مهاجرت تحصیلی ترکیه

رشته ریاضی در ترکیه

رشته ریاضی در ترکیه

یکی از انتخاب های خوب و راحتی که برای تحصیل دارید تحصیل رشته ریاضی در ترکیه می باشد البته اگر به این رشته و کشور علاقمندید. ما در عصری از انقلاب های دیجیتال زندگی می کنیم که توسط فناوری های ابری و موبایلی تولید می شود که حجم سرسام آور داده ای را تولید می کنند. در جهان صدها هزار ساعت فیلم پخش می کند، میلیون ها پیام می فرستد و هر دقیقه ده ها هزار سفارش آنلاین انجام می دهد. بشریت بیش از گذشته به یادگیری، کار، معاشرت، غذا خوردن، استراحت و برقراری ارتباط به برنامه ها و سرویس های مجازی وابسته است. توانایی درك این داده ها، پیش بینی كاربردهای تجاری یا اجتماعی با ارزش و برقراری ارتباط بینشی به سرعت به بیشترین مهارت در جهان تبدیل می شود.

برنامه تحصیلات تکمیلی رشته ریاضی در دانشگاه های کشور ترکیه، آموزش، تجربه و ابزارهای لازم برای موفقیت در محل کار داده محور امروز را فراهم می کند. برنامه کارشناسی ارشد در علوم داده در دانشگاه های کشور ترکیه به شما بنیادی در علوم محاسباتی و یادگیری ماشین ارائه می دهد. همچنین گزینه هایی برای تخصص در روش های پیشرفته مانند سیستم های توزیع شده، تشخیص بصری، یادگیری عمیق، شبکه های عصبی و بسیاری دیگر نیز وجود دارد. انعطاف پذیری برای کسب مدرک آنلاین در صورت لزوم نیز در دانشگاه ها این کشور وجود دارد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص اعزام دانشجو به کشور ترکیه و اخذ پذیرش تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی به شما کمک و راهنمایی خواهد کرد.

شرایط تحصیل رشته ریاضی در ترکیه

نظریه زمینه های محدود در ریاضیات یک سنت طولانی دارد. این تئوری که از مشکلات تئوری اعداد (اولر، گاوس) سرچشمه گرفته است، ابتدا صرفاً به دلیل کنجکاوی ریاضی شکل گرفت. برای مدت طولانی، این نظریه به طور انحصاری در ریاضیات خالص، در زمینه هایی مانند نظریه اعداد، هندسه جبری، نظریه گروه و غیره مورد استفاده قرار می گرفت، بدون اینکه ارتباطی با کاربردها داشته باشد. با پیشرفت فن آوری های مدرن اطلاعات، وضعیت به طرز چشمگیری تغییر کرد. زمینه های محدود برای ایجاد چارچوبی طبیعی برای طیف گسترده ای از برنامه ها، به ویژه در انتقال اطلاعات و امنیت داده ها، شناسایی شده اند. حوزه های تحقیقاتی گروه جبر، تئوری اعداد و گروه ترکیبی در دانشگاه ترکیه شامل چندین جنبه از نظریه زمینه های محدود می شود.

مهم ترین مدارک برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کشور ترکیه را در لیست زیر مشاهده می کنید:

  • انگیزه نامه
  • نامه توصیه شده
  • کارنامه تمام مدارک دانشگاهی کامل شده
  • دیپلم دانشگاه از تمام مدارک دانشگاهی (در صورت موجود بودن)
  • نمره آزمون مهارت انگلیسی (برای متقاضیانی که بومی انگلیسی زبان نیستند)

شرایط تحصیل رشته ریاضی در ترکیه

تحصیل رشته ریاضی در مقطع ارشد ترکیه

یکی از گرایش های ارشد رشته ریاضی در علایق این رشته در ترکیه تجزیه و تحلیل ریاضی است که عمدتا در تجزیه و تحلیل عملکرد، تجزیه و تحلیل پیچیده و تجزیه و تحلیل معادلات دیفرانسیل تمرکز دارد. در بخش تجزیه و تحلیل عملکردی و پیچیده، تئوری ساختار فضاهای محدب موضعی شامل فضاهای توابع تحلیلی، هارمونیکی و بی نهایت قابل تغییر از چندین متغیر مورد بررسی قرار می گیرد در حالی که در قسمت معادلات دیفرانسیل جزئی برخی از کاربردها برای مکانیک غیرخطی نیز در نظر گرفته شده است. کاربردهای آنها در ریاضی، هندسه، تحلیل عملکردی، تحلیل پیچیده و واقعی با هم کار می کنند تا مجموعه ای غنی از پدیده ها را ایجاد کنند، بسیاری از آنها هنوز باید درک شوند.

در نمودار زیر شاهد تحصیل در مقاطع مختلف رشته ریاضی در کشور ترکیه هستید:

مقاطع مختلف رشته ریاضی در کشور ترکیه

رشته ریاضی در ترکیه در دانشگاه کوچ

دانشگاه کوچ ترکیه دارای 15+ دانشکده اصلی و 20+ دانشکده وابسته از چندین رشته، از جمله مهندسی، پزشکی، اقتصاد، مدیریت، علوم پایه و اجتماعی است. حوزه های تحقیقاتی شامل رانندگی خودکار، بیوانفورماتیک، بینایی رایانه، یادگیری عمیق، تعامل هوشمند، تفسیرپذیری و توضیح پذیری، پردازش چند رسانه ای، پردازش به زبان طبیعی، یادگیری تقویت، یادگیری بازنمایی، رباتیک و غیره است. اعضای هیئت علمی منتظر داوطلبانی هستند که می توانند آشنایی یا تجربه ای از زبان برنامه نویسی را نشان دهند و از ریاضیات سطح دانشگاه تسلط کافی داشته باشند. این رشته دانش آموزان را به طور معمول از برنامه های مهندسی و اقتصاد که یک حرفه علمی یا تحقیق محور را برنامه ریزی می کنند، هدف قرار می دهد. این رشته در زمینه ریاضی برنامه درسی استانداردی را در مقطع کارشناسی ارائه دهد. با چنین پیشینه ای، دانشجویان نه تنها در تحصیلات تکمیلی خود در ریاضیات یک مزیت جدی خواهند داشت.

دانشگاه های خوب و معتبر بسیاری در این کشور وجود دارند که برای تحصیل رشته ریاضی مناسب است. در جدول زیر رنکینگ دانشگاه های ترکیه را برای ریاضی مشاهده می کنید:

نام دانشگاهرتبه در سال 2023
دانشگاه کوچ477
دانشگاه بیلکنیت561
سابانچی531

mathematics field در دانشگاه بیلکنت ترکیه

برنامه تحصیلات تکمیلی گروه ریاضیات در دانشگاه بیلکنت که از دانشگاه های برتر ترکیه است برنامه تخصصی است. مدت زمان طبیعی برنامه برای مدرک کارشناسی 3-4 سال و ارشد 2 سال و برای Ph.D 4 سال است. کارشناسی ارشد و دکتری برنامه ها ریاضیدانان برجسته تحقیق را تولید می کنند. در طول هر برنامه، تأكید شدیدی بر تحقیقات تحت نظارت نسبت به پایان نامه وجود دارد. برای ایجاد پایه ای محکم برای کارهای حرفه ای بعدی، هر برنامه شامل 7 دوره بر اساس سخنرانی در کلاس های کوچک نخبه است. زبان آموزش و پرورش منحصراً انگلیسی است. برای زندگی در دانشگاه و تا حدی فراتر از آن، انگلیسی کاملاً مناسب است. کلاس های مقدماتی به زبان ترکی در دسترس است اما اختیاری است.

ریاضیات زبان جهانی همه علوم است.گروه ریاضیات برنامه کارشناسی 4 ساله خود را ایجاد کرده است تا به دانشجویان ما کمک کند این زبان واقعاً صریح را درک و استفاده کنند. این گروه پشتیبانی مالی جامعی را برای کلیه دانشجویان تحصیلات تکمیلی در طول تحصیل خود فراهم می کند، منوط به داشتن وضعیت خوب. این پشتیبانی شامل معافیت از شهریه، کمک هزینه ماهیانه، بیمه درمانی، فضای اداری و محل اقامت در دانشگاه است. بورس تحصیلی شایسته اضافی برای دانشجویان واجد شرایط در دسترس است. به کلیه دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی که آدرس منزل آنها در آنکارا نیست، اسکان رایگان در اتاق های خوابگاهی دو نفره برای افراد در برنامه و اتاق های خوابگاهی یک نفره برای افراد دکترا ارائه می شود. همچنین این دانشگاه هزینه بیمه درمانی خصوصی را پوشش می دهد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص اعزام دانشجو به ترکیه شما را راهنمایی می کند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *