های ریاضی در کانادا

رشته های ریاضی در کانادا

حوزه های تحقیق فقط محدود به زمینه های فوق الذکر نیست. گزینه های متعدد دیگری برای تحقیق وجود دارد که می تواند توسط دانشجویان انتخاب شود، اما ممکن است از نظر دانشگاه متفاوت باشد. نقش های شغلی محبوب در میان فارغ التحصیلان دارای استاد در ریاضیات برنامه ریز مالی، برنامه ریز سرمایه گذاری، اقتصاددان و غیره هستند. تقریباً 20 دانشگاه در کانادا مدرک 2 گانه کارشناسی ارشد ریاضیات را ارائه می دهند. اینها شامل آماری است که بسیار رایج است، آمار زیستی، علوم رایانه ای، علوم آماری و غیره. اینها همچنین برنامه های 2 ساله تمام وقت هستند که پذیرش دانشجویان را در پاییز و زمستان ارائه می دهند.

 برخی از این دانشگاه ها برای تحصیل در کانادا در این مقطع عبارتند از:

  • دانشگاه کالگری Calgary در کانادا: یک برنامه کارشناسی ارشد 2 ساله تمام وقت در ریاضیات و آمار.
  • کالج نظامی سلطنتی کانادا: کارشناسی ارشد 2 ساله در ریاضیات و علوم کامپیوتر ارائه می دهد.
  • دانشگاه کوئینز: یک دوره کارشناسی ارشد ریاضیات و مهندسی 1 ساله تمام وقت ارائه می دهد.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مهاجرت تحصیلی به کانادا شما را یاری خواهد کرد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *