مهاجرت تحصیلی اتریش

رشته تربیت بدنی در اتریش

رشته تربیت بدنی در اتریش

رشته تربیت بدنی در اتریش علی رغم دشواری های اخذ ویزای تحصیلی، طرفداران خاص خود را دارد. دلیل این امر هزینه مقرون به صرفه تحصیل است. هزینه های تحصیل رشته تربیت بدنی در دانشگاه های دولتی اتریش برای اروپایی ها یا به عبارتی EU/EEA students رایگان است. غیر اروپایی ها نیز شهریه های پایینی پرداخت می نمایند. اتریش همچنین دانشگاه های زیادی دارد. این مسئله سبب شده علاقمندان به تحصیل رشته تربیت بدنی گزینه های زیادی داشته باشند. در حالی که برخی از کشورهای کوچک و کم جمعیت اروپایی از جمله لوکزامبورگ، موناکو، مالتا و غیره، تعداد کمی دانشگاه دارند. همین مسئله انتخاب های خارجی ها را محدود می کند. علاوه بر شهریه کم دانشگاه های دولتی اتریش و گزینه های تحصیلی زیادی که پیش روی علاقمندان به این کشور وجود دارد. تحصیل رشته تربیت بدنی در اتریش مزایای دیگری هم دارد.

از آن جمله می توان به نرخ پایین بیکاری در اتریش اشاره نمود که یکی از دغدغه های اصلی دانشجویان بین المللی است. چرا که اگر دانشجویی بعد از تحصیل در کشوری نتواند شغلی پیدا کند معمولا اجازه تمدید اقامت را بعد از مدتی نخواهد داشت. پس توجه به تعداد فرصت های شغلی هر کشوری پیش از اخذ پذیرش از دانشگاه های آن، اهمیت زیادی دارد. در سال 2022 نرخ بیکاری در اتریش 6.2% است با این حال فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی و سایر رشته های تحصیلی اگر بخواهند موفق به کاریابی در این کشور شوند. باید به زبان آلمانی تسلط کامل داشته باشند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده راجع به تحصیل رشته تربیت بدنی در اتریش به سوالات ذیل پاسخ داده شده است:

  • هزینه های تحصیل رشته تربیت بدنی در این کشور چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته تربیت بدنی در اتریش کدام اند؟

هزینه های تحصیل رشته تربیت بدنی در اتریش

در صورتی که فرد موفق شود پذیرش رشته تربیت بدنی را از دانشگاه های دولتی این کشور بگیرد. تابعیت اتریش یا کشورهای عضو اتحادیه اروپا و حوزه اقتصادی اروپا یا سوئیس را داشته باشد، هیچ شهریه ای نمی پردازد. یعنی این گروه از افراد برای تحصیل رشته تربیت بدنی در دانشگاه های دولتی کشور اتریش تنها ترمی 100€ الی 600€ (یورو) به عنوان هزینه های ثبت نام پرداخت می کنند. اما دانشجویان بین المللی از جمله ایرانی ها اگر بخواهند در دانشگاه های دولتی اتریش تحصیل کنند. با توجه به مقطع تحصیلی و قوانین دانشگاه معمولا سالی 900€ الی 3500€ (یورو) شهریه پرداخت می نمایند. البته شهریه دانشگاه های خصوصی اتریش برای تمامی دانشجویان صرف نظر از کشوری که تابعیت آن را دارند یکسان است. برای رشته تربیت بدنی معمولا سالی 8000€ الی 14000€ (یورو) در سال می باشد.

البته برخی دانشگاه های خصوصی این کشور گران قیمت تر هستند. سالی بیش از 20000€ (یورو) شهریه رشته تربیت بدنی را اخذ می نمایند. علاوه بر شهریه دانشگاه، دانشجویان در این کشور باید به هزینه های زندگی نیز توجه کنند. البته این کشور به سوئیس ارزان معروف است. یعنی این کشور نیز همانند سوئیس امکانات رفاهی و امنیت زیادی دارد. اما هزینه های زندگی در آن به مراتب از سوئیس کم تر می باشد.

در نموداری که در ادامه ترسیم شده است، حدود هزینه های زندگی در سوئیس و اتریش با هم مقایسه می شود:

حدود هزینه های زندگی در سوئیس و اتریش

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته تربیت بدنی

تحصیل در کشوری خارجی ریسک ها و نگرانی های خاص خود را دارد که شاید مهم ترین آن را بتوان امکان تمدید ویزا پس از تمام شدن دوره تحصیلی دانست. پرطرفدارترین راه تمدید اقامت پس از فارغ التحصیلی، کاریابی است. یکی از عواملی که شانس کاریابی را در هر کشوری بالاتر می برد. تحصیل در دانشگاه های برتر آن کشور است. این کشور نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. مطرح ترین دانشگاه های آن در جدولی که در ادامه ترسیم شده معرفی شده اند:

بهترین دانشگاه های اتریش برای تحصیل رشته مدیریتTimes Higher Education Ranking 2023Shanghai Jiao Tong University Ranking 2023QS Ranking 2023U.S. News &World Report Raking 2023
University of Vienna124151151208
University of Klagenfurt401901486
University of Innsbruck401301308429
Vienna University of Technology401301179416
Graz University of Technology (TU Graz)601801284816
Johannes Kepler University Linz501801350992
Karl-Franzens University of Graz601601651693

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی اتریش

اخذ پذیرش از دانشگاه های اتریش مستلزم تسلط داشتن به زبان آلمانی نیست. چرا که دوره های زبان آلمانی برای دانشجویان در دانشگاه های دولتی این کشور برگزار می گردد. پس از اخذ پذیرش رشته تربیت بدنی از دانشگاه مورد نظر در اتریش نوبت به اخذ ویزای تحصیلی این کشور می رسد. یکی از حساس ترین انواع ویزا در اروپا به شمار می آید. مهم ترین مدارکی که به این منظور باید تهیه و تقدیم سفارت اتریش شوند عبارت هستند از:

  • ترجمه رسمی مدارک به زبان آلمانی با اخذ تاییدیه های لازم
  • ترجمه رسمی ریز نمرات تحصیلی به زبان آلمانی
  • مدرک زبان آلمانی که البته داشتن آن الزام نیست اما مزیت به حساب می آید.
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و ترجمه رسمی آن به زبان آلمانی
  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی
  • بلیت رفت و برگشت به اتریش

جهت تکمیل اطلاعات خود در این بخش توجه شما را به ویزای تحصیلی اتریش جلب می داریم.

کار ضمن تحصیل رشته تربیت بدنی در اتریش

کار ضمن تحصیل رشته تربیت بدنی در اتریش

در اتریش تا سقف 20 ساعت در هفته اجازه کار دانشجویی وجود دارد که مزیت بزرگی به حساب می آید. به این ترتیب دانشجویان رشته تربیت بدنی دانشگاه های این کشور علاوه بر این که می توانند ماهانه تا 450€ (یورو) درآمد داشته باشند. قادر خواهند بود رزومه خود را هم قوی تر نمایند. لازم به ذکر است فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی به عنوان مربی، مسئول برنامه دهی تغذیه و غیره در این کشور مشغول به کار شوند.

درآمد ماهانه فارغ التحصیلان رشته تربیت بدنی هم در این کشور با توجه به سابقه کار، سطح تحصیلات و غیره آن ها متفاوت خواهد بود. اما معمولا به طور متوسط سالانه 2400$ (دلار آمریکا) است. علاقمندان به تحصیل رشته تربیت بدنی در این کشور می توانند برای کسب اطلاعات دقیق تر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل کنند. جهت کار در این کشور نیز مقاله ویزای کاری اتریش در سال 2023 را از طریق لینک مذکور مطالعه بفرمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *