مهاجرت تحصیلی اوکراین

رشته جراحی زنان و زایمان در اوکراین

رشته جراحی زنان و زایمان در اوکراین

دانشگاه های پزشکی اوکراین برای دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در اوکراین دارند بهترین گزینه است. این کشور در شرق اروپا قرار دارد و از شمال و شرق با بلاروس و روسیه، از غرب با لهستان، اسلواکی و مجارستان، از جنوب غربی با رومانی و جمهوری مولداوی و از جنوب با دریای سیاه و دریای آزوف همسایه است. پایتخت و بزرگترین شهر این کشور کیف است. خارکف، دنیپرو، لویو و اودسا نیز مناطق شهری هستند. در مجموع، بیش از 44.4 میلیون نفر در این کشور زندگی می کنند.

پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1991، این کشور یک کشور مستقل است. از سال 2009، این کشور به همراه ارمنستان، آذربایجان، بلاروس، گرجستان و مولداوی بخشی از مشارکت شرقی است. در ژوئن 2014، همکاری بین این کشور و اتحادیه اروپا توسط توافقنامه اتحادیه اروپا و این کشور تقویت شد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این راهنما تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در اوکراین را شرح داده است.

تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در اوکراین

6 نوع مؤسسه آموزش عالی در این کشور وجود دارد که هر کدام سطح مشخصی از اعتبار را دریافت می کنند. برنامه های تحصیلی در سطح کارشناسی و بالاتر توسط مؤسساتی با بالاترین سطح اعتبار ارائه می شود که به عنوان دانشگاه ها، آکادمی ها و هنرستان ها شناخته می شوند.

در این کشور 199 دانشگاه دولتی و 78 دانشگاه خصوصی وجود دارد. این کشور از سال 2005 عضو کامل منطقه آموزش عالی اروپا است. برنامه های تحصیلی در موسسات آموزش عالی این کشور بر اساس الزامات فرآیند بولونیا طراحی شده است. برای همه فارغ التحصیلان، ضمیمه دیپلم صادر می شود که به رسمیت شناختن مدارک اوکراینی در اتحادیه اروپا اجازه می دهد.

سطح اول آموزش عالی معادل 4 سال تحصیل رسمی است و به مدرک کارشناسی منتهی می شود. در این کشور، دریافت مدرک دوره کوتاه حداکثر در مدت 2 سال امکان پذیر است. براساس درجه اول، کارشناسی ارشد را می توان پس از یک دوره تحصیلی بیشتر تا 2 سال دریافت کرد. دوره دکترا 4 ساله است. این کشور از سیستم انتقال و انباشت اعتبار اروپا (ECTS) استفاده می کند. بنابراین، 1 سال تحصیلی تحصیل تمام وقت معادل 60 واحد ECTS است.

دانشگاه های رشته جراحی زنان و زایمان در اوکراین در جدول زیر آمده است:

نام دانشگاهرتبه
O.O. دانشگاه ملی پزشکی بوگومولتس1494
دانشگاه ملی پزشکی دونتسک1543
دانشگاه ملی پزشکی اودسا1544
دانشگاه ملی پزشکی ایوانو فرانکیفسک1572
دانشگاه ملی پزشکی خارکف1578
آکادمی ملی پزشکی شوپیک آموزش تحصیلات تکمیلی1583
آکادمی دندانپزشکی اوکراین1585

تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در اوکراین

هزینه تحصیل در اوکراین

هزینه تحصیل در اوکراین بسته به موضوع، زبان و (سطح) برنامه تحصیلی بسیار متفاوت است. برنامه های کارشناسی معمولا نسبت به برنامه های کارشناسی ارشد و انگلیسی هزینه کمتری دارند. محدوده استاندارد شهریه در دوره های کارشناسی پزشکی بین 1700$ تا 4000$ (دلار) است، در حالی که برنامه های کارشناسی ارشد به طور متوسط 4400$ (دلار) در هر سال تحصیلی است. برنامه های زبان انگلیسی گران تر هستند. دوره های مهندسی و برنامه های علوم بین 1800$ تا 5000$ (دلار)، علوم اجتماعی، مدیریت و علوم انسانی بین 1700$ تا 7000$ (دلار) در سال تحصیلی است. گاهی اوقات دوره های زبان آمادگی لازم است، هزینه ها در دانشگاه ها و شهرها بین 1300$ تا 2100$ (دلار) متفاوت است.

ویزای تحصیلی اوکراین

برای اخذ ویزای طولانی مدت (نوع D)، متقاضیان باید مدارک را به سفارت این کشور در کشور خود ارسال کنند. لیست کامل سفارت های این کشور و اطلاعات تماس در سایت وزارت امور خارجه اوکراین است. صرف نظر از جایی که مدارک خود را ارسال می کنید، همیشه از شما خواسته می شود که اصل “دعوتنامه برای تحصیل” را درج کنید. لازم به ذکر است که مدارک تحصیلات قبلی شما باید قبل از ارائه به کنسولگری به طور رسمی تایید شود.

این کار را می توان به یکی از 2 روش انجام داد:

اخذ ویزای تحصیلی به 2 روش در اوکرایناین مدارک باید به طور رسمی در این کشور به رسمیت شناخته شوند تا دانشگاه این کشور بتواند گواهی دیپلم شما را پس از فارغ التحصیلی صادر کند. مدارک زیر باید به عنوان بخشی از فرآیند درخواست ویزا به سفارت این کشور ارائه شود:

  • فرم درخواست ویزا پر شده
  • پاسپورت بین المللی با اعتبار یک سال یا بیشتر
  • دعوت نامه اصلی از کالج و دانشگاه
  • گواهی تولد، ترجمه شده به اوکراینی
  • اصل گواهینامه های مدرسه، ترجمه شده به اوکراینی
  • گواهی پزشکی، ظرف 1 ماه پس از درخواست ویزا صادر می شود و به زبان اوکراینی ترجمه می شود.

کار در حوزه رشته جراحی زنان و زایمان در اوکراین

مامایی و زنان (OB/GYN) با یکدیگر مرتبط هستند. هر 2 اصطلاح به مراقبت از سلامت بارداری می پردازند. به همه متخصصان زنان، متخصص زنان و زایمان نیز گفته می شود. متخصص زنان و زایمان پزشکانی هستند که آموزش های تخصصی در زمینه مدیریت بارداری، مراقبت های دوران بارداری، زایمان و نفاس دارند. متخصصین زنان در زمینه تشخیص و درمان اختلالات مربوط به اندام های زنان آموزش دیده اند. از آنجایی که آموزش در هر 2 زمینه به طور همزمان انجام می شود، متخصصان زنان و زایمان مراقبت های جراحی یا پزشکی را برای زنان در حین زایمان ارائه می دهند، غربالگری تست پاپ را انجام می دهند و توصیه هایی برای تنظیم خانواده ارائه می دهند.

متخصص زنان و زایمان معمولا به عنوان OB/GYN شناخته می شود. آن ها ممکن است بیشتر در زمینه بیماری های حاد و مزمن، زنان و زایمان، مشکلات رفتاری، سرطان، غدد درون ریز، حفظ سلامت در دوران بارداری، ناباروری، جراحی زنان، بارداری و زایمان، و اختلالات دستگاه ادراری تخصص داشته باشند. مامایی با بارداری و روش های مرتبط با آن سروکار دارد در حالی که زنان و زایمان با درمان زنانی که باردار نیستند کار می کند.به پزشک متخصص که از زنان مراقبت های پزشکی می کند متخصص زنان می گویند. به پزشکی که در مراقبت های پزشکی از زنان باردار تخصص دارد، متخصص زنان و زایمان نامیده می شود.

حقوق ماهیانه کار در اوکراین برای متخصصان زنان و زایمان در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه کار در اوکراین برای متخصصان زنان و زایمانموسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به متقاضیانی که قصد مهاجرت به اوکراین را دارند، مشاوره داده و بهترین راه را به آن ها توصیه می کند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *