مهاجرت تحصیلی اسپانیا

رشته دامپزشکی در اسپانیا

رشته دامپزشکی در اسپانیا

رشته دامپزشکی در اسپانیا به طور فزاینده ای در بین دانشجویان بین المللی از محبوبیت بالایی برخوردار است. همچنین وقتی صحبت از مدارک در رشته دامپزشکی در اسپانیا می شود. دانشجویان بین المللی می توانند بسته به موسسه آموزشی مورد نظر، تحصیلات خود را هم به زبان اسپانیایی و هم به زبان انگلیسی دنبال کنند. علاوه بر این، دانشگاه های دامپزشکی اسپانیا به خاطر فناوری های پیشرفته، امکانات و برتری آکادمیک معروف هستند.

جالب است بدانید که، در سال 2023 بیش از 300000 دانشجوی بین المللی اسپانیا را برای تحصیل در خارج از کشور انتخاب کرده اند. بنابراین فرصت بزرگی برای تعامل چند فرهنگی در این کشور وجود دارد. برای دانشجویان دامپزشکی، اسپانیا فرصت غوطه ور شدن در فرهنگ محلی و تجربه مناظر طبیعی را فراهم می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اعزام دانشجو به اسپانیا ما را در این مقاله که با کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و ارائه شده همراهی فرمایید.

تحصیل رشته دامپزشکی در اسپانیا

تحصیل در رشته دامپزشکی شاخه ای از پزشکی است که افراد زیادی آن را انتخاب می کنند. این رشته به پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری ها در حیوانات می پردازد. همچنین به چگونگی جلوگیری از انتقال بیماری از حیوانات به انسان که به عنوان بیماری مشترک بین انسان و دام معروف است، پرداخته می شود. این شاخه از پزشکی به 3 بخش تقسیم می شود. دامپزشکی بالینی که تشخیص و معالجه حیوانات اهلی یا وحشی را بر عهده دارد و از این رو شامل آناتومی و جنین شناسی است که به بررسی شکل گیری ساختاری حیوانات می پردازد. فیزیولوژی، که عملکرد صحیح اندام ها است. بافت شناسی نیز ساختار حیوانات است که از طریق میکروسکوپ مشاهده می شود.

زئوتکنیک یا تولید حیوان هم با بهره کشی از حیوانات برای سود می پردازد. بروماتولوژی هم تمام محصولات به دست آمده از تولیدات حیوانی را به نفع سلامت عمومی کنترل می کند. اگر مایل به تحصیل در رشته دامپزشکی در یک دانشگاه اسپانیا هستید، باید دارای مدرک لیسانس باشید. شما باید در آزمون ورودی دانشگاه قبول شده و نمره ای برابر یا بالاتر از حد نصاب دانشگاهی که مایل به تحصیل در رشته دامپزشکی هستید را کسب کنید. اما امکان دسترسی به این مدرک در دانشگاه خصوصی نیز وجود دارد که علامت قطعی وجود ندارد.

در این بخش شاهد الزامات جهت تحصیل در رشته دامپزشکی در اسپانیا هستید:

الزامات تحصیل در رشته دامپزشکی در اسپانیا

معتبرترین دانشگاه ها جهت تحصیل در رشته دامپزشکی در اسپانیا

مهمترین عامل جذب دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در رشته دامپزشکی در اسپانیا، وجود دانشگاه های معتبر در این کشور است. دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند دانشگاه های اسپانیا را بهترین گزینه برای آینده خود می دانند. از جمله مزایای تحصیل در دانشگاه های اسپانیا، سیستم آموزشی اسپانیا است که با کیفیت بالا در نظر گرفته می شود.

از سوی دیگر، دانشگاه های دامپزشکی اسپانیا، از دانشجویان بین المللی برای ثبت نام در دوره هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شود استقبال می کند. البته لازم به ذکر است که اغلب دانشگاه های معتبر دامپزشکی در اسپانیا در ابتدا یک مدرک کارشناسی 5 ساله در رشته دامپزشکی به دانشجویان ارائه می دهند. در نهایت اینکه مدارک تحصیلی دامپزشکی در دانشگاه های پرتغال، در تمامی کشورهای جهان مورد تایید است.

متقاضیان مستعد برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دانشگاه های دامپزشکی در اسپانیا می توانند به جدول زیر مراجعه فرمایند:

دانشگاه های دامپزشکی در اسپانیاخصوصیات
دانشگاه لئوندانشجویان در این دانشگاه چندین مهارت در مورد بیماری های حیوانی و نحوه تشخیص و درمان آنها با کارآمد ترین روش آموزش می بینند.
دانشگاه مادریدمدرک کارشناسی دامپزشکی در دانشگاه مادرید بر آموزش دانشجویان در مورد ساختار، عملکرد و رفتار حیوانات متمرکز است. همچننی مدرک دامپزشکی در دانشگاه مادرید یک برنامه حضوری است.
دانشگاه مورسیااین دانشگاه یک برنامه دکترا رسمی در علوم دامپزشکی به دانشجویان ارائه می دهد. که بر آموزش فارغ التحصیلان در جنبه تحقیقاتی دامپزشکی و علوم تمرکز دارد.
دانشگاه کوردوبادر دانشگاه کوردوبا دوره هایی به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی که به زبان اسپانیایی تسلط ندارند وجود دارد.

در نمودار زیر می توانید میزان شهریه در دانشگاه های دامپزشکی در اسپانیا را با یکدیگر مقایسه فرمایید:

مقایسه میزان شهریه در دانشگاه های دامپزشکی در اسپانیا

مزایای تحصیل در رشته دامپزشکی در اسپانیا

تحصیل در رشته دامپزشکی در اسپانیا، همواره مزایای بی شماری را برای دانشجویان که قصد تحصیل در این کشور را دارند ارائه کرده است. مناظر خیره کننده، غذاهای لذیذ و سنت های منحصر به فرد در این کشور از جمله دلایلی به شمار می رود که دانشجویان را برای تحصیل در اسپانیا جذب می کند.

پیگیری یک برنامه دامپزشکی در اسپانیا به شما این مزیت را می دهد که در کنار محققان، پزشکان و استادان آموزش دهید. از دیگر مزایای تحصیل در رشته دامپزشکی در اسپانیا می توان به چشم اندازهای شغلی فراوان در این کشور اشاره کرد. زیرا شما با مدرک دامپزشکی می توانید در مطب های خصوصی، آزمایشگاه های تشخیصی، آموزش، بیمارستان ها و سایر کار پیدا کنید.

علاوه بر این می توانید در حرفه های مختلف که در تصویر زیر به آنها اشاره شده مشغول به کار شوید:

حرفه های مختلف رشته دامپزشکی در اسپانیا

همانطور که می دانید مزایای بسیاری برای تحصیل در رشته دامپزشکی در اسپانیا وجود دارد. از دیگر مزایای تحصیل دامپزشکی در اسپانیا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رشته دامپزشکی را به زبان اسپانیایی، انگلیسی یا فرانسوی مطالعه کنید: برخی از دانشگاه ها در اسپانیا نیز از ترکیب دو زبان استفاده می کنند. که به شما این امکان را می دهد تا 50% دوره را به زبان اسپانیایی و 50% به زبان انگلیسی آموزش ببینید.
  • آموزش در بیمارستان و سایر موسسات: دانشگاه های دامپزشکی در اسپانیا با موسسا و مراکز پزشکی مختلف ارتباط نزدیک دارند، تا بهترین آمادگی ممکن را برای شما دانشجویان فراهم کنند.
  • حقوق عالی در اسپانیا: حقوق و دستمزد دامپزشکان در اسپانیا، به عوامل مهمی مانند سطح تحصیلات، تجربه کاری و مکانی که برای کار انتخاب می کنید بستگی دارد.

گزینه های شغلی برای فارغ التحصیلان رشته دامپزشکی در اسپانیا

دانشجویانی که تحصیل در رشته دامپزشکی در اسپانیا را برای آینده شغلی و تحصیلی خود انتخاب کرده اند نگران نباشند. به ابن دلیل که، زیر ساخت های شغلی در اسپانیا طیف گسترده ای از مشاغل را برای فارغ التحصیلان رشته دامپزشکی در اسپانیا فراهم کرده است. همچنین کار پس از تحصیل در اسپانیا از رونق بالایی برخوردار است.

به طور کلی زمینه های اشتغال فارغ التحصیلان دامپزشکی در اسپانیا عبارت اند از:

  • بهداشت و تولید دام در دامپروری، آبزی پروری و کشاورزی در اسپانیا
  • مراقبت های بالینی و جراحی برای حیوانات اهلی، حیوانات مزرعه و حیوانات عجیب و غریب در این کشور
  • کنترل بیماری ها . حفاظت از حیوانات وحشی در باغ وحش ها و فضاهای طبیعی
  • کار در آزمایشگاه های مهمندسی ژنتیک و مواد غذایی زیستی
  • تولید حیوانات آزمایشگاهی و پایدار
  • بهداشت و بازرسی مواد غذایی با مشتقات حیوانیدر کشتارگاه ها، بازارها، صنایع غذایی، صنایع انجماد و سایر

گزینه های شغلی برای فارغ التحصیلان رشته دامپزشکی در اسپانیا

درخواست ویزای دانشجوی جهت تحصیل دامپزشکی در اسپانیا

ویزای دانشجویی اسپانیا یک ویزای طولانی مدت است که به دانشجویان این امکان را می دهد که بیش از 3 ماه در اسپانیا بمانند. به طور کلی اتباع کشورهای غیر اتحادیه اروپا که قصد تحصیل در اسپانیا را دارند، باید قبل از اعزام به این کشور، برای دریافت ویزای دانشجویی خود اقدام نمایند. همچنین اولین زمانی که می توانید برای ویزای خود درخواست دهید 3 ماه قبل از عزیمت به اسپانیا است. علاوه بر این شما باید درخواست ویزای اسپانیا خود را در کنسولگری اسپانیا در کشور محل اقامت خود یا یک مرکز درخواست ویزای شخص ثالث تسلیم کنید. فرم درخواست ویزای تحصیلی اسپانیا اولین مدرکی است که باید دریافت کرده و تکمیل نمایید. هدف موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از ارائه این مقاله، ارتقاء سطح آگاهی شما عزیزان در خصوص شرایط تحصیل دامپزشکی در اسپانیا بوده است.

سوالات رایج در باب رشته دامپزشکی در اسپانیا

در این بخش از مقاله به سوالات رایج در باب رشته دامپزشکی در اسپانیا پاسخ داده ایم:

  • دانشگاه های مناسب جهت تحصیل رشته دامپزشکی در اسپانیا کدامند؟ دانشگاه لئون- دانشگاه مادرید-دانشگاه مورسیا-دانشگاه کوردوبا
  • هزینه تحصیل در رشته دامپزشکی در اسپانیا چقدر است؟ هزینه های تحصیل در رشته دامپزشکی در اسپانیا از 2000€ تا €40000 (یورو) متغیر است.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *