مهاجرت تحصیلی یونان

رشته جراحی زنان و زایمان در یونان

رشته جراحی زنان و زایمان در یونان

تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در یونان می تواند برای دانشجویان بین المللی یک رزومه قوی باشد و دانشجویان در هر کشوری مشغول به کار شوند. این کشور، کشوری در جنوب شرقی اروپا است. این شهر در انتهای جنوبی بالکان قرار دارد و در تقاطع اروپا، آسیا و آفریقا قرار دارد. این کشور از شمال غربی با آلبانی، از شمال با مقدونیه شمالی و بلغارستان و از شمال شرقی با ترکیه مرز مشترک دارد. دریای اژه در شرق سرزمین اصلی، دریای ایونی در غرب و دریای کرت و دریای مدیترانه در جنوب قرار دارد. این کشور طولانی ترین خط ساحلی در حوزه مدیترانه را دارد که هزاران جزیره را در خود جای داده است. این کشور از 9 منطقه جغرافیایی سنتی تشکیل شده است و جمعیت آن تقریبا 10.7 میلیون نفر است. آتن پایتخت و بزرگترین شهر این کشور است و پس از آن تسالونیکی قرار دارد.

این کشور به عنوان مهد تمدن غرب، مهد دموکراسی، فلسفه غرب، ادبیات غرب، تاریخ نگاری، علوم سیاسی، اصول عمده علمی و ریاضی، تئاتر و بازی های المپیک در نظر گرفته می شود. از قرن هشتم قبل از میلاد، یونانی ها به شکل ایالت-شهرهای مستقل مختلف سازماندهی شدند که به پولیس (پلیس منفرد) معروف بودند، که در دریای مدیترانه و دریای سیاه قرار داشتند. فیلیپ دوم مقدونی در قرن چهارم قبل از میلاد بیشتر یونان کنونی را با پسرش اسکندر مقدونی متحد کرد که به سرعت بخش زیادی از جهان باستان را از شرق مدیترانه تا هند را فتح کرد. دوره هلنیستی بعدی شاهد اوج فرهنگ و نفوذ یونانی در دوران باستان بود. روند تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در یونان توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه توضیح داده شده است.

تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در یونان

سیستم آموزش عالی این کشور، دانشگاه ها و مؤسسات آموزشی فناوری (TEI) را متمایز می کند که بر آموزش و پژوهش کاربردی تر تمرکز دارند. در حال حاضر 32 دانشگاه و 16 TEI وجود دارد که همه آن ها دارای اعتبار و دولتی هستند. علاوه بر این، تعدادی کالج خصوصی انتفاعی نیز وجود دارد که برای اعطای مدرک باید با موسسات خارجی همکاری کنند و باید توسط وزارت اعتبار سنجی شوند.

برنامه های دانشگاهی موسسات دولتی از طرح بولونیا پیروی می کند. برای اکثر رشته ها، دوره های تحصیلی پایه  4سال طول می کشد و منجر به کسب مدرک کارشناسی می شود. برخی از برنامه ها مانند زراعت، جنگلداری، مهندسی، دندانپزشکی، فارماکولوژی و هنر 5 سال، 6 سال برای مطالعات پزشکی طول می کشد. براساس درجه اول، پس از یک دوره تحصیلی بیشتر از یک یا معمولا 2 سال، می توان مدرک کارشناسی ارشد دریافت کرد. بسیاری از برنامه های تحصیلات تکمیلی با دانشگاه های خارجی و مدارک مشترک برای بهبود آموزش عالی بین المللی همکاری می کنند. بعد از 3 تا 4 سال دیگر می توان مدرک دکترا را گرفت.

برای تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در یونان دانشگاه های زیر وجود دارد:

نام دانشگاهرتبه
دانشگاه ملی و کاپودیستری آتن90
دانشگاه ارسطو تسالونیکی195
دانشگاه ایوانینا392
دانشگاه کرت506
دانشگاه پاتراس727
دانشگاه دموکریتوس تراکیه747
دانشگاه تسالی838

هزینه تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در یونان

در دانشگاه های دولتی یونان، دانشجویان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا معمولا هیچ هزینه تحصیلی دریافت نمی کنند. تنها استثنا چند برنامه کارشناسی ارشد است. اگر وضعیت دانشجوی اتحادیه اروپا را ندارید، باید هزینه کمی بپردازید تا بخشی از محل تحصیل خود را در دانشگاه ها و کالج های دولتی پوشش دهید. از آنجایی که هزینه های تحصیل بسته به دوره متفاوت است، توصیه می کنیم با موسسه مورد نظر خود تماس بگیرید و در مورد هزینه دقیق سوال کنید. به طور کلی، دانشجویان غیر اتحادیه اروپا به طور متوسط شهریه 1500€ (یورو) در سال پرداخت می کنند که شامل کتاب های درسی نیز می شود.

هزینه زندگی در یونان نسبتا پایین است، اگرچه بسته به موقعیت مکانی بسیار متفاوت است. در مورد سوخت و برخی کالاهای اساسی، سرزمین اصلی به طور کلی ارزان تر از جزایر یونان است. روستاها ارزان تر از شهرها هستند، اما طیف بسیار کمتری از محصولات و خدمات وجود دارد. کسانی که به دنبال زندگی در پایتخت هستند باید بدانند که گران ترین قسمت این کشور است. در نظرسنجی هزینه زندگی مرسر، آتن از بین 209 شهر در سراسر جهان در رتبه 138 قرار گرفت. اگرچه آتن در مقایسه با سایر شهرهای این کشور گران است، اما همچنان بسیار ارزان تر از سایر پایتخت های اروپایی مانند لندن، پاریس و میلان است.

کسانی که به دنبال خانه در یونان هستند، چه تصمیم به اجاره یا خرید داشته باشند، این بالاترین هزینه ای است که باید متحمل شوند. با این حال، با وجود افزایش در سال‌های اخیر، قیمت اقامت در این کشور نسبتا پایین است. برای کسانی که بودجه در دسترس دارند، لازم به ذکر است که خارجیانی که مقدار مشخصی پول در املاک یونان سرمایه گذاری می کنند، حق درخواست اقامت را به دست می آورند.

هزینه تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در یونان

ویزای تحصیلی یونان

شهروندان اتحادیه اروپا نیازی به ویزای تحصیلی یونان ندارند. با این حال، ویزای دانشجویی برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا مورد نیاز است. برای دریافت ویزای تحصیلی خود برای این کشور، به نامه پذیرش رسمی از مدرسه انتخابی خود در این کشور نیاز دارید، که باید مؤسسه ای باشد که توسط وزارت آموزش یونان تأیید شده باشد. فراموش نکنید که با سفارت این کشور در کشور خود تماس بگیرید یا به وب سایت وزارت امور خارجه این کشور مراجعه کنید تا لیست دقیقی از مدارک مورد نیاز برای ویزای دانشجویی و اطلاعاتی در مورد نحوه ارسال درخواست خود داشته باشید.

برای دانشجویان بین المللی غیر اتحادیه اروپا یا EEA باید موارد زیر را ارائه دهید:

شرایط ورود دانشجویان به یونانویزای دانشجویی به موارد زیر نیاز دارد:

  • در کشوری که پاسپورت از آن صادر شده باشد.
  • برای تمایز به اقامت کوتاه مدت (ویزای شنگن) یا اقامت طولانی مدت (ویزای ملی)
  • به اندازه دوره شما باشد.
  • برخی از اتباع غیر اتحادیه اروپا می توانند بدون ویزا به مدت 3 تا 6 ماه برای یک دوره کوتاه وارد این کشور شوند.
  • در برخی شرایط غیرعادی، ممکن است بتوانید ویزای خود را در بدو ورود دریافت کنید.

کار در حوزه رشته جراحی زنان و زایمان در یونان

مامایی رشته پزشکی است که به مراقبت از زنان و فرزندان آن ها در دوران بارداری، زایمان و همچنین دوران پس از زایمان مربوط می شود. متخصصان زنان و زایمان خدمات زیادی از جمله چکاپ، سونوگرافی و اطمینان از اینکه مشکلی برای مادر و کودک وجود ندارد، انجام می دهند.

زنان و زایمان یک عمل پزشکی است که با بیماری ها و اختلالات مختلف اندامه های زنان سروکار دارد. متخصص زنان کارهای زیادی انجام می ده. علاوه بر درمان زنان در هر سنی برای مسائل مختلف مربوط به اندام زنان، متخصصان زنان معاینات سالانه، پاپ اسمیر، جراحی های زنان و درمان تخصصی اختلالات قاعدگی را نیز انجام می دهند.

حقوق ماهیانه کار در یونان برای متخصصان زنان و زایمان در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه کار در یونان برای متخصصان زنان و زایمانبرای تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در یونان نیاز به ویزای تحصیلی دارید که می توانید از مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کمک بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *