مهاجرت تحصیلی ایسلند

رشته جراحی مغز و اعصاب در ایسلند

رشته جراحی مغز و اعصاب در ایسلند

رشته جراحی مغز و اعصاب در ایسلند برای برخی افراد می تواند یک فرصت تحصیلی تلقی شود که جراحان ایسلندی طیف گسترده ای از خدمات را ارائه می دهند. چگونه یک ملت کمتر از 300000 نفر می تواند این کار را انجام دهد؟ دلایل اصلی آن اقتصاد پر رونق، استاندارد بالای زندگی و تحصیلات و آموزش جراحان است. در برخی دیگر از فوق تخصص های جراحی، تعداد بیشتری دارای مدرک دکترا هستند. این پیشینه آموزشی متنوع باعث ایجاد دیدگاه بین المللی و محرک در میان جراحان می شود. همه انواع جراحی در ایسلند انجام می شود، به استثنای جراحی برای بیماری های مادرزادی قلبی و پیوند. اخیرا یک برنامه پیوند کلیه زنده مرتبط با نتایج امیدوارکننده آغاز شده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در باب شرایط مهاجرت به ایسلند برای تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب مشاور شماست.

درباره ایسلند

ایسلند جزیره ای در اقیانوس اطلس شمالی است که در میانه اروپا و آمریکای شمالی قرار دارد. از نظر جغرافیایی بخشی از یال اقیانوس اطلس شمالی است. آب و هوا معتدل است و میانگین دمای آن در جولای 10 درجه سانتیگراد و در ژانویه منفی 5 درجه سانتیگراد است. اندازه 104000 کیلومتر مربع است. ایسلند از سال 1944 یک جمهوری مستقل بوده است. تحقیقات ژنتیکی مدرن تأیید شده است که نشان می دهد ژنتیک ایسلندی ها مخلوطی از ژن های نوردیک و سلتیک است و همچنین با برخی از نام های محلی در ایسلند نشان داده شده است. بنابراین، ایسلندی ‌ها منشأ خود را عمدتا نروژی می‌دانند، اما با ترکیبی از خون گالیک. امروزه ایسلندی ها از طریق صنعت ماهیگیری، انرژی هیدروالکتریک و زمین گرمایی ارزان، تولید آلومینیوم، گردشگری، فناوری مدرن و سیستم مراقبت های بهداشتی در دسترس همگان، از استاندارد بالای زندگی و سلامتی برخوردار هستند.

دانشگاه رشته جراحی مغز و اعصاب در ایسلند

زمانی که دانشگاه ایسلند و دانشکده پزشکی آن در سال 1911 تأسیس شد، بیمارستانی که متعلق به کلیسای کاتولیک (بیمارستان سنت جوزف) بود، به بیمارستان آموزشی تبدیل شد. در سال 1930 دولت بیمارستانی به نام Landspitali ساخت که از آن زمان به بعد بیمارستان اصلی آموزشی بوده است. در سال 1967، بیمارستان شهر، متعلق به شهر ریکیاویک، افتتاح شد و همچنین به یک بیمارستان آموزشی وابسته به دانشگاه ایسلند تبدیل شد. بیمارستان شهر از همان ابتدا در زمینه تروما تخصص داشت. تا سال 2000، همه این بیمارستان‌ها در یک موسسه به نام بیمارستان دانشگاه لندسپیتالی که تحت مالکیت و اداره دولت بود، ادغام شدند.

این ادغام فرصتی برای هماهنگی خدمات و بخش‌های مختلف فراهم کرد. بخش جراحی عمومی که زمانی وجود داشت، اکنون در یک بخش ادغام شده‌اند و همین امر در مورد بخش ‌های ارتوپدی نیز صادق است. بخش های ویژه ای برای جراحی کودکان، جراحی قفسه سینه و قلب، اورولوژی، جراحی پلاستیک و ترمیمی، جراحی چشم، گوش و حلق و بینی، جراحی مغز و اعصاب و جراحی عروق وجود دارد. اکثر این بخش ها برای مدت طولانی وجود داشته اند. جوانترین بخش، بخش جراحی عروق، در ژانویه 2000 به یک سرویس ویژه تبدیل شد. در بخش جراحی عمومی، فوق تخصصی در جراحی دستگاه گوارش فوقانی وجود دارد.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های رشته جراحی مغز و اعصاب در ایسلند می باشید:

نام دانشگاهرتبه در ایسلندرتبه در اروپارتبه در جهان
دانشگاه ایسلند1241709
دانشگاه ریکیاویک25962400
دانشگاه آکوریری36762883

تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در ایسلند

برای حفظ استاندارد بالای مراقبت، این عمل ها تنها توسط چند جراح انجام می شود. تمام بیمارستان‌های کشور، مانند بیمارستان آکوریری در ساحل شمالی، که بزرگترین بیمارستان خارج از ریکیاویک است، بیمارستان نسکاوپستادور در ساحل شرقی، و بیمارستان Isafjordur در آبدره‌های غربی، تحت مالکیت و اداره دولت هستند. دانشکده پزشکی در ایسلند وجود دارد و سالانه بین 30 تا 40 داوطلب فارغ التحصیل می شوند. امروز 44 دانش آموز پس از آزمون 2 روزه پیش پذیرش ثبت نام می کنند. دانشکده پزشکی 6 سال طول می کشد و مشابه دانشکده های پزشکی در سایر کشورهای شمال اروپا است، که شامل موضوعات بالینی و بالینی می شود.

اکثر دانش آموزان زمانی که وارد دانشکده پزشکی می شوند حدود 20 سال سن دارند. آنها به مدت 2 هفته در سال سوم، 6 هفته در سال چهارم و 6 هفته مجدداً در سال آخر، خدمات جراحی را به صورت چرخشی انجام می دهند. چرخش های مشابهی از طریق خدمات پزشکی وجود دارد. کلیه دانشجویان موظف به انجام یک پروژه تحقیقاتی و ارائه پایان نامه خود در یک کنفرانس ویژه در پایان سال سوم هستند. پس از فارغ التحصیلی، 12 ماه در دوره کارآموزی دوره ای قبل از گرفتن مجوز پزشکی مورد نیاز است. دوره کارآموزی شامل 2 ماه چرخش در جراحی، 4 ماه در طب داخلی، 3 ماه تمرین خانوادگی و 3 ماه در یک رشته انتخابی است. همه پزشکان در ایسلند باید برای آموزش تخصصی خود به خارج از کشور بروند. رشته همه گیرشناسی در ایسلند هم می تواند انتخاب خوبی است.

شرایط تحصیل رشته جراحی مغز و اعصاب در ایسلند

فقط 2 سال اول آموزش را می توان در خانه دریافت کرد، اگرچه مقامات ایسلند اخیراً یک برنامه 3 ساله در پزشکی داخلی را تصویب کردند. اکثر پزشکان جوانی که برای حرفه جراحی برنامه ریزی می کنند، قبل از رفتن به خارج از کشور، یک یا 2 سال را در خدمات جراحی در بیمارستان دانشگاه لندسپیتالی سپری می کنند. در آن زمان، آنها مهارت های اساسی را در جراحی باز و کم تهاجمی یاد می گیرند و درمان و مدیریت بیماران جراحی را هم در بخش اورژانس و هم در بخش ها یاد می گیرند. آنها همچنین یک چرخش 6 ماهه در مراقبت های ویژه و بیهوشی انجام می دهند. حدود %60 الی %70 از فارغ التحصیلان پزشکی از ایسلند آموزش تخصصی خود را در سایر کشورهای شمال اروپا (به ویژه سوئد)، %25 الی %30 به ایالات متحده و %5 الی %10 به کشورهای دیگر (به ویژه ایالات متحده آمریکا) می روند.

در نمودار زیر شاهد میزان دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در ایسلند در حوزه جراحی می باشید:

میزان دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در ایسلند در حوزه جراحی

بیش از %80 از پزشکان ایسلندی پس از آموزش و تحصیل دکترا در ایسلند در این کشور می مانند. این منجر به جریان دائمی پزشکان تازه آموزش دیده از هر 2 سوی اقیانوس اطلس می شود. اگر پزشکان به عنوان جراح در کشوری که آموزش نهایی خود را گذرانده اند گواهینامه دریافت کرده باشند (مثلا در آزمون هیئت جراحی آمریکا گذرانده باشند)، وزارت بهداشت به طور خودکار در ایسلند به آنها گواهی می دهد. در غیر این صورت، آنها باید برای آن درخواست دهند و مدارک خود را ارائه دهند. الزامات مشابه آنچه در سایر کشورهای شمال اروپا وجود دارد است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه تحصیل و اعزام دانشجو به ایسلند مشاور شماست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *