مهاجرت تحصیلی موناکو

رشته تربیت بدنی در موناکو

رشته تربیت بدنی در موناکو

رشته تربیت بدنی در موناکو ممکن است برای برخی افراد علاقمند به زندگی و تحصیل در محیط فرانسوی زبان در این کشور جالب باشد. موناکو کشوری کوچک و فرانسوی زبان است که از شمال، شرق و غرب با فرانسه همسایه و هم مرز است و از جنوب به دریای مدیترانه می رسد. البته اگرچه زبان فرانسوی زبان رسمی در موناکو است و غالب دوره های تحصیلی در دانشگاه های این کشور نیز به همین زبان ارائه میگردند اما برخی از مردم موناکو به زبان های دیگری از جمله ایتالیایی و انگلیسی هم مسلط هستند.

هزینه های زندگی و قیمت املاک هم در موناکو فوق العاده بالا است؛ مثلا در سال 2018 هر متر مربع ملک در موناکو به طور متوسط بالای 142000$ (دلار آمریکا) قیمت داشت. با این وجود توجه به این نکته ضروری است که موناکو به طور رسمی هنوز به عضویت اتحادیه اروپا (EU) درنیامده هرچند در برخی از سیاست ها تصمیمات اتحادیه اروپا مشارکت دارد. از آن جمله می توان به واحد پول رسمی این کشور اشاره نمود که به تبعیت از فرانسه، یورو است؛ این کشور همچنین سیاست های اتحادیه اروپا در خصوص نحوه کنترل مرزهای خود را دنبال می کند. البته تحصیل در این کشور برخلاف فرانسه رایگان نیست و با توجه به هزینه های زندگی در این کشور بسیار هم گران قیمت است. در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به سوالات ذیل در این خصوص پاسخ می دهند:

  • هزینه های تحصیل رشته تربیت بدنی درموناکو چقدر است؟
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی موناکو در سال 2021 کدام اند؟

هزینه های تحصیل رشته تربیت بدنی در موناکو

دانشگاه های موناکو نه تنها رایگان نیستند بلکه از دانشجویان بین المللی شهریه های به مراتب بالاتری هم اخذ می نمایند. لازم به ذکر است علاوه بر تابعیت دانشجویان، رشته انتخابی و مقطع تحصیلی نیز در میزان شهریه ای که باید به دانشگاه های موناکو پرداخت شود، تاثیرگذار است. اما معمولا برای تحصیل رشته تربیت بدنی در دانشگاه های موناکو در مقطع کارشناسی باید سالانه 10500€ (یورو) پرداخت نمود. منتهی برخی رشته های تحصیلی از جمله معماری، مدیریت و غیره پرهزینه تر از رشته هایی مثل تربیت بدنی، ادبیات انگلیسی و غیره است. پایتخت موناکو هم شهری به نام موناکو می باشد که گران ترین شهر این کشور است و هزینه زندگی 1 نفره در آن بین 1500€ یا 3800€ (یورو) در ماه است.

اگر کسی موفق به تهیه خوابگاه دانشجویی شود، می تواند هزینه های زندگی در موناکو را تا ماهانه 1500€ (یورو) کاهش دهد. اما اگر فردی بخواهد در آپارتمان های موجود در این کشور مستقلا زندگی کند، لزوما باید 3800€ (یورو) به بالا بابت هزینه های زندگی خود در نظر بگیرد. همان طور که نمودار ذیل نشان می دهد، بخش عمده هزینه های زندگی در موناکو برای پرداخت اجاره بها است:

متوسط اجاره بهای ماهانه در پایتخت کشور موناکو (یورو)

اخذ ویزای تحصیلی موناکو

کسانی که تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه های زندگی و تحصیل در کشور گران قیمت موناکو را دارند، باید برای اخذ پذیرش رشته تربیت بدنی از دانشگاه این کشور (International University of Monaco) اقدام نمایند. پس از اخذ پذیرش از این دانشگاه، نوبت به ویزای تحصیلی موناکو می رسد که امکان درخواست آن از کنسولگری کشور فرانسه وجود دارد. به این منظور فرد باید مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی موناکو مورد نیاز است را به کنسولگری فرانسه تحویل دهد. برخی از مهمترین مدارک در این خصوص عبارت هستند از:

  • نامه پذیرش قطعی از International University of Monaco در رشته تربیت بدنی
  • نامه تمکن مالی بانکی مبنی بر توانایی فرد یا والدین وی بر پرداخت هزینه های زندگی و تحصیل در موناکو
  • رسید پرداخت شهریه سال اول دانشگاه مزبور
  • پاسپورت معتبر
  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی
  • عکس پاسپورتی
  • مدرکی دال بر تهیه محل اقامتی در این کشور مثلا خوابگاه دانشجویی یا آپارتمان
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و ترجمه رسمی آن

کار ضمن تحصیل رشته تربیت بدنی در موناکو

امکان مشغول شدن به کار نیمه وقت ضمن تحصیل رشته تربیت بدنی در موناکو وجود دارد منتهی شانس کاریابی تنها برای آن دسته از دانشجویانی وجود دارد که به زبان فرانسوی تسلط کامل داشته باشند. این در حالی است که برخی از دوره های تحصیلی در International University of Monaco به زبان انگلیسی هم ارائه می شوند، اما همانند کشور فرانسه، کاریابی بدون تسلط به زبان فرانسوی در موناکو هم امکان پذیر نیست.

کار ضمن تحصیل رشته تربیت بدنی در موناکو

کار پس از تحصیل در موناکو

پس از فارغ التحصیلی از رشته تربیت بدنی در موناکو امکان کار در مدارس و کالج های این کشور به عنوان معلم ورزش وجود دارد. افراد همچنین می توانند به عنوان مربی تیم های ورزشی در باشگاه های مختلف والیبال، فوتبال و غیره در موناکو مشغول به کار شوند. درآمد معلمین ورزش در موناکو به طور متوسط ماهانه 3360€ (یورو) است. یعنی حداقل و حداکثر درآمدی که معلمین ورزش در کشور موناکو اخذ می نمایند به ترتیب 1650€ و 5240€ (یورو) می باشد. البته هرچه سابقه کاری افراد بیشتر باشد سطح درآمدی که بابت مشغول شدن به شغل معلمی دریافت می نمایند نیز در موناکو بیشتر می شود. به عنوان مثال معلمینی که 2 تا 5 سال سابقه کار مرتبط دارند 29% بالاتر از معلمینی که کم تر از 2 سال سابقه کار دارند، حقوق می گیرند؛ یعنی درآمدشان به ترتیب ماهی 2510€ و 1950€ (یورو) است.

مزایا و معایب تحصیل در موناکو

مهم ترین عیب تحصیل در موناکو در رشته تربیت بدنی هزینه های بالای زندگی در این کشور است که در پایتخت این کشور حتی از ژنو و زوریخ هم که گران ترین شهرهای سوئیس هستند، بالاتر است. با این حال می توان موناکو را یکی از امن ترین نقاط کره زمین دانست که به دلیل این که افراد ثروتمند و سرمایه گذاران زیادی اقامت آن را دارند، موقعیت های کاری خوبی هم در این کشور فراهم است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تحصیل رشته تربیت بدنی در موناکو، مدارک لازم برای اخذ ویزای این کشور و غیره توضیحاتی ارائه شد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *