مهاجرت تحصیلی گرجستان

رشته تربیت بدنی در گرجستان

رشته تربیت بدنی در گرجستان

رشته تربیت بدنی در گرجستان ارزان قیمت است اما عملا آینده درخشانی برای فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور متصور نمی توان شد. گرجستان کشوری نسبتا فقیر و در حال توسعه است که زمانی عضوی از اتحاد جماهیر شوروی بود اما در حال حاضر چندین سالی است که استقلال پیدا کرده است. گرجستان کشوری با تنها 3.7 میلیون نفر جمعیت است که از غرب به دریای سیاه می رسد، از شمال با روسیه، از جنوب با ترکیه و ارمنستان و از جنوب شرقی با کشور جمهوری آذربایجان همسایه و هم مرز است. لازم به ذکر است اگرچه گرجستان هم مثل همسایه خود ترکیه، کشوری در حال توسعه به شمار می آید، به لحاظ میزان درآمد، امکانات رفاهی، بهداشتی و آموزشی، امنیت اقتصادی و غیره، از ترکیه ضعیف تر است. به همین دلیل است که تحصیل تربیت بدنی در ترکیه، در مقایسه با گرجستان، پرطرفدارتر است.

در کل مهاجرت به گرجستان خیلی پیشنهاد نمی شود؛ چرا که نه دانشگاه های خوبی در این کشور قرار دارند که تحصیل در آن ها برای دانشجویان مزیت به شمار آید، نه سطح درآمد مردم گرجستان بالا است. در نتیجه تحصیل در گرجستان منجر نمی شود که فرد بتواند سطح زندگی خود را ارتقا دهد. زیرا نه امکان کار با درآمد خوب در گرجستان وجود دارد، نه فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های آن، به منظور اخذ پذیرش از دانشگاه های برتر آلمان، انگلیس و غیره، امتیاز محسوب می شود. منتهی ممکن است دانشجویانی به دلایلی از جمله علاقه به تاریخ گرجستان، تمایل به تحصیل در این کشور را داشته باشند. به همین دلیل موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به سوالات ذیل پاسخ خواهند داد:

  • هزینه های تحصیل رشته تربیت بدنی در گرجستان چقدر است؟
  • مهم ترین مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی گرجستان مورد نیاز است کدام اند؟

هزینه های رشته تربیت بدنی در گرجستان

دانشگاه های کشور گرجستان جزو ارزان ترین دانشگاه های دنیا به شمار می آیند. البته در حالی که تحصیل در غالب کشورهای دنیا با توجه به رشته انتخابی و مقطع تحصیلی افراد هزینه های متفاوتی دربردارد، در گرجستان عامل رشته بی تاثیر است. به عبارت دقیق تر برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های گرجستان، چه در رشته تربیت بدنی چه در سایر رشته های تحصیلی، باید بین 1500$ تا 3000$ (دلار آمریکا) پرداخت نمود. علاوه بر شهریه دانشگاه های گرجستان، هزینه های زندگی در این کشور هم باید مدنظر باشد که البته جزو کشورهای ارزان دنیا به حساب می آید. به عبارت دقیق تر هزینه های زندگی در گرجستان برای دانشجویان ماهانه بین 300$ تا 550$ (دلار آمریکا) هزینه به دنبال دارد.

به عبارت دقیق تر هزینه های زندگی 1 نفر در گرجستان بدون احتساب اجاره مسکن ماهانه به طور متوسط 1325GEL (لاری گرجستان) یعنی معادل حدودا 400$ (دلار آمریکا) می باشد. هزینه های زندگی خانواده 4 نفره در گرجستان هم بدون احتساب اجاره مسکن ماهی 4645GEL (لاری گرجستان) است که معادل حدودا 1410$ (دلار آمریکا) می باشد. برای بررسی دقیق تر در جدول ذیل حدود اجاره بهای ماهانه در گرجستان با توجه به قیمت های سال 2023 بیان شده است:

نوع آپارتمانحدود اجاره بهای ماهانه به لاری گرجستان
آپارتمان 1 خوابهبین 680GEL تا 1235GEL
آپارتمان 3 خوابهبین 1495GEL تا 2385GEL

همان طور که هزینه های زندگی در گرجستان کم است، سطح درآمد مردم در این کشور هم پایین است. منتهی با توجه به این که نرخ تورم در گرجستان بالا نیست، قیمت اجناس و خدمات مختلف و همچنین میزان شهریه دانشگاه ها در گرجستان به مرور افزایش عمده ای نخواهد داشت. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است، نرخ تورم در گرجستان بیان شده است:

نرخ تورم در گرجستان

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی گرجستان

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر در رشته تربیت بدنی نوبت به اخذ ویزای تحصیلی گرجستان می رسد. به این منظور به مدارک متعددی مورد نیاز است که از آن جمله می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • نامه پذیرش قطعی از دانشگاهی در گرجستان در رشته تربیت بدنی
  • گواهی تمکن مالی برای پرداخت هزینه های زندگی در گرجستان با ارائه نامه بانکی از 6 ماه گذشته
  • رسید پرداخت شهریه دانشگاه مورد نظر در گرجستان
  • مدرک تحصیلی پیشین که ترجمه رسمی آن به زبان انگلیسی باید ارائه گردد.
  • مدرکی دال بر تهیه محل اقامتی در گرجستان

پذیرش از دانشگاه های مطرح گرجستان کمک می کند، فرد بتواند راحت تر ویزای تحصیلی گرجستان را اخذ نماید. البته در کل گرجستان در صدور ویزای تحصیلی برای ایرانی ها سختگیری کم تری در قیاس با صدور ویزای توریستی دارد. بهترین دانشگاه های گرجستان برای تحصیل رشته تربیت بدنی عبارت هستند از:

  • University of Georgia
  • Georgia State University
  • Emory University
  • Kennesaw State University

کار پس از تحصیل رشته تربیت بدنی در گرجستان

کار پس از تحصیل رشته تربیت بدنی در گرجستان

نرخ بیکاری در گرجستان خیلی بالا است و حتی خود گرجی ها نیز در بسیاری موارد موفق به پیدا کردن کار مناسب نمی شوند. به همین دلیل است که اگرچه اجازه کار دانشجویی به خارجی ها در گرجستان داده می شود، عملا با توجه به نبود موقعیت های کاری، شانسی برای استخدام شدن نخواهند داشت. اگرچه آمارهای رسمی از نرخ بیکاری گرجستان زیر 20% است، در سال 2023 بیش از نیمی از مردم این کشور خود را بیکار معرفی می کنند و تربیت بدنی نیز از آن جایی که جزو رشته های مورد نیاز گرجستان نیست، برای کاریابی در این کشور مشکل خواهد داشت.

فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی در صورتی که علاوه بر زبان انگلیسی به زبان گرجی هم مسلط باشند، می توانند به عنوان معلم ورزش در گرجستان مشغول به کار شوند. درآمد معلمین ورزش در گرجستان حداقل 3750GEL و حداکثر 14300GEL (لاری گرجستان) در ماه است. در واقع متوسط درآمد معلمین ورزش در گرجستان ماهانه 7830GEL (لاری گرجستان) و سالانه 93900GEL (لاری گرجستان) می باشد. در این مقاله راجع به رشته تربیت بدنی در گرجستان، کار پس از فارغ التحصیلی از رشته تربیت بدنی در گرجستان و غیره توضیحاتی ارائه گردید که امید است مفید بوده باشد. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل رشته تربیت بدنی در کشورهایی مثل ترکیه، انگلیس، کانادا، هلند، مجارستان، فرانسه و غیره می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *