مهاجرت تحصیلی بلژیک

رشته جراحی مغز و اعصاب در بلژیک

الزامات تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در بلژیک

رشته جراحی مغز و اعصاب در بلژیک به شما آموزش می دهد که یک پزشک متخصص با دانش و مهارت کافی برای مراقبت از بیمار شوید. شما برنامه کارشناسی ارشد پیشرفته مغز و اعصاب را همراه با آموزش حرفه ای می گذرانید تا یک پزشک متخصص شوید. کل مدت دوره تحصیلی بستگی به انتخاب رشته شما دارد. رشته جراحی مغز و اعصاب در بلژیک در چند دانشگاه عالی این کشور تدریس می شود که دانشجویان بین المللی را نیز می پذیرد. در این مقاله تلاش کرده ایم تا در خصوص تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در بلژیک بیشتر صحبت کنیم. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگویی به سوالات شما در مورد مهاجرت به بلژیک می باشد.

تحصیل در بلژیک

پذیرش در برنامه کارشناسی ارشد پزشکی در پزشکی تخصصی بستگی به تکمیل موفقیت آمیز شما در مقطع کارشناسی ارشد اولیه پزشکی در پزشکی دارد. برنامه کارشناسی ارشد پزشکی در پزشکی تخصصی شامل 180 واحد ECTS است. پس از تکمیل دوره کارشناسی ارشد اولیه در پزشکی، و به شرط گذراندن مراحل انتخاب، می توانید برنامه پزشکی تخصصی را در بیمارستان یا در محل کار معتبر دیگری شرکت کنید. شما برای تبدیل شدن به یک پزشک متخصص با دانش و مهارت های کافی برای ارائه مراقبت از بیمار با کیفیت بالا در رشته خاص خود آموزش خواهید دید. هدف برنامه تحصیلی ارائه پزشکان متخصص با صلاحیت بالینی با نگرش کنجکاوی دانشگاهی علمی و استعداد یادگیری مادام ‌العمر در رشته‌ای است که به سرعت در حال گسترش است، هم از نظر پیشرفت تحصیلی و هم از نظر پیشرفت فناوری.

دانشگاه های بلژیک

کارشناسی ارشد پزشکی تخصصی همراه با آموزش حرفه ای برای تبدیل شدن به یک پزشک متخصص گرفته می شود. در فلاندر، تمام برنامه های پزشکی تخصصی ساختار کلی یکسانی دارند. با در نظر گرفتن طیف گسترده ای از تخصص ها، برنامه مطالعاتی صلاحیت های عمومی را ارائه می دهد که بین همه پزشکان متخصص مشترک است، و آنها را با شایستگی های رشته خاص مورد نیاز هر پروفایل حرفه ای خاص تکمیل می کند. در پایان برنامه تحصیلی، شما شایستگی های لازم را کسب کرده اید و یک پایان نامه کارشناسی ارشد مخصوص رشته 20 واحد می نویسید. علاوه بر این، برنامه 180 اعتباری توجه صریح را به آموزش مهارت ها و توسعه شخصی شما به عنوان یک پزشک بیمارستان اختصاص می دهد.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های رشته جراحی مغز و اعصاب در بلژیک می باشید:

نام دانشگاهرتبه در بلژیکرتبه در اروپارتبه در جهان
دانشگاه لیژ150112
Free University of Brussels252118
دانشگاه کاتولیک لوون356131

اشتغال در حوزه رشته جراحی مغز و اعصاب در بلژیک

در بلژیک، عنوان پزشک متخصص توسط خود دانشگاه ‌ها اعطاء نمی‌شود، بلکه توسط وزیر رفاه، بهداشت عمومی و خانواده فلاندرز به پیشنهاد یک کمیته تشخیص که اساتید دانشگاه را در میان اعضای آن به حساب می‌آورد، اعطاء می‌شود. فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد پزشکی تخصصی معمولاً شغلی در تخصص انتخابی خود پیدا می کنند، چه در یک بیمارستان، چه در مطب خود یا یک مطب گروهی. وظایف خاص آنها به تشخیص و درمان در رشته تخصص انتخابی مربوط می شود. تخصص های مختلف بسیار متنوع هستند. پزشکان متخصص علاوه بر وظایف خاص خود، می توانند در تحقیق و توسعه مراقبت های بهداشتی نقش داشته باشند، آنها می توانند در مدیریت بیمارستان، صنعت داروسازی نقش داشته باشند.

شرایط مطالعه رشته جراحی مغز و اعصاب در بلژیک

دکترای پزشکی در بلژیک به معنای دنبال کردن آموزش های پایه پزشکی متشکل از یک مدرک لیسانس و فوق لیسانس است. بر اساس سیستم حقوقی پزشکی بلژیک، آموزش رزیدنتی اضافی همراه با تحصیلات کارشناسی ارشد پیشرفته برای فعال شدن به عنوان یک پزشک حرفه ای که می تواند و ممکن است در محل خود طبابت کند اجباری است. شروع دوره آموزشی اولیه پزشکی مستلزم مدرک تحصیلی مرتبط، با شرایط پذیرش عمومی برای برنامه تخصص جراحی مغز و اعصاب می شود. قبولی در آزمون ورودی پزشکی توسط وزارت آموزش و پرورش دولت سازماندهی شده است. آموزش برای تبدیل شدن به یک پزشک فعال حرفه ای در 3 دوره با درجه فزاینده ای از شایستگی های اکتسابی انجام می شود. 180 واحد ECTS، معادل سه سال فوق لیسانس منجر به مدرک MD می شود، نقطه شروع برای مدرک کارشناسی ارشد پیشرفته برای تبدیل شدن به یک پزشک شاغل محسوب می شود.

در نمودار زیر شاهد نرخ پذیرش دانشگاه ها در رشته های جراحی در کشور بلژیک می باشید:

نرخ پذیرش دانشگاه ها در رشته های جراحی در کشور بلژیک

شرایط پذیرش در رشته جراحی مغز و اعصاب در بلژیک

متقاضی باید دارای مدرک دکتری در پزشکی یا دکتری از یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا باشد که مجوز فعالیت پزشکی در بلژیک را دارد. متقاضی باید مدرکی را در اختیار داشته باشد که در پایان امتحانات گزینش، به عنوان کاندید تخصصی جراحی مغز و اعصاب، در دانشکده پزشکی بلژیک ابقا شده است. زمینه حقوقی و روش های عملی این آزمون های گزینشی را می توانید از دفتر دبیرخانه دریافت کنید. دارندگان مدرک از خارج از اتحادیه اروپا فقط مجاز به ثبت نام در این برنامه در چارچوب تهیه گواهی دانشگاه برای آموزش نیمه تخصصی به مدت 2 سال هستند (اگر در حال انجام یک تخصص در کشور مبدا خود باشند). یا برای یک دوره آموزشی عمیق تخصصی به مدت 1 سال (اگر قبلاً به عنوان متخصص در کشور خود شناخته شده باشند). رشته جراحی زنان و زایمان در بلژیک نیز فرصت خوبی برای تحصیل و اخذ تخصص است.

برنامه های مطالعاتی 5 ساله برای تحصیل پزشکی در بلژیک عبارت است از:

  • درماتو ونرولوژی
  • بیهوشی و احیا
  • طب فیزیکی و توانبخشی
  • پزشکی قانونی
  • زنان و زایمان
  • داخلی و زنان و زایمان
  • روانپزشکی
  • آزمایشگاهی
  • مغز و اعصاب

الزامات تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در بلژیک

الزامات تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در بلژیک

این برنامه به آموزش پزشکان با یک پایه نظری محکم، هم در حوزه علوم پایه اساسی و هم در رشته های مختلف بالینی اهمیت زیادی می دهد. دوره ها نه تنها کسب دانش در اجزای منفرد برنامه درسی، بلکه استدلال بالینی یکپارچه را نیز تسهیل می کنند. یک متخصص جراح مغز و اعصاب باید بتواند سلامت اساسی و بیماری را در سطوح مختلف درک (سلول – اندام – انسان سالم – بیمار – جمعیت و جامعه) و عمل (درمان پیشگیرانه در مقابل درمان؛ درمان حاد در مقابل مراقبت مزمن؛ رویکرد فردی در مقابل جمعیت محور) مرتبط کند. تبدیل دانش به عمل در ابتدا در یک محیط ساده و کنترل شده و با پیشرفت دوره ها در موقعیت های پزشکی معتبرتر صورت می گیرد.

برنامه پزشکی توجه لازم را به زمینه بین المللی پزشکی معطوف می کند. نقش های مختلف پزشک بسته به مکان (تفاوت های بین المللی) و زمینه (تفاوت های بین فرهنگی) عمل ممکن است معانی متفاوتی داشته باشد. این بدان معناست که پزشک باید از جنبه های محلی و جهانی پیرامون حرفه خود آگاه باشد. اکثر برنامه های آموزشی به زبان هلندی ارائه می شوند، برخی از برنامه ها به زبان انگلیسی در دسترس هستند. با توجه به شرایط عمومی تعیین شده توسط مقامات دانشگاهی، پذیرش در برنامه کارشناسی ارشد تخصصی به دانشجویانی اعطاء می شود که شرایط ورود به تحصیلات منتهی به اعطای مدرک کارشناسی ارشد (دومین دوره) را داشته باشند و دارای مدرک دوم باشند. دیپلم سیکل، مدرک، گواهینامه یا سایر مدارک تحصیلی که در داخل یا خارج از جامعه فرانسوی بلژیک صادر شده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه ویزای تحصیلی بلژیک مشاور و راهنمای شماست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *