مهاجرت تحصیلی نروژ

رشته بیهوشی در نروژ

رشته بیهوشی در نروژ

دانشجویان بین المللی جهت تحصیل رشته بیهوشی در نروژ گزینه های بسیاری را داشته و می توانند برترین دانشگاه های این کشور را انتخاب کنند. در این کشور، دوره ها معمولا از آگوست شروع می شود. دانشگاه ها مهلت درخواست خود را بین 1 دسامبر تا 15 مارس تعیین می کنند. اگرچه، ممکن است برخی از مدارس مهلت “پیش صلاحیت” داشته باشند. اگر می خواهید برای دریافت مدرک به این کشور بیایید، تحقیقات خود را زود انجام دهید تا مطمئن شوید که تاریخ درخواست را از دست ندهید. شرایط پذیرش تحصیلی و رسمی توسط دانشگاه ها تعیین می شود. اگر قصد دارید برای تحصیل در این کشور درخواست دهید، ممکن است مجبور باشید نشان دهید که تحصیلات آکادمیک قبلی شما شامل دوره هایی است که حداقل 1 سال و نیم تحصیل در یک موضوع مرتبط را شامل می شود.

جدای از کیفیت آموزش، این کشور تجربه منحصر به فردی را برای دوستداران طبیعت ارائه می دهد. شما هرگز از ساحل با آبدره های چشمگیر آن دور نیستید. هرگز از نقاط داغ کوهنوردی یا اسکی الهام بخش دور نیست. و شما می توانید آفتاب نیمه شب را در تابستان و زمستان های برفی هیجان انگیز را تجربه کنید. با بیش از 15000 اتباع خارجی که در دانشگاه های این کشور ثبت نام کرده اند، تنوع یکی از نقاط قوت اصلی سیستم آموزشی بسیار معتبر نروژ است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به هموطنان عزیز درباره رشته بیهوشی در نروژ در این نگارش صحبت کرده است.

معرفی دانشگاه های رشته بیهوشی در نروژ

زندگی در یک دانشگاه این کشور با تجربه ای که در یک موسسه آمریکایی یا بریتانیایی به دست می آورید کاملا متفاوت است. اما شباهت های زیادی نیز وجود دارد. برخی از دانشگاه ها به دانشجویان بین المللی یک دوره اختیاری زبان نروژی را ارائه می دهند. این اغلب در تابستان قبل از مطالعه یا در برخی موارد 1 سال کامل قبل از مطالعه انجام می شود. اولویت اغلب به شهروندان غیر اتحادیه اروپا ,EEA داده می شود. اکثر دانشگاه ها و کالج ها در طول دوره تحصیل خود درس های بین المللی نروژی ارائه می دهند. اگر می ‌خواهید فراتر از تحصیل در این کشور بمانید، استفاده از این فرصت ضروری است.

دانشگاه هایی که رشته بیهوشی در نروژ را ارائه می دهند، در جدول زیر آمده است:

نام دانشگاهرتبه جهانیرتبه اروپایی
دانشگاه اسلو10123
دانشگاه برگن20784
دانشگاه علم و صنعت نروژ35261
UiT دانشگاه قطب شمال نروژ454161
دانشگاه علوم زیستی نروژ868255

معرفی رشته بیهوشی در نروژ

رشته بیهوشی در نروژ به شاخه ای از پزشکی اطلاق می شود که به مطالعه نحوه سرکوب درک درد و احساس در مغز می پردازد. یک متخصص بیهوشی برای بیمارانی که تحت عمل جراحی و سایر اقدامات پزشکی که باعث درد می شوند، بیهوشی می کند. 3 نوع بیهوشی عمومی را می توان انجام داد:

  • بیهوشی عمومی که باعث از دست دادن هوشیاری می شود.
  • بی حسی منطقه ای که به طور انتخابی مناطقی از نخاع و اعصاب را مسدود می کند.
  • بی حسی موضعی که احساس را در محل اعمال شده بی حس می کند.

متخصص بیهوشی همچنین می تواند بیماران مبتلا به سندرم های درد حاد و مزمن را تشخیص داده و درمان کند. برخی از متخصصان بیهوشی دوره های آموزشی درد را تکمیل می کنند و روی انجام تزریقات (مانند تزریق استروئید اپیدورال) تمرکز می کنند تا به تسکین درد بیماران مبتلا به درد مداوم کمک کنند. این متخصصان اغلب به عنوان متخصصان مدیریت درد یا متخصصان طب درد نامیده می شوند.

حقوق ماهیانه کار در نروژ برای متخصصان بیهوشی در نمودار زیر نشان داده شده است:

حقوق ماهیانه متخصصان بیهوشی در نروژ

هزینه تحصیل رشته بیهوشی در نروژ

اکثر دانشگاه‌ ها و کالج‌ های دانشگاه دولتی این کشور دارای بودجه عمومی هستند و دولت این کشور دسترسی به آموزش عالی را برای همه بخش مهمی از جامعه این کشور می‌ داند. بنابراین، به عنوان یک قاعده، موسسات دولتی این کشور شهریه ای دریافت نمی کنند. این امر در مورد دانشجویان بین المللی نیز صدق می کند، مهم نیست که از کدام کشور آمده اید. در نروژ، اکثر دانشگاه‌های دولتی شهریه دریافت نمی‌کنند. دوره ها برای تمامی مقاطع تحصیلی برای دانشجویان بین المللی عضو اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا معتبر می باشد. فقط یک هزینه اتحادیه دانشجویی وجود دارد که باید به طور کامل پرداخت شود که بین 30€ تا 60€ (یورو در هر ترم است.

دانشگاه های خصوصی شهریه دریافت می کنند و این هزینه تحصیل در نروژ برای این نوع دانشگاه ها در جدول زیر آمده است:

مقطع تحصیلیهزینه سالانه به یورو
کارشناسیبین 7000€ تا 9000€
کارشناسی ارشدبین 9000€ تا 19000€

در طول تحصیل دانشجویان جهت تحصیل به موارد دیگری نیاز دارند که می توان به کتاب و مجلات اشاره کرد.کتاب و مجلات معمولا حدود 50€ (یورو) در ماه می باشند. اما می توانید برای صرفه جویی در هزینه، کتاب های دست دوم را از کتابخانه ها و مغازه های دست دوم نیز خریداری کنید. فعالیت های اجتماعی دانشجویان بین 50€ تا 120€ (یورو) در ماه هزینه دارد.

هزینه تحصیل رشته بیهوشی در نروژ

کار حین تحصیل در نروژ

بسیاری از دانشجویان بین المللی در هنگام تحصیل در نروژ مشاغل پاره وقت دارند. بنابراین، این یکی از برترین راه ها برای یادگیری زبان نروژی و افزایش درآمد می باشد. با این حال، باید توجه داشته باشید که در کنار اینکه دانشجوی تمام وقت هستید، محدودیت‌ هایی برای میزان کار شما وجود دارد. به طور کلی، اجازه اقامت دانشجویی حق استخدام در این کشور را پوشش نمی دهد. دانشجویان با اخذ مجوز تحصیل می به طور خودکار می توانند مجوز کار پاره وقت نیز دریافت کنند. با این حال، دانشجویان عضو اتحادیه اروپا و EEA نیازی به مجوز کار نداشته و پس از اینکه در پلیس ثبت نام کنند، می توانند در این کشور کار کنند.

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا می ‌توانند 20 ساعت در هفته در طول سال اول تحصیل خود کار کنند. مراقب باشید که هنگام تمدید مجوز تحصیل، مجوز کار پاره وقت به طور خودکار تمدید نمی شود. برای تمدید مجوز کار، دانشجویان باید پیشرفت رضایت بخشی در تحصیل خود را ثبت کنند. لطفا با موسسه خود مشورت کنید. چنانچه قصد مهاجرت به نروژ 2023 را دارید، می توانید سایر مقالات مربوط به این کشور را در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *