مهاجرت تحصیلی فنلاند

رشته دامپزشکی در فنلاند

رشته دامپزشکی در فنلاند

در طول دوره در رشته دامپزشکی در فنلاند، دانشجویان مهارت های مورد نیاز برای خدمت به عنوان دامپزشک را به دست می آورند. علاوه بر این در فنلاند، به طور مستقل این حرفه را انجام می دهند و با پیشرفت های رشته دامپزشکی در فنلاند همراه می شوند. در نهایت این آموزش ها در رشته دامپزشکی در فنلاند، راه هایی را برای طیف گسترده ای از حرفه ها برای افرادی که به سلامت حیوانات و انسان علاقه مند هستند باز می کند. فنلاند به داشتن یکی از بهترین سیستم های آموزشی در جهان شناخته شده است. تقریبا نیمی از جمعیت فنلاند دارای مدرکی تحصیلی عالی هستند. البته جای تعجب نیست، زیرا برنامه های تحصیلی متنوعی ارائه می دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، ما را در این مقاله که با کمک موسسه مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و ارائه شده، همراهی فرمایید. البته لازم به ذکر است که، هزینه تحصیل در رشته دامپرزشکی در فنلاند، برای دانشجویان اتحادیه اروپا رایگان است. حتی برای دانشجویان بین المللی هزینه تحصیل در فنلاند بسیار مقرون به صرفه است. همچنین اتباع کشورهای ثالث به دلیل سیاست فرصت های برابر فنلاند می توانند از حقوقی مشابه هر دانشجویی برخوردار شوند.

ساختار کلی تحصیل در رشته دامپزشکی در فنلاند

تحصیل در رشته دامپزشکی در فنلاند، شامل یک مدرک لیسانس دامپزشکی 3 ساله و مدرک 3 ساله مجوز دامپزشکی می شود. این مطالعات یک پیوستار را تشکیل می دهند، با حق مطالعه مشتریک که همزمان برای برنامه لیسانس دامپزشکی و برنامه مدرک در دامپزشکی اعطا می شود. به طور کلی، در مدرک لیسانس با مراقبت از حیوانات سالم و شروع بیماری های آشنا می شوید. همچنین شما بر روی آناتومی و فیزیولوژی حیوانات و همچنین اصول اولیه نگهداری و رفاه حیوانات تمرکز خواهید کرد. اما در سال دوم با تغذیه، پاتوژن ها، ایمونولوژی و آسیب شناسی در فنلاند حیوانات اهلی آشنا می شوید. علاوه بر این دوره های کارآموزش مزرعه در دو سال اول تحصیل در نیوزلند تکمیل می شود.

در بخش زیر شاهد سیستم آموزشی در فنلاند هستید:

سیستم آموزشی در فنلاند

در سال سوم تحصیل در رشته دامپزشکی در فنلاند، مطالعات پاتولوژی آغاز می شود. در مطالعات متمرکز بر بازرسی گوشت، شما با وظایف دامپزشکان بازرسی در کشتارگاه ها آشنا می شوید و دوره کارآموزی کشتارگاه را می گذرانید. همچنین مطالعات برای مدرک کارشناسی در سال چهارم رشته دامپزشکی در فنلاند شروع می شود. زمانی که شما بر روی بیماری های حیوانات، از جمله تشخیص، درمان و پیشگیری از آنها تمرکز خواهید کرد. سال پنجم مطالعات دامپزشکی به عنوان سال کلینیک شناخته می شود. زیرا شما در بخش های مختلف بیمارستان آموزشی دامپزشکی و در صورت تمایل در خارج از دانشگاه در مراقبت از بیمار شرکت می کنید.

وظایف دامپزشکان پس از اخذ مدرک دامپزشکی در فنلاند

تمامی دانشجویان پس از فارغ التحصیلی و اخذ مدرک دامپزشکی در فنلاند، حرفه خود را به صورت جدی در سراسر جهان دنبال می کنند. کار دامپزشکان به طور کلی متنوع و سخت است. عناصر معمولی شامل فوریت، مسئولیت و تصمیم گیری سریع، اما با دقت در نظر گرفته می شود. علاوه بر این دامپرشکان علاوه بر ذهن تیز و دستان ماهر، به مهارت های اجتماعی و همدلی نیاز دارند. زیرا کار دامپزشکان پس از فارغ التحصیلی اغلب شامل خدمات مشتری می شود.

از جمله اصلی ترین وظایف دامپزشکان پس از اخذ مدرک دامپزشکی در فنلاند عبارت اند از:

اصلی ترین وظایف دامپزشکان پس از اخذ مدرک دامپزشکی در فنلاند

یک سوم کل فارغ التحصیلان رشته دامپزشکی در فنلاند، در زمینه بهداشت مواد غذایی فعالیت می کنند. کنترل غذا، کنترل بیماری های مسری حیوانات و کنترل رفاه حیوانات، زمینه مهمی از اشتغال دامپزشکان را تشکیل می دهد. علاوه بر این بسیاری از فارالتحصیلان دامپزشکی در فنلاند در حیوانات همدم و سرگرم تخصص دارند. به طور کلی دامپزشکان در حرفه خود با کل چرخه زندگی حیوانات رو به رو هستند. علاوه بر نکات مثبت، حرفه دامپزشکان شامل درمان بیماری های جدی و مواجهه با مرگ نیز می شود. در آخر اینکه حدود 3080 فارغ التحصیل رشته دامپزشکی در فنلاند از جمله دامپزشکان بازنشسته وجود دارد.

وظایف دامپزشکان پس از اخذ مدرک دامپزشکی در فنلاند

بهترین شهر برای تحصیل در رشته دامپزشکی در فنلاند

انتخاب از میان شهرهای پیشرفته فنلاند، برای تحصیل در رشته دامپزشکی در این کشور، کار بسیار دشواری برای دانشجویان بین المللی تلقی می شود. اما طبق آما رسمی صورت گرفته در سال 2023 بهترین شهر فنلاند برای تحصیل در رشته دامپزشکی، هلسینکی پایتخت این کشور می باشد.

هلسینکی پایتخت فنلاند، یک شهر ساحلی جمع و جور، امن و مدرن است که هیجان فرهنگ شهری غنی و پر از رویدادهای خود را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. علاوه بر حدود نیمی از شهر پوشیده از مناطق سرسبز است و مجمع الجزایر با شکوه متسکل از حدود 330 جزیره 20 دقیقه با اتوبوس فاصله دارد. به همین جهت تحصیل در رشته دامپزشکی در فنلاند و در شهر هلسینکی از استقبال بی سابقه ای رو به رو بوده است.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست دانشجویان جهت تحصیل در رشته دامپزشکی در شهر هلسینکی را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست دانشجویان جهت تحصیل در رشته دامپزشکی در شهر هلسینکی را طی سال های اخیر

شرایط زندگی دانشجویی حین تحصیل در رشته دامپزشکی در فنلاند

تمامی دانشجویان در این کشور، به زندگی دانشجویی خود حین تحصیل در رشته دامپزشکی در فنلاند، اهمیت بسیاری می دهند. زندگی دانشجویی در فنلاند فقط مطالعه نیست، بلکه یادگیری و تجربه چیزهای جدید با جامعه دانشجویی است.

برای لذت بردن از زندگی دانشجویی در فنلاند، باید فعالیت های زیر را به دستی انجام دهید:

  • اتحادیه دانشجویی برای زندگی دانشجویی: اتحادیه دانشجویی در اغلب دانشگاه های دامپزشکی در فنلاند، از منافع دانشجویان، هم در دانشگاه و هم در جامعه حمایت می کند.
  • در تشکل های دانشجویی شرکت کنید: با شرکت در تشکل های دانشجویی و حمایت از فعالیت های داوطلبانه، فعالیت های فوق برنامه را امکان پذیر می کنید.

در آخر اینکه از سنت های دانشگاهی و رویدادهای دانشجویی به ویژه تحصیل رایگان در فنلاند لذت ببرید. هدف موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از ارائه این مطالب، آشنایی بیشتر شما با شرایط تحصیل در فنلاند به ویژه در رشته دامپزشکی بوده است.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *