مهاجرت تحصیلی قطر

رشته جراحی مغز و اعصاب در قطر

رشته جراحی مغز و اعصاب در قطر

رشته جراحی مغز و اعصاب در قطر، تخصصی است که تشخیص و درمان آسیب عصبی و اختلالات عصبی مربوط به مغز و ستون فقرات را ارائه می دهد. با شروع قرن بیستم، جراحان مغز و اعصاب آمریکایی هاروی کوشینگ و والتر دندی به ایجاد زمینه برای توسعه جراحی مغز و اعصاب کمک کردند. تاریخچه جراحی مغز و اعصاب از زمانی که انجمن جراحی مغز و اعصاب قطر تأسیس شد، جراحی مغز و اعصاب به طور پیوسته تکامل یافته است و اکنون دارای تخصص و مراقبت بالینی در سطح جهانی است. بخش جراحی مغز و اعصاب از زمان تأسیس رهبری را در زمینه جراحی مغز و اعصاب بر عهده گرفته است و دارای تجهیزات پزشکی پیشرفته و متخصصان پزشکی برجسته ای است که در خارج از کشور تحصیل کرده اند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص اخذ تخصص جراحی مغز و اعصاب در قطر مشاور شماست.

بخش رشته جراحی مغز و اعصاب در قطر

بخش جراحی مغز و اعصاب مجهز به تجهیزات پزشکی پیشرفته برای بررسی اختلالات مختلف جراحی مغز و اعصاب و متخصصان پزشکی بسیار ماهر است که مهارت های پزشکی برجسته، تخصص و تجربه فراوان در آموزش در خارج از کشور دارند. بخش جراحی مغز و اعصاب رشته پزشکی است که تشخیص و درمان آسیب عصبی و اختلالات عصبی مربوط به مغز، ستون فقرات، نخاع و سیستم عصبی محیطی را ارائه می دهد. با مشاهده اینکه بقایای اسکلت انسان با سوراخ هایی که قدمت آنها به حدود 3000 سال قبل از میلاد مسیح می رسد در بسیاری از نقاط جهان کشف شده است، به نظر می رسد که عمل مشاهده و درمان مغز با حفر سوراخ در جمجمه از دوران ماقبل تاریخ انجام می شده است. یک جراحی ساده مغز در دوره یونان انجام می شد، اما تکامل جراحی مغز و اعصاب مدرن از اواسط قرن نوزدهم آغاز شد.

جراحان مغز و اعصاب شامل 7 عضو هیئت علمی گروه جراحی مغز و اعصاب کالج پزشکی و 7 دستیار در درمان سرپایی و بستری در بیمارستان، جراحی و تحقیق مشغول هستند. علاوه بر این، پرستاران واجد شرایط به عنوان متخصص پرستار از هر بیمار در بخش ICU و بخش عمومی از طریق یک سیستم پرستاری فردی مراقبت می کنند. اعضای هیئت علمی با داشتن دانش عمیق و تکنیک های جراحی در هر رشته فوق تخصصی، تلاش می کنند تا بیماران مبتلا به بیماری هایی را که به مهارت ها و تخصص پزشکی بسیار ماهر نیاز دارد، با موفقیت درمان کنند.

اشتغال در قطر

با افزایش تعداد اتباع خارجی که به قطر مهاجرت می کنند، تقاضا برای کارکنان بین المللی و انگلیسی زبان در بیمارستان ها در حال افزایش است. این می تواند فرصتی عالی برای پزشکان باشد تا در یک بیمارستان عرب زبان کار کنند. با این حال، برای دریافت مجوز، برای کار به عنوان یک پزشک پزشکی در این کشور، باید دانش تقریباً بومی عربی داشته باشید. همچنین برای برقراری ارتباط با سایر کارکنان و بیماران باید زبان عرب را بدانید. بهترین راه برای درخواست شغل مستقیماً در یک بیمارستان دانشگاهی یا وب سایت بیمارستان بزرگ است.

در نمودار زیر شاهد نرخ اشتغال پزشکان بین المللی در بیمارستان های قطر هستید:

نرخ اشتغال پزشکان بین المللی در بیمارستان های قطر

اخذ مجوز تحصیل در رشته جراحی مغز و اعصاب در قطر

روند دریافت گواهینامه پزشکان خارجی در قطر می تواند بسیار طولانی و دشوار باشد. اولاً شخص مورد نظر باید دارای مدرک پزشکی و گواهینامه پزشک از کشور خود باشد. این آنها را واجد شرایط شرکت در امتحان نهایی می کند. اما، اگر مدرک پزشکی توسط وزارت بهداشت به رسمیت شناخته نشود، داوطلبان باید یک آزمون صلاحیت را نیز بگذرانند که آماده شدن برای آن ممکن است تا 2 سال طول بکشد. همچنین ممکن است بنابر ملیت و یا دیگر شرایط داوطلب مصاحبه هایی نیز انجام شود.

در جدول زیر شاهد مدت تحصیل در رشته های مختلف پزشکی در قطر می باشید:

رشته های تحصیلیمدت تحصیل
دامپزشکی6 ساله
دندانپزشکی5 تا 6 ساله
داروسازی5 تا 6 ساله
پرستاری3 تا 4 ساله
فیزیوتراپی3 تا 4 ساله
تخصص پزشکی3 تا 6 ساله

جایگاه رشته جراحی مغز و اعصاب در قطر

مراقبت های پزشکی برای کلیه بیماری های سیستم عصبی، از جمله بیماری های مغز، نخاع و اعصاب محیطی، از زمان تأسیس بخش بالینی در این کشور در حال انجام و نظارت است. در بخش جراحی مغز و اعصاب، بیمارستان های قطر، موارد اروژانسی را قبل و بعد از جراحی بررسی می کنند تا سیاست های درمانی و روش های جراحی خود را مجدداً ارزیابی و تأیید کنند تا مراقبت های پزشکی را که ارائه می کنند به طور مداوم بهبود دهند. برای پرورش متخصصان پزشکی عالی، تحصیل در قطر یک سیستم مقیم اصلی با آموزش را که به موجب آن کارآموزان ارشد از کارآموزان جوان مراقبت می کنند برای شما فراهم کرده است. همچنین در بسیاری از مطالعات و آزمایشات بالینی برای توسعه و ارائه مراقبت های پزشکی بین المللی پیشرفته شرکت دارند.

تکنیک ‌های نوآورانه مانند حداقل جراحی تهاجمی ستون فقرات و شبیه ‌سازهای مورد تایید در مرکز جراحی مغز و اعصاب در قطر استفاده می ‌شوند. این امر فرصت های یادگیری را برای مشتاقان جوان در جراحی مغز و اعصاب افزایش می دهد. تقریباً 5000 عمل جراحی توسط 20 جراح مغز و اعصاب شناخته شده و ماهر بین المللی انجام می شود که فرصت یادگیری را برای جراحان مغز و اعصاب جوان فراهم می کند. تحت پروژه میامی که در سال 1985 آغاز شد، تجربیات عملی در اختیار محققان جراحی مغز و اعصاب قرار می گیرد. آزمایش بر روی موضوعات انسانی انجام می شود که به توسعه درک و دانش بهتر کمک می کند. رشته جراحی زنان و زایمان در قطر هم جایگاه ویژه ای دارد.

جایگاه رشته جراحی مغز و اعصاب در قطر

شرایط تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در قطر

نام عصب شناسی از دو واژه نورو و لوژی گرفته شده است. اصطلاحات نورو و منطق به مطالعه اعصاب اشاره دارد. به بیان دیگر، عصب شناسی علم اعصاب است. در قطر پس از اتمام آزمون ورودی پزشکی، دانشجویان می توانند در دوره 4 ساله MBBS در کالج های مربوطه پذیرش بگیرند. پس از MBBS، مدرک MS 1-2 ساله در جراحی مغز و اعصاب نیز اجباری است. جراحان مغز و اعصاب مشتاق برای تبدیل شدن به یک جراح مغز و اعصاب موفق باید معیارهای مهمی را رعایت کنند. باید امتحان دوازدهم یا معادل آن را با حداقل 50% از یک هیئت شناخته شده گذرانده باشد. باید امتحان ورودی پزشکی را با حداقل نمره تایید کرده باشید. مدرک MBBS از یک کالج پزشکی شناخته شده داشته باشند. برای آزمون ورودی کارشناسی ارشد برای مدرک MS 1-2 سال حاضر شوید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در باب ویزای تحصیلی قطر راهنمای شماست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *