مهاجرت تحصیلی ایتالیا

رشته ریاضی در ایتالیا

رشته ریاضی در ایتالیا

رشته ریاضی در ایتالیا در مقاطع مختلف تحصیلی به خصوص دانشگاه بولونیا ارائه شده و دانشجویان می توانند جهت پذیرش تحصیلی اقدام کنند. این کشور، کشوری متشکل از یک قسمت قاره ای است که توسط آلپ، شبه جزیره و چندین جزیره اطراف آن محدود شده است. این کشور در جنوب اروپا واقع شده است. همچنین بخشی از اروپای غربی محسوب می شود. این کشور یک جمهوری پارلمانی واحد با پایتخت رم است. مساحت این کشور 301340 کیلومتر مربع می باشد و مرزهای زمینی با فرانسه، سوئیس، اتریش، اسلوونی و کشورهای کوچک واتیکان و سان مارینو دارد.

این کشور دارای یک محوطه داخلی محوطه در سوئیس (کامپیون) و یک اکتشاف دریایی در آب های تونس (لامپدوسا) است. با حدود 60 میلیون نفر ساکن، این کشور سومین کشور عضو اتحادیه اروپا است. این کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی مرکزی در جنوب اروپا و مدیترانه، در طول تاریخ محل زندگی مردم و فرهنگ های بی شماری بوده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله مقاطع مختلف تحصیلی رشته ریاضی در ایتالیا را توضیح داده و لیستی از دانشگاه های برتر این برنامه را در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد.

تحصیل مقطع کارشناسی رشته ریاضی در ایتالیا

رشته ریاضی در ایتالیا ترکیبی شگفت آور از دقت و تخیل، محاسبه و خلاقیت، انتزاع و انضمام است. تحولات نظری آن کاربردهای گسترده و موفقی را در بسیاری از زمینه ها از فیزیک گرفته تا موسیقی، از اقتصاد گرفته تا هنر ایجاد می کند. کارشناسی ریاضیات و برنامه ها که به زبان ایتالیایی برگزار شده است، قصد دارد این جنبه های باورنکردنی را ارائه دهد. شما می توانید پایه های اساسی تجزیه و تحلیل، جبر و هندسه را برای نشان دادن برنامه های کاربردی اصلاح کنید. علاوه بر این، دوره دانشجو را برای درجه کارشناسی ارشد ریاضیات و دانشکده تخصصی آموزش ریاضیات آماده می کند.

مدارکی که متقاضیان جهت تحصیل در این مقطع باید ارائه دهند، عبارتند از:

  • دیپلم دبیرستان (با حداقل 12 سال تحصیل)
  • تسلط به زبان مجاز در زبان ایتالیایی در سطح B2 CEFR (از دانشجویان فاقد این گواهینامه خواسته می شود آزمون زبان را در دانشگاه قبول شوند.)
  • مدرک دوره با سهمیه محدود اختصاص داده شده به شهروندان غیر اتحادیه اروپا

آزمون ورودی دانش برای کلیه دانشجویان تازه واردی که در مقطع کارشناسی ثبت نام می کنند الزامی است. تاریخ ها در وب سایت دوره های تحصیلی موجود است. این آزمون به هیچ وجه بر روند ثبت نام تأثیر نمی گذارد. یعنی امکان ثبت نام قبل از آزمون نیز وجود دارد.

در جدول زیر اطلاعات لازم درباره مقطع کارشناسی رشته ریاضی در این کشور مشاهده می کنید:

پارامترتوضیحات
نوع آموزشتمام وقت
مقطع تحصیلیکارشناسی
زبان آموزشایتالیایی
بورسیه تحصیلیدر دسترس است.

تحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته ریاضی در ایتالیا

تحصیل مقطع کارشناسی ارشد رشته ریاضی در ایتالیا

مدرک کارشناسی ارشد ریاضیات تکامل مهندسان حرفه ای را پیشنهاد می دهد. به طوری که هم دانش بنیادی راجع به فرآیندهای فیزیکی و هم صلاحیت های نظری و فنی عمیق را با هم ترکیب می کند. این دانشجویان را با تحصیلات سطح بالا چند رشته ای که بین مهندسی و ریاضیات کاربردی قرار دارد فراهم می کند. به آن ها مهارت های پیشرفته در زمینه مدل سازی ریاضی فرآیندهای فیزیکی یا مالی همراه با تخصص مهندسی محاسبات پیشرفته می دهد. مقطع کارشناسی ارشد در این کشور به زبان انگلیسی ارائه می شود. این دوره ترکیبی از دانش عمیق مربوط به ریاضیات کاربردی و سایر علوم پایه، به ویژه رشته فیزیک در ایتالیا و امور مالی، با دانش پیشرفته از جنبه های نظری علمی مهندسی می باشد.

به طور کلی، به منظور توسعه ابزارهای پیشرفته تحقیق مدل سازی ریاضی است. یک آموزش همه کاره که به شما امکان می دهد با مشکلات تجربی، محاسباتی، فناوری، اقتصادی، معرفتی مربوط به ساخت، اعتبارسنجی و استفاده از مدل ها روبرو شوید و این مهارت ها را برای شناسایی، تفسیر، توصیف، فرمول بندی و حل حتی مشکلات پیچیده مهندسی صرف کنید. شما قادر خواهید بود در زمینه های مختلف مانند فعالیت های پشتیبانی طراحی و آزمایش در شرکت های مهندسی، خانه های نرم افزار، موسسات بانکی و بیمه، ادارات دولتی و موسسات تحقیقاتی دولتی و خصوصی فعالیت کنید.

معرفی دانشگاه های ریاضیات در ایتالیا

این کشور یکی از غنی ترین فرهنگ های کره خاکی را دارد که ادغام آداب و رسوم 20 منطقه آن است. این کشور که در قلب جنوب اروپا واقع شده است، مناظر زیادی از پیست های آلپ در شمال گرفته تا سواحل مدیترانه در جنوب دارد. این کشور بیش از هر کشور دیگری در جهان میراث جهانی یونسکو را در خود جای داده است. این جاذبه ها، در کنار غذاهای معروف این کشور و تاریخ غنی، فقط برخی از دلایلی است که هر ساله در میان پر بازدیدترین کشورهای جهان قرار دارد.

رشته ریاضی در ایتالیا در دانشگاه های زیر ارائه می شود:

  • Alma Mater Studiorum – دانشگاه بولونیا
  • دانشگاه پادووا
  • دانشگاه بوکونی
  • EIT دیجیتال
  • دانشگاه پالرمو
  • دانشگاه پارما
  • دانشگاه جان کابوت
  • دانشگاه کاتولیک قلب مقدس
  • پلی تکنیک تورین
  • Politecnico di Milano

7 مورد از دانشگاه هایی که در لیست بالا آمده است، در سایت QSWorld دارای رتبه جهانی می باشند و در نمودار زیر نشان داده شده است:

رتبه جهانی دانشگاه های ریاضی در ایتالیا

برای اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه ها می توانید مقاله تحصیل در دانشگاههای ایتالیا را مطالعه نمایید.

مدارک لازم جهت پذیرش تحصیلی در ایتالیا

روند پذیرش تحصیلی در این کشور ممکن است پیچیده باشد. اول از همه، شما باید با دانشگاه مورد علاقه خود تماس بگیرید و بررسی کنید آیا شما واجد شرایط هستید یا خیر. این با یک ارزیابی قبلی نشان داده می شود، پس از آن دانشگاه به شما بازخورد می دهد و به شما می گوید که آیا از تمام استانداردها برخوردار می باشید. پس از آن، شما باید یک درخواست قبل از درخواست را در سفارت این کشور ارائه دهید، و به آن ها اجازه دهید تا پس از آن درخواست شما را مدیریت کنند.

در پایان ماه آگوست، دانشجویان لیستی از نامزدهای پذیرفته شده را در صفحه سفارت پیدا می کنند.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی در ایتالیا برای کسانی که قصد تحصیل رشته ریاضی در ایتالیا را دارند عبارتند از:

  • کارت شناسایی
  • یک عکس از نوع گذرنامه
  • مدارک تحصیلی
  • فرم درخواست دانشگاه
  • CV
  • 1 توصیه نامه
  • 1 انگیزه نامه
  • گواهی مهارت زبان (انگلیسی یا ایتالیایی)
  • اگر قصد استفاده از برنامه های معماری، برنامه ریزی شهری یا طراحی را دارید، باید نمونه کارها را ارائه دهید.
  • نمرات رسمی SAT یا ACT

به علاوه، یک برنامه مطالعه دقیق یا شرح دوره را باید ارائه دهید. باید طبق برنامه درسی دانشگاهی تعداد ساعات دوره ها یا فعالیت های آموزشی که شما به پایان رسانده اید، را نشان دهد. عزیزانی که تمایل به تحصیل در این برنامه را دارند، می توانند همراه با کمک مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اقدام به مهاجرت نمایند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *