مهاجرت تحصیلی رومانی

رشته جراحی زنان و زایمان در رومانی

رشته جراحی زنان و زایمان در رومانی

رشته جراحی زنان و زایمان در رومانی یکی از رشته های پزشکی بوده که توسط دانشگاه های پزشکی این کشور ارائه می شود. این کشور با سابقه علمی غنی، کشوری زیبا با جمعیتی متنوع است. این کشور با داشتن مناظر طبیعی خارق ‌العاده، ترکیبی از فرهنگ‌ های اروپایی و قلعه‌ های قرون وسطایی، به طور گسترده الهام‌ بخش رمان دراکولای برام استوکر است. دانشگاه های رومانی می توانند به دانشجویان بین المللی با تجربه ای منحصر به فرد ارائه دهند. این کشور که در نقطه اجتماع اروپای مرکزی، جنوب شرقی و شرقی قرار دارد، خانه بیش از 19.6 میلیون نفر است. این کشور با 5 کشور بلغارستان، اوکراین، مجارستان، صربستان و مولداوی مرز زمینی دارد.

خط ساحلی آن در امتداد دریای سیاه قرار دارد و انتهای رودخانه دانوب، دومین رودخانه طولانی اروپا، به دلتای دانوب در رومانی ختم می‌شود. این کشور در سال 1859، با اتحاد شاهزادگان دانوبی مولداوی و والاچیا تشکیل شد. از آن زمان، این کشور تاریخ پرتلاطمی را تجربه کرده است، اما از زمان انقلاب 1989 خود یک دموکراسی بوده است. این کشور از سال 2007 به عضویت اتحادیه اروپا درآمده است و به عنوان یک کشور در حال توسعه طبقه بندی می شود. برای اینکه اطلاعات بیشتری درباره رشته جراحی زنان و زایمان کسب کنید، این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است، را مطالعه کنید.

تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در رومانی

سیستم آموزش عالی در این کشور به طور مداوم در حال بهبود است. این سیستم توسط وزارت آموزش و تحقیقات تنظیم می شود که تضمین می کند آموزش عالی رومانیایی با استانداردهای بقیه اروپا مطابقت دارد. این بدان معنی است که هر مدرکی که در این کشور کسب کنید در سطح بین المللی مورد احترام قرار می گیرد. در یک دانشگاه رومانیایی، می توانید مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را در طیف وسیعی از زمینه ها کسب کنید.

انواع موسسات آموزش عالی در این کشور در زیر آمده است:

انواع موسسات آموزش عالی در رومانی

موسسات تمایل دارند بر عناصر آکادمیک و حرفه ای آموزش تمرکز کنند و دانش آموزان را برای محل کار آماده کنند. 11 دانشگاه رومانی در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2023 وجود دارد. دانشگاه الکساندر یوآن کوزا، دانشگاه بابس بولیا، دانشگاه بخارست، دانشگاه پولیتنیکا بخارست و دانشگاه وست دین تیمیسوآرا (دانشگاه غربی تیمیشوآرا) در این رتبه بندی گنجانده شده اند.

برای تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در رومانی، دانشگاه های زیر توصیه می شود:

  • دانشگاه پزشکی و داروسازی کارول داویلا
  • دانشگاه پزشکی و داروسازی Grigore T. Popa
  • دانشگاه پزشکی و داروسازی Iuliu Hațieganu
  • دانشگاه پزشکی و داروسازی ویکتور بابش
  • دانشگاه ترانسیلوانیا براشوف
  • دانشگاه اویدیوس کنستانسا
  • دانشگاه پزشکی و داروسازی کرایووا
  • واسیل گلدیش دانشگاه غربی آراد
  • دانشگاه اوراده

حقوق ماهیانه کار در رومانی برای متخصصان جراحی زنان و زایمان در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه کار در رومانی برای متخصصان جراحی زنان و زایمان

هزینه تحصیل در رومانی

شهریه ای که می پردازید بستگی به این دارد که کجا تحصیل کنید و چه نوع مدرکی را می خواهید دنبال کنید. یک مؤسسه خصوصی معمولا هزینه بیشتری نسبت به مؤسسه دولتی دریافت می کند. هزینه زندگی و تحصیل در رومانی در جدول زیر آمده است:

پارامترهزینه سالانه به لئو
کمترین14000RON
بیشترین30000RON

بورسیه های تحصیلی در دسترس هستند، اما می توانند رقابتی باشند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد هزینه ها، بورسیه ها و واجد شرایط بودن، با موسسه خود تماس بگیرید. اگر مجوز اقامت معتبر دارید، می توانید در طول تحصیل خود کار کنید. به عنوان یک دانشجوی اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا، هیچ محدودیت زمانی برای کار وجود ندارد. به عنوان یک دانشجوی بین المللی، شما مجاز هستید که تا 4 ساعت در روز بدون درخواست مجوز اضافی کار کنید. اگر می خواهید بیشتر از این کار کنید، باید برای مجوز کار اقدام کنید.

ویزای دانشجویی جهت تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در رومانی

بسته به اینکه اهل کجا هستید، ممکن است برای تحصیل در رومانی به ویزای دانشجویی نیاز داشته باشید. اگر از یکی از کشورهای اتحادیه اروپا یا EEA و همچنین کانادا، کرواسی، ژاپن، مولداوی، کره جنوبی، سوئیس، ایالات متحده و صربستان هستید، نیازی به ویزا نخواهید داشت. اگر اهل هر کشور دیگری هستید، قبل از ورود به این کشور باید ویزا دریافت کنید. این کار را می توان در سفارت این کشور در کشور خود انجام داد. پس از ورود به این کشور، برای دریافت مجوز اقامت باید ویزای خود را تمدید کنید.

شرایط ویزای اقامت طولانی مدت دانشجویی این کشور عبارتند از:

  • نامه پذیرش از وزارت آموزش رومانی
  • اثبات پرداخت شهریه 1 ساله (پرداخت باید پس از اخذ پذیرش، واریز شهریه به حساب بانکی دانشگاه انجام شود.)
  • مدرک پشتیبانی کافی برای کل دوره مشخص شده در ویزا (تقریبا 2500€ (یورو))
  • گواهی سوء پیشینه کیفری یا سند دیگری با همان ارزش قانونی
  • بیمه درمانی برای تمام مدت اعتبار ویزا
  • تأیید والدین یا والدین خوانده در ارتباط با اقامت در قلمرو این کشور برای مقاصد تحصیلی، در صورتی که شهروند خارجی خردسال باشد.

ویزای دانشجویی جهت تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در رومانی

هزینه تحصیل در رومانی

هزینه زندگی در رومانی برای مهاجران مقرون به صرفه است. بخارست با رتبه 160 از بین 209 شهر در بررسی هزینه زندگی مرسر در سال 2023، مقرون به صرفه تر از بوداپست و پراگ است، اما گران تر از صوفیه، بلغارستان و بلگراد، صربستان است. مناطق روستایی و شهرهای کوچکتر مانند پیتهستی، کلوژ-ناپوکا و لاشی ارزان تر از مناطق شهری بزرگتر هستند که در بین مهاجران محبوب تر هستند، از جمله شهرهایی مانند تیمیشوآرا، سیبیو و براشوف. بخارست به طور قابل توجهی گران تر از هر یک از این ها است، اما، از آنجایی که بیشتر فرصت ها و زیرساخت ها در آنجا متمرکز است، اکثر مهاجران در اینجا ساکن می شوند. هزینه اقامت در این کشور به اندازه ای که مهاجران انتظار دارند پایین نیست.

بسیاری از بلوک‌ های آپارتمانی در شهرهایی مانند بخارست قدیمی هستند و نیاز به تعمیر دارند. بنابراین، خانواده ‌های مهاجر با فرزندان اغلب ترجیح می ‌دهند در جوامع گران‌ تری که شامل خانه ‌های نوساز هستند زندگی کنند. علاوه بر اجاره، مهاجران باید هزینه قبوض آب و برق را نیز در بودجه خود لحاظ کنند. از طرفی، اکثر خارجی ها می توانند یک نظافتچی یا پرستار بچه بخرند زیرا کمک های داخلی نسبتا فراوان و ارزان است. هزینه های زندگی شما به محل زندگی شما بستگی دارد. به طور متوسط، باید بین 1400RON تا 3300RON (لئو) در ماه بودجه داشته باشید. این به حساب محل اقامت، مواد غذایی و سفر شما می باشد. برای کسب مشاوره تخصصی می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *