مهاجرت تحصیلی سوئیس

رشته تربیت بدنی در سوئیس

رشته تربیت بدنی در سوئیس

رشته تربیت بدنی در سوئیس آینده شغلی خوبی دارد. به طوری که فارغ التحصیلان می توانند در کشورهای توسعه یافته به عنوان معلم ورزشی کار کنند. حتی کسانی که مقطع PhD رشته تربیت بدنی را نیز در دانشگاهی در سوئیس به اتمام برسانند امکان فعالیت به عنوان استاد دانشگاه را خواهند داشت. لازم به ذکر است تدریس در دانشگاه یکی از پر درآمدترین مشاغل در سوئیس به شمار می رود.

سوئیس کشوری فوق العاده امن و توسعه یافته است که امکان تحصیل به زبان انگلیسی را فراهم نموده است. البته زبان های رسمی در سوئیس آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانش می باشد و اگر کسی بخواهد به عنوان معلم پس از فارغ التحصیلی از رشته تربیت بدنی در سوئیس کار کند، باید به تناسب شهر محل اقامت خود، علاوه بر انگلیسی، به یکی از زبان های رسمی سوئیس تسلط داشته باشد.

البته بیشتر مردم سوئیس به زبان آلمانی صحبت می کنند که گویش آن با آلمانی اتریش و آلمان کمی متفاوت می باشد. منتهی در جنوب شرقی سوئیس برخی مردم به زبان رومانش و در مرزهای سوئیس با ایتالیا و فرانسه، غالب مردم به زبان های ایتالیایی و فرانسوی صحبت می کنند. علی رغم دشواری یادگیری زبان آلمانی، از آن جایی که سوئیس یکی از توسعه یافته ترین کشورها می باشد و به ازای جمعیت خود پر درآمدترین کشور دنیا است، افراد زیادی علاقمند به کسب اقامت آن هستند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راجع به تحصیل در سوئیس تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه های تحصیل رشته تربیت بدنی در سوئیس چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های سوئیس برای تحصیل رشته تربیت بدنی کدام اند؟
  • درآمد فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی در سوئیس چه میزان است؟

هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در سوئیس

هزینه های تحصیل رشته تربیت بدنی در سوئیس با توجه به مقطع تحصیلی، نوع دانشگاه و تابعیت افراد متفاوت است. مثلا معمولا دانشگاه های دولتی سوئیس برای تحصیل مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی از دانشجویان عضو اتحادیه اروپا یا حوزه اقتصادی اروپا بین 400€ تا 1000€ (یورو) شهریه اخذ می نمایند. اما در همین دانشگاه های دولتی شهریه ای که دانشجویان بین المللی برای تحصیل تربیت بدنی در مقاطع مذکور باید پرداخت نماید بین 2000€ تا 4000€ (یورو) در سال می باشد. این در حالی است که شهریه دانشگاه های خصوصی سوئیس برای تحصیل رشته تربیت بدنی بالای 15000€ (یورو) در سال است. علاوه بر شهریه دانشگاه، هزینه عمده دیگری که باید برای تحصیل در سوئیس در نظر گرفته شود، هزینه های زندگی است؛ چرا که سوئیس گران ترین کشور دنیا می باشد.

البته به طور معمول هزینه زندگی در شهرهای کوچک سوئیس ماهانه بین 1300€ تا 1700€ (یورو) است؛ منتهی شهرهایی مثل ژنو، زوریخ و غیره، هزینه های بالاتری به دنبال دارند. در جدول ذیل حدود هزینه های زندگی در شهرهای دانشجویی سوئیس طی سال 2023 بیان شده است:

محبوب ترین شهرهای دانشجویی سوئیسحدود هزینه های زندگی ماهانه به یورو
ژنوبین 1850€ تا 2600€
زوریخبین 1850€ تا 2400€
برنحدودا 1700€
باسلبین 1500€ تا 2200€

البته دانشجویانی که موفق به تهیه خوابگاه های دانشجویی در سوئیس شوند، امکان کاهش هزینه های زندگی خود را دارند. مثلا اجاره بهای خوابگاه در سوئیس ماهانه بین 450€ تا 800€ (یورو) است، در حالی که اجاره آپارتمان در این کشور بیش از 1200€ (یورو) در ماه هزینه به دنبال دارد. از آن جایی که نرخ تورم در سوئیس پایین است، به مرور شهریه دانشگاه یا هزینه های زندگی در این کشور افزایش نخواهد داشت. این مسئله در نمودار ذیل نشان داده شده است:

نرخ تورم در سوئیس

اخذ ویزای تحصیلی سوئیس

بهترین دانشگاه های سوئیس برای تحصیل رشته تربیت بدنی عبارت هستند از:

  • University of Zurich
  • University of Basel
  • University of Bern
  • University of Geneva
  • University of Lausanne

پس از اخذ پذیرش از هر کدام از دانشگاه های سوئیس، که تعدادی از آن ها معرفی شدند، نوبت به اخذ ویزای تحصیلی این کشور می رسد. ویزای تحصیلی سوئیس به 2 گروه اصلی تقسیم می شود:

  1. ویزای کوتاه مدت یا همان ویزای شنگن (Schengen Visa) که برای دوره های تحصیلی کوتاه مدت یا دوره های زبان است.
  2. ویزای بلند مدت یا همان ویزای ملی (National Visa) که برای دوره های تحصیلی بلند مدت است و دانشجویان متقاضی تحصیل تربیت بدنی باید همین ویزا را اخذ کنند.

مدت زمان بررسی ویزای تحصیلی کوتاه مدت سوئیس 10 تا 15 روز کاری و برای ویزای بلند مدت تحصیلی 8 تا 10 هفته است. همچنین مدارکی که به زبان فارسی هستند باید به یکی از زبان های فرانسوی، آلمانی یا انگلیسی ترجمه رسمی شود. مهم ترین مدارکی که برای ویزای تحصیلی بلند مدت سوئیس مورد نیاز است عبارت هستند از:

  • فرم درخواست ویزای تحصیلی بلند مدت که باید تکمیل و امضاء شده باشد.
  • 4 قطعه عکس پاسپورتی
  • پاسپورتی که بیش از 3 ماه پس از پایان دوره تحصیل در سوئیس هم اعتبار داشته باشد.
  • نامه پذیرش قطعی از دانشگاهی در سوئیس
  • رسید پرداخت شهریه سال اول دانشگاه یا نامه دانشگاه در صورتی که تمامی هزینه های تحصیل و زندگی با بورسیه یا وام پرداخت می شود.
  • CV
  • انگیزه نامه (letter of motivation)
  • تعهد به ترک سوئیس پس از اتمام تحصیلات
  • گواهی تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در سوئیس به میزان 21000CHF (فرانک سوئیس) یا 19200€ (یورو) برای هر سال تحصیلی

کار پس از تحصیل رشته تربیت بدنی در سوئیس

کار پس از تحصیل رشته تربیت بدنی در سوئیس

پس از اتمام تحصیلات در سوئیس فارغ التحصیلان می توانند تا 6 ماه همچنان اقامت این کشور را داشته باشند تا در نهایت اقامت خود را تمدید کنند. در نهایت نیز چه برای کار نیمه وقت دانشجویی و چه برای کار تمام وقت پس از فارغ التحصیلی، شرکتی که فرد غیر اروپایی را استخدام کرده باید جهت اخذ مجوز کاری (work permit) برای وی اقدام نماید. فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی که به عنوان معلم ورزش در سوئیس مشغول به کار شوند می توانند به طور میانگین سالانه 95600CHF (فرانک سوئیس) درآمد داشته باشند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته تربیت بدنی در سوئیس، مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی سوئیس و غیره توضیحاتی ارائه گردید.

Rate this post

2 دیدگاه برای “رشته تربیت بدنی در سوئیس

  1. نرگس مالمیر گفت:

    سلام وقتتون بخیر من دانشجوی کارشناسی تربیت بدنی هستم ۲۶ سالمه آیا با گرفتن مدرک مربیگری ژیمناستیک و مدرک کارشناسی تربیت بدنی و بلد بودن زبان آلمانی میشه تو کشور آلمان بدون تحصیل معلم و مربی شد.برای اقامت دائم تو کشور سوئیس باید چیکار کرد؟ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب. برای کار در این کشور باید با ویزای جستجوی کاری اقدام کنید. در خصوص اقامت سوئیس هم باید از طریق ویزای تحصیلی اقدام کنید.در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *