مهاجرت تحصیلی جمهوری چک

رشته بیهوشی در جمهوری چک

رشته بیهوشی در جمهوری چک

رشته بیهوشی در جمهوری چک از زیرشاخه های رشته پزشکی بوده که بعد از گذراندن دوره پزشکی عمومی دانشجویان می توانند به تحصیل این رشته بپردازند. اگر به دنبال یک تجربه تحصیلی منحصر به فرد اروپایی در خارج از کشور هستید، این کشور را انتخاب کنید. این کشور که به خاطر قلعه ‌های چشمگیر، شهرهای قدیمی قرون وسطایی و مناظر زیبا شناخته می ‌شود، بهترین‌ های شرق و غرب اروپا را برای ایجاد طعم ترکیبی خود ترکیب می‌ کند. شهرهای محبوب تحصیل در خارج از کشور در جمهوری چک شامل پایتخت پراگ، لیبرک، برنو و اولوموک هستند. با این حال، با 61 موسسه آموزش عالی که در بیش از 20 شهر در سراسر کشور واقع شده اند، مکان های جذاب دیگری نیز برای انتخاب وجود دارد.

مبانی آموزش عالی چک به 600 سال پیش برمی گردد. در سال 1348 امپراتور چارلز چهارم دانشگاهی را در پراگ تأسیس کرد که قدیمی‌ترین مؤسسه آکادمیک در اروپای مرکزی شد. اکنون به آن دانشگاه چارلز می گویند. از سال 2001 ساختار 3 دوره به شدت در سیستم آموزش عالی یعنی برنامه های تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا اجرا شده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش توضیحات کامل درباره رشته بیهوشی در جمهوری چک را داده است.

معرفی دانشگاه های رشته بیهوشی در جمهوری چک

دانشجویان به ویژه به دلیل میراث فرهنگی غنی، تاریخ جذاب، و غذاها و آبجوهای استثنایی، جذب این کشور می شوند. تصور کنید که بعد از کلاس ببا دوستان بین المللی جدید خود در حال لذت بردن از غذاهای لذیذ این کشور مانند هستید. پس از آن، خیابان‌ های سنگ ‌فرش ‌شده قدیمی را بررسی کنید و از قلعه‌ ها و کلیساهای باستانی دیدن کنید تا احساس کنید این کشور در روزهای گذشته چگونه بوده است. این کشور همچنین زمانی محل زندگی نوابغ هنری مانند آلفونس موچا، فرانتس کافکا، یاروسلاو سیفرت و آنتونین دوورژاک بود. هوای جادویی و اسرارآمیز فورا جنبه خلاق شما را الهام می بخشد. احاطه شده توسط معماری پیچیده و مردم پر جنب و جوش، سخت است که الهام نگیرید.

دانشگاه های رشته بیوشی در جمهوری چک همراه با رتبه را در جدول زیر مشاهده می کنید:

نام دانشگاهرتبه جهانیرتبه در اروپا
دانشگاه چارلز306100
دانشگاه ماساریک641202
دانشگاه پالاکی، اولوموک1086305
دانشگاه دامپزشکی و علوم دارویی برنو1117311

زبان های تحصیلی در این کشور عبارتند از:

زبان های تحصیل در جمهوری چکاگرچه، بسیاری از برنامه ها به زبان چک ارائه می شوند، بیش از 1000 برنامه به زبان انگلیسی و همچنین به زبان های دیگر از جمله فرانسوی و آلمانی ارائه می شود. فراوانی و روش های ارزیابی دستاوردهای دانشجویان با توجه به رشته تحصیلی متفاوت است. در برخی موارد، سیستمی از امتحانات جزئی که پس از هر ترم برگزار می شود، معرفی شده است. در موارد دیگر، یک امتحان جامع پس از هر بخش تکمیل شده از مطالعات، عمدتا در پایان یک پودمان خاص تجویز می شود.

حقوق رشته بیهوشی در جمهوری چک

برخی از تصورات نادرست که افراد فکر می کنند وظایف یک تکنسین بیهوشی، تجویز داروهای بیهوشی، مایعات داخل وریدی به بیماران، گرفتن آزمایش خون و مراقبت از بیمار است. تنها تحصیلات مورد نیاز برای یک تکنسین بیهوشی، دیپلم دبیرستان یا GED است. شما همچنین می توانید با گذراندن یک برنامه آموزشی بیهوشی، یک تکنسین بیهوشی گواهی شده باشید. نکات مهمی که باید بدانید این است که برای یک محیط سریع به خصوص در روزهای شلوغ یا هر مورد اضطراری آماده باشید. شما باید از رادیو شخصی خود گوش دهید تا بدانید داروها چه نامیده می شوند یا چه مواردی را برای موارد رادیویی از CRNA تنظیم کنید. شما یک تخته پر از کیس خواهید داشت. مهم تر از همه باید نگاه کنید و بدانید که برای آن اتاق های روی تخته چه کاری باید انجام دهید.

حقوق ماهیانه کار در چک برای متخصصان بیهوشی در نمودار زیر بررسی شده است:

حقوق ماهیانه متخصصان بیهوشی در جمهوری چک

هزینه تحصیل در جمهوری چک

ساختار هزینه تحصیل در چک به هزینه های برنامه زبان چک و هزینه های برنامه زبان غیر چک تقسیم می شود. اگر به زبان چک مسلط هستید و می خواهید به زبان چک تحصیل کنید، تحصیلات دانشگاهی در موسسات دولتی رایگان است. طبق قانون، برنامه های زبان چک برای همه دانشجویان بدون توجه به ملیت آن ها رایگان است. اگر می خواهید به زبان انگلیسی یا زبان دیگری غیر از چک تحصیل کنید، دانشگاه ها حق دریافت شهریه را دارند.

هزینه براساس دانشگاه و برنامه متفاوت است. اما دانشجویان می توانند انتظار داشته باشند که از 0$ تا 22350$ (دلار) در سال بپردازند. خوشبختانه، گزینه های بورسیه زیادی برای دانشجویان از دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارند، جمهوری چک یا کشورشان وجود دارد. چه به زبان چکی یا زبان دیگری تحصیل کنید، موسسات آموزش عالی خصوصی می توانند هزینه دریافت کنند و گران تر هستند.

ویزای تحصیلی رشته بیهوشی در جمهوری چک

ویزای تحصیلی رشته بیهوشی در جمهوری چک

بسته به کشور مبدأ شما، شرایط اخذ ویزای تحصیلی در چک ممکن است تغییر کند. اما معمولا شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا ملزم به درخواست ویزا برای تحصیل در دانشگاهی در این کشور هستند. در بیشتر موارد، دانشجویان برای اقامت بیش از نود روز باید برای ویزای طولانی مدت درخواست دهند. اگر بیش از 1 سال در خارج از کشور تحصیل می کنید، باید برای مقاصد تحصیلی برای اجازه اقامت طولانی مدت اقدام کنید. دانشجویان باید قبل از درخواست مدارکی که باید بفرستند را بررسی کنند. سفارت یا کنسولگری چک در کشور شما باید به روزترین اطلاعات را در مورد موارد مورد نیاز داشته باشد.

در اینجا لیستی از آنچه باید انتظار داشته باشید آمده است:

  • فرم درخواست
  • گواهی قبولی برای تحصیل در یکی از دانشگاه های این کشور
  • گذرنامه معتبر
  • اثبات منابع مالی برای اقامت (به عنوان مثال صورت حساب بانکی یا اطلاعات بورسیه)
  • تایید اسکان
  • بیمه سلامت بین المللی معتبر
  • کپی گزارش سوء پیشینه کیفری

توجه داشته باشید که اکثر مدارک باید توسط مترجم با مهر رسمی به زبان چک ترجمه شوند. به دلیل محدودیت های زمانی، باید از قبل برای ویزای تحصیلی اقدام کنید. کل فرآیند می تواند تا 60 روز طول بکشد. بنابراین، آن را به آخرین لحظه نگذارید. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما را در اخذ ویزای تحصیلی این کشور یاری خواهند کرد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *