مهاجرت تحصیلی اسپانیا

رشته جراحی زنان و زایمان در اسپانیا

رشته جراحی زنان و زایمان در اسپانیا

تحصیل در رشته جراحی زنان و زایمان در اسپانیا توسط دانشگاه های این کشور ارائه شده و این دانشگاه ها در سطح جهانی شناخته شده اند. حدود 1.6 میلیون دانشجو در آموزش عالی در این کشور وجود دارد. فقط بیش از 3% از کسانی که در این کشور تحصیل می کنند دانشجویان بین المللی هستند. طبق گزارش وزارت آموزش، اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان دانشگاه های خارج از کشور عبارتند از:

  • آمریکای لاتین (6%)
  • دانشجویان اتحادیه اروپا (2%)
  • آسیا و اقیانوسیه (7%)
  • اروپای غیر اتحادیه اروپا (7%)
  • آمریکای شمالی (3%)
  • آفریقا (8% )

اکثر رشته های تحصیلی در دانشگاه های این کشور به زبان اسپانیایی و برخی از دوره ها به زبان منطقه ای مانند کاتالان می باشد. اما تعداد دوره های آموزشی در هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی افزایش می یابد.

اکثر دانشگاه های این کشور سال تحصیلی را به 2 ترم تقسیم می کنند:

  • ترم اول معمولا از اواسط سپتامبر/اوایل اکتبر تا پایان دسامبر ادامه دارد.
  • دوم از اواخر ژانویه/اوایل فوریه تا پایان ماه می اجرا می شود، برخی از دانشگاه ها 3 ماهه دارند.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش به معرفی و بررسی رشته جراحی زنان و زایمان در اسپانیا پرداخته است.

تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در اسپانیا

سنت تحصیلات دانشگاهی این کشور به قرون وسطی بازمی ‌گردد. دانشگاه سالامانکا، که در سال 1218 تأسیس شد، یکی از قدیمی ‌ترین دانشگاه‌های جهان است. اما همچنین دارای برخی از دانشگاه‌های جدید در حال رشد در جهان است. دانشگاه پومپئو فابرا در بارسلونا بالاترین رتبه دانشگاه اسپانیایی در فهرست آموزش عالی تایمز با رتبه 140 است. همچنین در فهرست جهانی تایمز از دانشگاه های کمتر از 50 سال در رتبه 12 قرار دارد.

به طور کلی، این کشور دارای 5 دانشگاه در بین 400 دانشگاه برتر جهان است:

5 دانشگاه برتر اسپانیادانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، کشوری که به عنوان مقصد انتخاب می کنند، به عوامل مختلفی بستگی دارد. در میان ترجیح داده شده ترین مقاصد، و همچنین کشوری با موسسات آموزشی و دانشگاه های تحسین شده، این کشور را نمی توان نادیده گرفت. این کشور از به دلیل فرهنگ، میراث، هنرها و همچنین دانشگاه های محبوبی که در رتبه بندی برترین دانشگاه های جهان هستند شهرت دارد. برنامه های آموزشی ارائه شده توسط این کشور شامل تعدادی از مطالعات در مقوله های مختلف است. مهم تر از همه، مکانی زیبا برای زندگی است.

برای تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در اسپانیا دانشگاه های زیر توصیه می شود:

نام دانشگاهرتبه
دانشگاه بارسلونا71
دانشگاه خودمختار بارسلون143
دانشگاه والنسیا184
دانشگاه Complutense مادرید290
دانشگاه ناوارا315
دانشگاه آلکالا382
دانشگاه خودمختار مادرید390
دانشگاه گرانادا411
دانشگاه مورسیا466
دانشگاه ساراگوسا516

هزینه تحصیل در اسپانیا

هزینه تحصیل در اسپانیا برای مدارک رسمی در دانشگاه های دولتی توسط جوامع خودمختار در چارچوب دستورالعمل های تعیین شده توسط مجمع عمومی برای سیاست دانشگاه تعیین می شود. دانشجویان داخل اتحادیه اروپا همان شهریه دانشجویان اسپانیایی را پرداخت می کنند. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در یک دانشگاه دولتی در این کشور از 450€ تا 2000€ (یورو) در سال متغیر است. هزینه های کارشناسی ارشد و دکترا به ازای هر واحد محاسبه می شود (یک واحد بین 25 تا 30 ساعت کار دانشجویی)، که هزینه ها معمولا بین 900€ تا 3000€ (یورو) در سال است.

با این حال، اگر از خارج از اتحادیه اروپا آمده‌اید یا موضوعی را تکرار می ‌کنید، هزینه بیشتری پرداخت خواهید کرد. دانشگاه های دولتی هزینه های خود را برای مدارک غیر رسمی تعیین می کنند. از سوی دیگر، دانشگاه های خصوصی هزینه های خود را تعیین می کنند. هزینه های ثبت نام برای دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا بسته به دوره و موسسه می تواند بین 5000€ تا 18000€ (یورو) باشد.

زندگی دانشجویی و رشته جراحی زنان و زایمان در اسپانیا

تحصیل در اسپانیا، یک گزینه عالی برای تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان است. دانشجویان بین المللی برای تحصیل یک دانشگاه اسپانیایی معتبر را انتخاب می کنند. دانشجویان بین المللی توسط موسسات آموزشی عالی کشور، آب و هوا و سبک زندگی مدیترانه ای و ثروت های تاریخی و معماری آن جذب می شوند. اسپانیا از نظر تعداد سایت های میراث جهانی یونسکو پس از ایتالیا در رتبه دوم قرار دارد. مادرید در حال حاضر محبوب ترین مقصد برای دانشجویانی است که می خواهند در یک دانشگاه اسپانیایی تحصیل کنند و پس از آن بارسلونا، سویا و گرانادا قرار دارند.

در این بخش شاهد امکانات در زندگی دانشجویی حین تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در اسپانیا هستید:

زندگی دانشجویی حین تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در اسپانیا

ویزا و رشته جراحی زنان و زایمان در اسپانیا

برای ورود به این کشور به ویزای دانشجویی اسپانیا نیاز دارید. بنابراین، هنگامی که نامه پذیرش از دانشگاه این کشور دریافت کردید، برای درخواست ویزای دانشجویی، به برخی از مدارک مهم نیاز دارید.

در اینجا لیستی از اسناد مهمی که باید ارسال کنید آمده است:

  • فرم درخواست ویزا که به درستی پر شده است.
  • پاسپورت – با اعتبار برای مدت اقامت شما در این کشور
  • 2عکس جدید در اندازه پاسپورت
  • اطلاعات در مورد برنامه تحصیلی
  • نامه پذیرش از دانشگاه این کشور
  • گواهی پزشکی
  • بیمه سلامت
  • مدرکی برای حمایت مالی در طول اقامت شما در این کشور
  • هزینه درخواست ویزا
  • گواهی سابقه کیفری که نباید بیشتر از 5 سال باشد. باید توسط مقامات مربوطه در کشور شما صادر شود.

ویزا و رشته جراحی زنان و زایمان در اسپانیا

کار در حوزه رشته جراحی زنان و زایمان در اسپانیا

OB-GYN یا متخصص زنان و زایمان، پزشکی است که در جنبه های سلامتی که مختص بدن زنان است تخصص دارد. این شامل زایمان، یائسگی، قاعدگی و هر گونه مسائل مربوط به سلامتی است. پزشکان متخصص زنان و زایمان ممکن است در محیط ‌های مختلفی از جمله بیمارستان ‌ها، کلینیک ‌ها و مطب ‌های خصوصی پزشک کار کنند. این حرفه پرمشغله و سریع و در عین حال بسیار پربار است. یک هفته کاری معمولی 40 تا 60 ساعت است و بسیاری از زنان زایمان فقط 4 روز در هفته کار می کنند. تبدیل شدن به یک OB-GYN نیاز به تحصیل طولانی مدت و آموزش تخصصی دارد.

با این حال، حقوق سخاوتمندانه است و فرصت های شغلی فراوان است. از آنجایی که پزشکان متخصص زنان و زایمان می ‌توانند بر روی زیرمجموعه ‌ای از زنان و زایمان تمرکز کنند، وظایف شغلی که در شرح شغل OB-GYN گنجانده شده است، بسته به تخصص و تنظیمات می ‌تواند بسیار متفاوت باشد. برخی از پزشکان متخصص زنان ممکن است هر روز عمل جراحی یا زایمان انجام دهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است معاینات زنان و زایمان بیشتری انجام دهند.

دستمزد کار در اسپانیا برای متحصصان زنان و زایمان در نمودار زیر آمده است:

دستمزد کار در اسپانیا برای متحصصان زنان و زایمانچنانچه خواهان اطلاعات درباره پناهندگی در اسپانیا در سال 2024 هستید می توانید با کارشناسان و مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید، تا آن ها شما را راهنمایی کنند.

سوالات مکرر در باب رشته جراحی زنان و زایمان در اسپانیا

در این بخش از مطلب به سوالات مکرر در باب رشته جراحی زنان و زایمان در اسپانیا پاسخ داده ایم:

  • هزینه تحصیل در رشته جراحی زنان و زایمان در اسپانیا چقدر است؟ هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در یک دانشگاه دولتی در این کشور از 450€ تا 2000€ (یورو) در سال متغیر است. هزینه های کارشناسی ارشد و دکترا به ازای هر واحد محاسبه می شود (یک واحد بین 25 تا 30 ساعت کار دانشجویی)، که هزینه ها معمولا بین 900€ تا 3000€ (یورو) در سال است.
  • دانشگاه های مناسب جهت تحصیل رشته جراحی زنان و زایمان در اسپانیا کدامند؟ دانشگاه بارسلونا- دانشگاه خودمختار بارسلون- دانشگاه والنسیا- دانشگاه ناوارا-
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *