مهاجرت تحصیلی لهستان

رشته بیهوشی در لهستان

رشته بیهوشی در لهستان

برای تحصیل رشته بیهوشی در لهستان می توانید از برترین دانشگاه های دانشگاه های این کشور پذیرش تحصیلی گرفته و اقامت این کشور را نیز کسب نمایید. با توجه به سیستم آموزش عالی این کشور کشور، تحصیل در این کشور یک انتخاب عالی است که می توانید برای حرفه خود انتخاب کنید. سیستم این کشور با مقرون به صرفه بودن، دسترسی و تمرکز تخصصی مشخص می شود. این کشور دارای بیش از 450 HEI (موسسات آموزش عالی) است و کشور اصلی دومین دانشگاه قدیمی اروپا است. دانشگاه جاگیلونی توسط پادشاه کازیمیر سوم کبیر در سال 1364 تأسیس شد و تا به امروز به طور مداوم با فارغ التحصیلان برجسته ای مانند نیکلاس کوپرنیک، جان پل دوم یا برونیسلاو مالینوفسکی تدریس می کند.

دیگر دانشگاه‌ های معتبر جهانی در این کشور عبارتند از:

  • دانشگاه ورشو
  • دانشگاه آدام میک ‌ویچ در پوزنان
  • مدرسه فیلم لودژ
  • کالج اروپا ناتولین (ورشو)
  • دانشگاه موسیقی فریدریک شوپن

در ادامه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به معرفی دانشگاه های رشته بیهوشی در لهستان و بررسی حقوق متخصصان بیهوشی پرداخته است.

معرفی دانشگاه های رشته بیهوشی در لهستان

این کشور سنت طولانی و مفتخری دارد که موسسات آموزشی را حتی در مواقع سخت در دسترس دانشجویان قرار می دهد. کمیسیون آموزش ملی این کشور که در سال 1773 تأسیس شد. اولین وزارت آموزش و پرورش در سطح بین المللی محسوب می شود. امروزه آموزش عالی در این کشور توسط وزارت علوم و آموزش عالی این کشور اداره می شود. به منظور حفظ جایگاه بالای خود، دانشگاه های این کشور به طور مرتب توسط کمیته اعتبار سنجی این کشور، شورای عمومی آموزش عالی و کنفرانس روسای مدارس دانشگاهی مورد ارزیابی قرار می گیرند.

18 دانشگاه ‌های این کشور برنده جایزه نوبل هستند و سیستم آموزشی این کشور 3 نوع مدرک ارائه می ‌کند که عبارتند از:

3 نوع مدرک تحصیلیجدول زیر دانشگاه هایی که رشته بیهوشی در لهستان را معرفی کرده است:

نام دانشگاهرتبه جهانی
دانشگاه جاگیلونی449
دانشگاه پزشکی ورشو468
دانشگاه پزشکی لودز524
دانشگاه پزشکی گدانسک560
دانشگاه علوم پزشکی پوزنان574
دانشگاه پزشکی سیلسیا، کاتوویتس587
دانشگاه پزشکی لوبلین686
دانشگاه پزشکی Wroclaw768
دانشگاه پزشکی بیالیستوک856
دانشگاه نیکلاس کوپرنیک876

حقوق رشته بیهوشی در لهستان

3 نوع بیهوشی عمومی، منطقه ای و موضعی وجود دارد. گاهی اوقات، بیمار بیش از یک نوع بیهوشی دریافت می کند. انواع بیهوشی مورد استفاده بستگی به جراحی یا روش انجام شده و سن و شرایط پزشکی بیمار دارد.

جدول زیر انواع بیهوشی را توضیح داده است:

نوع بیهوشیتوضیحات
بیهوشی عمومیبیماری که تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرد کاملا بیهوش است. آن‌ ها نمی ‌توانند هیچ دردی را احساس کنند. از جراحی آن ‌طور که اتفاق می ‌افتد آگاه نیستند، و چیزی از زمانی که «خواب» هستند به یاد نمی ‌آورند. بیماران می توانند بیهوشی عمومی را از طریق IV (در داخل ورید) دریافت کنند یا آن را از طریق بینی و دهان خود استنشاق کنند. لوله ای که در گلوی او قرار می گیرد به فرد کمک می کند در حالی که تحت بیهوشی عمومی است نفس بکشد.
بی حسی منطقه ایاین نوع بی حسی در نزدیکی دسته ای از اعصاب در ستون فقرات تزریق می شود. این باعث می شود که ناحیه بزرگی از بدن بی حس شود و احساس درد نکند. انواع رایج بی حسی منطقه ای شامل اپیدورال (اغلب در زایمان استفاده می شود) و بلوک های نخاعی است.
بی حسی موضعیبی حسی موضعی قسمت کوچکی از بدن را بی حس می کند (مثلا یک دست یا تکه ای از پوست). می توان آن را به صورت واکسن، اسپری یا پماد داد. ممکن است برای کارهای دندانپزشکی، بخیه زدن یا کاهش درد ناشی از سوزن استفاده شود.

حقوق ماهیانه کار در لهستان برای متخصصان بیهوشی در نمودار زیر بررسی شده است:

حقوق ماهیانه کار در لهستان برای متخصصان بیهوشی

هزینه تحصیل رشته بیهوشی در لهستان

اگر شهروند اروپایی هستید، پس این کشور یک انتخاب عالی برای ادامه تحصیل است. هزینه تحصیل در لهستان برای تحصیل تمام وقت در مؤسسات آموزش عالی (HEI) برای دانشجویان اروپایی رایگان است. با این حال، در برخی از برنامه های تحصیلی، بسته به سطح، از شما خواسته می شود که مهارت زبان لهستانی خود را ثابت کنید، اما نگران نباشید، مجموعه ای از برنامه های آموزش انگلیسی نیز ارائه می شود. هزینه های تحصیل در این کشور برای دانشجویان غیر اروپایی اعمال می شود. اما در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی محبوب در اروپا بسیار مقرون به صرفه است.

هزینه تحصیل برای مقاطع مختلف در جدول زیر آمده است:

مقطع تحصیلیهزینه به دلار
کارشناسیبین 7000$ تا 8000$
کارشناسی ارشد9000$

همه چیز به رشته و سطح تحصیلات بستگی دارد. توجه داشته باشید که برنامه های MBA، برنامه های پزشکی و دندانپزشکی و برنامه های موسسات خصوصی این کشور هزینه بیشتری دارند.

هزینه تحصیل رشته بیهوشی در لهستانویزای تحصیلی لهستان

اگر شهروند غیر اروپایی هستید، برای ورود و اقامت در این کشور به ویزا نیاز دارید. با این حال، شهروندان کشورهای خاص هنگام ورود به منطقه شنگن از شرایط ویزا معاف هستند. این کشور یکی از اعضای منطقه شنگن است. در نتیجه، شما واجد شرایط درخواست ویزای دانشجویی در لهستان و سفر در داخل اروپا هستید.

برای دانشجویان بین المللی 2 نوع ویزا در دسترس است که عبارتند از:

  • ویزای C
  • ویزای D

در جدول زیر توضیحات هر یک آمده است:

نوع ویزاتوضیحات
ویزای Cویزای کوتاه مدت شنگن که به دارنده آن اجازه می دهد تا حداکثر 90 روز در دوره 180 روزه در قلمرو شنگن بمانند.
ویزای Dویزای ملی بلند مدت صادر شده برای حداکثر 1 سال که امکان سفر در منطقه شنگن را تا 90 روز در یک دوره 180 روزه فراهم می کند. اگر برای تحصیل در این کشور نیاز دارید بیشتر بمانید، باید برای مجوز کارت اقامت موقت اقدام کنید. کارت اقامت موقت به شما این امکان را می دهد که هر چند بار که بخواهید از مرز این کشور عبور کنید. در ابتدا برای مدت 15 ماه صادر می شود. می توان آن را برای دوره های حداکثر 3 سال تمدید کرد اما بیشتر از باقیمانده تحصیل شما نیست. به خاطر داشته باشید که باید 45 روز قبل از انقضای ویزا برای کارت اقامت موقت اقدام کنید.

برای مهاجرت تحصیلی به این کشور می توانید با تماس به کارشناسان و وکلای خبره موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از راهنمایی آن ها بهره مند شوید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *