مهاجرت تحصیلی لیتوانی

رشته بیهوشی در لیتوانی

رشته قلب و عروق در لیتوانی

رشته بیهوشی در لیتوانی با در موسسات اموزشی عالی برتر این کشور با هزینه مقرون به صرفه ارائه شده و دانشجویان می توانند برای تحصیل درخواست دهند. این کشور از نظر کیفیت زندگی نمره بالایی کسب می کند. این شهر در رتبه اول در منطقه CEE (اروپا مرکزی و شرقی) در شاخص شهر سبز قرار دارد و همچنین به دلیل زیرساخت های بهداشتی در سطح جهانی و سطح ایمنی شناخته شده است. در حالی که شهرهای آن با شهرهایی مانند کپنهاگ، بارسلونا و کیپ تاون مقایسه شده‌اند، لیتوانی نیز به خاطر فضاهای سبز نفس‌ گیر و آرامش و سکوتش شهرت دارد. بزرگترین دارایی این کشور طبیعت آن است.

در حالی که چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن در این کشور وجود دارد، اگر به دنبال به حداکثر رساندن تجربه تحصیلی بین المللی خود هستید، موقعیت مکانی این کشور در اروپای مرکزی این کار را آسان می کند. همه مقاصد اصلی اروپا به لطف فرودگاه ‌های بین‌ المللی پایتخت ویلنیوس و شهر دوم کاوناس، فقط 2 یا 3 ساعت با هواپیما فاصله دارند، در حالی که مسیرهای ریلی به مقصدهای سراسر اروپای شرقی خدمات رسانی می‌ کنند. همچنین کشوری نسبتا آسان برای رانندگی در آن است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نوشتار را به موضوع رشته بیهوشی در لیتوانی اختصاص داده است.

پذیرش تحصیلی رشته بیهوشی در لیتوانی

برنامه های فلوشیپ ارائه شده توسط دانشگاه علوم بهداشت لیتوانی، دوره های کارشناسی ارشد پزشکی (معمولا 1 ساله) است که برای دانشجویان دارای مدرک لیسانس یا کارشناسی ارشد در علوم زیست پزشکی، که به دنبال بهبود مهارت های خود در یک تخصص خاص با فرصتی برای ادامه عمل خود هستند، می باشد. برای تحصیل در لیتوانی باید حساب خود را ایجاد کنید. درخواست را پر کرده و ارسال کنید. سپی نسخه های الکترونیکی مدارک خود را در سامانه درخواست بارگذاری کنید. پس از تکمیل فرم درخواست فراموش نکنید که روی SUBMIT کلیک کنید، زیرا فقط درخواست های ارسال شده در نظر گرفته می شوند. سپس منتظر بازخورد از دانشگاه باشید.

اگر بازخورد مثبت بود، می توانید روند پذیرش را ادامه دهید و هزینه درخواست 150€ (یورو) را بپردازید. پس از دریافت بازخورد مثبت، باید روند درخواست را ادامه دهید و هزینه درخواست 150€ (یورو) (غیر قابل استرداد) را بپردازید. پس از پرداخت هزینه، درخواست صادر می شود. اگر متقاضی پیشنهاد تحصیل در LSMU را بپذیرد، باید آن را از طریق پلت فرم درخواست تایید کند. اگر آماده پذیرش پیشنهاد تحصیل در LSMU هستید، باید هزینه ثبت نام 350€ (یورو) (غیر قابل استرداد) را بپردازید و مراحل پذیرش را ادامه دهید.

در این بخش شاهد مراحل پذیرش تحصیلی در رشته بیهوشی در لیتوانی هستید:

مراحل پذیرش تحصیلی در رشته بیهوشی در لیتوانی

معرفی دانشگاه های رشته بیهوشی در لیتوانی

این کشور با تاریخ رنگارنگ و موقعیت جغرافیایی مهم خود، مرکز ارتباطی شلوغ بین اروپای غربی و شرقی است. این کشور کوچک با جمعیتی حدود 2.8 میلیون نفر از سال 2004 عضو اتحادیه اروپا بوده و در سال 2015 یورو را به عنوان واحد پول رسمی خود پذیرفته است. در 2 دهه گذشته، سیستم آموزشی این کشور شاهد اصلاحات هیجان انگیزی بوده است. دانشجویان بین المللی می توانند در صدها برنامه تحصیلی مختلف به زبان انگلیسی تحصیل کنند.

در این کشور حدود 30 موسسه آموز عالی وجود دارد. مشابه کشورهایی مانند آلمان، هلند یا فنلاند، این سیستم بین دانشگاه ‌ها و کالج‌ های دانشگاهی که اغلب «دانشگاه‌های علوم کاربردی» نیز نامیده می‌شوند، تمایز قائل می‌شود. از طریق فرآیند بولونیا، دانشگاه های لیتوانی ساختار کارشناسی و کارشناسی ارشد را برای برنامه های دانشگاهی خود اتخاذ کرده اند. مدارک اعطاء شده در سراسر اروپا و در سطح جهانی شناخته شده است.

دانشگاه های رشته بیهوشی در لیتوانی در جدول زیر آمده است:

نام دانشگاهرتبه جهانیرتبه در اروپا
دانشگاه علوم بهداشت لیتوانی888262
دانشگاه ویلنیوس933272

معرفی رشته بیهوشی در لیتوانی

معرفی رشته بیهوشی در لیتوانی

متخصصان بیهوشی، پزشکانی هستند که بیماران را آرام می کنند و در طی اقدامات پزشکی آن ها را تحت نظر دارند. آن ها برای تجویز دوزهای مناسب داروها آموزش دیده اند تا درد و ناراحتی بیمار را به حداقل برسانند. مراقبت های پس از عمل توسط این متخصصان شامل تجویز دارو و ارزیابی بیماران برای تشخیص عوارض یا واکنش به داروها است. متخصصان بیهوشی به ایجاد و اجرای طرح های مدیریت درد کمک می کنند. آن ها در بیمارستان ها، مطب پزشکان و دندانپزشکان، مراکز جراحی سرپایی، و کلینیک های مدیریت درد کار می کنند. آن ها داروهایی را برای تسکین درد بیماران در اتاق های مراقبت های ویژه و زایمان و همچنین کسانی که از درد مزمن رنج می برند تجویز می کنند. برخی به عنوان محقق و معلم استخدام می شوند.

متخصصان بیهوشی قبل از جراحی یا سایر روش های پزشکی با بیماران ملاقات می کنند تا در مورد سابقه پزشکی آن ها صحبت کنند و وضعیت فیزیکی آن ها را ارزیابی کنند. برای معاینه بیماران و اطمینان از مناسب بودن برای جراحی ممکن است نیاز به انجام آزمایش‌های تشخیصی، از جمله اشعه ایکس باشد. متخصص بیهوشی با مشاوره با پزشکان و سایر کادر پزشکی، درمان ها و روش های مناسب را تعیین می کند که باید برای بیماران توضیح داده شود. داروها با استفاده از تکنیک های موضعی، داخل وریدی، نخاعی و دمی تجویز می شوند.

حقوق ماهیانه کار در لیتوانی در نمودار زیر آمده است:

نمودار حقوق ماهیانه کار در لیتوانی

هزینه تحصیل در لیتوانی

در این کشور دانشگاه های دولتی به خصوص برای دانشجویان بین المللی هزینه مقرون به صرفه ای دریافت می کنند. هزینه تحصیل در لیتوانی برای دانشگاه های دولتی در نمودار زیر آمده است:

هزینه تحصیل در دانشگاه های لیتوانیبرنامه های پزشکی برخی از گران ترین برنامه ها هستند و هزینه تحصیل برای برخی از تخصص ها بیش از 10000€ (یورو) در سال است. دانشجویان اتحادیه اروپا (EU) می‌ توانند برای مکان ‌های با بودجه دولتی درخواست دهند. جهت تحصیل در مقطع دکترا دانشجویان عضو اتحادیه اروپا و غیر عضو نیز می توانند برای بودجه دولتی درخواست دهند. دانشگاه های خصوصی در این کشور شهریه بیشتری دریافت می کنند. آن ها معمولا هیچ تفاوتی بین دانشجویان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا و EEA ایجاد نمی کنند و یافتن برنامه های بورسیه معمول نیست.

ویزای تحصیلی لیتوانی

دانشجویانی که از هر کشور دیگری غیر از کشور عضو اتحادیه اروپا می آیند ابتدا باید برای ویزای ملی D درخواست دهند. درخواست برای صدور ویزای ملی D باید به نمایندگی دیپلماتیک یا دفتر کنسولی جمهوری لیتوانی در خارج از کشور ارسال شود. ویزای D به دانشجو اجازه می دهد تا وارد این کشور شود و 1 سال تقویمی به طور قانونی اقامت کند. از آنجایی که درخواست صدور مجوز اقامت موقت می تواند ظرف 4 ماه بررسی شود، دانشجویان سال اول باید چهار ماه قبل از انقضای ویزای D، درخواستی را برای صدور TRP به اداره مهاجرت محلی ارسال کنند.

معمولا TRP برای یک سال تقویمی معتبر است. دانشجوی کشور عضو اتحادیه اروپا باید درخواستی برای اجازه اقامت EC در لیتوانی به اداره مهاجرت ارسال کند. درخواست حداکثر ظرف مدت 1 ماه از تاریخ دریافت درخواست بررسی می شود. دانشجویانی که به طور قانونی در جمهوری لیتوانی اقامت دارند، باید 2 ماه قبل از انقضای TRP واقعی، درخواستی برای جایگزینی مجوز اقامت (TRP) به اداره مهاجرت محلی ارسال کنند.

ویزای D و TRP با وساطت دانشگاه و با هزینه دانشجو اخذ می شود. هنگام درخواست ویزای D یا TRP باید مدارک زیر ارائه شود:

  • فرم درخواست
  • پاسپورت یا شناسنامه معتبر
  • اسناد میانجیگری دانشگاه
  • اسنادی که وضعیت مالی متقاضی را تأیید می کند.
  • بیمه نامه درمانی
  • هزینه درخواست
  • 2 قطعه عکس پاسپورتی

شرایط اخذ ویزای تحصیلی لیتوانی از آن دسته اطلاعاتی است که با تماس به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید از کارشناسان این موسسه بپرسید.

سوالات مکرر در باب رشته بیهوشی در لیتوانی

در این بخش از مطلب به سوالات مکرر در باب رشته بیهوشی در لیتوانی پاسخ داده ایم:

  • هزینه تحصیل بیهوشی در لیتوانی چقدر است؟ برنامه های پزشکی برخی از گران ترین برنامه ها هستند و هزینه تحصیل برای برخی از تخصص ها بیش از 10000€ (یورو) در سال است.
  • دانشگاه های مناسب جهت تحصیل رشته بیهوشی در لیتوانی کدامند؟ دانشگاه ویلنیوس و دانشگاه علوم بهداشت لیتوانی
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *