مهاجرت تحصیلی سوئد

رشته بیهوشی در سوئد

رشته بیهوشی در سوئد

برترین دانشگاه های سوئد، به خصوص دانشگاه اوپسالا رشته بیهوشی در سوئد را ارائه داده و دانشجویان می توانند برای پذیرش اقدام نمایند. در حالی که این کشور از نظر شرایط زندگی کشور گرانی است، اما مقصدی ایده آل برای دانشجویانی است که مایل به ادامه تحصیل در خارج از کشور هستند. روند فعلی در اکثر دانشگاه های معتبر این بوده است که تمرکز خود را بر تحقیق و توسعه گسترده قرار دهند. با این حال، دانشگاه های این کشور تمام تلاش خود را می کنند تا آموزش را دانشجو محورتر کنند. این برنامه ها مطابق با نیازهای دانشجویان و تشویق کار تیمی طراحی شده اند. این کشور با فرآیند بولونیا مطابقت دارد که در اصول اساسی آموزش را در تمام اروپا استاندارد می کند.

این تضمین می کند که تحصیل در این کشور دریچه هایی را به روی چشم اندازهای دیگر در قاره اروپا نیز باز خواهد کرد. زندگی اجتماعی در این کشور بسیار شگفت انگیز است. دانستن برخی از حقایق عمومی اما ضروری در مورد مکان و جمعیت محلی قبل از حرکت بسیار خوب است. زبان احتمالا مشکل بزرگی نخواهد بود، اما ممکن است اتصال آن آسان نباشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه ضمن معرفی دانشگاه های رشته بیهوشی در سوئد به بررسی شغل متخصصان بیهوشی پرداخته است.

معرفی دانشگاه های رشته بیهوشی در سوئد

رشته بیهوشی در سوئد، علم بیهوشی، استفاده از داروهای بیهوشی و مراقبت از بیمار بدحال است. در این کشور، بیهوشی یک تخصص پزشکی است که شامل مراقبت های بعد از عمل، داروهای بیهوشی، مراقبت های ویژه و طب درد می شود. این کشور دارای بیش از 35 دانشگاه و کالج دانشگاهی است و همه آن ها برنامه های تحصیلی را مطابق با استانداردهای اروپایی ارائه می دهند.

جدول زیر دانشگاه هایی که برنامه بیهوشی در این کشور را ارائه می دهند، به همراه رتبه آن ها نشان می دهد:

نام دانشگاهرتبه جهانیرتبه در اروپا
موسسه کارولینسکا212
دانشگاه لوند345
دانشگاه اوپسالا9921
دانشگاه اومیا14436
دانشگاه گوتنبرگ15440
دانشگاه لینکوپینگ23875
دانشگاه مالمو470150
دانشگاه اوربرو539171
دانشگاه استکهلم907265
دانشگاه تکنولوژی چالمرز910268
موسسه سلطنتی فناوری KTH947277

حقوق رشته بیهوشی در سوئد

رشته بیهوشی در سوئد یک درمان پزشکی است که از احساس درد بیماران در حین اعمال جراحی، آزمایش‌های غربالگری و تشخیصی خاص، برداشتن نمونه بافت (مانند بیوپسی پوست)، و کارهای دندانپزشکی جلوگیری می ‌کند. این به افراد اجازه می دهد تا روش هایی داشته باشند که منجر به زندگی سالم تر و طولانی تر شود. برای تولید بیهوشی، پزشکان از داروهایی به نام بیهوشی استفاده می کنند. دانشمندان مجموعه ای از داروهای بیهوشی با اثرات متفاوت ساخته اند. این داروها شامل بیهوشی های عمومی، منطقه ای و موضعی هستند. بیهوشی های عمومی باعث بیهوشی بیماران در حین عمل می شود در حالی که بی حس کننده های موضعی و موضعی فقط بخشی از بدن را بی حس می کنند و به بیماران اجازه می دهند بیدار بمانند.

بسته به نوع تسکین درد مورد نیاز، پزشکان داروهای بی‌حس کننده را با تزریق، استنشاق، لوسیون موضعی، اسپری، قطره چشم یا چسب پوستی ارائه می‌کنند. بیهوشی عمومی کل بدن را تحت تأثیر قرار می دهد و باعث بیهوشی و ناتوانی در حرکت بیمار می شود. جراحان از آن برای جراحی اندام های داخلی و سایر روش های تهاجمی یا وقت گیر مانند جراحی کمر استفاده می کنند. بدون بیهوشی عمومی، بسیاری از روش‌ های مهم و حیاتی از جمله جراحی قلب باز، جراحی مغز و پیوند اعضاء امکان‌ پذیر نخواهد بود.

پزشکان داروهای بیهوشی عمومی را مستقیما وارد جریان خون (به صورت داخل وریدی) یا به صورت گاز استنشاقی می کنند. بیهوشی عمومی که به صورت داخل وریدی ارائه می شود به سرعت عمل کرده و به سرعت از بدن ناپدید می شود. این به بیماران اجازه می دهد تا زودتر پس از جراحی به خانه بروند.

حقوق ماهیانه کار در سوئد برای متخصصان بیهوشی در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه متخصصان بیهوشی در سوئد

هزینه تحصیل رشته بیهوشی و زندگی در سوئد

در دانشگاه‌ های دولتی این کشور، دانشجویانی که شهروند اتحادیه اروپا، EEA، سایر کشورهای شمال اروپا و سوئیس هستند، مجبور نیستند برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد شهریه بپردازند. برنامه هاب دکترا برای دانشجویان در سراسر جهان بین المللی بدون در نظر گرفتن کشور آن ها رایگان می باشد. دانشجویان کشورهای غیر اتحادیه اروپا و EEA شهریه پرداخت می کنند. هزینه ها بین 7500€ تا 25500€ (یورو) در سال بسته به برنامه تحصیلی و دانشگاه متغیر است. از رشته های گران می توان به بازگانی و معماری اشاره کرد. شهروندان غیر اتحادیه اروپا و EEA نیز باید هزینه درخواست دانشگاه را بپردازند که حدود 90€ (یورو) است و ممکن است بسته به موسسه متفاوت باشد. هزینه اقامت سوئد برای دانشجویان بالاتر از میانگین اروپایی است. برای هزینه های زندگی بین 700€ تا 1200€ (یورو) در ماه باید بودجه در نظر داشته باشید.

میانگین هزینه های زندگی در شهرهای دانشجویی در این کشور در جدول زیر نشان داده شده است:

نام شهرهزینه ماهانه به یورو
گوتنبرگ و استکهلم1250€
لینکوپینگ و لوند850€
اوپسالاین 750€ تا 1200€

هزینه تحصیل رشته بیهوشی و زندگی در سوئد

ویزای تحصیلی سوئد

این کشور، کشور تعادل و تنوع، یکی از مقاصد برتر در زمینه آموزش عالی است. دانشگاه‌ های این کشور که در میان رهبران برتر آموزش در جهان هستند. دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا و EEA نیازی به درخواست ویزای دانشجویی یا اجازه اقامت ندارند. با این حال، اگر آن ها بیش از 1 سال در این کشور بمانند  که با توجه به طول دوره تحصیلی به احتمال زیاد باید در ثبت نام جمعیت این کشور ثبت نام کرده و یک شماره هویت شخصی دریافت کنند.

دانشجویانی که از اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا نیستند باید یکی از موارد زیر را درخواست دهد:

مجوز اقامت در سوئدتفاوت آن ها عبارتند از:

  • ویزای تحصیلی سوئد برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا وEEA است که فقط قصد دارند کمتر از 90 روز در این کشور بمانند و تحصیل کنند.
  • اجازه اقامت برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا و EEA است که بیش از 90 روز برای تحصیل خود در این کشور اقامت خواهند داشت.

با تماس به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید اطلاعات تکمیلی جهت پذیرش تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *