مهاجرت تحصیلی ایتالیا

رشته تربیت بدنی در ایتالیا

رشته تربیت بدنی در ایتالیا

رشته تربیت بدنی در ایتالیا هم بازار کار خوبی دارد هم ارزان قیمت است. شایان ذکر است که هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی ناچیز است. برای تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور در مقطع کارشناسی نیز افراد لزوما باید به زبان ایتالیایی تسلط کامل داشته باشند. البته فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی حتی اگر دوره تحصیلی خود را به زبان انگلیسی هم گذرانده باشند، در نهایت برای کاریابی در ایتالیا ناچار به تسلط پیدا کردن به زبان ایتالیایی هستند. لازم به ذکر است به عنوان دانشجوی خارجی بهتر است افراد به سراغ شهرهای جنوبی این کشور نروند چرا که نرخ بیکاری در این شهرها بعضا به بالای 28% هم می رسد؛ یعنی حتی برای خود ایتالیایی ها نیز در این مناطق موقعیت های شغلی کافی وجود ندارد.

تسلط به زبان ایتالیایی علاوه بر این کشور، برای کاریابی در کشورهای دیگر از جمله مالتا و سوئیس هم مفید خواهد بود. خصوصا با توجه به این که داشتن ویزای تحصیلی این کشور از آن جایی که عضو شنگن است، باعث می شود غیر اروپایی ها نیز بتوانند بدون نیاز به اخذ ویزای جداگانه به کل کشورهای شنگن سفر کنند. در نتیجه امکان کاریابی پس از فارغ التحصیلی در کشورهای دیگری به جز این کشور هم وجود خواهد داشت، هرچند امکان آن کم تر است. پس بهتر است هر کس قصد اقامت هر کشوری را دارد، دوره تحصیلی رشته تربیت بدنی را از دانشگاه های همان کشور پذیرش بگیرد. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تحصیل در این کشور به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه های تحصیل رشته تربیت بدنی در ایتالیا چقدر است؟
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا کدام اند؟
  • درآمد فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی در ایتالیا چقدر است؟

هزینه های تحصیل رشته تربیت بدنی در ایتالیا

هزینه های دانشجویان رشته تربیت بدنی در این کشور به 2 گروه عمده تقسیم می شود:

  1. شهریه دانشگاه
  2. هزینه های زندگی در این کشور

کسانی که موفق به اخذ پذیرش رشته تربیت بدنی دانشگاه های دولتی این کشور شوند معمولا سالانه باید بین 1000€ تا 4000€ (یورو) به عنوان شهریه پرداخت نمایند. این در حالی است که در غالب دانشگاه های این کشور معمولا پس از چند ترم تحصیل به دانشجویان ممتاز هر رشته ای از جمله تربیت بدنی، بورسیه های تحصیلی هم داده می شود که بعضا تمام یا بخشی از هزینه های زندگی در این کشور را پرداخت می کند. ذکر این نکته هم ضروری است که دانشجویان رشته تربیت بدنی دانشگاه های دولتی ایتالیا اگرچه اگر اروپایی نباشند، در مقایسه با دانشجویان اتحادیه اروپا و حوزه اقتصادی اروپا (EU/EEA students) شهریه بیشتری را پرداخت می نمایند، اما باز هم ایتالیا را می توان جزو ارزان ترین کشورهای اروپایی طبقه بندی نمود.

شهریه دانشگاه های خصوصی ایتالیا تقریبا تابع قانون خاصی نیست و دانشجویان رشته تربیت بدنی در هر کدام از این دانشگاه ها شهریه متفاوتی پرداخت می نمایند. با این حال حدود شهریه این دانشگاه ها را برای دانشجویان رشته مزبور می توان بین 9000€ تا 15000€ (یورو) به صورت سالانه دانست. در ضمن علاوه بر شهریه دانشگاه هزینه های زندگی در ایتالیا نیز باید در نظر گرفته شود که با توجه به شهر محل اقامت هر فرد معمولا بین 800€ تا 1200€ (یورو) در ماه است و در ­شهرهای بزرگ تر ایتالیا یعنی میلان و رم ممکن است به 1450€ (یورو) در ماه هم برسد. البته برخلاف کشورهایی مثل ترکیه و اوکراین، نرخ تورم در ایتالیا پایین است و نتیجتا قیمت ها به مرور زمان افزایش چشمگیری در این کشور نخواهد داشت.

در نمودار ذیل نرخ تورم در ایتالیا بررسی شده است:

نرخ تورم در ایتالیا

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

برای اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا افراد ابتدائا باید از یکی از دانشگاه های این کشور در رشته تربیت بدنی پذیرش بگیرند. برخی از بهترین دانشگاه های ایتالیا برای رشته تربیت بدنی عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های ایتالیا برای تحصیل رشته تربیت بدنیTHE Ranking 2023QS Ranking 2023
University of Bologna161167
Sapienza University of Rome201171
University of Padua201243
Vita-Salute San Raffaele University201436
University of Trento401457

پس از اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های ایتالیا که برخی از آن ها در جدول بالا معرفی شدند، نوبت به ویزای تحصیلی ایتالیا می رسد. مهم ترین مدارکی که به این منظور باید تقدیم سفارت ایتالیا شود عبارت هستند از:

  • نامه پذیرش قطعی از دانشگاهی در ایتالیا
  • مدرک زبان ایتالیایی یا انگلیسی با توجه به زبان دوره تحصیلی
  • توصیه نامه از حداقل 2 تن از اساتید پیشین
  • مدرکی دال بر تهیه محل اقامتی در ایتالیا
  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی جدید
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و ترجمه رسمی آن به زبان انگلیسی
  • بلیت رفت و برگشت به ایتالیا یا اثبات این که فرد قصد بازگشت به کشور خود را دارد.
  • بیمه معتبر در ایتالیا با حداقل پوشش 30000€ (یورو) از هزینه های درمان
  • گواهی تمکن مالی مبنی بر توانایی فرد بر پرداخت هزینه زندگی در ایتالیا
  • رسید پرداخت شهریه سال اول یا مدرکی دال بر اخذ بورسیه تحصیلی
  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی به زبان انگلیسی
  • اطلاعات دقیق دوره تحصیلی در ایتالیا و زمان آغاز و پایان آن

کار پس از تحصیل رشته تربیت بدنی در ایتالیا

کار پس از تحصیل رشته تربیت بدنی در ایتالیا

فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی در ایتالیا همانند سایر کشورهای دنیا، غالبا به عنوان مربی تیم های ورزشی یا معلم ورزش و تربیت بدنی مدارس و کالج های ایتالیا فعالیت می کنند. به این منظور ضرورت دارد علاوه بر زبان انگلیسی به زبان ایتالیایی هم مسلط باشند تا علاوه بر مدارس خصوصی در مدارس دولتی ایتالیایی هم موقعیت کاری به دست آورند. لازم به ذکر است میزان دقیق درآمد معلمین ورزش در هر مدرسه ای با توجه به عواملی مثل سابقه کار، سطح تحصیلات و غیره متفاوت است. اما به طور کلی میانگین درآمد ماهانه معلمین تربیت بدنی در ایتالیا ماهانه 3870€ (یورو) و سالانه 46400€ (یورو) می باشد. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر راجع به تحصیل رشته تربیت بدنی در ایتالیا، هلند، کانادا، انگلیس، مجارستان، ترکیه و غیره می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *