مهاجرت تحصیلی استونی

رشته ریاضی در استونی

رشته ریاضی در استونی

رشته ریاضی در استونی محبوب ترین رشته در میان دانشجویان بومی و بین المللی می باشد و برترین دانشگاه های این کشور این رشته را ارائه می دهند. این کشور، شمالی ترین کشورهای بالتیک، 1.3 میلیون نفر تقریبا به اندازه جمعیت ماین یا نیوهمپشایر، جمعیت دارد. اگرچه این کشور یکی از فقیرترین کشورها در سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) است، اما با تولید ناخالص داخلی سرانه، 28140$ (دلار) در مقایسه با میانگین 39333$ (دلار) OECD، این کشور یکی از قوی ترین سیستم های آموزشی را در بین کشورهای OECD دارد. این کشور دارای نتایج بالاتر از میانگین PISA، دسترسی تقریبا جهانی به آموزش پیش دبستانی و میزان تحصیلات در سطح متوسطه است که در بالاترین سطح در اتحادیه اروپا و در میان کشورهای عضو OECD است.

مردم این کشور وقت خود را در تابستان در فضای باز و در زمستان در فضای داخلی می گذرانند. این کشور دارای طیف گسترده ای از پیشنهادات فرهنگی و ورزشی، از جمله فیلم، تئاتر، هنر و موسیقی است. ورزش های معروف شامل اسکی روی زمین، فوتبال و بسکتبال است. قایقرانی در تابستان بسیار محبوب است. مردم این کشور وقت خود را در تابستان در فضای باز و در زمستان در فضای داخلی می گذرانند. این کشور دارای طیف گسترده ای از پیشنهادات فرهنگی و ورزشی، از جمله فیلم، تئاتر، هنر و موسیقی است. در این نگارش موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با نگاه دقیق تری به رشته ریاضی در استونی پرداخته است.

معرفی رشته ریاضی در استونی

رشته ریاضی در استونی به عنوان بهترین در PISA ظاهر شد. این کشور در رده 11 خواندن، رشته ریاضیات در رده 6 و برای علم در میان همه کشورها و مناطق شرکت کننده PISA قرار گرفت. در بین کشورهای اتحادیه اروپا، این کشور در ریاضیات و علوم رتبه 2 و در خواندن رتبه 4 را دارد. این کشور با عملکرد بهتر، رتبه 3 در جهان و 1 در اروپا برای علوم، 9 در جهان و 2 در اروپا برای ریاضیات، رتبه 6 در جهان و 3 در اروپا برای خواندن قرار گرفت.

علاوه بر این، عملکرد این کشور با توجه به طبقه اجتماعی کاملا عادلانه است. این کشور در بالاترین درصد دانشجویان انعطاف پذیر در OECD قرار دارد و دانشجویان بومی این کشور در پایین ترین دهک عملکرد PISA عملکردی بالاتر از متوسط ​​دانشجویان در جهان صنعتی دارند. این یک موفقیت قابل توجه برای کشوری است که فقط در سال 1992 به استقلال دست یافته است. از آن سال، اقتصاد این کشور تقریبا 10 برابر رشد کرده است، و یک بخش فناوری اطلاعات به خوبی توسعه یافته در این رشد مهم است. بخشی از این استراتژی رشد، توسعه سیستم آموزشی برای پرورش اقتصادی با فناوری پیشرفته، مهارت بالا و با دستمزد بالا بود.

معرفی دانشگاه های رشته ریاضی در استونی

معرفی دانشگاه های رشته ریاضی در استونی

این کشور دارای 12 موسسه آموزش عالی دولتی (3 دانشگاه چند رشته ای و 9 دانشگاه تخصصی) و 8 موسسه آموزش عالی خصوصی است. موسسات آموزش عالی این کشور نزدیک به 60 برنامه کارشناسی ارشد را در طیف گسترده ای از رشته های دانشگاهی، از موسیقی تا طراحی و مدیریت خدمات سلامتی ارائه می دهند. بسیاری از مدارس برنامه هایی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

از جمله دانشگاه هایی که مناسب تحصیل رشته هنر در استونی می باشند عبارتند از:

  • آکادمی موسیقی و تئاتر
  • مدرسه بازرگانی
  • دانشگاه علوم زندگی
  • دانشگاه تالین
  • دانشگاه فناوری تالین
  • دانشگاه تارتو

دانشجویان بیش از 70 کشور در حال حاضر در این کشور تحصیل می کنند. این کشور علاوه بر اینکه کشوری زیبا و دوستانه است و پذیرای دانشجویان بین المللی است، آموزش عالی و معتبری را در سطح بین المللی ارائه می دهد. پایتخت، تالین، به عنوان یکی از 7 جامعه باهوش جهان تعیین شده است. علاوه بر این، انگلیسی در سراسر کشور به طور گسترده ای صحبت می شود و دسترسی به اینترنت در بسیاری از مناطق رایگان است. این کشور با داشتن کارت شناسایی الکترونیکی، دولت الکترونیکی و رأی گیری آنلاین، یکی از متصل ترین کشورهای جهان است.

دانشگاه های رشته ریاضی در استونی عبارتند از:

  • دانشگاه تالین
  • دانشگاه تارتو

در نمودار زیر رتبه دانشگاه های بالا را در QSWorld مشاهده می کنید:

رتبه دانشگاه های ریاضی در استونیهزینه زندگی در استونی نسبتا کم است. هزینه اتاق های خوابگاه بین 80€ تا 190€ (یورو) در ماه و آپارتمان ها در هر ماه حدود 100€ تا 510€ (یورو) است. بیشتر آپارتمان ها به ودیعه ای معادل 3 ماه اجاره نیاز دارند.

شهریه در شهرهای تالین و تارتو در جدول زیر آمده است:

نام شهرشهریه در دانشگاه های شهر به دلار
تالین2727$
تارتو2671$

تاریخ استونی

تاریخ این کشور بخشی از تاریخ اروپا را تشکیل می دهد. انسان ها در اواخر آخرین دوره یخبندان، از حدود 8500 سال قبل از میلاد، در منطقه این کشور مستقر شدند. قبل از حمله صلیبی های آلمانی در اوایل قرن سیزدهم، مردم باستان در این کشور ارواح طبیعت را پرستش می کردند. با شروع جنگ های صلیبی شمالی در قرون وسطی، این کشور به یک میدان جنگ برای قرن ها تبدیل شد که در آن دانمارک، آلمان، روسیه، سوئد و لهستان برای کنترل موقعیت جغرافیایی مهم این کشور به عنوان دروازه ای بین شرق و غرب، جنگ های زیادی انجام داد. پس از فتح منطقه دانمارکی ها و آلمانی ها در سال 1227، این کشور ابتدا توسط دانمارک در شمال، با دستور لیوونیان، بخشی خودمختار از ایالت صومعه شوالیه های توتون و توسط دولت های کلیسایی آلمان بالتیک امپراتوری مقدس روم اداره می شد.

از سال 1418 تا 1562 کل این کشور بخشی از کنفدراسیون لیونیا را تشکیل داد. پس از جنگ لیونیا در سال های 1558تا 1583، این کشور تا سال 1710 تا 1720، زمانی که سوئد در نتیجه جنگ بزرگ شمال 1700–1721 آن را به روسیه واگذار کرد، بخشی از امپراتوری سوئد شد. در طول این دوره اشراف بالتیک-آلمانی از استقلال برخوردار بودند و آلمانی به عنوان زبان مدیریت و آموزش خدمت می کرد. متقاضیان می توانند جهت مهاجرت به استونی برای تحصیل رشته ریاضی در این کشور با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و از اطلاعات آن ها بهره مند شوند. توجه داشته باشید که دانشجویان اتحادیه اروپا برای تحصیل در این کشور نیازی به اجازه اقامت ندارند. در حالی که دانشجویان غیر عضو به اجازه اقامت نیاز خواهند داشت.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *