مهاجرت تحصیلی مالزی

رشته جراحی مغز و اعصاب در مالزی

رشته جراحی مغز و اعصاب در مالزی

رشته جراحی مغز و اعصاب در مالزی یکی از رشته های جراحی هایی است که دانشجویان علاقمند باید مهرت و شرایط خاصی را داشته باشند. در علم پزشکی جراحی های مختلفی وجود دارد. از جراحی عمومی و اطفال گرفته تا جراح چشم و زیبایی و قلب همگی باهم بسیار تفاوت دارند. در میان به عقیده برخی جراحی مغز و اعصاب به دلیل ظرافت و حساسیت در سلامت و جان بسیار دقیق و سخت است. تحصیلات پزشکی به طور عادی از محبوب ترین و پرطرفدارترین رشته ها است حال تخصص مغز و اعصاب هم یک رشته خاص است. در مالزی می توانید پس از اخذ مدرک تخصص خود در زمینه مغز و اعصاب در بیمارستان ها و یا کلینیک ها مشغول به کار شوید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص اخذ ویزا و تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب مشاور شماست.

تحصیل در مالزی

دپارتمان علوم اعصاب USM دانشکده علوم پزشکی که بخشی از مرکز علوم اعصاب دانشگاه برای تعالی بالقوه در خدمات و تحقیقات است که در دسامبر 2011 توسط وزیر آموزش عالی Datok Seri Khalid Nordin اعطا شد در حال حاضر ارائه دهنده پیشرو جامع اعصاب و اعصاب است. خدمات جراحی مغز و اعصاب برای تامین نیازهای کل جمعیت در ساحل شرقی شبه جزیره مالزی. این مسئولیت مدنی و دستاورد با در دسترس بودن امکانات پیشرفته برای خدمات بیمار و در عین حال تضمین کیفیت بالای آموزش و تحقیق همزمان برای کارآموزان پزشکی، جراحی و سایر کارآموزان بهداشتی ممکن می شود. مالزی در ارائه آموزش های علوم اعصاب بالینی و پایه برای هر دو سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد پیشرو است.

این یک برنامه آموزشی رزیدنتی 4 ساله با دوره های آموزشی است که منجر به اعطای مدرک کارشناسی ارشد USM در جراحی اعصاب می شود. انتخاب نامزدها بر اساس پیشرفت تحصیلی داوطلبان و همچنین تجربیات قبلی جراحی عمومی و جراحی مغز و اعصاب است. این انتخاب توسط هیئت مشترک منصوب شده توسط دانشگاه انجام می شود. هدف اصلی این برنامه آموزش کارآموزان جوان جراحی برای تبدیل شدن به جراحان مغز و اعصاب شایسته است که مهارت های تخصصی جراحی مغز و اعصاب خود را با جامعه گسترش دهند، تحقیقاتی در علوم اعصاب انجام دهند و آموزش های مستمری را برای دانشجویان زیر و پس از فارغ التحصیلی پزشکی ارائه دهند.

در نمودار زیر شاهد نرخ فارغ التحصیلی دانشجویان بین المللی در رشته های پزشکی در کشور مالزی هستید:

نرخ فارغ التحصیلی دانشجویان بین المللی در رشته های پزشکی در کشور مالزی

شرایط تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در مالزی

تا به امروز، این برنامه دارای 30 جراح مغز و اعصاب آموزش دیده و واجد شرایط را از سال 2001 تولید کرد که به بیمارستان ها/موسسات بهداشتی مختلف در مالزی از جمله صباح و ساراواک خدمت می کردند. اگرچه این دوره فقط برای کارآموزان جراحی محلی مالزی برای 5 سال آینده در نظر گرفته شده است تا نیازهای واحد برنامه ریزی اقتصادی دولت مالزی را برآورده کند. از اتباع خارجی که در خارج از کشور کار می کنند (که در مؤسسات مالزی کار نمی کنند) دعوت و تشویق به درخواست می شوند، مشروط بر اینکه حداقل معیارهای ورود را داشته باشند: تکمیل MRCS یا مدارک معادل آن و گذراندن حداقل 48 ماه پست.

چرخش جراحی عمومی در یک پست شناخته شده (مانند یک افسر پزشکی) در موسسات شناخته شده. در نظر داشته باشید که برای چنین داوطلبانی هیچ معافیتی وجود نخواهد داشت که به موجب آن مدت دوره حداقل 4 سال باقی بماند و برای شرکت در تمام امتحانات مورد نیاز با ارائه موفقیت آمیز و دفاع از پایان نامه، شرکت کنند. حداکثر مدت زمان مجاز 7 سال است. اکیداً به کاندیداها توصیه می‌شود که در مورد ابراز علاقه خود قبل از ارسال درخواست رسمی با هماهنگ‌ کننده برنامه صحبت کنند تا از درخواست ‌های خود برای این برنامه آموزشی دستیاری جراحی مغز و اعصاب بسیار رقابتی ناامید نشوند.

آزمون ورودی در رشته جراحی مغز و اعصاب در مالزی

آزمون های ورودیMCQs در مورد جراحی عمومی و علوم اعصاب و مصاحبه Viva. برای ورود به سال اول باید این آزمون را بگذرانید. فاز 1 (سال 1): آزمون بخش 1. تئوری 60% (MCQ 30%, MEQ/Essay 30%) و بالینی/OSCE 40%. بدون مرز viva می باشد. داوطلب در دوره آمار پزشکی شرکت می کند که پس از یک موضوع برای پایان نامه به رئیس برنامه و پس از آن به ناظران وزارت بهداشت ارائه می شود. مجوز اخلاق انسانی و حیوانی برای تایید در این مرحله قبل از شرکت در امتحانات سال اول درخواست می شود. فاز 2 (سال 2 و 3): ارزیابی مستمر بر روی دفترچه های گزارش، نوشتن موارد، آزمایش پایان نامه توسط استاد راهنما مربوطه و قبولی است.

در لیست زیر شاهد دوره های تحصیلی در رشته جراحی مغز و اعصاب در مالزی هستید:

  • 1.BLS،ALS،MTLS،ATLS،PLS
  • 2. دوره مته با سرعت بالا
  • 3. دوره اصول میکروسکوپی، نوروواسکولار و آناستوموز
  • 4. دوره جراحی استریوتاکتیک، عملکردی، تراکتوگرافی و تصویر هدایت شده
  • 5. دوره ستون فقرات
  • 6. دوره جراحی مغز و اعصاب کودکان
  • 7. دوره رادیوتراپی و رادیوسرجری.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های مالزی برای تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب هستید:

نام دانشگاهرتبه در مالزیرتبه در آسیارتبه در جهان
دانشگاه مالایا1132409
University of Science, Malaysia2202548
Putra Malaysia University3302823
National University of Malaysia4335912

آزمون ورودی در رشته جراحی مغز و اعصاب در مالزی

الزامات تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در مالزی

توجه داشته باشید که تکمیل موفقیت آمیز هر مرحله قبل از ارائه توصیه برای اطمینان از حرکت داوطلبان به مرحله بعدی الزامی است؛ نظم و انضباط، نگرش نامناسب برای جراح مغز و اعصاب آینده ممکن است منجر به تاخیر در حرکت داوطلب به مرحله بعدی شود. هیئت مدیره USM-MOH هر 6 ماه یکبار برای تصمیم گیری در مورد این موضوع بر اساس گزارش استاد راهنما، دفترچه ثبت نام، مهارت های جراحی، پیشرفت پایان نامه و پیشرفت نوشتن پرونده تشکیل جلسه می دهد. کاندید باید دارای مدرک پزشکی (MD، MBBS، MBBCh یا معادل آن و ثبت شده به رسمیت شناخته شده توسط شورای پزشکی مالزیMMC باشد. رشته همه گیرشناسی در مالزی هم یک رشته جالب و عالی برای تحصیل است.

تحصیل پزشکی در مالزی در رشته جراحی مغز و اعصاب قطعا مزایای مهم و موثری در زندگی شما دارد. کاندید باید 12 ماه تجربه در تخصص های جراحی داشته باشد، به طوری که پست جراحی عمومی یک پست اجباری حداقل 6 ماه در طول مدت و 12 ماه تجربه در جراحی مغز و اعصاب پس از اتمام سال های خانه دار است. آخرین پست 6 ماهه (دیگر) می تواند در هر پست تخصصی جراحی باشد (حتی دوباره پست جراحی عمومی). این پیوست ها باید در بیمارستان ها یا موسساتی که توسط دانشگاه/وزارت بهداشت به رسمیت شناخته شده اند انجام شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اعزام دانشجو به مالزی راهنمای شماست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *