مهاجرت تحصیلی ایرلند

رشته تربیت بدنی در ایرلند

تحصیل در رشته تربیت بدنی در ایرلند که بخشی از پادشاهی متحد UK یا به عبارتی United Kingdom است، هر ساله طرفداران زیادی دارد. چراکه نه تنها کشوری توسعه یافته است بلکه به لحاظ هزینه های تحصیل و زندگی هم تقریبا از سایر کشورهای پادشاهی متحد یعنی انگلیس، ولز و اسکاتلند ارزان تر می باشد. پس از اتمام تحصیلات هم با سرمایه گذاری یا کاریابی یا ازدواج با یکی از شهروندان ایرلند، امکان تمدید اقامت در این کشور وجود خواهد داشت. منتهی محبوب ترین روش، تمدید اقامت پس از فارغ التحصیلی با استخدام شدن برای کارفرمای ایرلندی است که با توجه به موقعیت های شغلی زیادی که در این کشور وجود دارد حتی برای دانشجویان غیر اروپایی هم در این خصوص شانس خوبی وجود دارد.

در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به رشته تربیت بدنی در ایرلند به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه های تحصیل رشته تربیت بدنی در ایرلند چقدر است؟
  • کار دانشجویی در ایرلند چگونه است؟

معرفی ایرلند

ایرلند بیستمین جزیره بزرگ در دنیا است که به 2 بخش ایرلند شمالی و جنوبی تقسیم می شود. در حال حاضر حدودا 5 میلیون نفر در ایرلند جنوبی که به نام جمهوری ایرلند شناخته می شود زندگی می کنند و حدودا 2 میلیون نفر نیز ساکن ایرلند شمالی هستند. البته در هر دوی آن ها امکانات رفاهی و آموزشی خیلی خوبی وجود دارد که مشابه سایر کشورهای حوزه پادشاهی متحد است. نکته خیلی مثبتی هم که در خصوص ایرلند وجود دارد این است که کشوری انگلیسی زبان است؛ یعنی در این کشور زبان های رسمی انگلیسی و ایرلندی است و دانشجویانی که دوره تحصیلی خود را به زبان انگلیسی می گذرانند، برای وارد شدن به بازار کار، برخلاف بسیاری دیگر از کشورها از جمله یونان، با همان زبان انگلیسی هم می توانند موفق شوند.

هزینه تحصیل رشته تربیت بدنی در ایرلند

ایرلند نظام تحصیلی رایگانی ندارد هرچند تربیت بدنی جزو رشته های گران قیمت این کشور نیست. منتهی هر کسی با توجه به دانشگاهی که در ایرلند از آن پذیرش می گیرد و مقطع تحصیلی مورد نظر خود، بابت تحصیل رشته تربیت بدنی باید هزینه های متفاوتی را پرداخت نماید. اما به طور کلی می توان میانگین هزینه های تحصیل در این رشته ها در سرتاسر ایرلند به شرح ذیل دانست:

ردیفبرنامه تحصیلیحدود شهریه سالانه
1کارشناسیاز 9850€ تا 15000€ (یورو)
2کارشناسی ارشداز 9500€ تا 19000€ (یورو)
3دکتریاز 9500€ تا 19000€ (یورو)

هزینه دیگری که بین دانشجویان تمامی رشته های تحصیلی در ایرلند مشترک است، هزینه های زندگی در این کشور می باشد. برای زندگی در ایرلند هزینه های زندگی افراد با توجه به سبک زندگی و شهر محل اقامتشان متفاوت خواهد بود اما در سال 2023 حدودا به شرح ذیل است:

تعداد افراد خانوادهحدود هزینه های زندگی ماهانه در شهر دوبلین بدون احتساب اجاره مسکن
1 نفراز 900€ تا 1200€ (یورو)
خانواده 4 نفرهاز 3500€ تا 4200€ (یورو)

تهیه مسکن مستقل در ایرلند همانند غالب کشورهای اروپایی پرهزینه است. پس کسانی که تمایل دارند هزینه های زندگی خود در این کشور را کاهش دهند می توانند تلاش کنند به جای آپارتمان مستقل یا خوابگاه بگیرند یا آپارتمانی را به صورت اشتراکی با دانشجویان دیگر اجاره کنند.

در نموداری که در ادامه ترسیم شده است حدود اجاره بهای ماهانه بیان می شود:

اجاره بها ماهانه در ایرلند

پرداخت هزینه های رشته تربیت بدنی در ایرلند

همان طور که بررسی شد شهریه دانشگاه های ایرلند حتی برای رشته تربیت بدنی هم در مقایسه با کشورهایی مثل مجارستان، ترکیه، ایتالیا، فرانسه و غیره، بالا می باشد. هرچند رشته تربیت بدنی در گروه رشته های گران قیمت دانشگاه های ایرلند جای نمی گیرد. با این حال تنها راه های تامین شهریه دانشگاه های ایرلند حتی برای رشته تربیت بدنی یا داشتن تمکن مالی لازم از قبل است، چرا که باید شهریه دانشگاه از حداقل 1 سال جلوتر پرداخت گردد، یا اخذ بورسیه های تحصیلی که برخی از آن ها تمام و برخی دیگر بخشی از شهریه دانشگاه را تامین می نمایند. از جمله بورسیه های تحصیلی در ایرلند می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • Munster Technological University Scholarships
  • Dundalk Institute of Technology Scholarships
  • Technological University Dublin Scholarships
  • College of Computing Technology (CCT) College Dublin Scholarship

اما برای تامین هزینه زندگی در ایرلند که در صورتی که فرد در هزینه هایش صرفه جویی کند می توان آن را به ماهانه 900€ تا 1000€ (یورو) هم کاهش داد، دانشجویان امکان مشغول شدن به کار پاره وقت حین تحصیل را دارند. دانشجویان بین المللی در ایرلند اجازه کار تا سقف 20 ساعت در هفته را در طول دوران تحصیل و تا 40 ساعت در هفته را در تعطیلات تابستانی یا تعطیلات بین 2 ترم دارند. این تعطیلات در ایرلند از ژوئن تا سپتامبر و همچنین از 15 دسامبر تا 15 ژانویه می باشد.

پرداخت هزینه های رشته تربیت بدنی در ایرلند

کار پس از تحصیل در ایرلند

فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی معمولا مشغول به کار مربی گری یا کار به عنوان معلم ورزش در مدارس و کالج های ایرلند می شوند. با توجه به این که نرخ بیکاری در ایرلند در سال 2022 حدود 5% است، پیشنهاد می شود فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی از آن جایی که جزو رشته های مورد نیاز بازار کار ایرلند در حال حاضر نیست، سعی کنند در کنار تسلط به زبان انگلیسی کمی هم به زبان ایرلندی آشنایی داشته باشند تا موقعیت های شغلی پیش روی خود را افزایش دهند.

البته در صورتی که فردی بتواند به عنوان معلم ورزش و تربیت بدنی مدارس یا کالج های ایرلند استخدام شود دیگر نگرانی بابت هزینه های خود در این کشور نخواهد داشت. به عبارت دیگر معلمین در ایرلند سطح درآمد خوبی دارند و با توجه به سابقه کار و سطح تحصیلات حقوق میگیرند. اما به طور متوسط درآمد معلمین ورزش در ایرلند سالانه 30550€ (یورو) می باشد. علاقمندان به تحصیل رشته تربیت بدنی در ایرلند، انگلیس، اسکاتلند، مجارستان، کانادا، ترکیه، اتریش، فرانسه، اوکراین و غیره می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند تا شرایط آن ها مطابق با بهترین مسیر مهاجرتی که مناسبشان است توسط کارشناسان بررسی گردد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *