مهاجرت تحصیلی اسلوونی

رشته بیهوشی در اسلوونی

رشته بیهوشی در اسلوونی

رشته بیهوشی در اسلوونی یکی از رشته هایی است که بازار کار بسیاری عالی داشته و دانشجویان می توانند در سایر نقاط جهان مشغول به کار شوند. این کشور، کشوری است که در جنوب اروپای مرکزی در کوه‌ های آلپ جولیان در انتهای شمالی دریای آدریاتیک واقع شده و از شمال با اتریش، از غرب با ایتالیا، از شمال شرقی با مجارستان و از شمال با کرواسی همسایه است. این کشور برای مدت طولانی یکی از 6 جمهوری سازنده یوگسلاوی بود. اما این کشور در سال 1991 استقلال خود را به دست آورد. پس از آن، با توسعه یک اقتصاد قوی و یک دموکراسی با ثبات، شروع به تبدیل به یک دولت مدرن کرد.

تاریخچه آن قبل از یوگسلاوی نیز جالب است. در شهرهای قدیمی این کشور می توانید در نگاه اول تأثیر باروک (اتریش) و معماری رومی (ایتالیایی) را ببینید. شاید به همین دلیل است که معماری حومه شهر و شهر در شمال غربی دارای ویژگی های مشترک بسیاری با اتریش است. در ادامه مقاله درباره رشته بیهوشی در اسلوونی توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توضیحات کامل داده شده است.

تحصیل رشته بیهوشی در اسلوونی

این کشور دارای یک سیستم آموزشی با رتبه بالا است که به عنوان بهترین در اتحادیه اروپا در نظر گرفته می شود. زندگی دانشجویی در این کشور کاملا برای موفقیت ساخته شده است و دانشگاه های اینجا دانشجویان خارجی را در آغوش می گیرند. همچنین، اکثریت مردم این کشور حداقل به یک زبان خارجی مسلط هستند.

رایج ترین آن ها عبارتند از:

رایج ترین زبان ها در اسلوونیسیستم آموزش عالی این کشور دارای ساختاری دوگانه است:

  • آموزش عالی حرفه ای (حرفه ای)
  • آموزش عالی آکادمیک

آموزش عالی حرفه ای توسط کالج های حرفه ای عالی ارائه می شود که آموزش حرفه ای 2 ساله را در سطح زیر درجه (دوره کوتاه، ISCED 5B) ارائه می دهند. قانون آموزش عالی حرفه ای این کشور از سال 2004 این نوع آموزش را در حوزه آموزش عالی قرار می دهد. دانشجویان 120 واحد درسی کسب می کنند و می توانند تحصیلات حرفه ای خود را در سطح مدرک ادامه دهند. آموزش عالی آکادمیک توسط دانشگاه های دولتی یا خصوصی و موسسات آموزش عالی واحد (که متعلق به هیچ دانشگاهی نیستند) ارائه می شود. دانشگاه ها و دانشکده ها می توانند برنامه های تحصیلی آکادمیک و حرفه ای را ارائه دهند، در حالی که کالج های حرفه ای فقط برنامه های تحصیلی حرفه ای را ارائه می دهند.

شرح رشته بیهوشی در اسلوونی

بیهوشی به سال‌ ها آموزش نیاز دارد. اما پزشکان اغلب مشاغل مفیدی را ایجاد می ‌کنند که صرف کمک به افراد می‌شود. متخصصان بیهوشی به بیماران کمک می کنند تا درد را از طریق داروها را به ویژه در حین و بعد از عمل جراحی مدیریت کنند. متخصصان بیهوشی موفق باید در زمینه فارماکولوژی که مطالعه واکنش بدن انسان به داروهای خاص است، متخصص باشند.

متخصصان بیهوشی پزشکانی هستند که در مدیریت حس و درد تخصص دارند. آن ‌ها معمولا بی ‌حسی موضعی، منطقه ‌ای یا عمومی یا آرام ‌بخشی را قبل، در حین یا بعد از اقدامات پزشکی، مانند جراحی، تجویز و کنترل می ‌کنند. سایر مسئولیت ها شامل ایجاد برنامه های مراقبت ویژه بیمار، نظارت بر علائم حیاتی بیمار در طول اقدامات پزشکی، و حمایت از بیماران از طریق بهبودی است.

تکنیک های بیهوشی زیادی وجود دارد که بیهوشی موضعی، منطقه ای، عمومی و اپیدورال رایج ترین آن هاست. آرام بخش کامل معمولا برای بیمارانی که تحت عمل های بزرگی مانند تعویض مفصل یا جراحی قلب باز هستند، ارائه می شود. در حالی که بی حسی منطقه ای معمولا برای زایمان و جراحی اندام ها یا شکم ارائه می شود.

حقوق ماهیانه کار در اسلوونی برای رشته بیهوشی در نمودار زیر بررسی شده است:

حقوق ماهیانه کار در اسلوونی برای رشته بیهوشی

هزینه تحصیل رشته بیهوشی در اسلوونی

هزینه تحصیل رشته بیهوشی در اسلوونی بسته به انتخاب موسسه و دوره تحصیلی متفاوت است. تحصیلات عالی برای مقاطع کارشناسی برای همه دانشجویان بومی و اتحادیه اروپا که به صورت تمام وقت تحصیل می کنند رایگان است. 80% دانشجویان هیچ شهریه ای پرداخت نمی کنند. هزینه تحصیل برای دانشجویانی که از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می آیند توسط وزارت آموزش عالی تامین می شود. دانشجویان فقط باید برای سال اول و سال های بعد هزینه پذیرش بپردازند. هزینه ثبت نام سالانه 30€ (یورو) برای همه برنامه ها وجود دارد.

دانشجویان بین المللی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا ملزم به پرداخت شهریه برای تحصیل تمام وقت در این کشور هستند، هزینه ها بسته به برنامه و موسسه می تواند متفاوت باشد. در جدول زیر هزینه ها نشان داده شده است:

پارامترهزینه تحصیل به یورو
کمترین1500€
بیشترین10000€

برای تحصیلات فنی، برنامه هنر و علوم طبیعی، شهریه حدود 2000$ (دلار) برای مدرک کارشناسی ارشد 1 ساله است. هیچ تفاوتی بین دانشجویان بومی، اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا در سطح شهریه وجود ندارد. دانشجویان خارجی که به دنبال تحصیل در این کشور هستند باید یک دوره 3 ماهه زبان به زبان اسلوونیایی را بگذرانند که هزینه آن 1320€ (یورو) است.

هزینه تحصیل رشته بیهوشی در اسلوونی

اجازه اقامت دانشجویان در اسلوونی

زندگی شما را برای همیشه تغییر خواهد داد. هنگامی که تصمیم به درخواست برای مدرک بین المللی گرفتید و در دانشگاه مورد نظر خود پذیرفته شدید، برای اطمینان از اقامت قانونی خود در کشور محل تحصیل خود باید برخی از تشریفات را طی کنید، مانند دریافت ویزا یا اجازه اقامت.

شهروندان غیر اتحادیه اروپا برای گرفتن مجوز اقامت باید مدارک زیر را ارائه دهند:

  • 2 قطعه عکس سایز پاسپورت
  • از شما خواسته می شود که اثر انگشت خود را بگذارید.
  • یک پاسپورت معتبر و یک کپی از صفحه اول. پاسپورت باید 3 ماه دیگر پس از اقامت اسلوونی معتبر باشد.
  • کپی صفحه ای در پاسپورت که در آن مهر ورود به اسلوونی را دارید یا کپی ویزای معتبر
  • گواهی ثبت نام در دانشگاه
  • بیمه سلامت معتبر
  • سوابق جنایی از کشور خود که تأیید می کند که شما به یک جنایت محکوم نشده اید، به زبان این کشور ترجمه شده و گواهی شده است.
  • پرداخت هزینه درخواست
  • بیانیه ای که تأیید می کند شما توانایی مالی برای پوشش هزینه های زندگی خود را دارید.

کادر مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با داشتن اطلاعات کافی در زمینه مهاجرت می تواند به شما عزیزان در مسیر تحصیل در اروپا یا سایر نقاط جهان کمک خواهد کرد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *