مهاجرت تحصیلی دومینیکا

رشته تربیت بدنی در دومنیکا

رشته تربیت بدنی در دومنیکا

رشته تربیت بدنی در دومنیکا ارزان قیمت نیست به همین دلیل تحصیل طرفدارن زیادی ندارد. در واقع دومنیکا مقصد خوبی برای سرمایه گذاری است. در واقع دومنیکا نه تنها بین ایرانی ها، بلکه بین سایر ملل دنیا نیز به دلیل این که امکان خرید تابعیت خود را فراهم نموده، معروف است. ولی از آن جایی که شهریه دانشگاه های آن تقریبا برای تمامی رشته های تحصیلی بالا است، تحصیل در دومنیکا طرفداران زیادی ندارد. جمعیت دومنیکا در حال حاضر بیش از 72 هزار نفر است که در سال های 2003 و 2004 بحران اقتصادی بزرگی را تجربه کرد و در حال حاضر هم به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جزو کشورهای قدرتمند دنیا محسوب نمی شود.

منتهی از آن جایی که پاسپورت دومنیکا رتبه 38 در دنیا را دارد و با داشتن آن می توان بدون نیاز به اخذ ویزای جداگانه به 140 کشور دنیا سفر کرد، اخذ آن همان طور که اشاره شد برای برخی سرمایه گذاران و افرادی که امکان مهاجرت تحصیلی یا کاری را به کشورهای اروپایی ندارند، جذابیت هایی دارد. چرا که اگر کسی به لحاظ شرایط سنی بتواند تحصیل یا کار در کشورهای اروپایی مثل آلمان، اتریش، سوئد، هلند و غیره را انتخاب نماید، سراغ دومنیکا نمی رود. چرا که نه تنها تحصیل در دانشگاه های آن رایگان نیست، در حالی که در کشوری مثل نروژ نظام تحصیلی رایگان برای همگان وجود دارد، بلکه شهریه دانشگاه های آن هم بالا است. با این حال ممکن است برخی افراد بخواند راجع به آن بدانند پس موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به سوالات ذیل پاسخ می دهد:

  • هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در دومنیکا چقدر است؟
  • نرخ بیکاری دومنیکا چگونه است؟

هزینه های تحصیل رشته تربیت بدنی در دومنیکا

هر دانشگاه و کالجی در دومنیکا با توجه به رشته و مقطع تحصیلی دانشجویان شهریه های متفاوتی از آن ها اخذ می نماید. منتهی معمولا شهریه سالانه ای که از دانشجویان رشته تربیت بدنی برای تحصیل در دانشگاه های این کشور اخذ می شود سالانه 17475$ (دلار کارائیب شرقی) می باشد. البته در دومنیکا دانشگاهی دولتی هم وجود دارد که در سال 1538 تاسیس شده یعنی University of Santo Domingo که هیچ شهریه ای از دانشجویان داخلی یعنی کسانی که پاسپورت آن را اخذ نموده اند، دریافت نمی نماید چرا که کاملا از ست دولت دومنیکا حمایت می شود. علاوه بر شهریه دانشگاه دانشجویان باید هزینه های زندگی در دومنیکا را نیز مد نظر داشته باشند که به شرح نمودار ذیل می باشد:

توزیع هزینه های زندگی در دومنیکا

برای بررسی بهتر هزینه های تحصیل و زندگی در دومنیکا، در جدول ذیل اجاره بهای ماهانه در این کشور با توجه به قیمت های سل 2023 نشان داده شده است:

نوع آپارتمانحدود اجاره بهای ماهانه به دلار کارائیب شرقی
آپارتمان 1 خوابهاز 580XCD تا 900XCD
آپارتمان 3 خوابهاز 2350XCD تا 3335XCD

اخذ ویزای تحصیلی دومنیکا

همان طور که اشاره شد معمولا دومنیکا مقصد مستقیم تحصیلی نیست و کسانی که پاسپورت این کشور را برای خود یا اعضای خانواده خود اخذ نموده اند در نهایت برای تحصیل هم اقدام می نمایند؛ نتیجتا نیازی به اخذ ویزای مجزا ندارند. منتهی اگر کسی به هر دلیلی علاقمند به تحصیل در دومنیکا بود بدون این که تابعیت این کشور کوچک را داشته باشد، باید پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود برای ویزای تحصیلی این کشور اقدام نماید. مهم ترین مدارکی که برای اخذ ویزای تحصیلی دومنیکا باید تقدیم سفارت این کشور گردد عبارت هستند از:

  • پاسپورت معتبر به همراه فتوکپی صفحات اطلاعات پاسپورت به علاوه صفحه امضاء شده؛ همچنین باید توجه داشت پاسپورت هم باید امضاء شود و حداقل 6 ماه پس از اتمام اقامت دومنیکا از طریق تحصیل نیز اعتبار داشته باشد و حداقل 1 صفحه خالی هم دارا باشد.
  • اصل فرم درخواست ویزای تحصیلی دومنیکا
  • 1 قطعه عکس 2*2 رنگی که پشت زمینه روشنی داشته باشد.
  • فتوکپی های واضح و رنگی ویزاهای قبل از دومنیکا و کارت های اقامتی که فرد برای کشورهای دیگر اخذ نموده است.
  • نامه پذیرش قطعی دانشگاهی در دومنیکا که دربردارنده طول مدت تحصیل، دروس تحصیلی و زمان آغاز و پایان دوره تحصیلی باشد.
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و ترجمه رسمی آن به زبان اسپانیایی
  • متقاضیان زیر 18 سال باید گواهی تولد و رضایت نامه رسمی والدین یا قیم خود را ارائه نمایند.
  • گواهی تاییدیه سلامت کلی متقاضیان از بیماری های مصری که به زبان اسپانیایی ترجمه رسمی شده باشد.
  • نامه تمکن مالی بانکی مبنی بر توانایی پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در دومنیکا

کار پس از تحصیل رشته تربیت بدنی در دومنیکا

کار پس از تحصیل رشته تربیت بدنی در دومنیکا

نرخ بیکاری در دومنیکا در اوایل سال 2023 به نقل از وبسایت statista حدود 5.92% گزارش شده است. زبان رسمی در این کشور هم انگلیسی است و مردم علاوه بر انگلیسی به اسپانیایی هم تسلط دارند. پس پیشنهاد می شود اگر کسی قصد دارد پس از تحصیل کاری در دومنیکا پیدا کند حتی در شرایطی که دوره تحصیلی خود را به زبان انگلیسی گذرانده، به اسپانیایی هم تسلط پیدا کند. این مسئله خصوصا برای کسانی که رشته تربیت بدنی را در یکی از دانشگاه های دومنیکا خوانده اند صادق است، چرا که این افراد باید در نهایت به عنوان مربی یا معلم در دومنیکا مشغول به کار باشند؛ پس دانستن هر 2 زبان انگلیسی و اسپانیایی برای آن ها ضرورت دارد.

معلمین ورزش در دومنیکا با توجه به معیارهای مختلفی از جمله جنسیت، سابقه کار، سطح تحصیلات، حوزه کاری و غیره حقوق اخذ می نمایند. اما به طور کلی حداقل درآمد معلمین در دومنیکا ماهانه 530XCD (دلار کارائیب شرقی) و حداکثر درآمدشان ماهانه 1830XCD (دلار کارائیب شرقی) است. یعنی متوسط درآمدی که معلمین در دومنیکا اخذ می نمایند 1150XCD (دلار کارائیب شرقی) می باشد. البته معلمینی که به 2 زبان انگلیسی و اسپانیایی مسلط باشند به طور متوسط ماهی 1510XCD (دلار کارائیب شرقی) حقوق اخذ می نمایند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تحصیل رشته تربیت بدنی در دومنیکا، مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور و غیره توضیحاتی ارائه گردید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *