مهاجرت تحصیلی جمهوری چک

رشته تربیت بدنی در جمهوری چک

رشته تربیت بدنی در جمهوری چک

رشته تربیت بدنی در جمهوری چک بر تمام جنبه های آموزش ورزشی متمرکز است. جمهوری چک بسیار به سلامت افراد و جامعه اهمیت می دهد. از آنجا که ورزش و تناسب اندام و سلامتی به تحرکات بدنی متصل است لذا در جمهوری چک به رشته تربیت بدنی نگاه ویژه ای می شود. دانشجویان بین المللی می توانند در جمهوری چک در مقطع کارشناسی و ارشد و دکترا به زبان انگلیسی تحصیل کنند. در جمهوری چک محتوای تدریس شامل دانش در زمینه انسان شناسی و علوم ورزشی است. در تمام رشته ها دانشجویان نگرش خلاقانه خود را ثابت می کنند. در رشته تربیت بدنی تخصص مربی بر جنبه های آموزش ورزشی در یک زمینه خاص ورزشی متمرکز است. مثلا افراد می توانند تخصص فوتبال و والیبال و شنا و یا مربی تناسب اندام و مواردی از این قبیل را انتخاب کنند. دانشجویان می توانند برروی معلم ورزش در مدارس فکر کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمای شما در این باب است.

تحصیل در کشور جمهوری چک

آموزش عالی مدرن جمهوری چک از ساختار سه دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا استفاده می کند. موسسات آموزش عالی در جمهوری چک به دانشگاه های آکادمیک و غیر آکادمیک تقسیم می شوند. دانشگاه های غیر معمول فقط مدرک لیسانس را ارائه می دهند، در حالی که دانشگاه ها برنامه های تحصیلی را در تمام مقاطع تحصیلی و رشته های دانشگاهی ارائه می دهند. جمهوری چک دارای 26 موسسه آموزش عالی دولتی، 2 ایالتی و 44 خصوصی است. مقطع کارشناسی 3 الی 4 ساله هستند و دوره های کارشناسی ارشد می تواند از 1 تا 3 سال طول بکشد. برنامه های کارشناسی ارشد بسیار تئوریک است و دانش آموزان باید در یک آزمون نهایی دولتی شرکت کنند و از یک پایان نامه در یک انجمن عمومی دفاع کنند.

این مدارس مدارک کارشناسی و ارشد را در طیف گسترده ای ارائه می دهند که عبارتند از:

  • مدیریت
  • معماری
  • هنر
  • مطالعات الهیات
  • مهندسی
  • حقوق
  • فناوری اطلاعات
  • شیمی
  • تربیت بدنی
  • فیزیک
  • علوم اجتماعی
  • آموزش و پرورش

هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی جمهوری چک

هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی جمهوری چک

در کشور جمهوری چک رشته تربیت بدنی بر روی توسعه جنبه های مختلف تناسب اندام هنگام برخورد با انواع خاصی از جمعیت متمرکز است. این یک برنامه مطالعاتی آکادمیک است که اعتباربخشی این برنامه به زبان انگلیسی مدارک یا مجوزهای تأیید شده بین المللی را به همراه دارد. این برنامه با الزامات مبتنی بر چارچوب ملی صلاحیت ها مطابقت دارد. جمهوری چک دارای سنتی طولانی در آموزش و تحقیقات با کیفیت بالا، به ویژه در زمینه های علوم، مهندسی و پزشکی است. دانشجویان بین المللی در بدو ورود یک محیط خوش آمد گو پیدا می کنند. اکنون بسیاری از برنامه ها به غیر از چکی به انگلیسی و زبان های دیگر نیز ارائه می شوند. در این کشور اروپایی هوای کلی معتدل است و هر چهار فصل در جمهوری چک اتفاق می افتد.

دمای متوسط ​​از کمترین درجه 4- درجه سانتیگراد در ژانویه تا بالاترین درجه 24 درجه سانتیگراد در جولای است. البته مکان های نزدیک رشته کوه های مرزی بسیار سردتر است. تاریخ شروع دقیق توسط موسسات جداگانه تعیین می شود، اما بیشتر آنها سال تحصیلی را در ماه اکتبر آغاز می کنند. علاوه بر این، بیشتر موسسات سال تحصیلی را به 2 ترم 20 هفته ای زمستان و تابستان تقسیم می کنند که هر یک شامل یک دوره آموزشی 15 هفته ای 5 هفته امتحانات و 1 روز تعطیل است. تعطیلات دو ماهه معمولاً در جولای و آگوست برگزار می شود. برخی از هزینه هایی که در ابتدا اعمال می شود هزینه پذیرش و تمدید تحصیلات بیش از تاریخ اصلی و هزینه های تحصیل در زبان دیگری به غیر از چک است.

در جدول زیر هزینه های تحصیل در مقاطع مختلف در جمهوری چک را مشاهده می کنید:

مقطعهزینه به یورو
کارشناسی€2500 الی 8000€
کارشناسی ارشد€8500 الی 4000€
دکترا€10000 الی 5500€

شرایط تحصیل رشته تربیت بدنی در جمهوری چک

متقاضی موظف است فرم درخواست نامه و انگیزه نامه و تأیید پزشک ورزشی مبنی بر اینکه وی قادر به تحصیل در دانشکده تربیت بدنی و ورزش است را ارسال کند. به عنوان مثال کپی قانونی مدارک صدور گواهینامه از اتمام تحصیلات متوسطه در مورد یک برنامه لیسانس، یا یک نسخه قانونی از دیپلم لیسانس در مورد یک برنامه کارشناسی ارشد پیگیری و یا توصیه نامه برای تحصیل معتبر بین المللی که مهارت زبان انگلیسی متقاضی را اثبات می کند. تمام اسناد باید به زبان چکی یا انگلیسی ترجمه شوند. پذیرش در دوره کارشناسی و ارشد منوط به تحصیلات متوسطه کامل است که توسط گواهی ترک تحصیل تأیید شده است. پذیرش در دوره های تحصیلات تکمیلی یعنی دوره کارشناسی ارشد نیز با تحصیلات تکمیل شده در هر نوع برنامه تحصیلی منوط است.

در نمودار زیر شاهد مقاطع مختلف تحصیلی در این کشور می باشیم:

تحصیلات تربیت بدنی در جمهوری چک

متقاضیان باید یک کپی قانونی از اسناد تأیید کننده اتمام دوره ها اعم از دبیرستان و کارشناسی را ضمیمه کنند. تأییدیه ای که توسط یک پزشک ورزشی صادر شده است که متقاضی قادر به تحصیل در دانشکده تربیت بدنی و ورزش است نیز لازم است. دانشجویان کشورها حق بیمه درمانی عمومی ندارند و آن ها باید بیمه درمانی تجاری خریداری کنند که در اقامت طولانی مدت نیاز است. تحصیل کارشناسی در جمهوری چک ملزم به اخذ ویزای است. و برای اخذ ویزای تحصیلی یا دانشجویی نیز ملزم به ارائه مدارک خاصی هستند. کلیه دانشجویان بین المللی برای تحصیل در جمهوری چک به ویزای طولانی مدت احتیاج دارند. اخذ ویزای دانشجویی طولانی مدت ممکن است 3 الی 4 ماه طول بکشد، بنابراین دانشجویان باید طبق آن برنامه ریزی کنند.

برخی از این مدارک به شرح زیر می باشد:

  • مدارک شناسایی
  • مدارک تحصیلی
  • مدرک زبان انگلیسی
  • هزینه های مربوطه
  • مدارک اخذ پذیرش
  • تایید پزشکی

دانشگاه های رشته تربیت بدنی در جمهوری چک

دانشکده تربیت بدنی و ورزش یکی از هفده دانشکده است که بر اساس دانشگاه بزرگ چارلز بنا شده است. تربیت بدنی جمهوری چک به دوره قبل از جنگ جهانی اول برمی گردد. تلاش های دانشمندان و مربیان مترقی مانند پروفسور اسموتلاچا، بوروانسکی، جیراسک و واینر در سال1930 به لایحه تأسیس انستیتوی تربیت بدنی دولتی تیرو منجر شد. در سال1948 این موسسه در دانشکده آموزش و پرورش گنجانیده شد، از آن مدرسه عالی آموزش عالی در سال 1953 تشکیل شد. جمهوری چک دارای قدیمی ترین موسسه آموزش عالی در اروپای مرکزی، دانشگاه چارلز است. این موسسه در پراگ واقع شده است. فارغ التحصیلان این دانشگاه در جمهوری چک حق دارند به عنوان معلم تربیت بدنی در همه مدارس متوسطه عالی و سطح دوم مدارس ابتدایی کار کنند. اگر در خصوص اعزام دانشجو به جمهوری چک سوال دارید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *