مهاجرت تحصیلی برزیل

رشته ریاضی در برزیل

رشته ریاضی در برزیل

برای تحصیل رشته ریاضی در برزیل دانشگاه های محبوب و مناسبی در این کشور وجود دارد که در سطح جهانی دارای رتبه می باشند. سیستم آموزشی این کشور توسط وزارت آموزش تنظیم می شود. مدرسه به 3 سطح تقسیم می شود. اگرچه فقط سطح تحصیلات اساسی، شامل 2 مقطع ابتدایی و متوسطه اول، اجباری است. دانش آموزان موظف به شرکت در یک کلاس اصلی کلاس های زبان و ریاضیات هستند. با شروع سال ششم، یک زبان خارجی، معمولا انگلیسی نیز مورد نیاز است. در پایان هر سال، آزمایشی داده می شود تا مشخص شود که دانش آموز می تواند به کلاس بعدی منتقل شود یا خیر.

عدم موفقیت در قبولی در نتایج آزمون موجب عقب نگه داشتن دانش آموز می شود. در مدارس دولتی، این یک اتفاق غیر معمول نیست. دانش آموزان مسن که نیاز به تحصیلات اساسی دارند می توانند در مدرسه تحصیل کنند، اما اگر بالای 18 سال داشته باشند ممکن است از دانش آموزان کوچکتر جدا شوند. روال متداول در مدارس، چه دولتی و چه خصوصی، این است که دانش آموزان از همه مقاطع ابتدایی در یک کلاس درس تدریس می شوند. در پایان سال نهم، دانش آموزان می توانند ادامه تحصیل در دوره متوسطه را که 4 سال طول می کشد و دانش آموزان را برای دانشگاه آماده می کند، انتخاب کنند. در ادامه مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی رشته ریاضی در برزیل پرداخته است.

تاریخچه رشته ریاضی در برزیل

تاریخچه رشته ریاضی در برزیل

اولین برنامه های تحصیلات تکمیلی رشته ریاضی در برزیل، در دهه 1930، در دانشگاه دو سائو پائولو و دانشگاه دو برزیل (امروزه دانشگاه دو ریو دو ژانیرو نامیده می شود) انجام شد. لئوپولدو ناچبین و مائوریتسیو ماتوس پیکسوتو، که در این موسسات آموزش دیده بودند، در سال 1952 موسسه ریاضیات خالص و کاربردی (IMPA) را تأسیس کردند و به ترتیب در سال 1962 و 1974 اولین ریاضیدانان این کشور دعوت شده به ICM بودند. در دهه 1950 و 1960، نسل جدیدی از ریاضیدانان این کشور ظهور می کنند که عمدتا از طریق برنامه های دولت این کشور در خارج از کشور آموزش می بینند.

سپس برنامه های تحصیلات تکمیلی جدیدی در ریاضیات ارائه شد که توسط این استعدادهای جدید و برنامه هایی که قبلا در IMPA و USP وجود داشت پشتیبانی می شود. یک نقطه عطف مهم ایجاد محاوره ریاضی این کشور بود، یک رویداد بزرگ که هر 2 سال کل جامعه تحقیق را جمع می کند. انجمن ریاضیات این کشور (SBM) که اکنون 2000 عضو دارد، در سال 1969 تاسیس شد و سازمان عضو این کشور IMU است. SBM یک انتشارات غیرانتفاعی را اداره می کند که کتاب ها و مجلات ریاضی را منتشر می کند.

استندها شامل پروژه کلاین به زبان پرتغالی و برنامه کارشناسی ارشد برای معلمان دبیرستان (PROFMAT) می باشد. واقعیت این است که ریاضیات و به طور کلی علوم ، در این کشور یک ایده بسیار جوان است. مردم این کشور دوست دارند این مسئله را به گردن پادشاهان پرتغال بیندازند. یک حقیقت ظریف تر این است که بسیاری از این سیاست ها پس از استقلال تحت سلطه 2 امپراتور و به میزان کمتری، حتی پس از اینکه جمهوری جایگزین سلطنت شد، پابرجا ماند. در نتیجه، بیشتر نهادهای علمی نسبتا دیر ایجاد شدند.

معرفی دانشگاه های رشته ریاضی در برزیل

دانشگاه های این کشور هزاران رشته مختلف را از رشته هایی مانند عدالت اجتماعی و مهندسی برق گرفته تا مدیریت منابع تنوع زیستی و مهندسی برق ارائه می دهند. تحقیقات فناوری سخاوتمندانه توسط سازمان های دولتی تأکید می شود که تأکید زیادی بر هوانوردی، کشاورزی و استفاده از منابع تجدیدپذیر دارند. مراکز فناوری مورد توجه این کشور شامل موسسه Oswaldo Cruz، شرکت تحقیقات کشاورزی این کشور و آژانس فضایی این کشور است. به طوری که، دارای پیشرفته ترین برنامه فضایی و نجوم در میان سایر کشورهای لاتین است.

در لیست زیر برای رشته ریاضی در برزیل چند دانشگاه معرفی شده اند:

  • دانشگاه سائوپائولو
  • دانشگاه ایالتی کامپیناس
  • دانشگاه فدرال ریودوژانیرو

در نمودار زیر رتبه دانشگاه ها را در QSWorld مشاهده می کنید:

رتبه جهانی دانشگاه های ریاضی در برزیل

این کشور بیش از 2500 دانشگاه را در خود جای داده است. به طوری که، دارای موسسات نخبه از جمله دانشگاه سائوپائولو، بزرگترین دانشگاه دولتی این کشور و یکی از بهترین دانشگاه های آمریکای لاتین است. همچنین دانشگاه سائوپائولو، بزرگترین شهر و پایتخت مالی این کشور، مرکز فرهنگی این کشور محسوب می شود. این شهر خانه بسیاری از موزه ها، گالری های هنری و سالن های کنسرت بوده و دارای یک زندگی شبانه پر جنب و جوش است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه های ذکر شده، مقاله معرفی دانشگاه های برزیل را مطالعه نمایید.

ویزای دانشجویی برزیل

برای تحصیل در برزیل، به ویزا نیاز خواهید داشت. اگر تابعیت کشور دیگری از آمریکای جنوبی را دارید، به استثنای گویان و سورینام، می توانید با استفاده از کارت شناسایی ملی وارد این کشور شوید. همچنین از بسیاری از مراحل ویزا صرف نظر کنید. با این حال، از آنجا که اکثر دانشجویان بین المللی در این کشور اهل کشورهای دیگر آمریکای جنوبی نمی باشند، این بخش بر روی شرایط عمومی ویزا تمرکز خواهد کرد. اگر کمتر از 90 روز در این کشور اقامت دارید، شما به راحتی می توانید به عنوان یک توریست وارد این کشور شوید.

اگر می خواهید مدت طولانی تری بمانید، به اسناد زیر احتیاج دارید:

مدارکتوضیحات
گذرنامهبه همراه اعتبار
عکس2 قطعه به اندازه عکس گذرنامه
مدارک ثبت نام
اثبات اقامت
ارائه رسید هزینه ویزاهزینه ویزا 180$ (دلار) می باشد.
اثبات عدم سوء پیشینهگواهی صادر شده توسط پلیس کشور محل اقامت دانشجو

کلیه این اسناد باید به صورت حضوری در نزدیکترین سفارت این کشور، یا مرکز ویزا در کشور مبدا پردازش شوند. اگر قبلا در این کشور هستید، می توانید برای تغییر وضعیت خود در کشور اقدام کنید. به علاوه، باید اسناد فوق را نیز ارسال کنید. می توانید با استفاده از این فرم و سپس مراجعه به نزدیکترین مرکز مهاجرت خود اقدام کنید. هزینه برنامه های داخلی 40$ (دلار) می باشد. با مراجعه یا تماس به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید پروسه مهاجرت را شروع کرده و تحصیلات خود را در رشته ریاضی در برزیل شروع نمایید. بدین ترتیب می توانید اقامت برزیل را کسب نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *