مهاجرت تحصیلی هند

رشته تربیت بدنی در هند

رشته تربیت بدنی در هند

رشته تربیت بدنی در هند نه رزومه فرد را قوی تر می کند نه سطح زندگی را ارتقا می بخشد. چراکه هند کشوری در حال توسعه و پر جمعیت است. این کشور با بیش از 1 میلیارد جمعیت در حال حاضر برای فراهم نمودن امکانات رفاهی، آموزشی و بهداشتی برای شهروندان خود نیز موفق عمل نکرده است. البته یکی از معدود مزیت های تحصیل در هند تسلط غالب مردم این کشور به زبان انگلیسی است؛ در نتیجه مهندسین و برخی مشاغل برای کاریابی در هند لزوما نیازی به مسلط شدن به زبان هندی ندارند و می توانند به زبان انگلیسی اکتفا کنند. فارغ التحصیلان تربیت بدنی باید به عنوان معلم ورزش در مدارس هند مشغول به تحصیل شوند و نتیجتا همانند پزشکان و پرستاران، ضروری است علاوه بر انگلیسی به زبان رسمی اول این کشور یعنی زبان هندی تسلط کامل داشته باشند.

پایتخت هند دهلی نو است و هرچند در قیاس با سایر شهرهای هند هم موقعیت های شغلی بیشتر و هم امکانات بهتری دارد اما امن نیست. در واقع شکاف طبقاتی عمیقی که بین مردم هندوستان دیده می شود در دهلی و بمبئی بیشتر است. چرا که در شهرهای کوچک هند اکثر مردم فقیر هستند اما دهلی و بمبئی اینگونه نیستند؛ چرا که در این شهرها علاوه بر فقرا، طبقه ثروتمند هم زندگی می کنند. همین اختلاف طبقاتی جرایمی مثل سرقت از منازل، جیب بری، زورگیری و غیره را در دهلی نو و بمبئی بیشتر کرده است. با این وجود پایین بودن هزینه های تحصیل و زندگی در هند و دشوار نبودن اخذ پذیرش رشته تربیت بدنی از دانشگاه های این کشور باعث شده طرفدارانی داشته باشد. به همین دلیل موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به سوالات ذیل پاسخ می دهند:

  • هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در هند چقدر است؟
  • اخذ ویزای تحصیلی هند چگونه است؟

هزینه های تحصیل رشته تربیت بدنی در هند

تحصیل در هند به عنوان گزینه ای نسبتا ارزان قیمت شناخته می شود؛ هرچند رشته هایی مثل مدیریت و پزشکی در این کشور جزو رشته های نسبتا گران تر هستند. رشته تربیت بدنی ولی جزو رشته هایی با هزینه های متوسط در هند به حساب می آید. هرچند شهریه ای که دانشجویان باید بابت تحصیل در هند پرداخت نمایند در هر کدام از دانشگاه های این کشور و هر مقطع تحصیلی متفاوت است. اما به طور متوسط تحصیل در رشته تربیت بدنی در هند طی سال 2024-2023 سالانه 8331₹ (روپیه هند) هزینه در بردارد. البته به شهریه اخذ شده از سوی دانشگاه های هند، باید هزینه های زندگی در این کشور را نیز اضافه نمود. هرچند هند جزو کشورهای ارزان دنیا طبقه بندی می شود اما دولت هند امکانات خاصی هم در قبال این هزینه ها به مهاجران ارائه نمی دهد.

زندگی در دهلی در قیاس با سایر شهرهای هند گران تر است. در دهلی طی سال 2023 هزینه های زندگی خانواده 4 نفره بدون احتساب اجاره بهای ماهانه 97980₹ (روپیه هند) در ماه است. یعنی 1 خانواده 4 نفره در کشور هند بدون در نظر گرفتن اجاره مسکن باید ماهی 1290$ (دلار آمریکا) هزینه زندگی پرداخت نمایند. هزینه های زندگی 1 نفر در هند کم تر است؛ به عبارت دقیق تر 1 دانشجو می تواند بدون احتساب اجاره مسکن با ماهانه 27260₹ (روپیه هند) که معادل 380$ (دلار آمریکا) می شود، در دهلی زندگی کند. برای بررسی بهتر هزینه های زندگی در کشور هند در جدول ذیل نرخ اجاره مسکن به طور میانگین هم مورد بررسی قرار گرفته است:

نوع آپارتمانحدود اجاره ماهانه در دهلی به روپیه هند
آپارتمان 1 خوابهبین 10995₹ تا 19900₹
آپارتمان 3 خوابهبین 25870₹ تا 48275₹

نرخ تورم در هند زیاد نیست و افزایش قیمت عمده به مرور زمان دیده نمی شود:

نرخ تورم در هند

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی هند

متقاضی تحصیل رشته تربیت بدنی باید ابتدائا یکی از دانشگاه های این کشور را انتخاب کند و پذیرش بگیرد. برخی از بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل در این رشته عبارت هستند از:

  • University of Delhi
  • Lovely Professional University
  • Savitribai Phule Pune University
  • Jawaharlal Nehru University

پس از اخذ پذیرش نوبت به ویزای تحصیلی هند می رسد که به مدارکی از جمله موارد ذیل نیازمند است:

  • نامه پذیرش قطعی از دانشگاهی در هند در رشته تربیت بدنی
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی
  • پاسپورت معتبر
  • فرم تکمیل شده و امضا شده درخواست ویزای تحصیلی هند
  • نامه تمکن مالی بانکی به نشانه توانایی فرد در پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در هند
  • مدرک زبان معتبر
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و ترجمه رسمی آن

کار ضمن تحصیل رشته تربیت بدنی در هند

در برخی از کشورهای دنیا دانشجویان غیر بومی یا اصطلاحا دانشجویان بین المللیف اجازه کار ضمن تحصیل ندارند. برخی از این کشورها که کار دانشجویی را برای خارجی ها ممنوع کرده اند عبارت هستند از: مکزیک، ژاپن، جمهوری آذربایجان، امارات متحده عربی و غیره. هند هم جزو همین کشورهاست؛ یعنی دانشجویان خارجی در هند نمی توانند ضمن تحصیل به کار هم مشغول باشند. در نتیجه فقط کسانی که موفق به اخذ بورسیه شده اند یا تمکن مالی کافی دارند قادر به تحصیل در هند هستند؛ چرا که نمی توان با کار دانشجویی بخشی از هزینه های زندگی در این کشور را تامین نمود.

کار پس از تحصیل رشته تربیت بدنی در هند

کار پس از تحصیل رشته تربیت بدنی در هند

علی رغم ممنوعیت کار دانشجویی برای دانشجویان بین المللی در هند، پس از اتمام تحصیلات خود اجازه مشغول شدن به کار خواهند داشت. در واقع فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی در هند قادر هستند پس از اتمام تحصیلات خود در این کشور به عنوان مربی یا معلم ورزش تحت قرارداد کاری استخدام شوند. پس از انعقاد قرارداد کاری این امکان وجود دارد که خارجی ها درخواست دهند و اجازه اقامت خود در هند را تمدید نمایند.

معلمین ورزش در هند به نسبت سابقه کار، سطح تحصیلات، جنسیت، حوزه کاری و غیره خود درآمد دارند. کم ترین و بیشترین میزان درآمد معلمین ورزش در هند به ترتیب 11800₹ و 37700₹ (روپیه هند) است. معلمینی که بین 5 تا 10 سال سابقه کاری مرتبط داشته باشند به طور متوسط ماهی 24900₹ (روپیه هند) حقوق دریافت می کنند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تحصیل رشته تربیت بدنی در هند، مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی هند و غیره اطلاعاتی ارائه گردید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *