مهاجرت تحصیلی جمهوری چک

رشته ریاضی در جمهوری چک

یکی از دوره هایی که می توانید به تحصیل در کشور دیگر بپردازید رشته ریاضی در جمهوری چک می باشد. هدف از دوره کارشناسی ریاضیات این است. که شما را آماده کند تا به طور مستقل، منطقی و انتقادی فکر کنید، مسائل واقعی را انتزاع کرده و ریاضی کنید، مشکلات را با استفاده از روش های ریاضی و فناوری رایانه حل کنید و نتایج را به درستی تفسیر کنید. این مطالعه شامل ترکیبی از ریاضیات خالص بر اساس نظریه های ریاضی و ریاضیات کاربردی است که در بسیاری از زمینه های زندگی مفید است. شما به روند تحقیقات ریاضی نگاه خواهید کرد، به قلب حساب، جبر، آمار و تئوری اعداد خواهید رسید و دری گسترده برای مطالعه ریاضیات کاربردی از جمله علوم کامپیوتر کاربردی ، آمار و پردازش داده ها باز خواهد شد.

تحصیل رشته ریاضی در جمهوری چک

دوره تحصیل مقطع کارشناسی معمولاً 3 سال طول می کشد و با یک امتحان نهایی دولتی به پایان می رسد، پس از اتمام موفقیت آمیز آن ، عنوان لیسانس علوم به دانشجو اعطا می شود. دانشجویانی که این گرایش را انتخاب می کنند می توانند یکی از 6 تخصص را انتخاب کنند. برنامه نویسی و توسعه نرم افزار، برنامه نویسی سیستم، پایگاه داده و وب، گرافیک رایانه ای، توسعه بینایی و بازی، مبانی علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی از این تخصص ها می باشد.

 سال اول تحصیل در هر شش تخصص مشترک است، که به دانشجویان اجازه می دهد تا در سال دوم تحصیل، هنگامی که اطلاعات کافی برای چنین تصمیمی دارند، تخصص خود را انتخاب کنند. تحصیلات معمولاً 2 سال طول می کشد و با یک آزمون نهایی دولتی و دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد به پایان می رسد. فارغ التحصیلان پس از اتمام موفقیت آمیز برنامه مطالعه، عنوان استاد علوم را دریافت می کنند.

تحصیل رشته ریاضی در دانشگاه چارلز جمهوری چک

دانشگاه چارلز در پراگ برنامه های 3 ساله لیسانس، 2 ساله کارشناسی ارشد و 4 سال دکتری با کیفیت بالا را در علوم کامپیوتر، ریاضیات و فیزیک ارائه می دهد که به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی از سراسر جهان تدریس می شود. گزینه های مطالعه را بررسی کنید و درخواست خود را قبل از آوریل 2023 ارسال کنید. دانشگاه چارلز یک سنت طولانی دارد که از قرن 14 به این سو برمی گردد و علم، دانش و به طور کلی آموزش را ارتقا می دهد. امروزه تحقیقات در سطح جهانی دانشگاه چارلز پایه و اساس آموزش با کیفیت بالا است. در رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهانی 2023 دانشگاه چارلز به عنوان 210 دانشگاه برتر رتبه بندی شده است. علاوه بر این، این دانشگاه در میان 100 برتر ریاضی و فیزیک قرار گرفت.

در نمودار زیر شاهد نرخ فارغ التحصیلی در دانشگاه چارلز در جمهوری چک هستید:

نرخ فارغ التحصیلیدر جمهوری چک

دروس رشته ریاضی در جمهوری چک

دانشگاه چارلز برنامه ها و رشته ها را در مقاطع کارشناسی و ارشد و دکترا را در علوم کامپیوتر و ریاضیات و فیزیک را ارائه می دهد. تمرکز در این برنامه های ارائه شده در دانشکده بر درک اصول اصلی چگونگی و چگونگی کارکردها و کاربرد این اصول در فن آوری های مدرن است. مبنای نظری قوی برنامه تحصیلات کارشناسی ارشد، به فارغ التحصیلان یک مزیت رقابتی در دنیای در حال تکامل پویا می دهد، جایی که فن آوری های امروز فردا اغلب منسوخ می شوند. این برنامه بر گسترش پیش زمینه ریاضی عمومی (هندسه جبری و توپولوژی، هندسه ریمان، جبر جهانی و نظریه مدل) به دانش عمیق تر در موضوعات انتخاب شده از جبر، هندسه، منطق و ترکیبیات متمرکز است.

 هدف این است که دانش عمومی کافی از ریاضیات ساختاری مدرن فراهم کنیم و دانش آموزان را به آستانه فعالیت تحقیقاتی مستقل برسانیم. برخی از دروس رشته ریاضی را در لیست زیر مشاهده می کنید:

  • ساختارهای ریاضی
  • تجزیه و تحلیل ریاضی
  • ریاضیات محاسباتی
  • مدل سازی ریاضی در فیزیک و فناوری
  • احتمال، آمار ریاضی و اقتصاد سنجی
  • ریاضیات مالی و بیمه
  • ریاضیات برای فناوری اطلاعات

تحصیل در چک

آیا می خواهید تحصیل و یا کار کنید و به عبارتی تعادل کامل را تجربه کنید و بهترین ماجراجویی خود را در خارج از کشور تجربه کنید؟ یک انتخاب هوشمندانه انجام دهید و برای تحصیل به جمهوری چک مهاجرت کنید. دانشگاه های چک شهرت دیرینه، ایده منحصر به فرد و تخصص های نوآورانه را ارائه می دهند. حتی رتبه تحقیقات چک یکی از بهترین رتبه های تحقیقات در اروپا است. این روزها، بیش از 46000 دانشجوی بین المللی در جمهوری چک تحصیل می کنند. در حالی که دانشگاه های آنها همچنان یک دوره آموزشی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند، دانشجویان گزینه های جالب بیشتری را در آنجا پیدا می کنند. علاوه بر این، اگر تصمیم بگیرید که به آنجا بروید، یک جامعه بزرگ و هیجان انگیز از دانشجویان بین المللی درست مثل خود پیدا خواهید کرد.

برای تحصیل در جمهوری چک، چند شهر جالب برای زندگی و تحصیل وجود دارد که عبارت است از:

  • پراگ
  • برنو
  • اولوموک
  • استراوا
  • هرادک کرالو

دانشگاه های رشته ریاضی در جمهوری چک

دانشگاه های رشته ریاضی در جمهوری چک

دانشگاه های جمهوری چک طیف گسترده ای از برنامه ها را در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهند. در سطح، و همچنین مدارس تابستانی و زمستانی و دوره های آموزش زبان و مقدماتی. هر دانشگاه معتبر است، به این معنی که دوره های آنها توسط شرکت ها و سازمان ها در سراسر کشور و سراسر اروپا شناخته می شود. در جمهوری چک می توانید یکی از قدیمی ترین سنت های آموزش عالی را پیدا کنید که قدمت آن به قرن 14 برمی گردد. احتمالاً این بدان معناست که دانشگاه ها هم تحت تعقیب هستند. تحصیل در جمهوری چک شما را در میانه اروپا قرار داده و فرصتی عالی برای سفر به سراسر قاره به شما می دهد. در طول تحصیل می توانید کار دانشجویی در چک باشید و پس از فارغ التحصیلی می توانید بمانید و کار خود را شروع کنید.

در جدول زیر برترین دانشگاه های کشور چک را که برای رشته ریاضی مناسب هستند مشاهده می کنید:

نام دانشگاهرتبه
دانشگاه چارلز400-500
دانشگاه ماساریک600-700
دانشگاه صنعتی برنو1000-1100
دانشگاه علوم زندگی پراگ1000-1100

فرصت های شغلی رشته ریاضی در جمهوری چک

مطالعه ریاضیات شما را برای شغل یک دانشمند یا یک متخصص در زمینه های مختلف مانند صنعت، بانکداری یا خدمات بیمه آماده کند. هدف اساسی ارائه دانش ریاضی به شما و تعمیق آن است. یکی از رشته های مرتبط رشته حسابداری در جمهوری چک است. همچنین، هدف همچنین توسعه مهارت های تفکر منطقی مستقل، انتزاع و ریاضی سازی مسائل واقعی، حل مسائل با استفاده از روش های ریاضی و فناوری رایانه و در نهایت تفسیر درست نتایج است. ریاضیات محاسباتی متمایز بر زمینه های مهم ریاضیات کاربردی نسبت به شاخه های دیگر فناوری اطلاعات و ارتباطات متمرکز است، که دانشجویان می توانند هنگام برخورد با مشکلات عملی در محل کار از آنها استفاده کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص اعزام دانشجو به جمهوری چک شما را یاری می کند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *