مهاجرت تحصیلی روسیه

رشته بیهوشی در روسیه

رشته بیهوشی در روسیه

رشته بیهوشی در روسیه یکی از رشته های مورد توجه در جهان بوده و دانشجویان جهت کسب اقامت این کشور می توانند این برنامه را انتخاب کنند. این کشور بزرگترین کشور جهان است که بیش از 6 میلیون مایل زمین را پوشش می دهد. این کشور تمام شمال آسیا را پوشش می دهد و نه منطقه زمانی مختلف را در بر می گیرد. تحصیل در این کشور یک انتخاب محبوب برای دانشجویان بین المللی با طیف گسترده ای از علایق، اعم از ادبیات، هنر، تاریخ و یا مطالعات زبان روسی است. دانشجویان بین المللی در این کشور آموزش با کیفیت بالایی را در یک محیط فرهنگی متنوع دریافت خواهند کرد. جمعیت این کشور از بیش از 160 گروه قومی مختلف تشکیل شده است که به بیش از 100 زبان مختلف صحبت می کنند.

زبان رسمی این کشور روسی است که اکثریت مردم به آن صحبت می کنند. اما از دیگر زبان های محبوب می توان به تاتاری و اوکراینی اشاره کرد. دانشجویانی که تعجب می کنند چرا تحصیل در روسیه به محیط غنی فرهنگی ایجاد شده توسط جمعیت فوق العاده متنوع این کشور کشیده می شوند. تحصیل در این کشور به دانشجویان این امکان را می دهد که موضوعات متنوع و جالبی را مطالعه کنند. این کشور یک مقصد عالی برای دانشجویان علاقه مند به هنر است. از نظر تاریخی این کشور در ادبیات، نقاشی و موسیقی کلاسیک شناخته شده است. معرفی دانشگاه های رشته بیهوشی، حقوق ماهیانه متخصصان بیهوشی و هزینه تحصیل و ویزای دانشجویی مواردی است که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش آمده است.

معرفی دانشگاه های رشته بیهوشی در روسیه

فهمیدن اینکه کدام دانشگاه بهتر از سایرین هستند، برای هر دانشجویی که به سادگی در تلاش است تا برنامه تحصیلی مناسب را در خارج از کشور پیدا کند، کاملا یک کار طاقت فرسا است. خوشبختانه برای دانشجویان بین المللی، هر سال، موسسات بین المللی رتبه بندی هایی را با بهترین دانشگاه های سراسر جهان ایجاد می کنند.

برخی از محبوب ترین آن ها عبارتند از:

محبوب ترین دانشگاه های بیهوشی در روسیهرتبه بندی دانشگاه ها عوامل مختلفی مانند شهرت، درآمد و بودجه، بین المللی بودن و نتایج به دست آمده توسط دانشجویان دانشگاه را اندازه گیری می کند. در جدول زیر رتبه جهانی دانشگاه هایی که رشته بیهوشی در روسیه را ارائه می دهند، را مشاهده می کنید:

نام دانشگاهرتبه جهانیرتبه در اروپا
دانشگاه دولتی مسکو887261
آکادمی پزشکی مسکو964283
دانشگاه ملی تحقیقات پزشکی روسیه994290
دانشگاه پزشکی دولتی کازان1080303

این کشور یکی از مقرون به صرفه ترین مقاصد برای تحصیل در خارج از کشور است. این یکی از عوامل اصلی است که سالانه بیش از 300000 دانشجوی بین المللی را جذب می کند.

جنبه های دیگری که باعث جذب دانشجویان در این کشور می شود عبارتند از:

  • سطح بالای تحصیلات با مدارک معتبر در سراسر جهان
  • فرصتی برای سفر در یک کشور وسیع که در 2 قاره گسترده شده است
  • فرصتی برای یادگیری یا بهبود مهارت های روسی خود و کشف فرهنگ و سبک زندگی این کشور
  • هزینه های زندگی مقرون به صرفه

بازار کار رشته بیهوشی در روسیه

بازار کار رشته بیهوشی در روسیه

متخصصان بیهوشی که امیدوارند این مسیر شغلی را آغاز کنند، باید چندین سال آموزش گسترده را پشت سر بگذارند و الزامات مجوز خاص را برآورده کنند. پس از اتمام دوره کارشناسب، دانشجو باید برنامه آموزشی را در یک دانشکده پزشکی معتبر تکمیل کند، که تکمیل آن 4 سال دیگر طول می کشد. پس از اتمام دانشکده پزشکی، دانشجو وارد یک برنامه کارآموزی می شود که آموزش های تخصصی ارائه می دهد که معمولا 1 سال طول می کشد.

برای آموزش فشرده تر مرتبط با این رشته، یک برنامه رزیدنتی 3 یا 4 ساله گام بعدی در مسیر تبدیل شدن به یک متخصص بیهوشی است. در طول این مدت، دانشجو یاد می گیرد که چگونه بیهوشی را تحت راهنمایی مربیان آموزش دیده انجام دهد. آن ها همچنین در زیر تخصص های مختلف مانند قلب و عروق، مراقبت های ویژه و پزشکی داخلی کار خواهند کرد. پس از کسب گواهینامه، بسیاری از پزشکان در این زمینه همچنان مهارت ها و دانش خود را از طریق دوره ها و سمینارهای آموزش مداوم به روز می کنند.

نمودار زیر حقوق ماهیانه کار در روسیه برای متخصصان بیهوشی را نشان می دهد:

حقوق ماهیانه کار در روسیه برای متخصصان بیهوشی

هزینه تحصیل در روسیه

در مقایسه با موسسات آموزش عالی از ایالات متحده یا بریتانیا، دانشگاه های این کشور بسیار مقرون به صرفه هستند. هزینه تحصیل در روسیه برای دانشجویان بین المللی عبارتند از:

پارامترهزینه به یورو
مقطع کارشناسیبین 1475€ تا 10600€
مقطع کارشناسی ارشدبین 1770€ تا 5540€
مدارک تخصصیبین 1475€ تا 7600€
مقطع دکترابین 950€ تا 5000€

مدارک تخصصی شامل مدرک با تمرکز عملی تر، که پس از حداقل 5 سال تحصیل اعطاء می شود، به عنوان مثال می توان به مدارک پزشکی اشاره کرد. دانشگاه های خصوصی شهریه بیشتری دریافت می کنند. بستگی به این دارد که می خواهید چه تحصیلی داشته باشید و چه مدت طول می کشد تا فارغ التحصیل شوید. شما برنامه های تحصیلی را خواهید یافت که تا و گاهی بیش از 14000€ (یورو) در هر سال هزینه دارند.

ویزای تحصیلی روسیه

بیشتر دانشجویان خارجی با پاسپورت و ویزای دانشجویی وارد این کشور می شوند. بین این کشور و برخی کشورها رژیم بدون ویزا وجود دارد. به عنوان یک قاعده دوره بدون ویزا از 1 تا 3 ماه طول می کشد و برای اقامت طولانی تر یا زندگی دائم مناسب نیست. برای اخذ ویزای تحصیلی روسیه باید مدارکی را به سفارت این کشور ارائه دهید.

در زیر لیست مدارک لازم آمده است:

  • پاسپورت بین المللی (اصل) و کپی عنوان (صفحه اصلی)
  • دعوتنامه (اصل) این کشور
  • فرم درخواست (الکترونیکی)
  • عکس
  • گواهی وضعیت HIV منفی متقاضی
  • برای زیر 18 سال، رضایت والدین برای سفر برای کودکان زیر 18 سال، با تأیید دفتر اسناد رسمی

توجه داشته باشید که هر بار پس از تمدید ویزا باید یک بار دیگر ثبت نام مهاجرت را پشت سر بگذارید. برای تمدید ویزای تحصیلی باید قبل از 30 تا 40 روز قبل از انقضاء اقدام نمایید. چنانچه جهت مهاجرت به این کشور نیاز به راهنمایی دارید، می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *