مهاجرت تحصیلی اوکراین

رشته ریاضی در اوکراین

رشته ریاضی در اوکراین

رشته ریاضی در اوکراین از محبوب ترین برنامه های دانشگاه های ملی بوده و دانشجویان می توانند این برنامه را در یکی از بهترین کشورها بگذرانند. در قرن هفدهم درجه سواد آموزی قابل توجهی را می توان در این کشور یافت. با این حال، با کاهش اقبال سیاسی این کشور، میزان سواد عمومی کاهش یافت. در زمان انقلاب روسیه در سال 1917، بیش از 70% از جمعیت این کشور بی سواد بودند. سیاست آموزش اجباری شوروی به از بین بردن بی سوادی در نسل جوان کمک کرد. به طوری که، تقریبا کل جمعیت بزرگسال اکنون می توانند بخوانند و بنویسند.

کودکان باید 11 سال در مدرسه شرکت کنند. حدود سه چهارم معلمان زن می باشند. نسبت دانشجو و معلم کم است. از زمان استقلال، برنامه درسی به طور فزآینده ای بر تاریخ و ادبیات این کشور تأکید کرده است. مدارس خصوصی و مذهبی که تقریبا در دوران اتحاد جماهیر شوروی وجود نداشت، از دهه 1990 شروع به کار کردند. علاوه بر این، مدارس عمومی و مکاتبه ای به کارگران جوان صنعتی و کشاورزی اجازه می دهند بدون وقفه در کار خود، آموزش ببینند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارد تا در این نگارش اطلاعات جامعی درباره رشته ریاضی در اوکراین در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

معرفی دانشگاه های رشته ریاضی در اوکراین

تقریبا در هر دانشگاه ملی در این کشور دانشکده رشته ریاضی در اوکراین وجود دارد. دانشجویان خارجی هر ساله به این دانشکده های ریاضیات می پیوندند. کادر آموزشی در این دانشکده های ریاضیات در این کشور متخصصانی هستند که ممکن است در حرفه خود بگویند و آن ها بهترین فارغ التحصیلان ریاضیات را برای کل جهان آموزش می دهند. دانشجویان بین المللی هر ساله در یک فضای کاملا مشترک، برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در رشته ریاضیات می خوانند. این دانشجویان بین المللی برای تحصیل در رشته ریاضیات در این کشور در خوابگاه های دانشگاهی مجهز که توسط مدیریت دانشگاه اداره می شوند اقامت دارند. این هاستل های زندگی در این کشور برای دانشجویان خارجی کلیه امکانات زندگی را فراهم می کنند و این دانشجویان خارجی در تمام مدت تحصیل خود را در خانه احساس می کنند.

به دانشجویانی که قصد تحصیل در این برنامه را دارند، دانشگاه های زیر تو صیه می شود:

  • دانشگاه ایالتی سومی
  • دانشگاه ملی اروپای شرقی Lesya Ukrainka
  • دانشگاه ملی تاراس شوچنکو از کیف
  • دانشگاه ملی بوكدان خملنیتسكی چركاسی
  • دانشگاه فنی ملی لوتسک
  • دانشگاه ملی رادیو الکترونیک خارکف
  • دانشگاه ملی آکادمی استروح
  • دانشگاه ملی Vasyl` Stus Donetsk
  • دانشگاه ملی N. Karazin خارکف
  • دانشگاه اقتصاد ملی سیمون کوزنتس خارکف

هر ساله تعداد زیادی از دانشجویان خارجی برای تحصیل در ریاضیات در این کشور در دانشگاه های ملی که تحت وزارت آموزش و پرورش این کشور کار می کنند، می آیند. این دانشجویان بین المللی از گوشه و کنار جهان و تقریبا از هر کشوری می آیند. اکثر دانشجویان خارجی از کشورهای آسیایی و آفریقایی برای تحصیل در ریاضیات این کشور در این دانشگاه های ملی می آیند.

تحصیل رشته ریاضی در مقاطع مختلف اوکراین

رشته ریاضی در اوکراین برای 2 سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد تدریس می شود. تحصیل کارشناسی در اوکراین در رشته ریاضی، برنامه ای است که شامل 4 سال می باشد. این برنامه، پس از 10 ماه برنامه مقدماتی برای همه دانشجویان بین المللی است. برنامه کارشناسی ارشد در ریاضیات به مدت 2 سال در دانشگاه های ملی این کشور برای همه دانشجویان خارجی و دانشجویان خارجی که دوره کارشناسی خود را از این کشور به طور مستقیم در مقطع کارشناسی ارشد گذرانده اند، تدریس می شود. آن دسته از دانشجویان خارجی که برای اولین بار برای تحصیل در دانشکده تحصیلات تکمیلی ریاضیات به این کشور می آیند، سال اول را در دانشکده مقدماتی می گذرانند و در دوره کارشناسی ارشد در یکی از دانشگاه های ملی شرکت می کنند.

تحصیل رشته ریاضی در مقاطع مختلف اوکراین

مدارک لازم جهت تحصیل در اوکراین

همان طور که در بالا ذکر شد، 2 سطح برای دوره های رشته ریاضی در اوکراین ارائه می شود. بنابراین، آن دسته از دانشجویان خارجی که برای دوره کارشناسی ریاضی می آیند، باید کپی مدارک متوسطه را با خود داشته باشند. برای تعداد کمی از کشورهای آسیایی، گواهی 12 سال تحصیل لازم است. این امر به شرایط علمی و اداری یک داوطلب بین المللی برای واجد شرایط بودن برای پذیرش دانشگاه در این کشور اشاره دارد.

در لیست زیر می توانید مدارک لازم برای پذیرش تحصیلی در اوکراین را مشاهده کنید:

  • فرم درخواست دانشگاه پر شده
  • کپی گذرنامه بین المللی که اطلاعات زیستی نامزد را نشان می دهد: نام، سن، ملیت و غیره
  • کپی گواهی پایان دوره دبیرستان، نشان دادن موضوعات و علائم اخذ شده
  • پرداخت برای پروسه نامه پذیرش دانشگاه یا دعوت نامه
  • پرداخت برای پروسه نامه پشتیبانی ویزا

از داوطلبانی که به زبان محلی اوکراینی یا روسی تحصیل خواهند کرد نیز انتظار می رود که یک دوره مقدماتی زبان را به پایان رسانده باشند. برخی از دانشگاه ها ممکن است نیازهای داخلی دیگری داشته باشند. اما در بالا شرایط عمومی اکثر دانشگاه ها ذکر شده است.

حقوق ماهیانه کار استادان ریاضی در اوکراین

حقوق ماهیانه کار در اوکراین را برای یک استاد دانشگاه که رشته ریاضی دراوکراین را تدریس می کند را مشاهده می کنید:

پارامترحقوق ماهیانه کار به گریونا
حداقل17500UAH
متوسط38100UAH
حداکثر60500UAH

این متوسط حقوق ماهیانه مواردی مانند مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا را نیز شامل می شود. حقوق استادان ریاضیات براساس تجربه، مهارت، جنسیت، سطح تحصیلات یا موقعیت مکانی به شدت متفاوت می باشد.

در نمودار زیر می توانید تفکیک جزئی براساس سطح تحصیلات را مشاهده کنید:

حقوق ماهیانه کار استاد ریاضی در اوکراین براساس تحصیلات

 

همان طور که همه ما می دانیم، تحصیلات عالی معادل حقوق بیشتر است. هنگامی که سطح تحصیلات استاد ریاضیات کارشناسی ارشد باشد، متوسط حقوق وی، 23100UAH (گریونا) در ماه است. در حالی که فردی با درجه دکترا ماهیانه 44600UAH (گریونا) حقوق می گیرد. به طور کلی، یک استادی که مدرک دکترا دارد، حقوقش حدود 93% بیشتر از فردی است که دارای مدرک کارشناسی ارشد است. این مقاله اطلاعات مهم و مورد نیاز را جهت تحصیل رشته ریاضی در اوکراین به شما عزیزان ارائه کرد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت یک موسسه مهاجرتی می باشد و هموطنانی که به قصد تحصیل در این برنامه می خواهند به این کشور مهاجرت کنند، می توانند از کارشناسان این مجموعه مشاوره دریافت نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *