مهاجرت تحصیلی فرانسه

رشته جراحی مغز و اعصاب در فرانسه

رشته جراحی مغز و اعصاب در فرانسه

رشته های جراحی همواره یکی از محبوب ترین حوزه های تحصیلی در رشته پزشکی است. رشته جراحی مغز و اعصاب در فرانسه یک فرصت عالی و تخصصی برای تحصیل و اخذ تخصص در این کشور برای متقاضیان است. در این کشور می توانید با چهارچوب عالی و معتبر در دانشگاه های بین المللی به زبان فرانسوی و انگلیسی تحصیل کنید. به طور مثال دانشجویان اروپایی محصل در رشته های جراحی می توانند به زبان انگلیسی هم تحصیل کنند البته که موقعیت ها محدود می باشد. در فرانسه پس از اتمام تحصیل خود در رشته جراحی در بیمارستان ها و همچنین کلینیک های تخصصی مغز و اعصاب مشغول به کار شوید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می تواند به سوالات شما در خصوص تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب و مهاجرت به فرانسه پاسخ دهد. در ادامه این مقاله در زمینه شرایط و هزینه های تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در فرانسه صحبت می کنیم.

تحصیل در فرانسه

در میان 100 دانشگاه و کالج پزشکی برتر جهان، فرانسه تعدادی از بهترین ها را دارد. بدیهی است که تحصیل پزشکی در فرانسه یکی از بهترین تخصص هایی است که بسیاری از دانشجویان مایل به پیوستن به آن هستند. امتیازات تحصیلی و تحقیقاتی در دانشگاه های کشور فرانسه بالا است. در این کشور دانشجویان بین المللی بخ سختی پذیرش گرفته و سخت تر نیز تحصیل می کنند لذا باید سطح علمی خود را با مطالعات بالا ببرید. تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در فرانسه برای دانشجویان بین المللی به دلیل کیفیت فوق العاده و هزینه مقرون به صرفه همیشه یک انتخاب عالی بوده است.

اخذ مدرک تخصص از کشور فرانسه موجب می شود تا شما بتوانید به راحتی در این کشور و یا حتی برترین کشورهای جهان کار کنید. هزینه های تحصیل در دانشگاه ها و مدارس پزشکی فرانسه به طور قابل توجهی ارزان تر از بسیاری از دانشگاه های اروپایی دیگر است. تحصیل پزشکی در فرانسه طولانی و شدید است. تقریباً 11 سال طول می کشد تا جراح شوید. با اخذ مدرک دکتری پزشکی تکمیل می شود. در این کشور برای پزشک شدن باید پروانه و مجوز طبابت خود را ثبت کنید. برای اخذ تخصص هم دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می کنند.

دوره های تحصیلی رشته جراحی مغز و اعصاب در فرانسه

در دوره تحصیلی پزشکی در فرانسه در میان دانشجویان بین المللی 2 سال آمادگی تحصیلی با دوره تحصیلی یکسان برای کلیه دانشجویان پزشکی وجود دارد. پس از آن دانشجویان یک سری امتحانات پایان ترم را می گذرانند تا بتوانند مجوز تحصیل در ادامه رشته را داشته باشند. سپس 4 سال متوالی دیگر نیز در پی خواهید داشت در سال آخر باید دوره های کارآموزی را با موفقیت پشت سر بگذارید. دانشجویان محصل در رشته جراحی مغز و اعصاب در فرانسه باید در دوره های کارورزی در بیمارستان های معین شرکت کنند. بعد از موفقیت در مرحله کارورزی با توجه به نمرات دانشجویان می توانند رشته تخصص مغز و اعصاب را دنبال کنند.

در نمودار زیر شاهد نرخ فارغ التحصیلی دانشجویان بومی و بین المللی در رشته های جراحی در کشور فرانسه هستید:

 

شرایط مطالعه رشته جراحی مغز و اعصاب در فرانسه

اگر می خواهید درخواست خود را در دانشگاه های فرانسه ثبت کنید به مواععد مقرر و نهلت ها بسیار دقت کنید تا این فرصت را از دست ندهید. نمرات قابل قبول و بالا در دروس مهم در رشته پزشکی باید وجود داشته باشد. انگیزه نامه یا توصیه نامه و تجربه تحصیلی و کاری مرتبط در صورت وجود الزامی است. کشور فرانسه به منظور جذب متخصصان و تشویق دانشجویان بین المللی برای تحصیل و اخذ تخصص رشته های پرطرفدار را به زبان انگلیسی ارائه می دهد اما زبان فرانسه نیز بسیار مهم است. از این رو، تسلط به این زبان یکی از مهم ترین چالش های دانشجویان بین المللی است که متقاضی تحصیل در دانشگاه های دولتی فرانسه هستند.

در لیست زیر شاهد دانشگاه های پزشکی در فرانسه برای تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب می باشید:

  • دانشگاه کلود برنارد لیون
  • دانشگاه پاریس سود
  • دانشگاه پیر ماری کوری
  • دانشگاه مونپلیه
  • دانشگاه دکارت
  • دانشگاه مارسی

شرایط مطالعه رشته جراحی مغز و اعصاب در فرانسه

مخارج مطالعه رشته جراحی مغز و اعصاب در فرانسه

تحصیلات در تخصص مغز و اعصاب معمولا گران تر از دیگر تخصص ها می باشد. می توان هزینه را برای مطالعات دوره اول پزشکی 5000€ (یورو) و برای مطالعات سال سوم 4000€ (یورو) برآورد کرد. تقریباً €260 (یورو) برای کتاب ها و کلیه مواد مورد تایید برای مطالعه پزشکی. علاوه بر این، تامین اجتماعی می تواند حدود €500 (یورو) در سال هزینه داشته باشد. براساس مقررات دانشجویان بین المللی برای تحصیل پزشکی در فرانسه، هر دانشجوی خارجی که قصد تحصیل در این کشور را دارد باید اثبات کند که از پس هزینه های زندگی و تحصیل بدون کار کردن، حداقل 615€ (یورو) در ماه دارد.

در جدل زیر شاهد هزینه های تحصیل پزشکی در فرانسه می باشید:

هزینه هامبلغ به یورو
مقطع کارشناسی€2000
مقطع ارشد€3100
مقطع دکترا€5300

تخصص های پزشکی در فرانسه

دانشجویان بعد از گذشتن از این مرحله یک مرکز آموزشی و کارورزی را برای دوره خود انتخاب می کنند. این دانشگاه ها تعداد معین و محدودی هستند. دوره های کارورزی بنابر دانشگاهی که در آن تحصیل می کنید ممکن است متفاوت باشد. پس از اتمام آن یک آزمون مهم وجود دارد که شما باید آن را با موفقیت پشت سر بگذارید. دقت داشته باشید که شرایط لازم را برای اخذ مجوز را در کشور فرانسه برآورده کنید. رشته جراحی زنان و زایمان در فرانسه هم رشته ای مناسب برای تحصیل است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در باب شرایط اعزام دانشجو به فرانسه به سوالات شما پاسخ می دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *