دسته بندی نشده

رشته تربیت بدنی در لیختن اشتاین

رشته تربیت بدنی در لیختن اشتاین

آموزش رشته تربیت بدنی در لیختن اشتاین ریشه ای در حدود 100 سال دارد. این رشته از مدرسه تا دانشگاه در این کشور تدریس می گردد. تحصیل در اروپا در واقع یکی از بهترین سرمایه گذاری های علمی نسل ما است. با این حال، ممکن است تحصیل رشته تربیت بدنی در برخی از کشورهای پیشرفته در اروپا مانند انگلستان و روسیه هزینه بر باشد که می توان با انتخاب تحصیل در لیختن اشتاین بر این چالش غلبه کرد. هزینه های تحصیل در لیختن اشتاین بسیار مقرون به صرفه است و بورسیه هایی را برای کمک به دانشجویان ارائه می دهد. مدارک تحصیلی اخذ شده از موسسات آموزش عالی لیختن اشتاین در اکثر دانشگاه ها در سراسر جهان مورد تایید است. به علاوه نیاز روز افزون این کشور به مربیان و معلمان فعال در رشته تربیت بدنی باعث شده این رشته بیش از پیش مورد توجه باشد.

مقاطع مختلف تحصیلی در لیختن اشتاین

تا سال 1974، دوره 8 ساله تحصیلات در لیختن اشتاین اجباری بوده است، اما به دنبال یک سری اصلاحات آموزشی در سطح ملی، اکنون فقط پنج سال آن اجباری می باشد. سال هایی که تحصیلات ابتدایی دانش آموز را شامل می شود، از 7 سالگی شروع شده و تا 12 سالگی ادامه می یابد. بسیاری از مدارس ابتدایی لیختن اشتاین دارای یک برنامه درسی از پیش برنامه ریزی شده هستند که با مطالعات مقدماتی، دیکته و ریاضیات آغاز می شود. در سال سوم ابتدایی تعداد دیگری از موضوعات از جمله علوم طبیعی، هنر و زبان و ادبیات، مطالعات دینی، تاریخ، جغرافیا، هنر، موسیقی و تربیت بدنی اضافه می شود. دانش آموزانی که سال پنجم پایه ابتدایی را با موفقیت به پایان برسانند، گواهینامه دریافت می کنند و می توانند به مقطع متوسطه بروند. نقش دروس تربیت بدنی در این مقطع تحصیلی فقط به انجام حرکات فیزیکی خلاصه می شود.

در مقطع دبیرستان به دانش آموزان حق انتخاب داده میشود. آن ها این امکان را دارند که  از بین 3 مسیر آموزشی، یکی را انتخاب کنند. Oberschule، یک برنامه 5 تا 6 ساله است و کاملا بر آموزش حرفه ای تمرکز دارد. Gymnasium، یک برنامه آمادگی 8 ساله برای دانش آموزانی که پس از فارغ التحصیلی قصد تحصیل در سطح دانشگاهی و آکادمیک را دارند. علاوه بر این، Realschule  برنامه ای است که هم آموزش حرفه ای و هم آموزش علمی را با هم ترکیب می کند. همچنین دانش آموزانی که در realschule ثبت نام میکنند باید بین دو موضوع اصلی علوم انسانی یا اقتصاد و ریاضیات، یکی را انتخاب کنند. علاوه بر این انتخاب ها، از سال تحصیلی 2005، مدرسه ورزش لیختن اشتاین، به دانش آموزان علاقه مند این امکان را میدهد که در دوره دبیرستان به صورت حرفه ای ورزش را دنبال کنند.

دانشگاه های لیختن اشتاین

فرصت های تحصیل در مقاطع دانشگاهی در لیختن اشتاین محدود است و دانشجویان برای تحصیل در این کشور باید زبان های آموزشی این  کشور یعنی آلمانی و انگلیسی را بیاموزند. به منظور اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور دانشجویان میبایست بر اساس نیاز دانشگاه مقصد، دوره های زبان انگلیسی و یا آلمانی را بگذرانند. بازار کار فارق التحصیلان رشته تربیت بدنی در کشور لیختن اشتاین، با توجه به نیاز روز افزون این کشور به متخصصان این رشته، در مدارس و موسسات مختلف، بسیار خوب است. متوسط دریافتی یک معلم ورزش تحصیل کرده در این کشور حدود 92000€ (یورو) در سال است که نسبت به متوسط دیگر کشور های اروپایی مانند آلمان و ایتالیا بالاتر است. همچنین هزینه های زندگی در این کشور نیز بالا بوده و به طور متوسط 5000€ (یورو) در سال است. درصد توزیع هزینه های ماهیانه زندگی در کشور لیختن اشتاین به شرح نمودار زیر است:

درصد توزیع هزینه های ماهیانه زندگی در لیختن اشتاین

لیختن اشتاین حتی اگر عضوی از اتحادیه اروپا نباشد، با دیگر کشورهای عضو این اتحادیه، توافق دارد. این بدان معناست که اگر متقاضی از کشور های اتحادیه اروپا باشد، برای تحصیل در لیختن اشتاین نیازی به ویزا نخواهید داشت. اما باید نسبت به دریافت مجوز اقامت اقدام کنند. اگر دانشجو اهل کشوری در خارج از اتحادیه اروپا باشد، قبل از سفر به لیختن اشتاین باید ویزای تحصیلی تهیه کند. موسسات مختلف در این کشور، اطلاعات مختلف در مورد روند و الزامات تهیه ویزا را در زمان درخواست پذیرش ارائه می دهند. این الزامات می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • گذرنامه
  • فرم درخواست ویزا
  • گواهی بهداشت پزشکی
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • اثبات پذیرش در یکی از دانشگاه های لیختن اشتاین

دانشگاهای رشته تربیت بدنی در لیختن اشتاین

دانشگاه علوم انسانی لیختن اشتاین در شهر تریسن لیختن اشتاین واقع شده است. این دانشگاه در سال 2004 تاسیس شده است. این دانشگاه کوچک فقط رشته های مربوط به علوم انسانی و تربیت بدنی را ارائه می دهد. این موسسه آموزش عالی لیختن اشتاین که 17 سال از تاسیس آن می گذرد، دارای سیاست پذیرش به صورت انتخابی و آزاد است. متقاضیان بین المللی هم می توانند واجد شرایط درخواست ثبت نام و تحصیل در این دانشگاه باشند. برای کسب پذیرش در این دانشگاه باید مدارک زیر را ارائه داد:

  • گواهینامه پایان دوره تحصیل متوسطه
  • گواهی زبان مطابق با دستورالعمل های پذیرش دانشگاه
  • رزومه علمی برای مقاطع فوق لیسانس و بالاتر
  • انگیزه نامه
  • کپی گذرنامه
  • عکس پاسپورتی (عکس خوب از جلو با کیفیت خوب و روشن)
  • برای پذیرش در دوره های دکترا هم باید طرح پیشنهادی پژوهش در میان مدارک ارائه شده باشد.

دانشگاهای رشته تربیت بدنی در لیختن اشتاین

شهریه تحصیل در لیختن اشتاین

هزینه های تحصیل در این دانشگاه نیز بسته به رشته انتخابی و سطح مقاطع، متغیر بوده و بر حسب دلار، طبق جدول زیر می باشد:

ملیت دانشجویانشهریه مقطع کارشناسی به دلارشهریه مقطع کارشناسی ارشد به دلار
دانشجویان اروپایی17500$ تا 20000$19500$ تا 25000$
دانشجویان بین المللی30000$35000$

زمان مناسب برای درخواست پذیرش تحصیلی در کشور لیختن اشتاین هم به این صورت است که برنامه کارشناسی در رشته تربیت برای دانشجویان اروپایی و شهروندان سوئیس که به ویزا نیاز ندارند، 31 ژوئیه و برای دانشجویانی که نیاز به ویزا دارند 31 مه است. برای مقاطع ارشد نیز دانشجویان اروپایی تا 31 ژوئیه و دانشجویان بین المللی تا 30 نوامبر زمان ارسال درخواست خواهند داشت. متقاضیان محترم تحصیل در کشور لیختن اشتاین می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل کرده و از مشاوره های آنها بهره مند شوند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *