مهاجرت تحصیلی نروژ

رشته جراحی مغز و اعصاب در نروژ

رشته جراحی مغز و اعصاب در نروژ

رشته جراحی مغز و اعصاب در نروژ را می توانید در بخش اختصاصی تحصیل کنید. تحصیلات تخصصی در این کشور یکی از مزایا برای دانشجویان بین المللی است. با توجه به زیبایی این کشور و شرایط زندگی معمولا افراد خاص و محدود برای تحصیل در این کشور اقدام می کنند لذا با داشت سابقه تحصیلی خوب می توانید امیدوار باشید که از دانشگاه های این کشور پذیرش بگیرید. در نروژ شرایط برای زندگی نیز منحصر به فرد است و می توانید در صورت علاقه به شرایط جغرافیایی این کشور را انتخاب کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص شراط مهاجرت و تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در نروژ مشاور شما می باشد. در ادامه این مقاله در خصوص بخش جراحی مغز و اعصاب در نروژ بیشتر صحبت می کنیم.

بخش جراحی مغز و اعصاب در نروژ

بخش جراحی مغز و اعصاب کودکان و بزرگسالان مبتلا به ناهنجاری‌ ها، بیماری‌ ها و آسیب‌ های مغزی، نخاعی، اعصاب محیطی، مننژها، شریان‌ ها و سیاهرگ ‌ها را بررسی و درمان می‌کند. سالانه نزدیک به 5000 عمل جراحی انجام می شود. این دپارتمان دارای پنج کرسی استادی است و علاوه بر آموزش پروژه های تحقیقاتی جامعی در زمینه های تروما عصبی، هیدروسفالی، جراحی مغز و اعصاب عروقی، تومورهای مغزی، جراحی دژنراتیو ستون فقرات و جراحی مغز و اعصاب کودکان دارد. در بخش جراحی مغز و اعصاب نروژ 9 زیر مجموعه وجود دارد: نوروتروما که مختص مسئولیت منطقه ای آسیب های سر و گردن و بخش جراحی مغز و اعصاب ستون فقرات و فیزیولوژی عصبی بالینی: مسئولیت منطقه ای برای نظارت قبل از عمل حین عمل پس از عمل (جراحی صرع، جراحی تومور، تحریک عمیق مغز را بر عهده دارد.

جراحی مغز و اعصاب عروقی برای جراحی عروق داخل جمجمه و داخل نخاعی. مسئولیت ملی درمان اندوواسکولار ناهنجاری های شریانی وریدی و بخش جراحی مغز و اعصاب کودکان هم مجزا فعالیت دارند. جراحی تومور و جراحی مغز و اعصاب عملکردی برای تحریک عمیق مغز در درمان بیماری پارکینسون، دیستونی و لرزش اساسی. پمپ باکلوفن برای درمان اسپاسم مسئولیت ملی جراحی صرع نیز انجام می شود. آزمایشگاه تحقیقاتی هم تحقیقات ترجمه ای پیشرفته را روی سلول های بنیادی و درمان واکسن تومورهای مغزی بسیار بدخیم انجام می دهد.

در نمودار زیر شاهد نرخ اشتغال در نروژ در حوزه جراحی می باشید:

 

تحصیل پزشکی در نروژ

نروژ در بخش غربی و شمالی اسکاندیناوی واقع شده است و به دلیل مناظر زیبا با آبدره ها و آبشارها در امتداد خط ساحلی، بیابان کوهستانی و مناطق قطبی با نورهای شمالی در زمستان و خورشید نیمه شب در تابستان به خوبی شناخته شده است. نروژ با 5.2 میلیون نفر در زمینی به مساحت 380000 کیلومتر مربع یکی از کم جمعیت ترین کشورهای اروپاست. پرتراکم ترین منطقه اطراف شهر اسلو در جنوب شرقی کشور است. اسلو، پایتخت نروژ، سریع ترین پایتخت در حال رشد در اروپا است. سیستم مراقبت های بهداشتی نروژ بر اساس اصول دسترسی همگانی و تمرکززدایی بنا شده است. از همه شهروندان نروژی دعوت می شود تا پزشک عمومی خود را از فهرستی انتخاب کنند که تقریباً همه انجام می دهند. پزشکان عمومی به عنوان دروازه بان خدمات بهداشتی تخصصی عمل می کنند.

خدمات بهداشتی تخصصی در 4 سازمان بهداشت منطقه ای شامل بیش از 50 بیمارستان سازماندهی شده است. اکثر بیمارستان ها در نروژ دولتی هستند و تعداد کمی خصوصی هستند. 4 دانشگاه پزشکی در نروژ وجود دارد، از جمله دانشگاه اسلو، دانشگاه برگن، دانشگاه علم و صنعت نروژ در تروندهایم، و دانشگاه ترومسو، که در مجموع شامل 3900 دانشجو می شود. علاوه بر این، بیش از 3300 دانشجوی پزشکی نروژی در خارج از کشور تحصیل می کنند. تحصیل در نروژ برای پزشکی عمومی مانند هر کشور دیگر مطرح جهان 6 ساله است و پس از آن شرایط اخذ مدرک تخصص برای شما فراهم می شود. این برنامه شامل خدمات بالینی گسترده ای است که طیف گسترده ای از بیماران را پوشش می دهد، از مراقبت های بهداشتی اولیه در شهرداری های نروژ گرفته تا بخش های بیمارستان تخصصی متمرکز، و از پزشکی اورژانس تا مراقبت از بیماران مزمن.

تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در نروژ

مغز و اعصاب یک تخصص پزشکی مهم در نروژ است که دارای 510 متخصص مغز و اعصاب است. نسبت یک متخصص مغز و اعصاب به ازای هر 10000 نفر. بخش‌های عصبی بالینی تقریباً در تمام 19 شهرستان وجود دارد که مراقبت کامل از همه جنبه ‌های بیماری‌ های رایج مانند صرع، اختلالات حرکتی، مولتیپل اسکلروزیسMS و سکته مغزی را انجام می‌دهند. خدمات بهداشتی در سیستم های موثر منطقه ای با تخصص توزیع شده در سطح ملی در مراکز شایستگی و مراکز خدمات شایستگی سازماندهی شده است. در مغز و اعصاب، مانند بسیاری از تخصص های دیگر، رابطه نزدیکی بین کار بالینی و علوم پایه وجود دارد.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های رشته جراحی مغز و اعصاب در نروژ هستید:

نام دانشگاهرتبه در نروژرتبه در اروپارتبه در جهان
دانشگاه علم و صنعت نروژ151352
University of Oslo280101
University of Bergen3116207
UiT The Arctic University of Norway4222454
University of Stavanger53171040

تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در نروژ

کارورزی در رشته جراحی مغز و اعصاب در نروژ

برنامه رزیدنتی مغز و اعصاب در نروژ پس از مدرک کاندیدای پزشکی شروع می شود و به طور سنتی یک خدمت 5 ساله شامل حداقل 3.5 سال آموزش در بخش مغز و اعصاب و ½ سال در بخش جراحی مغز و اعصاب بوده است. حداکثر یکی از مجموع پنج سال ممکن است با تحقیقات یا آموزش مرتبط در آزمایشگاه یا بخش بیمارستان مربوطه جایگزین شود. آموزش تخصصی برای تمام 45 تخصص پزشکی در نروژ در حال حاضر سازماندهی مجدد شده است و از سال 2017 آموزش بر اساس اهداف یادگیری خواهد بود. با این حال، آموزش تخصصی و آموزش در زمینه مغز و اعصاب احتمالاً به طور گسترده تغییر نخواهد کرد. اکثر بیمارستان ها هم در آموزش دانشجویان پزشکی و هم در آموزش تخصصی در تخصص های پزشکی شرکت می کنند. رشته همه گیرشناسی در نروژ را هم می توانید در لیست خود بگذارید.

مزایا تحصیل در نروژ

نروژ دارای یکی از بالاترین استانداردهای زندگی در جهان است که توسط یک سیستم پزشکی با عملکرد بسیار بالا پشتیبانی می شود. به همین دلیل است که دانشکده های پزشکی تحصیل در نروژ در سراسر جهان عالی در نظر گرفته می شوند و در سطح جهانی رتبه بسیار بالایی دارند. تحصیل در نروژ می تواند گران باشد، با این حال، با توجه به اینکه حتی هزینه زندگی به طور قابل توجهی گران تر از سایر کشورهای اروپایی است. این برای محیط منحصر به فرد، فرصت های فرهنگی شگفت انگیز و استاندارد عالی آموزش ارزشمند است. نروژ به طور کلی کشوری گران است و هزینه های زندگی بالایی دارد. با این حال، مدارک پزشکی توسط دانشگاه های دولتی نروژ اعطا می شود و برای هیچ دانشجویی (از جمله دانشجویان بین المللی) هزینه ای دریافت نمی کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه شرایط اعزام دانشجو به نروژ مشاور شماست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *