مهاجرت تحصیلی لیتوانی

رشته جراحی زنان و زایمان در لیتوانی

رشته جراحی زنان و زایمان در لیتوانی

تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در لیتوانی از لحاظ اعتبار علمی برای دانشجویان بین المللی گزینه مناسبی نمی باشد. این کشور به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا، تمام ارزش های اروپای مدرن را دارد و یکی از چند زبانه ترین و تحصیل کرده ترین کشورهای منطقه بالتیک است. این کشور که یکی از جنوبی ترین ایالت های بالتیک است، به دلیل زیبایی بی نظیرش از جمله خط ساحلی خیره کننده اش به عنوان یکی از جواهرات پنهان اروپا شناخته می شود. این کشور در شمال شرقی اروپا واقع شده و جنوبی ترین کشور کشورهای بالتیک است. تا سال 1990 متعلق به اتحاد جماهیر شوروی بود. این کشور با لتونی، بلاروس، لهستان، و همچنین با دریای بالتیک در غرب همسایه است. این کشور حدود 2.8 میلیون نفر جمعیت دارد که بیش از نیم میلیون نفر از آن ها در پایتخت ویلنیوس زندگی می کنند.

شهرهای بزرگ دیگر عبارتند از:

  • کاوناس
  • کلایپدا
  • پالانگا
  • نرینگا

از سال 2004، این کشور عضو اتحادیه اروپا (EU) است. این کشور نقطه تلاقی بین اروپای غربی و شرقی است. علیرغم تاریخچه پیچیده آن، فرهنگ منحصر به فردی ایجاد کرده است که هم احترام عمیق به سنت ها و هم میل شدید به یادگیری و نوآوری را در بر می گیرد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه روند تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در لیتوانی را بررسی کرده است.

تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در لیتوانی

موسسات آموزش عالی 2 نوع هستند:

  • دانشگاه ها
  • کالج ها (موسسات آموزش عالی غیر دانشگاهی(

برخی از موسسات آموزش عالی خصوصی نیز تحصیلات دانشگاهی را ارائه می دهند. با این حال، بسیاری از آکادمی های خصوصی اغلب فقط تحصیلات کارشناسی را ارائه می دهند و بیشتر تمرین محور هستند. در مجموع 23 کالج (شامل 11 خصوصی) و 24 دانشگاه (شامل 8 خصوصی) وجود دارد. مطابق با فرآیند بولونیا در منطقه آموزش عالی اروپا، تحصیلات دانشگاهی در این کشور از 3 دوره تشکیل شده است. کالج ها معمولا پس از 3 سال مدرک کارشناسی حرفه ای (Bakalauras) اعطاء می کنند. معمولا برنامه‌ های کارشناسی در دانشگاه‌ ها 4 ساله است، تحصیلات تکمیلی که منجر به مدرک کارشناسی ارشد (Magistras) می‌شود، 1.5 تا 2 سال طول می‌ کشد یا مدرک تحصیلی واجد شرایط است.

آموزش معلمان، مهندسی، یا مطالعات هنر نیز می تواند با “دیپلم” تکمیل شود. دوره سوم، برنامه های تحصیلات تکمیلی در انواع مختلف موجود است و حداکثر 4 سال دیگر طول می کشد. پس از اتمام موفقیت آمیز، دکترا دریافت می کنید. دانشگاه ها و مدارس مختلفی در لیتوانی وجود دارد که دانشجویان بین المللی می توانند برای آن ها درخواست دهند، مدارس شامل تخصصی بازرگانی، دانشگاه های پزشکی و دانشگاه های مهندسی هستند.

برای تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در لیتوانی دانشگاه های زیر مناسب هستند:

دانشگاه های جراحی زنان و زایمان در لیتوانیدر جدول زیر رتبه آن ها را مشاهده می کنید:

نام دانشگاهرتبه
دانشگاه ویلنیوس828
دانشگاه علوم بهداشت لیتوانی312

هزینه تحصیل در لیتوانی

در این کشور هزینه تحصیل پرداخت می شود. این ها توسط دانشگاه های مربوطه و با توجه به سطح تحصیلی و برنامه تحصیلی خاص تعیین می شود. دانشگاه ها و کالج ها سالانه شهریه خود را اعلام می کنند.

هزینه تحصیل در لیتوانی در مقاطع مختلف برای دانشجویان بومی و اتحادیه اروپا در جدول زیر بررسی شده است:

مقطع تحصیلیهزینه به یورو
کارشناسیبین 1000€ تا 5000€
کارشناسی ارشدبین 2000€ تا 6000€
دکترابین 7000€ تا 8000€

اما برخی دوره ‌ها حتی گران ‌تر هستند. برای مثال، هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در لیتوانی برای پزشکی حدود 10000€ (یورو) در سال است. برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا ممکن است هزینه های تحصیل متفاوتی اعمال شود. به طور متوسط هزینه های زندگی بین 400€ تا 500€ (یورو) در ماه تخمین زده می شود.

در این بخش از مطلب شاهد معیارهای عالی برای تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در لیتوانی هستید:

معیارهای عالی برای تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در لیتوانی

درخواست تحصیلی در لیتوانی

روند پذیرش پس از تصمیم گیری در مورد برنامه ای که می خواهید مطالعه کنید، یک تکه کیک است. اکثر دانشگاه‌ ها در ماه ژوئن مهلت ‌هایی برای پذیرش در سپتامبر دارند، اما به دانشجویان بین ‌المللی توصیه می‌ شود که هر چه زودتر درخواست دهند تا زمان بیشتری برای بررسی جزئیات باقی بماند.

3 مرحله زیر برای ثبت نام در دانشگاه این کشور لازم است. ابتدا باید مدارک تحصیلی خود را در این کشور به رسمیت بشناسید. ارزیابی و به رسمیت شناختن گواهی های پایان تحصیلات خارجی و مدارک تحصیلات عالی بر این اساس توسط مرکز لیتوانیایی برای ارزیابی کیفیت در آموزش عالی (CQAHE) انجام می شود. پس از شناسایی مدارک شما، می توانید برای یک دانشگاه اقدام کنید (بیشتر اوقات می توان آن را به صورت آنلاین انجام داد). در نهایت شرایط پذیرش را بررسی کنید.

در اینجا اسنادی وجود دارد که ممکن است نیاز باشد در طول درخواست دانشگاه خود ارسال کنید:

  • اسکن دیپلم شما (دبیرستان یا کارشناسی)
  • کارنامه یا سوابق دوره های قبلی شما
  • اسکن پاسپورت یا شناسنامه شما
  • CV شما
  • نمرات تست
  • مدرک تحصیلی یا کمک مالی
  • توصیه نامه (2 یا 3)
  • نمونه کارها یا نمونه های نوشتاری

کار در حوزه رشته جراحی زنان و زایمان در لیتوانی

کار در حوزه رشته جراحی زنان و زایمان در لیتوانی

مامایی شاخه ای از پزشکی است که بر تمام جنبه های بارداری تمرکز دارد، از مراقبت های دوران بارداری و حمایت از بارداری گرفته تا مراقبت های زایمان و پس از زایمان. تمرکز یک متخصص زنان و زایمان اطمینان از سلامت زن باردار و جنین او در تمام مراحل بارداری و همچنین دوره پس از زایمان است که در ماه های بعد از زایمان اتفاق می افتد. از آنجایی که مامایی و زنان در بسیاری از زمینه‌ ها همپوشانی دارند، معمولا دیده می‌شود که پزشکان خود را OB-GYN می‌ نامند که مخفف کلمه «Obstetrician and Gynecologist» است.

مامایی و زنان هر کدام بر جنبه خاصی از اندام های زنان تمرکز دارند. مامایی شاخه ای از پزشکی است که بر تمام جنبه های بارداری تمرکز دارد، از مراقبت های دوران بارداری و حمایت از بارداری گرفته تا مراقبت های زایمان و پس از زایمان. از سوی دیگر، زنان و زایمان مختص سلامت اندام های زنان است، اما به طور خاص برای زنان باردار نیست. با این اوصاف، اکثر متخصصان زنان نیز متخصص زنان و زایمان هستند، از این رو عنوان “OB-GYN” معمولا استفاده می شود.

حقوق ماهیانه کار در لیتوانی برای متخصصان زنان و زایمان در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه کار در لیتوانی برای متخصصان زنان و زایمانبرای اطلاع از شرایط کار پس از تحصیل در این کشور می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات مکرر در مورد رشته جراحی زنان و زایمان در لیتوانی

در این بخش از مطلب به سوالات شما در مورد رشته جراحی زنان و زایمان در لیتوانی پاسخ داده ایم:

  • کدام دانشگاه ها برای تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در لیتوانی مناسب هستند؟ دانشگاه ویلنوس-دانشگاه علوم و بهداشت لیتوانی
  • هزینه تحصیل در رشته جراحی زنان و زایمان در لیتوانی چقدر است؟ هزینه تحصیل به زبان انگلیسی در لیتوانی برای پزشکی حدود 10000€ (یورو) در سال است. برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا ممکن است هزینه های تحصیل متفاوتی اعمال شود. به طور متوسط هزینه های زندگی بین 400€ تا 500€ (یورو) در ماه تخمین زده می شود.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *