مهاجرت تحصیلی کانادا

رشته بیهوشی در کانادا

رشته بیهوشی در کانادا

رشته بیهوشی در کانادا توجه بسیاری از دانشجویان خارجی را در سراسر جهان به خود جلب کرده به طوری که اکثرا به قصد تحصیل به کانادا مهاجرت می کنند. در مطالعات متعدد، این کشور همواره در میان بهترین مکان ها برای زندگی قرار دارد. در سال های اخیر، این کشور توسط US News & World Report در رتبه سوم بهترین کشور جهان قرار گرفت. این امر تا حد زیادی به دلیل دسترسی آن به آموزش، امید به زندگی بالا (کانادا دارای سیستم مراقبت بهداشتی جهانی است)، و میزان جرم و جنایت و خشونت پایین است. جای تعجب نیست که تعداد بیشتری از دانشجویان بین المللی برای تحصیل در کانادا را انتخاب می کنند.

این کشور حدود 36.7% میلیون نفر جمعیت دارد. اکثر مردم این کشور از تبار اروپایی از مستعمرات اولیه فرانسوی و بریتانیایی و همچنین مهاجران بعدی از شرق و جنوب اروپا هستند. نیمه دوم قرن بیستم شاهد افزایش زیادی در تعداد مهاجران از آسیا، دریای کارائیب و آفریقا بود. در حال حاضر بیش از 260 منشاء قومی مختلف در سراسر این کشور گزارش شده است. این کشور همچنین خانه جمعیت بومی بزرگی است که از اولین ملل، اینویت و متیس تشکیل شده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرایط تحصیل رشته بیهوشی در کانادا را در این نگارش بررسی کرده است.

معرفی دانشگاه های رشته بیهوشی در کانادا

این کشور به یک مرکز پررونق برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است که رویاهایشان اقامت در کشوری است که تحصیلات خود را در آن به پایان می رساند. این کشور دیگر یک مقصد جهانی نادیده گرفته برای کسب مدرک نیست، بلکه یک مسیر مستقیم برای شهروندی دائمی ارائه می دهد. گزینه ای که بسیاری از دانشجویان بین المللی به دنبال آن هستند. این کشور بیش از 20 سال است که به عنوان یکی از 10 مکان برتر برای زندگی در جهان رتبه بندی شده است و دارای سیستم آموزشی است که در بین بهترین ها رتبه بندی شده است.

این کشور برای دانشجویانی که به دنبال جایگزینی کم‌ هزینه ‌تر برای تحصیل در سطح بین ‌المللی نسبت به آمریکا هستند، گزینه ‌ای محبوب است. دانشگاه‌ های این کشور در حال حاضر مدارک معتبری مانند دانشگاه‌ های ایالات متحده ارائه می‌کنند که اغلب با هزینه ‌های مقرون به صرفه ‌تر است. مردم این کشور اهمیت زیادی به یادگیری می دهند و استانداردهای آموزش در این کشور به طور یکسان بالا است.

تقریبا 100 دانشگاه در این کشور وجود دارد که 5 دانشگاه زیر در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

  • دانشگاه تورنتو
  • دانشگاه مک گیل
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه مونترال
  • دانشگاه آلبرتا

دانشگاه های زیر رشته بیهوشی در کانادا را ارائه می دهند:

  • دانشگاه ریورز تامپسون
  • دانشگاه مانیتوبا

معرفی رشته بیهوشی در کانادا

متخصصان بیهوشی باید ابتدا از دانشکده پزشکی به عنوان پزشکان واجد شرایط فارغ التحصیل شوند. پس از دبیرستان، شما باید حداقل 2 تا 3 سال تحصیلات دانشگاهی در مقطع کارشناسی را بگذرانید. علاوه بر آن شما باید چندین دوره علمی مورد نیاز، و سپس دانشکده پزشکی 4 سال دیگر را به صورت موفقیت آمیز تکمیل کنید. پس از فارغ التحصیلی از دانشکده پزشکی، پزشکانی که می خواهند متخصص بیهوشی باشند باید یک دوره دستیاری بیهوشی را که معمولا 5 سال است، بگذرانند. رزیدنتی شامل آموزش های بالینی پایه و همچنین آموزش در بیهوشی بزرگسالان و کودکان، بیهوشی زنان و زایمان، مراقبت های ویژه و مدیریت درد مزمن است.

پس از اتمام دوره دستیاری بیهوشی، پزشکان باید امتحان صلاحیت کالج سلطنتی پزشکان و جراحان کانادا را بگذرانند. آن ها همچنین باید دارای مجوز از استان یا منطقه مناسب باشند. متخصصان بیهوشی باید مهارت های ارتباطی خوبی داشته باشند تا بتوانند به طور موثر با بیماران، خانواده آن ها و سایر اعضای تیم پزشکی ارتباط برقرار کنند. همچنین برای آن ها مهم است که در دستان خود مهارت داشته باشند و بتوانند خطوط و لوله ها را به طور دقیق و سریع وارد بدن بیمار کنند. به طور کلی، آن ها باید مراقب و دقیق باشند. متخصصان بیهوشی باید از نظر عاطفی پایدار بوده و توانایی تصمیم گیری در مواقع اضطراری را داشته باشند. آن ها باید مایل به تحصیل در طول حرفه خود باشند تا با پیشرفت های پزشکی همگام شوند.

حقوق ماهیانه کار در کانادا برای متخصصان بیهوشی در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه متخصصان بیهوشی در کانادا

مدارک لازم جهت درخواست تحصیلی در کانادا

هر دانشگاه شرایط پذیرش خود را تعیین می کند اما در اینجا رایج ترین آن ها وجود دارد:

  • گواهی فارغ التحصیلی یا دیپلم
  • فرم درخواست پر شده
  • رزومه یا رزومه
  • یک تعهد نامه
  • شواهدی مبنی بر اینکه می توانید از نظر مالی در طول تحصیل در کانادا از خود حمایت کنید.
  • 2 نامه مرجع آکادمیک که آمادگی برای تحصیلات کارشناسی ارشد یا دکترا را تایید می کند (از جمله نامه های کارفرمایان)
  • اسناد ترجمه شده باید توسط یک مترجم حرفه ای تایید شود. شما باید نسخه اصلی اسناد را نیز وارد کنید.

هزینه تحصیل رشته بیهوشی در کانادا

هزینه تحصیل رشته بیهوشی در کانادا

در مقایسه با بسیاری از کشورها، تحصیل در این کشور بسیار مقرون به صرفه است. محدود هزینه تحصیل در کانادا در زیر بررسی شده است:

پارامترهزینه به دلار کانادا
کمترین20000CAD
بیشترین30000CAD

محدوده در جدول بالا تنها میانگین هزینه تحصیل را نشان می دهد و هزینه ها در موسسات و برنامه های مختلف متفاوت خواهد بود. هزینه های مسکن، غذا و سایر هزینه های زندگی به موقعیت مکانی و نیازهای شما بستگی دارد، اما 15000CAD (دلار کانادا) در سال تخمین غیر معمولی نیست. هزینه های تحصیل برای دانشجویان بین المللی در استان ها و برنامه ها متفاوت است.

جدول زیر میانگین موزون شهریه (به دلار کانادا) برای دانشجویان خارجی تمام وقت را بر اساس رشته تحصیلی نشان می دهد:

مقطع تحصیلیهزینه به دلار
کارشناسیبین 13000$ تا 20000$
کارشناسی ارشدبین 17000$ تا 25000$
دکترابین 7000$ تا 15000$

مدارک زبان معتبر جهت تحصیل در کانادا

دانشجویان در این کشور می ‌توانند از میان طیف گسترده ‌ای از مقاطع کارشناسی ارشد انگلیسی و همچنین زبان فرانسه را انتخاب کنند. بسته به زبانی که برای تحصیل انتخاب می کنید، باید سطح مهارت خود را ثابت کنید.

آزمون های اصلی زبان انگلیسی پذیرفته شده توسط دانشگاه های برتر این کشور عبارتند از:

ازمون های اصلی زبان انگلیسی در کانادابرخی از دانشگاه ها ممکن است آزمون های انگلیسی دیگری مانند:

  • CAEL (ارزیابی زبان انگلیسی آکادمیک کانادایی)
  • CanTEST (آزمون زبان انگلیسی این کشور، برای دانش پژوهان و کارآموزان)
  • MELAB (باتری ارزیابی زبان انگلیسی میشیگان)
  • آزمون های زبان فرانسه مورد قبول دانشگاه های این کشور
  • DALF
  • DELF
  • TEF
  • TCF
  • TestCan

کارشناسان ما در موسسه حقوق سفیران سروش سعادت می توانند اطلاعات بیشتری درباره تحصیل در این کشور در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *