مهاجرت تحصیلی بلغارستان

رشته جراحی مغز و اعصاب در بلغارستان

رشته جراحی مغز و اعصاب در بلغارستان

رشته جراحی مغز و اعصاب در بلغارستان می تواند برای دانشجویان یک تصمیم معقولانه باشد زیرا برای تحصیل باید الزاماتی در زمینه پزشکی تایید کنید. این کشور که در جنوب شرقی اروپا و در قسمت شمال شرقی شبه جزیره بالکان و در مجاورت دریای سیاه واقع شده است می تواند مرکز مناسبی برای اخذ تخصص پزشکی شما باشد. زبان رسمی بلغاری است و دین اکثر بلغارها مسیحیت ارتدوکس شرقی است. پایتخت و بزرگترین شهر بلغارستان صوفیه است. در ادامه این مقاله در خصوص شرایط تحصیل در این کشور در رشته جراحی مغز و اعصاب را توضیح خواهیم داد. همچنین برای اخذ مشاوره تخصصی و کامل در خصوص اعزام دانشجو به بلغارستان می توانید با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

درباره بلغارستان

پلوودیو دومین شهر بزرگ بلغارستان است. مرکز مهم اقتصادی، حمل و نقل، فرهنگی و آموزشی است. شواهدی از سکونت در پلوودیو وجود دارد که قدمت آن به هزاره ششم قبل از میلاد برمی گردد. بنابراین یکی از قدیمی ترین شهرهای اروپا است. پلوودیو به عنوان میزبان بلغارستان پایتخت فرهنگی اروپا در سال 2019 انتخاب شد. بلغارستان دارای میراث تاریخی و فرهنگی شگفت انگیز با تعداد زیادی بناهای باستان شناسی، معماری و تاریخی است. در سرزمین های بلغارستان برخی از اولین تمدن های اروپا متولد شدند. چشم انداز طبیعی بلغارستان شامل مناطق کوهستانی بزرگ، دره های رودخانه، دشت های آفتابی، خط ساحلی در امتداد دریای سیاه است. هزینه زندگی در بلغارستان هم مناسب است. این کشور همچنین به خاطر ماست و سایر محصولات طبیعی – روغن گل رز، معروف است. لباس، موسیقی و رقص ملی بلغارستان (هورو) بخشی ذاتی از سبک زندگی و فرهنگ بلغارستان است.

تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در بلغارستان

دانشگاه های پزشکی بلغارستان برای پیشبرد آموزش پزشکان و دانشمندان با ایجاد و حمایت از جامعه ای از رهبران در آموزش تاسیس شده اند. تحصیلات عالی به مدت 6 سال به طول می انجامد (آخرین ترم تمرین در بیمارستان است) و دانشجویان با مدرک کارشناسی ارشد فارغ التحصیل می شوند. بلغارستان یکی از اعضای اتحادیه اروپا است و معتبرترین دانشگاه های بلغارستان مانند دانشگاه پزشکی صوفیه و دانشگاه پزشکی پلوودیو دارای اعتبار هستند. چندین دانشگاه آموزش پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. همکاری خوبی بین دانشگاه های پزشکی و بیمارستان های دانشگاهی در بلغارستان وجود دارد تا آموزش های مدرن، مفید، عملی و نظری در زمینه مغز و اعصاب به دستیاران ارائه شود.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های رشته جراحی مغز و اعصاب در بلغارستان هستید:

نام دانشگاهرتبه در بلغارستانرتبه در اروپارتبه در جهان
دانشگاه پزشکی صوفیه1212652
دانشگاه پزشکی وارنا2250797

تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در بلغارستان

سیستم بهداشت و سلامت در بلغارستان

وزارت بهداشت بلغارستان مسئول سیاست ملی سلامت و سازماندهی و عملکرد کلی سیستم بهداشتی است. تأمین مالی این بخش عمدتاً از طریق سیستم بیمه درمانی اجباری است که توسط صندوق بیمه سلامت بلغارستان اداره می شود. خدمات بهداشتی توسط شبکه ای از ارائه دهندگان مختلف مراقبت های بهداشتی دولتی و خصوصی ارائه می شود. پزشک عمومی چهره کلیدی در مراقبت های اولیه است که به عنوان دروازه بان برای مراقبت های تخصصی سرپایی و بیمارستانی عمل می کند. مراقبت های سرپایی نیز توسط مطب های تک و گروهی، مراکز پزشکی و دندانپزشکی و مراکز تشخیصی پزشکی مستقل ارائه می شود. مراقبت های بستری عمدتاً از طریق شبکه ای از بیمارستان های دولتی و خصوصی چند مشخصاتی و تخصصی ارائه می شود. مراقبت های بیمارستانی ارائه شده در قالب «بسته ها» یا «مسیرهای بالینی» توافقی و بدون مشارکت اقتصادی بیمه شده توسط صندوق ملی پرداخت می شود.

کلیات رشته جراحی مغز و اعصاب در بلغارستان

به جز دوره عمومی رشته پزشکی در بلغارستان 4 سال طول می کشد تا متخصص مغز و اعصاب در بلغارستان شوید. برای پذیرش در رشته بیماری های عصبی داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد پزشکی و داشتن مدرک حرفه ای دکتر پزشکی الزامی است. دستیارانی که برای شرکت در آزمون سراسری تخصصی بیماری های عصبی اقدام می کنند باید آناتومی سیستم عصبی و بیماری های عصبی را به خوبی بدانند. آنها باید با EEG ،EMG و سونوگرافی داپلر آشنا شوند. در طول دوره آموزشی، دستیاران باید مهارت هایی را برای کار مستقل در فعالیت های پزشکی سرپایی و بیمارستانی کسب کنند. دپارتمان جراحی مغز و اعصاب از بدو تاسیس تاکنون ثابت کرده است که یکی از مراکز آموزشی پیشرو در زمینه جراحی مغز و اعصاب در کشور است.

برنامه درسی در جراحی مغز و اعصاب شامل تدریس دانشجویان بومی و انگلیسی زبان از سال چهارم و پنجم. دوره جراحی مغز و اعصاب شامل 10 سخنرانی و 10 آموزش می باشد. چرخش در جراحی مغز و اعصاب برای دانشجویان سال آخر 7 روز به طول می انجامد. دانشجویان ملزم به تهیه موضوعاتی از رشته های مختلف جراحی مغز و اعصاب و شرکت در سمینارها و تشویق برای کسب برخی مهارت های عملی در این زمینه هستند. دپارتمان جراحی مغز و اعصاب مرکز معتبری برای آموزش دستیاران سایر تخصص های پزشکی است. پزشکان آینده می توانند روش های جراحی مدرن را مشاهده کنند، با مطالعات تصویربرداری مدرن و شرایط اضطراری اولیه در جراحی مغز و اعصاب آشنا شوند. رشته جراحی زنان و زایمان در بلغارستان هم می تواند برای شما یک فرصت دیگر باشد.

در نمودار زیر شاهد نحوه تحصیل و مطالعه در بلغارستان می باشید:

نحوه تحصیل و مطالعه در بلغارستان

حقوق رشته جراحی مغز و اعصاب در بلغارستان

حقوق در رشته جراحی مغز و اعصاب در بلغارستان از 3190BGN (لو بلغارستان) تا 14700BGN (لو بلغارستان) متغیر است. درآمد متوسط ​​در رشته جراحی مغز و اعصاب 8890BGN (لو بلغارستان) است که به این معنی است که نیمی از نیروی کار در بلغارستان کمتر از این رقم درآمد دارند و نیمی دیگر بیشتر درآمد دارند. تجزیه و تحلیل ها نشان داد که تقریبا 65% از کل حقوق گزارش شده در محدوده 4280 تا 6930BGN (لو بلغارستان) قرار دارد. تقریبا 20% حقوق ها زیر 4280BGN (لو بلغارستان) بود، در حالی که 10% از 6930BGN تا 8130 BGN(لو بلغارستان) متغیر بود. تنها 5% از افراد حقوق ناخالص 8130BGN (لو بلغارستان) یا بیشتر داشتند. به طور کلی، جراحان مغز و اعصاب در بلغارستان با تجربه بین 2 تا 5 سال به طور متوسط 32% بیشتر از نوآموزان و جوانان در همه صنایع و رشته ها درآمد دارند.

در این بخش شاهد میزان افزایش حقوق جراحان مغز و اعصاب در بلغارستان هستید:

میزان افزایش حقوق جراحان مغز و اعصاب در بلغارستان

اخذ تخصص در رشته جراحی مغز و اعصاب در بلغارستان

برنامه های تخصصی پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد (آموزش تخصصی یا رزیدنتی) در بلغارستان در تمامی دانشگاه های پزشکی بلغارستان در دسترس است. دانشجویان 6 ساله فارغ التحصیل پزشکی با مدرک کارشناسی ارشد پزشکی (دیپلم تحصیلات عالی در پزشکی) به تخصص پزشکی در بلغارستان دسترسی دارند. دانشجویان بین المللی پزشکی یا فارغ التحصیلان بلغارستانی به تخصص پزشکی در هر دانشگاه پزشکی در بلغارستان دسترسی دارند که منجر به کسب صلاحیت تخصصی خاص در سیستم مراقبت های بهداشتی در بلغارستان و بنابراین در اروپا در سراسر جهان می شود. شرط اصلی برای دسترسی به تخصص پزشکی یا صحبت عمومی برای تحصیلات تکمیلی پزشکی در بلغارستان، داشتن تحصیلات عالی پزشکی و صلاحیت حرفه ای پزشکی توسط مقامات ذیصلاح بلغارستان به رسمیت شناخته شده و دانش خوب زبان بلغاری (سطح B2 الزامی است).

برای آن دسته از داوطلبان فارغ التحصیل پزشکی بین المللی که به زبان بلغاری صحبت نمی کنند، باید قبل از تخصص یک دوره مقدماتی بلغاری را بگذرانند. کاندیدای تحصیل دکترا در بلغارستان باید مدارک زیر را ارسال کند:

  • فرم درخواست
  • ارائه مدارک تخصص
  • رزومه تحصیلی
  • رزومه شغلی
  • مدارک تحصیلی
  • آزمایشات تخصصی
  • گواهی تسلط بر تحصیلی

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اقامت بلغارستان از طریق تحصیل مشاور و راهنمای شماست.

سوالات تخصصی در خصوص رشته جراحی مغز و اعصاب در بلغارستان

در بخش پایانی مقاله به مهم ترین سوالات شما پاسخ داهد خواهد شد:

  • میزان حقوق رشته جراحی مغز و اعصاب در بلغارستان به چه صورت است؟ حقوق در رشته جراحی مغز و اعصاب در بلغارستان از 3190BGN (لو بلغارستان) تا 14700BGN (لو بلغارستان) متغیر است. درآمد متوسط ​​در رشته جراحی مغز و اعصاب 8890BGN (لو بلغارستان) است که به این معنی است که نیمی از نیروی کار در بلغارستان کمتر از این رقم درآمد دارند و نیمی دیگر بیشتر درآمد دارند. تجزیه و تحلیل ها نشان داد که تقریبا 65% از کل حقوق گزارش شده در محدوده 4280 تا 6930BGN (لو بلغارستان) قرار دارد. تقریبا 20% حقوق ها زیر 4280BGN (لو بلغارستان) بود، در حالی که 10% از 6930BGN تا 8130 BGN(لو بلغارستان) متغیر بود. تنها 5% از افراد حقوق ناخالص 8130BGN (لو بلغارستان) یا بیشتر داشتند. به طور کلی، جراحان مغز و اعصاب در بلغارستان با تجربه بین 2 تا 5 سال به طور متوسط 32% بیشتر از نوآموزان و جوانان در همه صنایع و رشته ها درآمد دارند.
  • سیستم بهداشت و سلامت در بلغارستان چگونه است؟ وزارت بهداشت بلغارستان مسئول سیاست ملی سلامت و سازماندهی و عملکرد کلی سیستم بهداشتی است. تأمین مالی این بخش عمدتاً از طریق سیستم بیمه درمانی اجباری است که توسط صندوق بیمه سلامت بلغارستان اداره می شود. خدمات بهداشتی توسط شبکه ای از ارائه دهندگان مختلف مراقبت های بهداشتی دولتی و خصوصی ارائه می شود. پزشک عمومی چهره کلیدی در مراقبت های اولیه است که به عنوان دروازه بان برای مراقبت های تخصصی سرپایی و بیمارستانی عمل می کند. مراقبت های سرپایی نیز توسط مطب های تک و گروهی، مراکز پزشکی و دندانپزشکی و مراکز تشخیصی پزشکی مستقل ارائه می شود. مراقبت های بستری عمدتاً از طریق شبکه ای از بیمارستان های دولتی و خصوصی چند مشخصاتی و تخصصی ارائه می شود. مراقبت های بیمارستانی ارائه شده در قالب «بسته ها» یا «مسیرهای بالینی» توافقی و بدون مشارکت اقتصادی بیمه شده توسط صندوق ملی پرداخت می شود.
4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *