مهاجرت تحصیلی یونان

رشته بینایی سنجی در یونان

رشته بینایی سنجی در یونان

رشته بینایی سنجی در یونان عملکرد بینایی و سلامت چشم را بررسی می کند. بینایی سنجی در درجه اول با اندازه گیری بینایی سروکار دارد. تحصیل در دانشکده های بینایی سنجی در سطح دانشگاهی است و شامل آموزش های گسترده، هم به صورت نظری و هم عملی، در زمینه های اپتیک، فیزیولوژی، نورولوژی و آسیب شناسی مرتبط با بینایی است. هدف اصلی اپتومتری تشخیص، بازیابی و درمان اختلالات بینایی در هر سطح با کمک عینک، لنزهای تماسی، فیلترها، وسایل کمکی کم بینایی و برنامه‌های بازیابی شخصی است. برای اخذ مشاوره از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در حوزه ویزای تحصیلی در کشور یونان مشاوره تخصصی و کامل ارائه می دهد.

کار در رشته بینایی سنجی در یونان

در برخی کشورها، اپتومتریست ها ممکن است از داروهای دارویی استفاده کنند یا دامنه محدودی از مداخلات را انجام دهند. اپتومتریست قادر به تشخیص بسیاری از شرایط پاتولوژیک است، اما درمان آنها باید منحصراً یا با همکاری رشته چشم پزشکی انجام شود. طبق تعریف شورای اروپایی بینایی سنجی و اپتیک بینایی سنجی یک حرفه مستقل در زمینه بهداشت است که نیاز به آموزش دارد و توسط قوانین خاصی اداره می شود، یعنی منحصراً توسط فارغ التحصیلان مدارس شناخته شده انجام می شود. که پروانه اشتغال به این حرفه را اخذ کرده اند. اپتومتریست ها مراقبت های بهداشتی اولیه از چشم و بینایی را انجام می دهند که شامل انکسار (و تجویز)، انتخاب و درمان کمک های انکساری مناسب، تشخیص و مدیریت بیماری های چشمی، و بازیابی بینایی در سطوح طبیعی است.

جایگاه رشته بینایی سنجی در یونان

اپتیک با اپتومتری مرتبط است. بسیاری از اپتومتریست ها اپتیک را نیز خوانده اند یا بسته به موسسه آموزشی که در آن حضور داشته اند، عنوان یکنواخت بینایی سنجی بینایی سنج را دارند. با این حال، این بدان معنا نیست که هر بینایی سنجی یک اپتومتریست است زیرا ممکن است برنامه درسی آن نیازهای حرفه را برآورده نکند. بینایی‌شناسان با عملکرد نسخه‌ها، اعم از عینک و دستگاه‌های نوری یا لنزهای تماسی و همچنین با بازاریابی انواع اقلام نوری سروکار دارند. چشم ‌پزشکی یکی از تخصص ‌های پزشکی است و چشم ‌پزشکان برای مدیریت هر آسیب‌ شناسی که در سیستم چشمی رخ می‌دهد، تخصصی‌ترین متخصص هستند. مداخلات درمانی آنها، علاوه بر عینک، ممکن است علاوه بر این، دارویی یا جراحی باشد.

اپتومتریست‌ ها تست‌ های تشخیصی مختلفی دارند که در صورت امکان، تمام یا بخشی از موارد زیر را کنترل می‌کنند:

  • سلامت چشم
  • دقت بینایی
  • وضعیت انکساری
  • حرکت چشمی
  • دید دوچشمی
  • تنظیم نزدیک
  • زمینه های بصری
  • ادراک بصری
  • همکاری اپتوکینتیک

جایگاه رشته بینایی سنجی در یونان

شرایط کار در رشته بینایی سنجی در یونان

در یونان، اپتومتریست ها در طول معاینه از قطره های چشمی درمانی یا سایر داروهای دارویی استفاده نمی کنند. هدف، ارزیابی عملکردی مهارت ‌های بینایی است تا بتوانیم بهترین راه را برای مقابله با هر گونه اختلال بینایی با استفاده از عینک، لنزهای تماسی، وسایل کمک بینایی پیدا کنیم. در تشخیص آسیب شناسی که نیاز به درمان دارویی یا جراحی دارد، اپتومتریست ها حادثه را با چشم پزشک یا سایر متخصصان تخصص مناسب ارجاع می دهند یا به طور مشترک مدیریت می کنند. به طور مشابه، چشم پزشکان می توانند به اپتومتریست هایی مراجعه کنند که به مراقبت های بصری خاصی نیاز دارند (مانند استفاده از لنزهای تماسی، لنزهای تماسی کراتوکونیکال، استفاده از وسایل کمکی بینایی ضعیف، دید دوچشمی و غیره).

در جدول زیر شاهد دانشگاه های برتر کشور یونان برای رشته بینایی سنجی در یونان می باشید:

رتبه در جهانرتبه در اروپارتبه در یوناننام دانشگاه
200721دانشگاه کرت
265882دانشگاه ارسطو تسالونیکی
3211133دانشگاه ملی و کاپودیستری آتن

رشته بینایی سنجی در یونان در مقطع کارشناسی و ارشد

دوره کارشناسی ارشد اپتیک و بینایی توسط گروه های پزشکی، ریاضیات، فیزیک و علوم مواد دانشگاه کرت در 8 سال گذشته سازماندهی شده است. در زمینه مطالعاتی آن، آنالیز و پردازش تصویر سیستم بینایی، مدل ‌سازی کیفیت تصویر، توسعه نرم‌افزار مناسب برای ارزیابی و مدل ‌سازی رفتار نوری، اپتیک چشم، الکتروفیزیولوژی و روان ‌فیزیک بینایی، ارگونومی بصری (کاربردهای فعالیت های مختلف انسانی مانند رانندگی، ورزش)، طراحی و توسعه دستگاه های جدید برای تشخیص و درمان بیماری های چشمی، ارتباط ژنوتیپ و فنوتیپ بیماری های ارثی چشم و تصویربرداری از عملکرد مغز. فراخوان درخواست معمولاً هر ماه می انجام می شود و شامل فرم درخواست، مدرک در علوم مرتبط، رزومه کوتاه و 2 توصیه نامه است. کاندیداها در ماه جولای توسط کمیته سازماندهی برای مصاحبه شخصی دعوت می شوند.

بینایی ‌سنجی یک حرفه مراقبت ‌های بهداشتی است که با چشم ‌ها و ساختارهای مرتبط، و همچنین بینایی، سیستم ‌های بینایی و پردازش اطلاعات بینایی در انسان سروکار دارد. اپتومتریست ها برای تجویز و نصب لنزها برای بهبود بینایی آموزش دیده اند و در برخی کشورها برای تشخیص و درمان بیماری های چشمی مختلف آموزش دیده اند. حرفه بینایی سنجی توسط شورای جهانی بینایی سنجی WCO به این صورت تعریف شده است: بینایی سنجی یک حرفه مراقبت های بهداشتی است که مستقل، آموزش دیده و تحت نظارت (مجوز/ثبت شده) است و اپتومتریست ها پزشکان اولیه مراقبت های بهداشتی چشم و سیستم بینایی هستند.

آزمایشگاه بینایی و اپتیک در یونان

با تمرکز بر علوم بینایی، آزمایشگاه بینایی و اپتیک دانشگاه کرت در زمینه های تحقیقاتی، آموزشی، فناوری و ارائه خدمات تخصصی پزشکی فعال است. Laboratory of Vision and Optics برای همکاری های خود با خارج از کشور از مخفف LVO (Laboratory of Vision and Optics) استفاده می کند. آزمایشگاه بینایی و اپتیک متشکل از آزمایشگاه های فردی است که زیرساخت های مشترک، خدمات اداری و کارکنان علمی مشترک دارند. با این حال، آنها در محور فعالیت خود متفاوت هستند. آزمایشگاه ها برای ارائه تحقیقات با کیفیت بالا و همچنین آموزش تخصصی دانشمندان در موضوعات مرتبط با فعالیت میدانی خود همکاری می کنند. در عین حال برون گرایی دانشگاه را نسبت به جامعه ترویج می کنند. رشته شنوایی سنجی در یونان را هم می توانید بررسی کنید.

در نمودار زیر شاهد نرخ بیکاری در رشته بینایی سنجی در یونان هستید:

LVO در دانشکده پزشکی دانشگاه کرت مستقر است و رشته چشم پزشکی در یونان، پزشکان، بینایی ‌شناسان و اپتومتریست‌ ها، عکاسان پزشکی، پرستاران و دانشمندان در زمینه‌ های فیزیک، ریاضیات، زیست‌شناسی، شیمی، مهندسی پزشکی، فناوری و فناوری کامپیوتر را استخدام می‌کند. همکاری نزدیک تخصص های فوق تحت هدایت نزدیک مدیر آزمایشگاه، پروفسور M Tsilimbaris ، در نتیجه LVO امروز به سنت به ارث رسیده از فعالیت های بین المللی و تمایزات متعدد بنیانگذار خود ادامه می دهد. پزشکان و محققان آن عضو سازمان‌ های بین‌ المللی با انتشارات متعدد هستند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه شرایط مهاجرت به یونان و ویزای تحصیلی یونان همراه و مشاور شماست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *