مهاجرت تحصیلی اوکراین

رشته تربیت بدنی در اوکراین

رشته تربیت بدنی در اوکراین

رشته تربیت بدنی در اوکراین تقریبا ارزان قیمت است؛ در نتیجه با این که این کشور نظام تحصیلی رایگان ندارد طرفداران خاص خود را دارا است. البته اگر کسی به دنبال تحصیل در اروپا با هزینه های نسبتا پایین است بهتر است کشورهای دیگری مثل فرانسه، مجارستان، لهستان، ایتالیا، آلمان و غیره را انتخاب کند. چرا که اوکراین در کنار کشور مالدووا، فقیرترین کشور اروپایی است که درصد فقرای آن ها بالا می باشد. اوکراین همچنین یکی از کشورهایی است که فساد دولتی و قضایی زیادی دارد و نتیجتا گزینه خوبی برای دانشجویانی که بتوانند کمی بیشتر هزینه کنند و به کشورهای مذکور بروند، نیست. البته با وجود معایبی که دارد اوکراین دارای حاصل خیزترین زمین های کشاورزی است به همین دلیل جزو بزرگ ترین صادرکننده های گندم دنیا است. در نتیجه برخی از مشاغل در این کشور شرایط بدی ندارند؛ مثلا مهندسی کشاورزی.

اوکراین با این که در قاره اروپا واقع شده و با کشورهایی از جمله رومانی، مالدووا، بلاروس، اسلواکی و غیره همسایه است، کشوری در حال توسعه به شمار می آید. همچنین با این که امکان تحصیل در دانشگاه های اوکراین به زبان انگلیسی هم وجود دارد، زبان رسمی این کشور اوکراینی است و غالب رشته های تحصیلی برای کاریابی در اوکراین باید علاوه بر انگلیسی به زبان اوکراینی هم مسلط باشند. در این مقاله که به وسیله تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده با توجه به این که تحصیل در اوکراین با وجود معایبی که دارد، طرفداران خاص خود را دارا است، به سوالات ذیل پاسخ داده شده است:

  • هزینه های تحصیل رشته تربیت بدنی در اوکراین چقدر است؟
  • مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی اوکراین کدام است؟
  • آیا دانشجویان بین المللی ضمن تحصیل در اوکراین اجازه کار پاره وقت دارند یا خیر؟

هزینه های تحصیل رشته تربیت بدنی در اوکراین

تحصیل در رشته تربیت بدنی بستگی به دانشگاه مورد نظر و مقطع تحصیلی دارد اما معمولا در اوکراین شهریه دانشگاه ها برای این رشته سالانه بین 2000$ تا 5000$ (دلار آمریکا) است. هزینه دیگری هم برای تحصیل و زندگی در اوکراین باید به آن توجه نمود هزینه های زندگی است که البته در مقایسه بسیاری از کشورهای دیگر قاره اروپا، فوق العاده ارزان قیمت به حساب می آید. در واقع دانشجویان برای تحصیل و زندگی در اوکراین در کنار شهریه دانشگاه، باید ماهانه 300$ تا 450$ (دلار آمریکا) به عنوان هزینه های زندگی خود در نظر بگیرند. البته هرچند در ابتدا ممکن است ارزان بودن هزینه های زندگی در اوکراین به عنوان یک نقطه مثبت خیلی پررنگ راجع به این کشور به نظر برسد اما باید توجه داشت در مقابل درآمد افراد در این کشور هم پایین است.

مثلا در حالی که در سوئیس با هزینه های زندگی ماهانه حدود 2000$ (دلار آمریکا)، متوسط درآمد ماهی 5250$ (دلار آمریکا) می باشد، در اوکراین میانگین درآمد ماهانه افراد حدود 400$ (دلار آمریکا) است. البته این درآمد پاسخگوی هزینه های زندگی در اوکراین خواهد بود اما باز هم موجب نمی شود بتوان مردم اوکراین و خارجیانی را که اقامت این کشور دارند، دارای قدرت خرید بالا دانست. در اوکراین یکی از عمده ترین بخش های تشکیل دهنده هزینه های زندگی اجاره بهای ماهانه است که تقریبا مشابه کشور ترکیه می باشد و از کشورهای اروپایی دیگر پایین تر است.

در جدولی که در ادامه ترسیم شده حدود اجاره بهای ماهانه آپارتمان ها در اوکراین طی سال 2023 بیان می گردد:

نوع آپارتمانحدود اجاره بهای ماهانه در اوکراین
آپارتمان 1 خوابهاز 150$ تا 300$ (دلار آمریکا)
آپارتمان 3 خوابهاز 300$ تا 500$ (دلار آمریکا)

با توجه به نرخ تورم در اوکراین، هزینه ها به مرور افزایش خواهند داشت:

نرخ تورم در اوکراین

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی اوکراین

پس از این که دانشجوی علاقمند به رشته تربیت بدنی از یکی از دانشگاه های اوکراین پذیرش گرفت، نوبت به ویزای تحصیلی این کشور می رسد. مهم ترین مدارکی که به این منظور در سال 2023 از افراد خواسته می شود به شرح ذیل است:

  • فرم تکمیل شده ویزای تحصیلی
  • پاسپورت معتبر
  • 3 قطعه عکس 3*4
  • نامه پذیرش قطعی از رشته تربیت بدنی یکی از دانشگاه های اوکراین
  • بیمه معتبر در اوکراین
  • آزمایشات پزشکی معتبر از نظر اوکراین راجع به سلامت فرد
  • نتایج آزمایش HIV/AIDS
  • تمکن مالی لازم برای پرداخت هزینه های زندگی در اوکراین از طریق ارائه نامه بانکی
  • رسید پرداخت هزینه سفارت اوکراین (visa fee)
  • رسید پرداخت شهریه حداقل برای سال اول زندگی در اوکراین

کار ضمن تحصیل رشته تربیت بدنی در اوکراین

کار ضمن تحصیل رشته تربیت بدنی در اوکراین

دانشجویانی که با ویزای تحصیلی به اوکراین می روند به منظور این که اجازه کار در این کشور را داشته باشند باید مجوز کار یا به عبارتی همان work permit اخذ نمایند. به این ترتیب اجازه کار ضمن تحصیل تا 40 ساعت در هفته را خواهند داشت؛ این در حالی است که سقف ساعات کار دانشجویی در سایر کشورهای دنیا کم تر از اوکراین است. در واقع غالب کشورهای دنیا از جمله اتریش، کانادا، سوئد، دانمارک، آلمان و غیره به دانشجویان اجازه می دهند صرفا تا سقف 20 ساعت در هفته مشغول به کار باشند. این در حالی است که ساعات مجاز کار دانشجویی در برخی از کشورها حتی از این هم کم تر است؛ مثلا در سوئیس و هلند، دانشجویان بین المللی به ترتیب تا 15 و 16 ساعت در هفته اجازه کار ضمن تحصیل دارند.

البته در حالی که با کار دانشجویی تا سقف 20 ساعت در هفته در کشوری مثل اتریش دانشجویان می توانند ماهانه حدود 450€ (یورو) درآمد داشته باشند، در اوکراین میزان درآمد دانشجویان نهایتا 100€ (یورو) در ماه است. دانشجویان همچنین پس از این که دوره تحصیل خود در رشته تربیت بدنی را به پایان رساندند اجازه دارند در صورت پیدا کردن کار درخواست دهند و ویزای تحصیلی اوکراین را تبدیل به ویزای کاری کنند. البته به شرطی که با ویزای نوع D برای تحصیل به اوکراین رفته باشند؛ یعنی مدت تحصیلشان در این کشور بیش از 90 روز باشد. چرا که تحصیل کم تر از 90 روز در اوکراین با ویزای نوع C همراه است که قابلیت تبدیل در محیط را ندارد. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر راجع به رشته تربیت بدنی در اوکراین، نحوه اخذ پذیرش و غیره با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *