مهاجرت تحصیلی بلژیک

رشته تربیت بدنی در بلژیک

رشته تربیت بدنی در بلژیک

امکان تحصیل رشته تربیت بدنی در بلژیک در دانشگاه های خیلی مطرحی وجود دارد. امکان کار در این رشته برای متقاضیان خارجی فراهم می باشد. پس از فارغ التحصیل شدن از این رشته نیز فرد می تواند به عنوان مربی تیم های ورزشی، معلم ورزش مدارس و کالج ها و غیره مشغول به کار در بلژیک شود. البته شرط اولیه کاریابی در بلژیک به عنوان معلم این است که فرد علاوه بر انگلیسی به حداقل یکی از زبان های رسمی این کشور یعنی هلندی، آلمانی و فرانسوی تسلط داشته باشد. بلژیک کشوری فوق العاده توسعه یافته است که از شمال با هلند، از شرق با آلمان، از جنوب شرقی با لوکزامبورگ و از جنوب غربی با فرانسه هم مرز است و از شمال غربی به دریای سیاه ختم می شود. بلژیک با 11.5 میلیون نفر جمعیت ششمین کشور پر تراکم در قاره اروپا است که بهترین دانشگاه ها و بیشترین موقعیت های شغلی آن در پایتخت این کشور یعنی شهر بروکسل وجود دارد.

بلژیک یکی از کشورهای بنیان گذار اتحادیه اروپا است و علاوه بر آن عضویت شورای اروپا، حوزه شنگن، ناحیه یورو، ناتو، WTO و غیره را نیز دارد. بالا بودن سطح درآمد دولت بلژیک و پیشرفته بودن اقتصاد آن سبب شده مردم بلژیک یکی از مرفه ترین مردم دنیا باشند و از امکانات بهداشتی، آموزشی، رفاهی و غیره زیادی بهره مند گردند. بلژیک علاوه بر این که به لحاظ شاخص توسعه انسانی جایگاه “خیلی بالا” را به خود اختصاص داده، به عنوان یکی از امن ترین نقاط کره زمین هم شناخته می شود و همین امر طرفداران تحصیل در این کشور را بیشتر کرده است. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته تربیت بدنی به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه های رشته تربیت بدنی در بلژیک چقدر است؟
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی بلژیک در سال 2023 کدام اند؟

هزینه های تحصیل رشته تربیت بدنی در بلژیک

هر کدام از دانشگاه های بلژیک قوانین شهریه ای مخصوص به خود را دارند که در هر دانشگاه نیز با توجه به رشته انتخابی و مقطع تحصیلی فرد میزان آن متفاوت خواهد بود. همچنین در برخی از دانشگاه های بلژیک میزان شهریه در نظر گرفته شده برای دانشجویان به تابعیت آن ها نیز بستگی دارد، به این صورت که دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا و حوزه اقتصادی اروپا یا به عبارتی دیگر non-EU/EEA students، معمولا شهریه های بیشتری در مقایسه با دانشجویان اروپایی به دانشگاه های بلژیک پرداخت می نمایند. برای رشته تربیت بدنی معمولا شهریه ای که از دانشجویان بین المللی از سوی دانشگاه های بلژیک اخذ می شود سالانه بین 4000€ تا 7000€ (یورو) می باشد. اما شهریه دانشگاه های خصوصی بلژیک برای رشته تربیت بدنی به سالانه 21000€ (یورو) هم می رسد.

زندگی در بلژیک هم با هزینه هایی روبرو است که باید از قبل مد نظر دانشجویان باشد. چرا که با مشغول شدن به کار دانشجویی هم نمی توان از پس تمام هزینه های زندگی در بلژیک برآمد. برای زندگی در بلژیک هر دانشجو با توجه به سبک زندگی و شهر محل اقامت خود معمولا ماهانه 700€ تا 950€ (یورو) باید مد نظر داشته باشد. البته در شهرهای بزرگی مثل بروکسل بعضا ممکن است هزینه های زندگی کمی از ارقام گفته شده بیشتر شود که آن هم با راه هایی از جمله تهیه خوابگاه های دانشجویی به جای آپارتمان مستقل، اجاره آپارتمان به صورت اشتراکی با دانشجویان دیگر و غیره، قابل کاهش پیدا کردن است.

بهترین دانشگاه ها برای رشته تربیت بدنی در بلژیک

بهترین دانشگاه ها برای رشته تربیت بدنی در بلژیک

کارفرمایان در غالب کشورهای دنیا در شرایط مشابه ترجیحشان به استخدام فردی است که هموطنان خود باشد. پس برای کاریابی در بلژیک برای این که غیر بلژیکی ها و غیر اروپایی ها به طور کلی، شانس داشته باشند باید تلاش کنند رزومه خود را قوی سازند. یکی از راه هایی که با آن می توان رزومه را قوی تر نمود، اخذ پذیرش از دانشگاه های مطرح بلژیک از دید طبقه بندی های معتبر بین المللی می باشد.

بهترین دانشگاه های بلژیک برای تحصیل رشته تربیت بدنی در سال 2023 عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های بلژیک برای تحصیل رشته تربیت بدنیTimes Higher Education Ranking 2023Shanghai Jiao Tong University Ranking 2023QS Ranking 2023U.S. News & World Report Ranking 2023
KU Leuven42957650
Ghent University1077414395
UCLouvain170201195171
University of Antwerp131201280223
Institute for European Studies – Universite Libre de Bruxelles201101210226
Vrije Universiteit Brussel (VUB)201301251292
Hasselt University301601449807
University of Liège351301521360

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی بلژیک

به منظور اخذ ویزای تحصیلی بلژیک مدارک متعددی مورد نیاز است که مهم ترین آن ها عبارت هستند از:

  • فرم تکمیل شده و امضاء شده ویزای تحصیلی بلژیک که باید بیش 1 فرم همراه هر فردی باشد.
  • پاسپورتی که برای بیش از 12 ماه آینده اعتبار داشته باشد.
  • گواهی تمکن مالی بانکی مبنی بر توانایی فرد بر پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در بلژیک
  • مدرکی دال بر تهیه محل اقامتی در بلژیک
  • نامه پذیرش قطعی رشته تربیت بدنی از یکی از دانشگاه های بلژیک
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و ترجمه رسمی آن
  • رسید پرداخت شهریه سال اول دانشگاه
  • رسید پرداخت هزینه های سفارت
  • مدرک زبان انگلیسی، فرانسوی و غیره با توجه به زبان دوره تحصیلی که فرد از آن پذیرش گرفته است.

در نهایت دانشجویان با اخذ ویزای تحصیلی بلژیک علاوه بر تحصیل، اجازه کار پاره وقت دانشجویی تا سقف 20 ساعت در هفته را نیز دارند. به این ترتیب با کار دانشجویی می توانند ماهانه تا 500€ (یورو) از هزینه های زندگی در بلژیک را پرداخت نمایند به شرطی که موفق به کاریابی شوند. نرخ بیکاری در بلژیک در نمودار ذیل نشان داده شده است:

نرخ بیکاری در بلژیک

پس از مشغول شدن به کار مثلا به عنوان معلم ورزش، فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی در بلژیک می توانند انتظار داشتن درآمد نسبتا خوبی را داشته باشند. در واقع در این کشور متوسط درآمد ماهانه معلمین 5060€ (یورو) است. یعنی پایین ترین میزان درآمد یک معلم ورزش و بالاترین میزان آن در کشور بلژیک به ترتیب 2330€ و 8050€ (یورو) می باشد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تحصیل رشته تربیت بدنی در بلژیک، بهترین دانشگاه های بلژیک برای تحصیل این رشته و غیره توضیحاتی ارائه گردید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *