مهاجرت تحصیلی یونان

رشته حسابداری در یونان

رشته حسابداری در یونان

رشته حسابداری در یونان زیر مجموعه رشته های مهندسی در این کشور است. این رشته با توجه به نیاز شرکت ها همواره مورد توجه و درخواست است. یونان به دلیل پایین تر بودن هزینه زندگی نسبت به سایر کشورها مورد توجه دانشجویان خارجی قرار گرفته است. همچنین این کشور در کنار تحصیل مکان مناسبی برای اوقات فراغت است. البته بازار کار حسابداری در یونان مانند سایر کشورهای پیشرفته اروپا فعال نیست. برای کار در رشته حسابداری در یونان می توانید در همین کشور مدرک معتبر و مربوط را بدست آورید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید و اطلاعاتی که همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در اختیار شما عزیزان قرار داده اند را مطالعه کنید.

تحصیل و کار در یونان

یونان یک دموکراسی توسعه یافته و پایدار با اقتصادی مدرن است. یونان که در نزدیکی چهارراه اروپا و آسیا واقع شده است، دروازه ای برای ورود به اتحادیه اروپا است که هم از نظر جغرافیایی و هم از نظر سیاسی در جنوب شرقی اروپا واقع شده است. یونان که زمانی مهد تمدن اروپا بود و دانشمندان باستانی آن پیشرفت زیادی در فلسفه، پزشکی، ریاضیات و نجوم داشتند. درصد زیادی از استخدام در شرکت های یونانی و چند ملیتی در بخش های مالی مانند تجارت، گردشگری و ارائه خدمات توسط فارغ التحصیلان انجام می شود. موسسات به دلیل نتیجه سال ها تجربه و وابستگی آنها به سایر دانشگاه های برتر اروپا و آمریکا، متناسب سازی خود را با روند بازار مرتبط می کنند. با تحصیل در یونان، فرد زیرساخت های لازم برای یک حرفه موفق و همچنین شرایط تحصیلات بیشتر را کسب می کند.

درآمد رشته حسابداری در یونان

همانطور که گفته شد بازار کار در یونان برای حسابداران بد نیست و فارغ التحصیلان بیشتر در زمینه تجارت و رشته های مهندسی وارد بازار کار می شوند. به صورت کلی با توجه به بدهی خارجی زیاد یونان و بحران سال های اخیر میزان درآمد و حقوق متوسط مردم این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی پایین است. این میزان حقوق برای همه مشاغل صادق است. به صورت کلی میانگین حقوق حسابداران در کشور یونان به میزان 2500€ (یورو) در ماه اعلام شده است. البته این میزان حقوق در حالت خوشبینانه در نظر گرفته شده است. این در حالی است که کم ترین میزان حقوق برخی از مشاغل حسابداری در یونان به میزان 1000€ (یورو) اعلام شده است. البته در این کشور برخی از مشاغل این رشته مانند مدیران مالی حقوق بالاتر از 4000€ (یورو) در ماه را دریافت می کنند.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل رشته حسابداری در یونان را مشاهده کنید:

حقوق ماهیانه مشاغل حسابداری در یونان (یورو)تحصیل رشته حسابداری در یونان

آموزش عالی در یونان از 2 بخش تشکیل شده است:

  • بخش دانشگاهی شامل دانشگاه ها.
  • و بخش فناوری که شامل موسسات آموزش عالی فنی (TEI) است.

تحصیلات در سطح دانشگاه توسط 24 دانشگاه و 16 موسسه آموزشی فناوری (TEI) ارائه می شود که همه آنها توسط دولت یونان معتبر در نظر گرفته می شوند. تمام دانشگاه های عالی در یونان که دارای اعتبار دولتی هستند، دولتی هستند. مدت زمان برنامه های کارشناسی برای اکثر رشته ها 4 سال است (240ECTS). برنامه های تحصیل داروسازی در یونان، مهندسی، دندانپزشکی، کشاورزی، جنگلداری، همراه با برخی برنامه ها در هنرهای زیبا، 5 سال (300ECTS) هستند. پزشکی تنها رشته با مدت زمان 6 سال است. این اعتبارات تحت سیستم انتقال اعتبار و انباشت اعتبار اروپا (ECTS) قابل اخذ و قابل انتقال هستند.

در جدول زیر دانشگاه ها و موسسات معتبر جهت تحصیل رشته حسابداری در یونان معرفی شده اند:

ردیفنام موسسه
1Athens University of Economics and Business
2Business College Athens BCA
3Webster University Athens
4The American College of Greece
5Dayalbagh Educational Institute

تحصیل رشته حسابداری در کالج آمریکایی یونان

کالج آمریکایی یونان در سال 1875 توسط مبلغان از بوستون، ماساچوست تاسیس شد که قدیمی ترین و بزرگترین کالج یا دانشگاه معتبر ایالات متحده در اروپا است. بیش از 140 سال، ACG آموزش تحول آفرینی و پرورش یک همکاری فکری و فرهنگی بارور بین یونان و ایالات متحده را ارائه داده است. این کالج یک موسسه دانشگاهی غیرانتفاعی است. برنامه کارشناسی BSc در حسابداری عمده مدیریت بازرگانی با امور مالی دانشجویان را با دانش و مهارت های لازم برای ایجاد و رشد در حرفه خود با فراهم آوردن زمینه تئوریک و فنی قوی، تقویت مهارت های بین فردی آنها و پرورش آنها در یک دیدگاه اخلاقی برای حل تجارت، مجهز می کند. این برنامه دانشجویانی را که مایل به ادامه کار حرفه ای حسابداری هستند هدف قرار می دهد و همچنین آنها را برای تحصیلات تکمیلی در زمینه حسابداری، مالی، اقتصادی و مدیریت بازرگانی آماده می کند.

این برنامه همچنین برای فارغ التحصیلان و متخصصانی که به دنبال ارتقا و به روزرسانی مهارت های کمی و کیفی خود در تجزیه و تحلیل مالی و مدیریت هزینه و گسترش افق های حرفه ای خود هستند یا به عنوان مشاوران مالیات و کنترل داخلی یا مدیران مالی در شرکت های بین المللی یا محلی مناسب است. دوره ها کاربرد تئوری و عمل حسابداری را بررسی می کنند و زمینه های زیر را پوشش می دهد:

  • گزارش و تجزیه و تحلیل مالی
  • مدیریت هزینه و ارزیابی عملکرد
  • مالیات
  • حسابرسی و حسابداری قانونی
  • و همچنین موارد مالی شرکت ها، مدل سازی مالی و هزینه

علاوه بر این، مباحث مربوط به سازماندهی و برنامه ریزی تجارت، ارتباطات حرفه ای، قانون تجارت و اخلاق مورد مطالعه قرار خواهد گرفت. دانشجویان همچنین این فرصت را خواهند داشت که دانش خود را در زمینه های واقعی تجارت به کار گیرند.

تحصیل حسابداری در دانشگاه تجارت و اقتصاد آتن یونان

دانشگاه اقتصاد و تجارت آتن (AUA) به عنوان یک ضرورت تاریخی در زمینه تغییرات اقتصادی، فناوری و اجتماعی در کشور در اواخر قرن 19 و آغاز قرن 20 ظاهر شد. گروه حسابداری و مالی دانشگاه اقتصاد و بازرگانی آتن یک بخش جدید است که در سال تحصیلی 2000 با سرمایه گذاری مشترک از وزارت آموزش و پرورش و اتحادیه اروپا تاسیس شد. هدف اصلی این گروه ارتقا دانش و تحقیق در رشته های حسابداری و مالی است. این گروه، با ارائه مطالعات سطح بالا در یک زمینه علمی با تقاضای زیاد، یک برنامه درسی مدرن و با ساختار مناسب ایجاد کرده است که از استانداردهای برنامه های مربوطه از بهترین دانشگاه ها در اروپا و آمریکا پیروی می کند. این برنامه با واقعیت یونان سازگار شده و هدف آن پوشش دادن نیازهای حرفه ای بخش حسابداری و مالی کشور است.

به طور خاص، این برنامه آموزش کامل دانشجویان را در زمینه های مربوط به عملیات مالی و همچنین سازماندهی و عملکرد خدمات حسابداری و حسابرسی شرکت ها در بخش خصوصی و دولتی فراهم می کند. علاوه بر این، دانشجویان این گروه دانش تخصصی مربوط به عملکرد موسسات اعتباری مختلف و همچنین بازارهای پول و سرمایه را کسب می کنند. دوره های برنامه درسی گروه به دوره های پایه (ترم 1 تا 4) و دوره های اصلی (ترم 5 تا 8) تقسیم می شود. دوره های پایه این برنامه شامل موضوعات شناختی مانند:

  • مدیریت
  • ریاضیات-آمار
  • علوم کامپیوتر
  • قانون تجارت و غیره
  • و دانش نظری و برنامه های عملی لازم را برای درک کامل محیطی که در آن مشاغل فعالیت می کنند، ارائه می دهد.

تحصیل حسابداری در دانشگاه تجارت و اقتصاد آتن یونان

برنامه تحصیلی رشته حسابداری در دانشگاه AUA یونان

این دوره ها دانش علمی پیشرفته در زمینه های حسابداری و مالی را ارائه می دهند. برای به دست آوردن مدرک در گروه حسابداری و دارایی، یک آزمون موفقیت آمیز در 40 دوره لازم است. از ترم 5 برنامه درسی 2 رشته را در نظر گرفته است:

  • رشته حسابداری
  • و رشته مالی.

در رشته حسابداری دوره های اجباری 10 واحد و دوره های اجباری اختیاری 10 واحد است، در حالی که در رشته مالی دوره های اجباری 12 واحد و دوره های اجباری اختیاری 8 است. تمام دوره های برنامه درسی 4 ساعت در هفته تدریس می شود. سرانجام، دانشجویان گروه می توانند در برنامه علوم تربیتی و آموزشی شرکت کنند، که منجر به دریافت گواهی کفایت آموزشی می شود. همچنین توانایی فارغ التحصیلان را برای شرکت در آزمون معلمی ASEP و همچنین اشتغال آنها به عنوان معلم در فعالیت هایی که نیاز به صلاحیت آموزشی و تعلیمی دارند را تضمین می کند.

 کارشناس ارشد رشته حسابداری در دانشگاه AUA یونان

برنامه های تحصیلات تکمیلی یا همان مقطع کارشناسی ارشد در یونان در گروه حسابداری و امور مالی دانشگاه تجارت و اقتصاد آتن یونان به شرح زیر است:

  • حسابداری و امور مالی (تمام وقت)
  • حمل و نقل بین المللی، امور مالی و مدیریت (کارشناسی ارشد حمل و نقل بین المللی، امور مالی و مدیریت) (با همکاری سایر بخش ها، تمام وقت)
  • مدیریت بازرگانی با گرایش بین المللی (کارشناسی ارشد در مدیریت بازرگانی بین المللی – MBA بین المللی) (تمام وقت)
  • مدیریت مالی (کارشناسی ارشد مدیریت مالی) (تمام وقت)
  • حسابداری و امور مالی (نیمه وقت)
  • حمل و نقل بین المللی، امور مالی و مدیریت (کارشناسی ارشد حمل و نقل بین المللی، امور مالی و مدیریت) (با همکاری سایر بخش ها، نیمه وقت)
  • مدیریت بازرگانی با گرایش بین المللی (کارشناسی ارشد در مدیریت بازرگانی بین المللی – MBA بین المللی) (نیمه وقت)
  • مدیریت مالی (کارشناسی ارشد مدیریت مالی) (نیمه وقت)
  • مدیریت بازرگانی – MBA آتن، با همکاری دانشگاه فنی ملی آتن (نیمه وقت)
  • مدیریت ریسک فعال و مالی (کارشناسی ارشد در مدیریت ریسک کمی و حسابرسی) (نیمه وقت)

هزینه زندگی دانشجویی در یونان

یونان کشوری گرم با سطح بالایی از زبان انگلیسی، به ویژه در شهرها است. اتاق ها و آپارتمان ها را می توان در کل اجاره کرد و هزینه اجاره آپارتمان تکخوابه در آتن یا تسالونیکی تقریباً 350€ (یورو) در ماه است. تخمین زده شده است که هزینه زندگی دانشجویی در آتن برای همه هزینه ها تقریباً 750€ (یورو) در هر ماه است. در عوض ممکن است زندگی در یک خانواده میزبان را انتخاب کنید، که می تواند یک تجربه شگفت انگیز و راهی عالی برای یادگیری در مورد فرهنگ یونان، ساختار خانواده، تاریخ و البته زبان باشد. تصمیم گیری در مورد محل زندگی در کشور دیگر کاری مهم است. یافتن خانه یا آپارتمان مناسب متناسب با سلیقه، نیازها و سبک زندگی شما اغلب ابتکار، تحقیق و کمی شانس دارد.

دانشگاه ها مجموعه ای از گزینه های خوابگاهی را ارائه می دهند و اغلب منابع خوبی برای جستجوی مکان مناسب برای اقامت شما دارند. برای بسیاری از دانشجویان خارج از کشور، گزینه مناسب یافتن یک آپارتمان در خارج از دانشگاه به منظور ارتباط بیشتر با جامعه و درک شهر میزبان آنها است. همانند اکثر کشورهای اروپایی، یونان گزینه های زیادی را برای دانشجویان از جمله استودیو، آپارتمان، خوابگاه دانشگاهی، سوئیت مشترک و اتاق های مجردی برای هر نوع سلیقه و بودجه در اختیار شما قرار می دهد. برای تحصیل در مقاطع مختلف یونان و اطلاع از شرایط می توانید از آرشیو کامل سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید و برای اقدام با ما در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *