مهاجرت تحصیلی هند

رشته بینایی سنجی در هند

رشته بینایی سنجی در هند

در رشته بینایی سنجی در هند پزشکان اولیه مراقبت های بهداشتی هستند که وظایف آنها شامل انکسار و توزیع، کمک به تشخیص و مدیریت شرایط چشم است. یک برنامه تمام وقت در مقطع کارشناسی است. این یک برنامه تحصیلی 4 ساله است که به 8 ترم تحصیلی تقسیم می شود. از این 8 ترم، 6 ترم مبتنی بر تئوری است و در یک کلاس درس برگزار می شود و دو ترم باقی مانده بر اساس آموزش است و در بیمارستان مراقبت های چشمی عالی انجام می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با اخذ ویزای تحصیلی کشور هند همراه و یاور شماست.

کالج رشته بینایی سنجی در هند

موسسه بینایی سنجی دکتر آگاروالز در بین کالج های BSc اپتومتری در تامیل نادو بهترین است. این واحد از گروه بیمارستان های چشم و مرکز تحقیقات چشم دکتر آگاروالز است. در سال 2006 با همکاری دانشگاه آلاگاپا آغاز شد. تحت نظارت بیمارستان‌های چشم دکتر آگاروالز، دانش ‌آموزان در معرض پیشرفت ‌ها و فناوری ‌های اخیر در صنعت چشم ‌پزشکی قرار می‌گیرند. دانشگاه آلاگاپا یک دانشگاه دولتی است که دارای درجه A است. در سیکل سوم و رتبه بندی به عنوان رده دانشگاه I توسط MHRD – UGC این همکاری پیشگامان در مراقبت از چشم و دانشگاه پیشرفته این برنامه را منحصر به فرد و متفاوت از سایرین می کند.

در جدول زیر شاهد دروس رشته بینایی سنجی در هند می باشید:

سال سومسال دومسال اول
بینایی دوچشمی I –نثر، خواندن گسترده و مهارت های ارتباطیآناتومی و فیزیولوژی
اپتیک هندسیآناتومیعمومی بیوشیمی عمومی و چشمی
تغذیهچشم فیزیولوژی چشمبینایی سنجی کودکان و بینایی سنجی سالمندان
مبانی کامپیوتراپتیک فیزیکیاپتیک توزیع کننده

تحصیل رشته بینایی سنجی در هند

دوره BSc بینایی سنجی فرصت های شغلی گسترده ای را برای فارغ التحصیلان باز می کند. آنها می توانند در تنظیمات مختلفی مانند مراقبت های بهداشتی اولیه، شرکتی، بخش دولتی یا حتی به سمت تحقیقات و دانشگاه ها کار کنند. اپتومتری اولیه محدود به عینک بود، در حالی که امروزه اپتومتریست ‌ها بیماری ‌های چشم را بررسی کرده و به تشخیص آن کمک می ‌کنند. اپتومتریست علاوه بر ارائه عینک، دستگاه های اصلاحی مانند لنزهای تماسی و دستگاه هایی را برای حمایت از دید ضعیف ارائه می دهد. اپتومتریست ها، به عنوان پزشکان اولیه مراقبت های بهداشتی، اغلب اولین کسانی هستند که تغییرات در چشم را به دلیل بیماری هایی مانند دیابت و تصلب شرایین مشاهده می کنند که منجر به تشخیص و درمان زودرس می شود.

امروزه چشم پزشکان و اپتومتریست ها به صورت تیمی کار می کنند. دانشجویان بینایی ‌سنجی می ‌توانند عمل عمومی را انتخاب کنند یا تخصص ‌هایی مانند لنزهای تماسی، بینایی درمانی و ارتز، ناتوانی ‌های یادگیری، اطفال و بینایی شغلی را انتخاب کنند. دامنه اپتومتری به عنوان یک حرفه در هند در حال افزایش است زیرا مشکلات مربوط به بینایی از جمله مسائل مقاوم به درمان مانند نزدیک بینی در این شهرستان در حال افزایش است. شیوع نزدیک بینی در هند در میان کودکان و بزرگسالان در حال افزایش است. طبق مطالعات، از هر 6 کودک 5 تا 15 ساله 1 نفر از نزدیک بینی رنج می برند. برای مقابله و مقابله موثر با آن. هند به چشم پزشک، اپتومتریست و بینایی سنجی آموزش دیده بیشتری نیاز دارد.

تحصیل رشته بینایی سنجی در هند

شرایط کار در رشته بینایی سنجی در هند

طبق قانون MoHFW، دانش‌آموزی که دوره اپتومتری کمتر از 4 سال را گذرانده باشد به عنوان دستیار چشم تلقی می ‌شود نه اپتومتریست. یک دستیار چشم فقط می تواند تحت نظارت چشم پزشک عمل کند، برخلاف اپتومتریست که می تواند به طور مستقل تمرین کند. آیا همیشه نگران سلامتی شخص دیگری به خصوص چشم ها هستید؟ آیا می خواهید با تشخیص اختلالات بینایی با استفاده از ابزار به افراد کمک کنید؟ اگر بله، باید در نظر داشته باشید که حرفه خود را به عنوان یک اپتومتریست دنبال کنید.  اپتومتریست ها تکنسین هایی هستند که مشکلات چشم را بررسی می کنند. اپتومتریست ها متخصصانی هستند که دانش فنی در مورد اختلال بینایی دارند. نکته اصلی که در اینجا باید به آن اشاره کرد این است که اپتومتریست پزشک نیست. مسئولیت اصلی آنها تشخیص عیوب مربوط به چشم مانند نزدیک بینی، دوربینی یا سایر اختلالات بینایی است.

در نمودار زیر شاهد نرخ اشتغال در رشته بینایی سنجی در هند می باشید:

وظایف یک بینایی سنج در هند

یک اپتومتریست همیشه باید به روشی ساختاریافته و با دقت و دقت کار کند و در کار با ابزارهای پیشرفته ای که برای تشخیص عیوب بینایی استفاده می شود، راحت باشد. در رشته چشم پزشکی در هند هنگامی که فردی با مشکلی مانند تاری دید مواجه می شود، به یک اپتومتریست مراجعه می کند که با استفاده از ابزارهای پیشرفته مختلف، توانایی های بینایی وی را بررسی می کند و بنابراین گزارش مناسبی را ارائه می دهد که می تواند بیشتر برای درمان به پزشک ارجاع داده شود. برای تعیین حدت بینایی و ادراک، تمرکز و هماهنگی و تشخیص بیماری ها و سایر ناهنجاری ها مانند گلوکوم یا کوررنگی، چشم ها را با استفاده از مشاهده، ابزار و عوامل دارویی معاینه کنید. عینک، لنزهای تماسی و سایر وسایل کمک بینایی را تجویز، تهیه، نصب و تنظیم کنید.

در لیست زیر شاهد وظایف یک بینایی سنج در هند می باشید:

  • اگر قوانین ایالتی اجازه می دهد، داروهایی را برای درمان بیماری های چشم تجویز کنید.
  • اجسام خارجی را از چشم خارج کنید.
  • آموزش و مشاوره به بیماران در مورد مراقبت از لنزهای تماسی، بهداشت بینایی، ترتیبات نور و فاکتورهای ایمنی.
  • در صورت نیاز به درمان پزشکی اضافی، با بیماران مشورت کنید و به آنها ارجاع دهید.
  • به بیمارانی که تحت عمل های جراحی چشم، مانند آب مروارید و اصلاح بینایی با لیزر هستند، مراقبت های قبل و بعد از عمل را ارائه دهید.
  • بینایی درمانی و توانبخشی کم بینایی را ارائه دهید.

شرایط تحصیل رشته بینایی سنجی در هند

یک آزمون ورودی برای همه دانش آموزان برگزار می شود و پس از آن مصاحبه شخصی انجام می شود. دانش آموزان باید تمام مدارک اصلی را برای تایید در زمان پیوستن ارائه دهند. نامزدهای نهایی برای مصاحبه شخصی در کالج فراخوانده خواهند شد. دانش‌آموزانی که امتحانات متوسطه دهم و دوازدهم را از یک هیئت شناخته‌شده با حداقل مجموع %60 گذرانده ‌اند و دانش‌آموزان علوم با موضوع زیست‌شناسی جریان پیدا می‌کنند. دیپلم از دانشگاه مورد قبول IOA/OCI یک دوره دو ساله دستیار چشم از یک بیمارستان معتبر با تجربه بالینی حداقل 2 سال می باشد. رشته شنوایی سنجی در هند نیز شرایط مناسبی برای تحصیل دارد.

مزایای تحصیل رشته بینایی سنحی در هند

DAIO یکی از بهترین کالج های BSc اپتومتری در چنای با اساتید عالی، فرصت هایی برای قرار گرفتن در معرض و آموزش است. امکانات آموزشی کلاس برتر و دسترسی به جدیدترین کتاب ها و مجلات و کارآموزی در یکی از بهترین بیمارستان های چشم کشور و فعالیت های اضافی برنامه درسی از مزایا آن محسوب می شود. این کالج یک نهاد ثبت شده تحت انجمن دانشکده ها و کالج های بینایی سنجی است و ساختار دوره طبق آخرین دستورالعمل های ASCO و MoHFW استاندارد شده است. موسسه اپتومتری دکتر آگاروال به دانشجویان آموزش عالی بینایی سنجی و مواجهه بالینی را تحت راهنمایی بیمارستان های چشم دکتر آگاروالز ارائه می دهد. هر سال به 2 ترم تقسیم می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در حوزه مشاوره مهاجرت تحصیلی به هند کامل به شما ارائه می دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *