مهاجرت تحصیلی هلند

رشته جراحی مغز و اعصاب در هلند

رشته جراحی مغز و اعصاب در هلند

رشته جراحی مغز و اعصاب در هلند را می توانید یکی از مهم ترین و یکی از آسان ترین راه ها برای اخذ تخصص در حوزه جراحی مغز و اعصاب دانست. در کشور هلند همواره می توانید در طول تحصیل خود تحقیقاتی که در نظر دارید را پیگری کنید. کشور هلند از کشورهایی است که از تحقیقات و دستاورد های جدید بسیار استقبال می کند. در هلند دانشجویان بین المللی که در رشته جراحی مغز و اعصاب تحصیل می کنند از کشورهای اروپایی و آسیایی تحصیلات پزشکی عمومی را دریافت کرده اند. در این کشور می توانید پس از اتمام تحصیل خود در حوزه جراحی مغز و اعصاب کار کنید. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز در خصوص رشته جراحی مغز و اعصاب مشاور و اهنمای شما هستند.

جایگاه رشته جراحی مغز و اعصاب در هلند

جراحی مغز و اعصاب از لحاظ تاریخی به عنوان یک تخصص پزشکی پرخطر دیده می شود، به طوری که درصد زیادی از جراحان مغز و اعصاب در طول حرفه خود با شکایت مواجه هستند. مشخصه سیستم پزشکی حقوقی هلند تأکید شدید بر میانجیگری غیررسمی است که می تواند با اقدامات انضباطی همراه یا به دنبال آن باشد. در طول تحصیل در این کشور نقش درمان‌های جراحی مغز و اعصاب را در درمان بیماری‌ های روان ‌پزشکی برجسته کنید، با درک اینکه چگونه پیشرفت ‌ها در سایر شاخه ‌های جراحی مغز و اعصاب به جراحی روانی منتقل شده‌ اند. متخصص در درمان های موجود در جراحی مغز و اعصاب است که می تواند در درمان درد مزمن مقاوم به دارو مورد استفاده قرار گیرد و تفاوت در ویژگی ها و پیش آگهی بین درد عصبی و درد را متمایز کند.

طرح پیشنهادی برای دانشکده پزشکی ورودی فارغ التحصیلان رویکردی جامعه محور به سلامت دارد و دانشجویانی را انتخاب می کند که قبلاً یک دوره کارشناسی 3 ساله را گذرانده اند و به آنها 4 سال آموزش پزشکی فشرده و عملی ارائه می دهد. دانشکده پزشکی پیشنهادی برای ورود به دوره فارغ التحصیل با مشارکت جامعه، بر انتخاب دانشجویانی از جوامع مائوری، اقیانوس آرام، دورافتاده و روستایی متمرکز خواهد بود که مایل به خدمت به جوامع با نیازهای بالا و پاسخگویی به نیازهای مراقبت بهداشتی جمعیتی هستند که خارج از محدوده اصلی زندگی می کنند. در طول تحصیل، دانش‌آموزان با استفاده از فن ‌آوری ‌های مدرن در ارائه مراقبت ‌های بهداشتی آشنا می‌شوند و تجربه عملی مشارکت‌ های بهداشتی و خدمات اجتماعی مبتنی بر جامعه را به دست خواهند آورد.

مزایا تحصیل در هلند

کشور هلند در پاسخ به کمبود نیروی کار بهداشتی، به ویژه در بخش مراقبت های بهداشتی اولیه استانی و روستایی که به پزشکان آموزش دیده در خارج از کشور تکیه دارد، پیشنهاد شده است. کشور هلند از یک مدل به طور گسترده پذیرفته شده و موفق پیروی می کند که در حال حاضر در استرالیا، کانادا و سایر کشورهای توسعه یافته با تمرکز بر مراقبت های اولیه در هسته خود استفاده می شود. این رویکرد به آموزش پزشکی امکان آموزش نسل جدیدی از پزشکان را فراهم می کند که نیازهای بهداشتی اولیه جوامع خود را برآورده کنند. پزشکان مراقبت های اولیه در طیف وسیعی از زمینه ها از جمله پزشکی پیشگیرانه، مدیریت بیماری های مزمن، سلامت روان، سلامت کودک و پزشکی مراقبت های حاد کار می کنند.

هلند در سال 2021 با تمرکز عمدی بر روی تولید پزشکان بسیار ماهر که از جمعیت های با نیازهای بالا مراقبت می کنند و احتمالاً در دراز مدت به این جوامع خدمت می کنند، مستقر خواهد شد. در سطح بین ‌المللی، نشان داده شده است که مدل آموزشی توزیع ‌شده باعث تقویت توسعه اقتصادی و افزایش ظرفیت جامعه می‌شود که بسیار بیشتر از سرمایه‌گذاری اولیه دولت است. در واقع، بخش عمده ای از بودجه مورد نیاز از تخصیص بودجه موجود تامین خواهد شد. کشور هلند نه تنها دسترسی به مراقبت های بهداشتی را برای جمعیت های با نیاز بالا بهبود می بخشد، بلکه به دستیابی به برابری اجتماعی و اقتصادی نیز کمک می کند.

در نمودار زیر شاهد نرخ سلامت و بهداشت در کشور هلند هستید:

نرخ سلامت و بهداشت در کشور هلند

تحصیل پزشکی در هلند

در طول 2 سال اول تحصیل پزشکی در هلند، برنامه درسی بر جنبه های نظری پزشکی تمرکز دارد که پایه و اساس موضوعات پزشکی بعدی را ایجاد می کند. در سال سوم، رشته ‌های بررسی مبانی نظری بیماری‌ها و همچنین مقدمات داخلی و جراحی تدریس می‌ شود. در سال 4 و 5 آموزش فارماکولوژی شروع می شود و مطالعه موضوعات بالینی ادامه می یابد. دانشجویان در طول سال ششم و آخر امتحانات نهایی خود را در رشته های داخلی، جراحی، زنان، مغز و اعصاب، روانپزشکی و اطفال می گذرانند. قبل از هر امتحان نهایی یک دوره 2 یا 3 ماهه کارآموزی انجام می شود. دانشجویان سال آخر ملزم به ارائه پایان نامه هستند.

دانشگاه های رشته جراحی مغز و اعصاب در هلند

آخرین سال تحصیلی با یک آزمون جامع نهایی دولتی به پایان می رسد که در آن پزشکان آینده باید شایستگی خود را در مهمترین جنبه های عملی و نظری پزشکی عمومی نشان دهند. به دانشجویانی که تمام امتحانات را گذرانده و با موفقیت از پایان نامه خود دفاع کرده باشند، مدرک MD اعطا می شود. دروس انتخابی مورد نیاز بخشی از دوره کارشناسی پزشکی عمومی را تشکیل می دهد. اینها، در علوم بالینی، بر اساس واقعیت بالینی، و مسائل عملی و جنبه‌ های مراقبت مستقیم از بیمار است، مانند مدیریت بیمار، درمان و تشخیص. برای علوم نظری، این دروس انتخابی مبتنی بر جنبه ‌های تحقیقات پایه، علوم اجتماعی، علوم اقتصادی و حقوقی است. رشته جراحی زنان و زایمان در هلند هم را می توانید برای اخذ تخصص بررسی کنید.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های رشته جراحی مغز و اعصاب در هلند هستید:

نام دانشگاهرتبه در هلندرتبه در اروپارتبه در جهان
دانشگاه اراسموس روتردام18208
Free University Amsterdam230150
Utrecht University331112
University of Amsterdam43258
Radboud University553232

دانشگاه های رشته جراحی مغز و اعصاب در هلند

تحقیقات در رشته جراحی مغز و اعصاب در هلند

تحقیقات علمی هم در بخش های علوم پایه و هم در آزمایشگاه های گروه های بالینی انجام می شود. اعضای هیئت علمی هر ساله حدود 600 مقاله علمی در مجلات علمی بین المللی منتشر می کنند. طبق داده ‌های علم ‌سنجی، این دانشکده در بین بیش از 80 مؤسسه تحقیقاتی و دانشگاه های هلند در میان 4 دانشگاه برتر قرار دارد. بسیاری از دانشمندان با بهره ‌برداری از امکاناتی که توسط همکاری ‌های محلی، ملی و بین ‌المللی فراهم می‌شود، به شهرت بین ‌المللی می‌رسند. حوزه های تحقیقاتی معتبر بین المللی به جز جراحی مغز و اعصاب در هلند عبارتند از بیوفیزیک، بیوشیمی، زیست شناسی سلولی، ایمونولوژی، انکولوژی تجربی و بالینی، هماتولوژی، نوروبیولوژی، زیست شناسی مولکولی، نورولوژی و فیزیولوژی. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه شرایط اعزام دانشجو به هلند مشاور شماست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *