مهاجرت تحصیلی رومانی

رشته دامپزشکی در رومانی

رشته دامپزشکی در رومانی

تحصیل رشته دامپزشکی در رومانی به زبان های انگلیسی، فرانسوی یا رومانیایی یکی از بهترین گزینه ها برای دامپزشکی در خارج از کشور می باشد. به طور کلی دانشگاه های دامپزشکی رومانی در دانشکده های خصوصی مطالعات دامپزشکی را به دانشجویان مستعد ارائه می دهد. تنوع و انبوه موارد بالینی ارائه شده در رومانی، به دانشجویان دامپزشکی کمک می کند نا دانش و تجربه خود را گسترش دهند.

همچنین درک کنند که چگونه باید به موارد بالینی در رشته دامپزشکی برخورد کنند. علاوه بر این به دانشجویان در خصوص تحصیل در رومانی کمک می کند تا یاد بگیرند که چگونه تشخیص درستی را ایجاد کنند و چگونه درمان مناسب را اعمال کنند. ارائه این مطالب با کمک مشاوران مجرب در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، راهکارهای موثری را به شما عزیزان در این مسیر ارائه خواهد داد.

هزینه تحصیل در رشته دامپزشکی در رومانی

به طور کلی هزینه تحصیل در رشته دامپزشکی در رومانی بر خلاف اکثر کشورهای اروپای غربی بسیار مقرون به صرفه است. از سوی دیگر شهریه تحصیل در رشته دامپزشکی در رومانی از ارزانترین ها در اروپا است. البته هزینه تحصیل در رشته دامپزشکی در رومانی بسته به مقطع تحصیلی دانشجویان بسیار متفاوت است.

در جدول زیر می توانید هزینه تحصیل در رشته دامپزشکی در رومانی را در مقاطع مختلف تحصیلی مشاهده فرمایید:

مقاطع مختلف تحصیلی در رشته دامپزشکی در رومانیهزینه تحصیل سالانه به یورو
کارشناسی دامپزشکی به زبان انگلیسی3300€ تا 4500€
کارشناسی دامپزشکی به زبان رومانیایی2500€ تا 3000€
دکتری دامپزشکی به زبان انگلیسی3500€ تا 6500€
دکتری دامپزشکی به زبان رومانیایی3000€ تا 4500€

علاوه بر هزینه های تحصیل در رومانی هزینه های زندگی نیز در این کشور بسیار پایین است. هزینه زندگی و سایر هزینه های شخصی ممکن است با توجه به سبک زندگی هر دانشجو متفاوت باشد.

هزینه تحصیل در رشته دامپزشکی در رومانی

معتبرترین دانشگاه ها برای تحصیل در رشته دامپزشکی در رومانی

انتخاب معتبرترین دانشگاه برای دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته دامپزشکی در رومانی را دارند، کار بسیار دشواری است. زیرا این کشور دارای تعداد بسیاری دانشگاه دامپزشگی در سطح جهانی می باشد. اما یکی از اصلی ترین دانشگاه های دامپزشکی در رومانی دانشکده دامپزشکی بخارست می باشد. دانشکده دامپزشکی بخارست اولین دانشگاه دامپزشکی بود که در سال 1880 در رومانی تاسیس شد.

در سال 1920 طبق قانون دانشکده عالی دامپزشکی، این دانشگاه به دانشگاه دامپزشکی تبدیل شد که آموزش پزشکی و دامپزشکی را در سطح تحصیلات آکادمیک به دانشجویان ارائه می دهد. امروزه شرایط تحصیل در رومانی در دانشگاه دامپزشکی بخارست یک موسسه آموزشی مدرن با کلیه اشکال آموزش عالی از کارشناسی گرفته تا کارشناسی ارشد و دکترا است. از سوی دیگر این دانشگاه در حال ارائه آموزش طولانی مدت در 2 رشته دامپزشکی و تخصص محصولات غذایی که برنامه مجوز منتهی به مهندس است.

دانشگاه های دامپزشکی در رومانیخصوصیات
دانشگاه دامپزشکی ایاسیدانشگاه دامپزشیک ایاسی در سال 1960 تاسی شد و در سال 1973 با دانشگاه دامپزشکی در رومانی ترکیب شد. در آخر به بخش دامپزشکی دانشکده دامپزشکی تبدیل شد. دانشگاه ایاسی یک موسسه تخصصی آموزش عالی زراعی و دامپزشکی است.
دانشگاه دامپزشکی کلوژ ناپوکااین دانشگاه در سال 1961 به دلیل ضرورت وجود یک سیستم آموزشی پزشکی دامپزشکی در سطح ملی تاسیس شد که قادر به پاسخگویی به اصلاح نژاد دام و سلامت حیوانات بود.
دانشگاه بناتدانشگاه بنات یک دانشگاه دانشگاه پیچیده با 6 دانشگاه است، که شامل کشاورزی، دامپزشکی، باغبانی، مدیریت مزرعه، غذا و فناوری های پردازش و دامپروری می شود.

در نمودار زیر می توانید محبوب ترین دانشگاه دامپزشکی را از دیدگاه دانشجویان بین المللی ملاحظه فرمایید:

محبوب ترین دانشگاه دامپزشکی رومانی را از دیدگاه دانشجویان بین المللی

شرایط پذیرش در رشته دامپزشکی در رومانی

جالب است بدانید که، شرایط پذیرش در رشته دامپزشکی در رومانی عمدتا بر اساس انتخاب پرونده درخواست است. که فقط دانشجویان آینده نگر و مستعد با فایل های برنامه رقابتی در دانشگاه های دامپزشکی رومانی انتخاب می شوند. بنابراین دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در رشته دامپزشکی در رومانی را دارند، باید مدارک زیر را به دانشگاه مورد نظر ارائه دهند که عبارت اند از:

  • دیپلم یا گواهینامه تحصیلی به همراه ریز نمرات
  • کپی های تایید شده از ریز نمرات دبیرستان از پایه های نهم تا دوازدهم
  • رونوشت های تایید شده گواهی پایاین تحصیلان که شامل دیپلم دبیرستان، دیپلم لیسانس یا امتحانات ملی می شود.
  • کپی تایید شده سوابق تحصیلی ترجمه شده به رومانیایی، انگلیسی، فرانسوی یا آلمانی بسته به دانشگاه مربوطه
  • کپی شناسنامه به همراه اصل
  • کپی تایید شده پاسپورت
  • 6 قطعه عکس در اندازه پاسپورت که اخیرا گرفته شده باشد.

همچنین از آنجایی که رقابت برای ورود به یک دانشگاه دامپزشکی در رومانی بسیار شدید است. مهم است که متقاضیان اطمینان حاصل کنند که شرایط ورود به هر دانشگاه برای تحصیل در رشته دامپزشکی در رومانی را کاملا برآورده کنند. علاوه بر این، مدرک دبیرستان متقاضی و در نهایت نوع مدرک لیسانس پیش پزشکی نباید مانع از درخواست برای هیچ دانشگاه پزشکی شود. البته مشروط بر اینکه تمام پیش نیازهای تحصیلی یک دانشگاه در رومانی مشخص باشد. نه تنها متقاضیان باید برای برآورده کردن تمام پیش نیازهای تحصیلی برنامه ریزی کنند، بلکه رعایت تمام تاریخ های مهلت نیز مهم است.

هزینه زندگی در رومانی برای دانشجویان

هزینه زندگی در رومانی را برای دانشجویان بین المللی می توان به دو دسته تقسیم کرد، که شامل هزینه زندگی و شهریه دانشگاه می شود. هزینه زندگی و تحصیل در رومانی، این کشور را به یکی از ارزان ترین کشورهای اروپا برای دانشجویان بین المللی تبدیل کرده است. البته لازم به ذکر است که هزینه زندگی در رومانی بسته به سبک زندگی هر فرد بسیار متفاوت است.

به طور کلی برای یک دانشجوی بین المللی ماهانه حدود 1500€ (یورو) مرود نیاز است که این مبلغ به غیر از هزینه شهریه بوده است و شامل هزینه های مسکن، خورد و خوراک و حمل و نقل می شود. اما در آخر اینکه، هزینه تحصیل پزشکی در رومانی با در نظر گرفتن هزینه های قابل دسترس زندگی، کمترین هزینه را در تمام اروپا دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *