مهاجرت تحصیلی جمهوری چک

رشته دامپزشکی در جمهوری چک

رشته دامپزشکی در جمهوری چک

رشته دامپزشکی در جمهوری چک، به دانشجویان نحوه تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری ها را در حیوانات اهلی یا وحشی آموزش می دهد. ثبت نام در دانشگاه های دامپزشکی جمهوری چک و تحصیل در رشته دامپزشکی شروع یک زندگی جدید است. نه تنها فرهنگ و کشورهای مختلف را تجربه می کنید بلکه می توانید از مشاغل با درآمد بالاتر نیز بهره ببرید. اگر مایل به تحصیل در رشته دامپزشکی در جمهوری چک هستید، شرکت در آزمون زبان انگلیسی در این کشور الزامی است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با کادری مجرب و حرفه ای در امر تحصیل در جمهوری چک آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در این خصوص می باشد.

همچنین تصور کنید در یک شهر جدید پر جنب و جوش یاد می گیرید، طعم فرهنگ محلی را می چشید و با مردمی از سراسر جهان دوست می شوید. البته لازم به ذکر است که، جمهوری چک در قلب اروپا قرار دارد و یکی از زیباترین و غنی ترین کشورهای این قاره به شمار می رود. با این وجود جای تعجب نیست که به یک مقصد تحصیل مطلوب در رشته دامپزشکی تبدیل شده است که سالانه بیش از صدهای دانشجوی دامپزشکی را جذب می کند. به طور کلی جمهوری چک یکی از محبوب ترین گزینه ها برای تحصیل در رشته دامپزشکی برای دانشجویان بین المللی است.

شرایط پذیرش در رشته دامپزشکی در جمهوری چک

برخلاف بسیاری از کشروهای غربی که شرایط پذیرش برای دانشجویان جهت تحصیل در چک چالش برانگیز است. شرایط پذیرش در رشته دامپزشکی در جمهوری چیک بسیار ساده است. به همین جهت سالانه هزاران دانشجوی بین المللی این کشور را برای تحصیل رشته دامپزشکی انتخاب می کنند. البته دلایل دشواری پذیرش در اغلب کشورهای اروپایی، نبودن موسسات دانشگاهی ارائه دهنده مطالعات دامپزشکی همراه با تقاضای زیاد برای مدرک دامپزشکی است.

با این حال، امروزه گزینه های بسیاری از گزینه های دامپزشکی در جمهوری چک، برای دانشجویان بین المللی وجود دارد. شرایط پذیرش در دانشگاه های دامپزشکی جمهوری چک بسیار منطقی است و شامل تحصیلات متوسطه کامل و آزمون ورودی کتبی و شفاهی می شود. امتحانات ورودی دانشگاه های دامپزشکی، با هدف آزمایش دانش قبلی دانش آموزان در زیست شناسی، شیمی، فیزیک، آناتومی و فیزیولوژی برگزار می شود.

دوره پیش پزشکی در رشته دامپزشکی در جمهوری چک

دانشجویانی که با هدف تحصیل در رشته دامپزشکی در جمهوری چک، وارد این کشور می شوند، باید ابتدا در دوره پیش پزشکی شرکت کنند. فرمول تدریس منحصر به فرد دوره پیش پزشکی به طور خاص، برای القای دانش و ابزارهایی طراحی شده است که با موضوعات دامپزشکی سروکار دارند. حتی برای دانشجویانی که بدون پیشینه تحصیلی در این زمینه ها به دوره پیش پزشکی می رسند. هدف از دوره پیش پزشکی در رشته دامپزشکی در جمهوری چک این است که دانش آموزان را برای امتحان ورودی آماده کنند. همچنین پایه ای از دانش ایجاد می کنند، که دانشجویان را قادر می سازد در سال های پیش بالینی تحصیل خود موفق شوند. دوره پیش پزشکی مربوط به تمام دانشگاه های دامپزشکی در جمهوری چک است. بنابراین، این دوره گزینه های متنوعی را در اختیار دانشجویان دامپزشکی در جمهوری چک قرار می دهد.

دوره پیش پزشکی در رشته دامپزشکی در جمهوری چک

محبوب ترین دانشگاه ها در رشته دامپزشکی در جمهوری چک

جمهوری چک همواره به دلیل وجود دانشگاه های معتبر با رتبه جهانی بالا مورد توجه دانشجویان بین المللی جهت تحصیل دامپزشکی در این کشور بوده است. اغلب دانشگاه های دامپزشکی در جمهوری چک آموزش با کیفیت بالا را برای تمامی دانشجویان خود تضمین می کنند. انتخاب دانشگاه جهت تحصیل در رشته دامپزشکی در جمهوری چک، به دلیل وجو دانشگاه های بین المللی کار بسیار دشواری برای دانشجویان تلقی می شود. اما یکی از معتبر ترین موسسات آموزشی در رشته دامپزشکی، دانشگاه علوم دامپزشکی برنو است که در 12 دسامبر 1917 تاسیس شد. این دانشگاه اولین موسسه آموزشی بود که در جمهوری تازه تاسیس چک اسلواکی تاسیس شد. همچنین دو حوزه اصلی دانشگاه شامل دامپزشکی عمومی و تخصص بهداشت مواد غذایی می شود. در حال حاضر این دانشگاه دارای بیش از 800 دانشجوی کارشناسی ارشد و 100 دانشجوی دکترا در رشته دامپزشکی است.

همانطور که می دانید، جمهوری چک دارای دانشگاه های بسیاری در رشته دامپزشکی می باشد. از دیگر دانشگاه های محبوب در رشته دامپزشکی در جمهوری چک، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

محبوب ترین دانشگاه های دامپزشکی در جمهوری چکرتبه جهانیخصوصیات
دانشگاه دامپزشکی چارلز173دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل دامپزشکی در این دانشگاه را دارند می توانند به زبان های آلمانی، فرانسوی و انگلیسی به تحصیل خود ادامه دهند. همچنین این دانشگاه در تمامی مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو می پذیرد.
دانشگاه علوم دامپزشکی پراگ571دانشگاه دامپزشکی پراگ اولین دانشگاه در جمهوری چک به شمار می رود که به تدریس علوم دامپزشکی به زبان انگلیسی پرداخته است. به همین جهت در میان اغلب دانشجویان از محبوبیت بالایی برخوردار است.
دانشگاه ماساریک341یک نکته جالب در خصوص دانشگاه ماساریک این است که این دانشگاه دارای برنامه های کمک مالی و مسکن در محوطه دانشگاه است.

در نمودار زیر می توانید هزینه درخواست در دانشگاه های مختلف دامپزشکی در جمهوری چک را مشاهده فرمایید:

هزینه درخواست در دانشگاه های مختلف دامپزشکی در جمهوری چک

دلایل تحصیل در رشته دامپزشکی در جمهوری چک

دلایل بی شماری برای تحصیل در رشته دامپزشکی در جمهوری چک وجود دارد. از مهمترین دلایل می توان به آموزش و تحقیقات دامپزشکی با کیفیت بالا از دانشگاه های معتبر جهانی اشاره کرد. علاوه بر این مدارک پزشکی از جمهوری چک در سراسر جهان توسط همه نهادهای مهم از جمله WHO و MCI به رسمیت شناخته شده است. فراغ التحصیلان دامپزشکی جمهوری چک می توانند در هر تخصص در زمینه پزشکی کار کنند.

آنها همچنین می توانند حرفه خود را در هر نقطه از جهان دنبال کنند. همچنین اکثر دانشگاه های جمهوری چک یک برنامه 6 ساله دامپزشکی به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. در نهایت اینکه هزینه تحصیل و زندگی در کشور جمهوری چک به نسبت بسیاری از کشورهای اروپایی مقرون به صرفه است. هدف موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از ارائه این مطالب، بالا بردن سطح آگاهی شما در خصوص کشور چک و رشته دامپزشکی در این کشور بوده است.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *